Nissan X-Trail: první jízdní dojmy

Nissan X-Trail: první jízdní dojmy

 
 
20.6. 2007 Ondřej Šuch

Neuškodilo druhé generaci oblíbeného SUV poměrně zvětšení? Jak ovladatelný je nový X-Trail na silnici a kolik toho zvládne v terénu? V hornatém terénu řecko-albánského pohraničí nám vůz dal odpovědí dost…

V roce 2000 měl Nissan s první generací modelu X-Trail štěstí –dosud se prodalo přes 800 tisíc těchto vozů (z toho 275.000 v Evropě) a zákazníci si pochvalovali především dobrou kombinaci silniční stability a schopností v terénu. Nyní představovaná druhá generace se pro někoho zdá být spíše faceliftem: výrobce se opravdu snažil, aby tvář byla zachována, obvyklému bobtnání do všech stran se ale nevyhnul.

Nový model je o dva centimetry širší, centimetr vyšší, ale plných 175 mm delší! Na nárůst rozvoru přitom připadlo jen 5 mm, takže platforma sdílená s modelem Qashqai získala především na obou převisech. Prospělo to především prostoru pro zavazadla, který má v základní konfiguraci 479 litrů a po vyjmutí dvojité podlahy a velmi praktických zásuvek dokonce 603 litrů. Po sklopení zadních opěradel vzroste prostor na úctyhodných 1773 litrů, největším nedostatkem tak z našeho pohledu zůstává už jen velmi kluzké plastové dno zavazadelníku. Pod podlahou, jejíž chvályhodně nízkou hranu odhalují také patřičně snížené zadní dveře, se navíc ukrývá plnohodnotná rezerva.

V interiéru je nejmarkantnější změnou přechod ke klasickému přístrojovému štítu pod volantem. Na středovém panelu jej nahradil velmi dobře čitelný barevný displej, ovládání jím zobrazovaných funkcí audia a klimatizace by si ale jistě zasloužilo více intuitivnosti. Nissan boduje také počtem a variabilitou odkládacích prostor, ve voze jsou například 4 chlazená místa pro nápoje! Interiér celkově působí o poznání hodnotněji než předchůdce – kromě měkčených plastů je to nejvíce znát na sedadlech, která velmi dobře vedou tělo i v zatáčkách a podporují tak celkově komfortnější dojem z vozu.

Výrazně se zlepšila izolace motoru a hluk námi testovaných obou turbodieselových jednotek tak k uším posádky příliš nepronikal. Velmi dobře tvarovaný volant přenáší ze silnice jen málo informací, což v kombinaci s poměrně výraznou nedotáčivostí vyžaduje cvik v rychlosti nájezdu do zatáček. Boční náklony se nám subjektivně zdály méně výrazné než u předchozí generace, brzdy mají velmi dobře dávkovatelný účinek.

Nissan X-Trail
Motor2.0 6M2.0 CVT2.5 6M2.5 CVT2.0 dci 6M2.0 dci 6A2.0 dci 6M
Zdvihový objem [cm3]199724881995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]104/6000124/6000110/4000127/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]196/4800233/4400320/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]184172194185188181200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,111,99,810,311,212,510
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,78,59,69,37,18,17,4

Praktická zkušenost s u X-Trailu premiérové kombinace slabšího z turbodieselových motorů o výkonu 110 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou potvrdila oprávněnost stoupající popularity takto řešeného pohonu. Hladké přeřazování a optimální využití výkonu bylo korunováno průměrnou spotřebou 9,5 l/100km, přičemž odpadl problém trápení spojky při jízdě v terénu. Silnější turbodiesel s výkonem 127 kW pak ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou prokazoval o poznání větší živost při nezměněně utlumeném zvukovém projevu a průměrně osmilitrové spotřebě.

Na nezpevněných silnicích i na terénním polygonu přišel ke slovu otočný ovladač systému AllMode 4x4, umožňující zařadit či uzamknout přenos výkonu na obě nápravy. V praxi se tak vůz dostal i ze situací, kdy trakci měla jen dvě protilehlá kola. Absence redukce a použité pneumatiky budou sice limitujícím faktorem, příjemně nás ale překvapila jak světlá výška 200 mm, tak nájezdové úhly 29 a 23 stupňů. Vůz se chlubí i systémy pro kontrolované sjíždění svahů i pro rozjezdy do kopce,

V každé úrovni výbavy slibuje výrobce rozhraní Bluetooth, automatickou klimatizaci s výdechy vzadu. V nabídce budou také například senzory pro světla a stěrače, obrovské panoramatické střešní okno s jednodotykovým ovládáním a satelitní navigace s parkovací kamerou. V nabídce v ČR se pravděpodobně objeví i varianta s pohonem puze předních kol.

Prodej vozu v ČR začne první týden v červenci, ceny na českém trhu dovozce dosud neoznámil.

Anketa

Které schéma pohonu je podle vás nejlepší pro jízdu PO SILNICI?
  • pohon přední nápravy

    33,8

    Hlasovat

     
  • pohon zadní nápravy

    26,1

    Hlasovat

     
  • pohon přední a automaticky připojitelná zadní

    18,8

    Hlasovat

     
  • pohod zadní a automaticky připojitelná přední

    5,4

    Hlasovat

     
  • stálý pohon obou náprav

    15,9

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan X-Trail: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál

Čínská automobilka Dongfeng oživila minulou generaci…

Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum

Zatímco američtí zákazníci se nové generace X-Trailu…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Proslavila se sice rolemi v pohádkách, ovšem ve skutečnosti se herečka Michaela Kuklová (50) zatím pohádkového…

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení dobytka se stala polehčující okolností

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení…

„Byl to podivný a smutný román života, jehož kapitoly rozpřádaly se v obci Hleďsebích na usedlosti rolníka…

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní úředníci? Zvítězí výmluvy, či právo na informace?

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní…

Český rozhlas, respektive jeho progresivní informační web iROZHLAS.cz, si letos stejně jako minulé roky (stala…