Nissan X-Trail: první jízdní dojmy

Nissan X-Trail: první jízdní dojmy

 
 

Neuškodilo druhé generaci oblíbeného SUV poměrně zvětšení? Jak ovladatelný je nový X-Trail na silnici a kolik toho zvládne v terénu? V hornatém terénu řecko-albánského pohraničí nám vůz dal odpovědí dost…

V roce 2000 měl Nissan s první generací modelu X-Trail štěstí –dosud se prodalo přes 800 tisíc těchto vozů (z toho 275.000 v Evropě) a zákazníci si pochvalovali především dobrou kombinaci silniční stability a schopností v terénu. Nyní představovaná druhá generace se pro někoho zdá být spíše faceliftem: výrobce se opravdu snažil, aby tvář byla zachována, obvyklému bobtnání do všech stran se ale nevyhnul.

Nový model je o dva centimetry širší, centimetr vyšší, ale plných 175 mm delší! Na nárůst rozvoru přitom připadlo jen 5 mm, takže platforma sdílená s modelem Qashqai získala především na obou převisech. Prospělo to především prostoru pro zavazadla, který má v základní konfiguraci 479 litrů a po vyjmutí dvojité podlahy a velmi praktických zásuvek dokonce 603 litrů. Po sklopení zadních opěradel vzroste prostor na úctyhodných 1773 litrů, největším nedostatkem tak z našeho pohledu zůstává už jen velmi kluzké plastové dno zavazadelníku. Pod podlahou, jejíž chvályhodně nízkou hranu odhalují také patřičně snížené zadní dveře, se navíc ukrývá plnohodnotná rezerva.

V interiéru je nejmarkantnější změnou přechod ke klasickému přístrojovému štítu pod volantem. Na středovém panelu jej nahradil velmi dobře čitelný barevný displej, ovládání jím zobrazovaných funkcí audia a klimatizace by si ale jistě zasloužilo více intuitivnosti. Nissan boduje také počtem a variabilitou odkládacích prostor, ve voze jsou například 4 chlazená místa pro nápoje! Interiér celkově působí o poznání hodnotněji než předchůdce – kromě měkčených plastů je to nejvíce znát na sedadlech, která velmi dobře vedou tělo i v zatáčkách a podporují tak celkově komfortnější dojem z vozu.

Výrazně se zlepšila izolace motoru a hluk námi testovaných obou turbodieselových jednotek tak k uším posádky příliš nepronikal. Velmi dobře tvarovaný volant přenáší ze silnice jen málo informací, což v kombinaci s poměrně výraznou nedotáčivostí vyžaduje cvik v rychlosti nájezdu do zatáček. Boční náklony se nám subjektivně zdály méně výrazné než u předchozí generace, brzdy mají velmi dobře dávkovatelný účinek.

Nissan X-Trail
Motor2.0 6M2.0 CVT2.5 6M2.5 CVT2.0 dci 6M2.0 dci 6A2.0 dci 6M
Zdvihový objem [cm3]199724881995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]104/6000124/6000110/4000127/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]196/4800233/4400320/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]184172194185188181200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,111,99,810,311,212,510
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,78,59,69,37,18,17,4

Praktická zkušenost s u X-Trailu premiérové kombinace slabšího z turbodieselových motorů o výkonu 110 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou potvrdila oprávněnost stoupající popularity takto řešeného pohonu. Hladké přeřazování a optimální využití výkonu bylo korunováno průměrnou spotřebou 9,5 l/100km, přičemž odpadl problém trápení spojky při jízdě v terénu. Silnější turbodiesel s výkonem 127 kW pak ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou prokazoval o poznání větší živost při nezměněně utlumeném zvukovém projevu a průměrně osmilitrové spotřebě.

Na nezpevněných silnicích i na terénním polygonu přišel ke slovu otočný ovladač systému AllMode 4x4, umožňující zařadit či uzamknout přenos výkonu na obě nápravy. V praxi se tak vůz dostal i ze situací, kdy trakci měla jen dvě protilehlá kola. Absence redukce a použité pneumatiky budou sice limitujícím faktorem, příjemně nás ale překvapila jak světlá výška 200 mm, tak nájezdové úhly 29 a 23 stupňů. Vůz se chlubí i systémy pro kontrolované sjíždění svahů i pro rozjezdy do kopce,

V každé úrovni výbavy slibuje výrobce rozhraní Bluetooth, automatickou klimatizaci s výdechy vzadu. V nabídce budou také například senzory pro světla a stěrače, obrovské panoramatické střešní okno s jednodotykovým ovládáním a satelitní navigace s parkovací kamerou. V nabídce v ČR se pravděpodobně objeví i varianta s pohonem puze předních kol.

Prodej vozu v ČR začne první týden v červenci, ceny na českém trhu dovozce dosud neoznámil.

Anketa

Které schéma pohonu je podle vás nejlepší pro jízdu PO SILNICI?
  • pohon přední nápravy

    33,8

    Hlasovat

     
  • pohon zadní nápravy

    26,1

    Hlasovat

     
  • pohon přední a automaticky připojitelná zadní

    18,8

    Hlasovat

     
  • pohod zadní a automaticky připojitelná přední

    5,3

    Hlasovat

     
  • stálý pohon obou náprav

    16,0

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan X-Trail: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál

Čínská automobilka Dongfeng oživila minulou generaci…

Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum

Zatímco američtí zákazníci se nové generace X-Trailu…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Teplický Krob se opřel do rozhodčích: Tragédie! Můžou jít pískat prales

Teplický Krob se opřel do rozhodčích: Tragédie!…

Teplicím se utkání proti Karviné herně nepovedlo, přesto dokázali domácí Severočeši proti Karviné urvat výhru.…

SESTŘIHY: BVB vede před Bayernem jen o skóre. Lipsko po výhře ztrácí bod

SESTŘIHY: BVB vede před Bayernem jen o skóre. Lipsko…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zvítězili gólem Tolissa v devátém kole německé ligy v Hamburku 1:0 a z druhého místa…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…