Nissan X-Trail: Modernizace pro japonský trh
Vzhledové i technické změny přicházejí po třech letech, druhá generace měla premiéru v srpnu 2007. Zvenčí je nový X-Trail od předchozího snadno k rozeznání. Změněné jsou oba nárazníky, maska chladiče i světlomety. Koncové dostaly novou grafiku a diody, ty přední pak úplně jiný tvar spodní části. V interiéru najdeme například větší ciferníky přístrojů, či palubní počítač s informacemi o aktuální spotřebě, o barvách a dalších prvcích výbavy nemluvě.
X-Trail 20GT s dvoulitrovým čistým turbodieselem M9R řady dCi o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 360 Nm je spřažen s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Nissan rovněž představil nový asistent při sjezdech z prudkých kopců, který má nastavitelnou rychlost v rozmezí od 4 do 15 km/h. Systém pohonu všech kol All Mode 4x4-i se nezměnil, na japonském trhu jsou k mání i verze s pohonem jedné nápravy.
K dostání jsou také sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami P225/60 R17, modely 20GT mají o palec větší. Na prostředním zadním sedadle se nyní standardně nachází tříbodový bezpečnostní pás a opěrka hlavy, což nebylo dříve zvykem. Japonská paleta čítá výbavy 20S, 20X a 20GT. Specialitou bude od letošního srpna X-Tremer X pro stupeň 20X, který má na starosti úpravce Autech.
Ten se odlišuje stylovými doplňky, například krytem motoru, či mlhovkami. Automobil se tak oficiálně nazývá Nissan X-Trail 20X X-Tremer X, což zní velice krkolomně. Komu by ani to nestačilo, může navíc zvolit balíček Plus Navi HDD. Jak již název napovídá, jeho součástí je navigace s pevným diskem.
X-Trail pro modelový rok 2011 bude stát ve své domovině od 2.239.650 do 3.139.500 jenů, což v přepočtu činí 508-712 tisíc Kč). Datum uvedení na evropský trh není dosud známo. Připomeňme jen, že stávající verze stojí v ČR nejméně 534.900,- Kč.