Nissan X-Trail Freeway 2.2 Di vs Nissan Terrano Freeway 3.0 Di - Cesta je volná

Nissan X-Trail Freeway 2.2 Di vs Nissan Terrano Freeway 3.0 Di - Cesta je volná

 
 

Modely X-Trail i Terrano jsou v prodejnách Nissanu i v žebříčcích prodejů usazeny dosti pevně, přesto občas dovozce nabízí různá akční vylepšení. Model X-Trail čeká na jaře první facelift, naopak Terrano, které se dobře prodává už mnoho let prodělalo nedávno lehké omlazení a dostalo staronový třílitrový turbodiesel.

Modely X-Trail i Terrano jsou v prodejnách Nissanu i v žebříčcích prodejů usazeny dosti pevně, přesto občas dovozce nabízí různá akční vylepšení. Model X-Trail čeká na jaře první facelift, naopak Terrano, které se dobře prodává už mnoho let prodělalo nedávno lehké omlazení a dostalo staronový třílitrový turbodiesel. Společně jsou oba modely nabízeny ve verzi Freeway, která za téměř nezměněnou cenu nabízí podstatné zlepšení výbavy.

X-Trail s turbodieselem 2.2 Di jsme již představili dostatečně, ale už na první pohled je zřejmé, že výbava Freeway tomuto na SUV nezvykle konstruovanému vozu sluší. Pokud přejdeme atraktivní černou barvu, zaujmou nejvíce přídavné dálkové světlomety ukryté ve střešních ližinách. Kromě elegantního vzhledu je důležitý jejich vliv hlavně na bezpečnost jízdy – osvětlení silnice je skutečně o řád lepší. Velmi dobré jsou také šedomodré potahy sedaček, které vylepšují jinak poměrně strohý interiér vozu. Výbava Freeway také zahrnuje měnič na 6 CD a decentní zadní střešní spoiler. Oproti „standardnímu modelu s nejvyšší výbavou Elegance stojí X-Trail Freeway o 10.000 Kč více, což při výčtu výbavy hovoří za mnohé.

To Nissan Terrano Freeway je z jiného těsta. Vůz, který je mezi konkurencí i ostatními čtyřkolkami Nissanu typický svou masivní stříbrnou maskou a hlavně malou šířkou karoserie, získává mimořádnou výbavu dokonce za nižší cenu.

Vůz je standardně sedmimístný, přičemž na dvojsedadlo v poslední řade se pohodlně vejdou jen menší osoby. Také pohled na palubní desku prozradí dřívější rok narození tohoto vozu. Zde ale výhrady končí a Terrano nás po celých 1500 km jen překvapovalo. Už ve městě jsme ocenili skutečně nadstandardní úhel vytočení předních kol, díky němuž se 4,7 m dlouhé auto obratně pohybuje v úzkých uličkách i při podélném parkování. Řidiči pomáhá dobře dimenzovaný posilovač řízení a také pohodlný čtyřramenný volant, známý z modelu Primera. Relativně nízké čelní okno umožňuje v kombinaci s vysoko položenými sedačkami skutečně skvělý výhled před auto, odhad vzdálenosti trochu ztěžuje „boule“ na jinak rychle se svažující kapotě. Výhled zadním oknem je kvůli náhradnímu kolu omezený, dost práce ale mohou převzít dostatečně dimenzovaná vnější zpětná zrcátka. Vzhledem k délce a šířce vozu (X-Trail je širší než Terrano) byly příjemným překvapením i využitelné vnitřní rozměry. Trojice osob se na prostřední řadu sedadel naskládá bez problémů, kolena ani hlavy nestrádají. Zavazadlový prostor má v sedmimístném uspořádání obsah pouhých 115 l, po sklopení poslední řady sedadel lze tento nedostatek eliminovat.

I při vysoké stavbě karoserie a zmíněné malé šířce se Terrano chová i na dálnici předvídatelně, je pouze citlivější na boční vítr. Vysoké rychlosti jsou spojeny s vyšším hlukem, ten má ale na svědomí spíše pohonné ústrojí než samotný motor. Třílitrový čtyřválcový turbodiesel (113 kW, 304 Nm) se ve městě spokojí s cca 11 litry na 100 km, průměr za celý test pak činil 9,2 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce. Vozu by určitě seděly o trochu účinnější brzdy, zvláště při plném zatížení na mokré vozovce jsme ale naopak ocenili možnost přesného dávkování jejich účinku. Zvyk a trochu i toleranci vyžaduje řazení dlouhou pákou manuální pětistupňové převodovky – kromě delších drah je ale i toto ústrojí překvapivě přesné. Mimo silnici se Terrano plně vyrovná silnějšímu Patrolu, body navíc si připisuje za již zmiňovanou obratnost, výhled a výbornou křížitelnost náprav a menší hmotnost, což řidič ocení například při sjíždění svahů.

Výbava Freeway zahrnuje v Terranu praktické sklápěcí stolečky na opěradlech předních sedadel, vzhledem k barvě velmi elegantní zatmavení prostředních a zadních oken, celkem praktické čalounění v kombinaci Alcantara/Kůže a 17palcová hliníková kola. Oproti verzi Elegance se majitel musí rozloučit se střešním oknem a vyhříváním předních sedadel. Cena s výbavou Freeway je navíc o 28.000 Kč nižší než u výbavy Elegance, takže případný zájemce také nemusí příliš váhat.

Zajímavá je blízkost, do jaké se dostaly ceny obou akčně vybavených Nissanů – suma lehce přes milion korun se navíc může v obou případech snížit o odpočet DPH, což je za pětimístné, velmi dobře vybavené auto už velmi dobrá částka.

Spolupracujeme s TipCars.com

X-Trail 2.2 Di

Cena v základní výbavě: 1 012 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 034 000 Kč

Základní výbava:ESP+, ABS + EBD + brzdový asistent, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač brzd, posilovač řízení, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, napínače předních bezpečnostních pásů s omezovači tahu, tři zadní bezpečnostní tříbodové pásy, 3 opěrky hlavy, automatická klimatizace s pylovým filtrem, chlazené/vyhřívané schránky na nápoje v přístroj. desce, elektronicky řízený imobilizér NATS III, dálkově ovládané centrální zamykání, anti hijack systém, elektricky ovládaná okna všech dveří, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, kapsy v zadní části opěradel předních sedadel, střední odkládací panel s loketní opěrkou, loketní opěrka na zadních sedadlech + tunel na lyže, kotevní body pro dětskou sedačku ISOFIX, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, akustický signál rozsvícených světel, zásuvky 12 v - zavazadlový prostor a středová konzole, čtecí lampičky, otevírání palivové nádrže z místa řidiče, držáky nápojů a lahví (4x), kryt zavazadlového prostoru, tónovaná skla s UV filtrem, ostřikovače světlometů, přední mlhová světla, dvourychlostní přední stěrače s variabilním cyklovačem, stěrač zadního okna s cyklovačem, vyhřívání zadního okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, střešní ližiny, chromované kliky dveří, chromovaná přední maska a lišta na víku pátých dveří, nárazníky a zpětná zrcátka v barvě vozu, kola z lehkých slitin, radio s kazetovým přehrávačem, ovládání radia na volantu, střešní anténa

Výbava testovaného vozu:výbava Freeway: šedomodré potahy, sladěné s modrým, stříbrným, černým nebo bílým lakem karoserie, audiosystém s kazetovým přehrávačem a měničem CD, vestavěným přímo do palubní desky, střešní spoiler, střešní ližiny s integrovanými dálkovými světly a nosičem a leštěná 16" kola z lehké slitiny (+12.000,-) metalický lak (+10.000,-)

Terrano 3.0 Di

Cena v základní výbavě: 1 118 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 102 000 Kč

Základní výbava:volitelný pohon 4x2, 4x4 nebo 4x4 s redukcí, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS + EBD, přední brzdy kotoučové vnitřně chlazené vzduchem, zadní brzdy bubnové, posilovač brzd, posilovač řízení, airbag pro řidiče / spolujezdce, boční airbagy, napínače předních bezpečnostních pásů, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, klimatizace, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, obklad části středové konzole imitací ušlechtilého dřeva, akustický signál rozsvícených světel, čtecí lampičky, elektricky ovládaná okna předních a zadních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, anti-hijack systém, elektronicky řízený imobilizér, alarm, zásuvky 12 v (2x), otevírání nádrže z místa řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, vyhřívaná přední sedadla, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru, kapsy v zadní části opěradel předních sedadel, sklopná zadní sedadla, dělená 50/50, vyjímatelná 3. řada sedadel (pouze Wagon), střední odkládací panel s víkem, držáky nápojů a mincí, tónovaná skla (čelní a přední boční s UV filtrem), dvourychlostní přední stěrače s cyklovačem, stěrač zadního okna, ostřikovače světlometů, vyhřívání zadního okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední maska v barvě karoserie, hliníkové boční stupačky, rozšířené blatníky, kola z lehkých slitin, kryt rezervy, dvoubarevné provedení karoserie (spodní část v šedé metalíze), nárazníky lakované v barvě vozu, elektricky ovládané střešní okno, radio s CD a ovládáním na volantu, střešní anténa, integrovaná přední mlhová světla

Výbava testovaného vozu:výbava Freeway: čalounění v kombinaci Alcantara/ kůže, tmavá skla, stolečky na zadní straně opěradel předních sedaček a 17" kola z lehké slitiny, metalický lak: (+12.000,-), bez střešního okna a vyhřívání předních sedadel

Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců

Rada České televize bude dnes odpoledne rozhodovat o tom,…

Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset

Při platbách přes internet byla okradena tři procenta…

Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku…

 
Technické údaje
Motor X-Trail 2.2 DiTerrano 3.0 Di
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21842953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 4000113 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000304 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.713.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6 / 7.211.8 / 7.6 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1840115 / 1900
Objem nádrže (l):6080
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1514 / 5091870 / 710
Rozměr pneu:215/65 R16235/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45104722
b) šířka (mm): 17651755
c) výška (mm): 17501810
d) rozvor (mm): 26252650
e) rozchod vpředu (mm): 15301455
f) rozchod vzadu (mm): 15301430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050850 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970980
k) šířka vpředu (mm): 14301420
l) šířka vzadu (mm): 14301430
délka sedáku vpředu (mm): 470490
délka sedáku vzadu (mm): 470500
výška opěradla vpředu (mm): 570580
výška opěradla vzadu (mm): 630610
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení X-Trail 2.2 Di Terrano 3.0 Di
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 9
Odkládací plochy: 8 7
Dojem z řízení: 8 9
Výhled vpřed: 9 9
Výhled vzad: 8 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6 9
Tah v nižších otáčkách: 8 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 8
Spotřeba: 8 7
Odstupňování převodovky: 7 8
Snadnost řazení: 8 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10 10
Účinnost brzd: 9 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08 8,19
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Vodíkový Nissan X-Trail: chcete se svézt? Vodíkový Nissan X-Trail: chcete se svézt?

Japonská automobilka Nissan dodala do autopůjčovny…

Nissan X-Trail 2005: nastala doba 2WD Nissan X-Trail 2005: nastala doba 2WD

Na český trh se dostává nové provedení X-Trailu s pohonem…

 



 
BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

Dnes 08:51

Také řada 5 se dočkala naftového šestiválce se čtyřmi turby, poprvé představeného v řadě 7. Motor nabídne 294 kW a 760 N.m.




Blesk.cz

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na obrazovky!

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na…

Na mateřské dovolené se Lucie Křížková (32), dříve Váchová, moc dlouho nezdržela. Pouhé tři měsíce po porodu…

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po měsíci se stalo něco nečekaného

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po…

Nebohá Vanesa (13) vypadla nešťastně z 8. patra neobývané bytovky v chátrajícím komplexu ve…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali jsme, řekl Šilhavý

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali…

Poprvé v soutěžním zápase jako trenér Slavie poznal, co je to porážka. Jaroslav Šilhavý byl po úterním…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…