Japonská automobilka Nissan Motor Co zjistila pochybení v měření emisí výfukových plynů a spotřeby paliva v téměř všech svých závodech v Japonsku. Firma oznámila, že zjištění se týká 19 modelů prodávaných na domácím trhu.
že v současné době není ekonomické, ekologické ani technicky možné řešení a dutohlavové přestanou od stolu nařizovat nesmyslné limity.
A nemekotat o elektromobilech - dokud jezdí na hnědý uhlí a nejsou baterky, řešení to prostě není.
Navíc moderní auta vytváří zlomeček zlomečku světových lidstvem zaviněných emisí.
Bohužel ten zlomek vytváří tam kde žije převážná část obyvatel. Prosím všechny zastánce diseslů a překračování limitů ať obětují hodinu svého života posadí se k nějaké rušné křížovatce.
Pitomečku. Vyrůstal jsem ve městě v osmdesátkách a tatrovky a bagry měli tisíckrát vyšší emise, než auta dnes, Do toho avie a trabanty.
Jsi neinformovaný, blbý a nejhorší je, že ti to nezabrání v kafrání sranců.
A ano, není překvapením, že se opět připojuješ ke stádu tupych idiotů, kteří si myslí, že třeba loď, která udělá mdesetimilonový násobek emisí toho nesplňujícího dieselu je ok, protože nekouří pod jeho rypákem. To je tky nejdál, kam hovado jako ty dohlídne.
Ako blbec si sa ukázal jedine ty, lebo štruktúra emisii sa výrazne mení s pokrokom v motoroch. Pri starých diesloch boli sadze veľké a množstvo NOx výrazne vzrástlo s vylepšením vstrekovania.
Skúsim to napísať slušne aj keď si myslím že po takejto reakcií si to nezasluzis.treba nariadovat limity a posúvať ich. Chceme žiť v cistejsom životnom prostredí. Nemať alergie a choré deti. A som ochotný obmedziť moju spotrebu a zmeniť životný štýl. Európa chce byť leader v ekologickej doprave a ja som tomu rád. Cestujem veľa - naozaj veľa do krajín ktoré sú pozadu za eú a kde sa jazdí vozidlami hlavne 20 a viac ročnými. Som rád že EU je kus zeme kde sa dýcha a žije lepšie...a ano...ako môžem ovplyvniť lod? Čo s tým môžem spraviť? Nič...môžem si ale kúpiť úspornú žiarovku, spotrebič, auto...vysávač, izolovať dom aby som nemusel používať klímu...alebo sa môžem správať ako idiot tvrdiaci že to nepomôže lebo šak sused hovado má kotol na uhlie..teda sa môžem správať ako ty a tvrdiť že to nemá zmysel.
Jj beru,
proč se tedy provoz ve městech nenavrhne, tak aby byly co nejnižší emise? Když nejvíce auto vytváří při rozjezdu? Zbytečné spomalování a zrychlování chvíli 50 - 70 - 30 - 50.
A udělat osvětu, jak jezdit ekologicky. U každého auta, kde jsem si dodělal temopomat, mi spotřeba klesla min 0,5 litrů. A když je doprava a načasování křižovatek naplánováno dobře, tak projedu celé město jenom na tempomat.
Např. v Karviné měli kdysi naplánovany semafory, tak že když jsem dal na tempomatu 50, tak jsem projel okruh, na tempomat celou cestu.
Teď vyjedu na zelenou jedu 50 na další křižovatce mě zbrzdí další křižovce rozjiždějící auta. Pak musím jet 55 aby stihl další dvě křižovatky a za tou druhou musím jet 70 abych stihl další 3 semafory. Protože kdy pojedu pomaleji než 70, tak mě zastaví semafor na přechodu pro chodce. Pak se rozjedu naskočí červená na křižovatce o 100m dál. A když skočí zelená, tak o 500m dál zase naskočí červená.
chcelo by to uz viac hybridov.... stale je ich relativne malo v ponuke ak zvazis to co ludia najviac kupuju ( male vozy, nizsia stredna trieda, stredne velke SUV a crossovery ) .... ved v malej triede mas sotva dva tri hybridy.. pritom modelov tam je snad aj vyse 20 .. a to sme uz v roku 2018 ... takisto nizsia stredna.. kolko vyrobcov tam ponuka seriozny a funkcny hybrid pre bezneho zakaznika? spocitame ich snad na prstoch jednej ruky pritom je tam hadam aj 30 modelov ( tato trieda je najvacsia )... ale verim ze v dalsich 3-4 rokoch sa to uz zlomi a hybridov bude uz podstatne viacej... lebo podla mna prave v hybridizacii je momentalne cesta pre najblizsiu automobilovu dekadu... mozno aj dve.... ale vacsina znaciek stale ako by spala... ale ten budickek ich neminie..akurat ze cim pride neskor.. tym bude pre dane znacky neprijemnejsi a hektickejsi.... mna hodne sklamal novy ceed v tomto co som uz spominal .. ten uz jednoznacne mal byt aj ako nejaky hybrid... tu auris opat ukazuje aky ma stale neskutocny naskok voci zbytku sveta ... rovnako nove polo bida ... kde nic tu nic po hybride stale ani stopa... hlavne ze maju 1,2 tonovu ozrutu s 200 konmi kusovku pre par vyvolenych... ale bezny zakaznik tu opat moze akurat tak turovat trojvalcove kosacky so spotrebou aj emisiami v reale na urovni beznej 1,6tky ... pritom to chce ozaj len kusok predvidavosti ( co nie je ziadna veda ) a mnohe znacky mohli byt podla mna uplne ale uplne uz inde ako su stale dnes ... snad nove clio ale aj nova corsa a dalsi novi "mensi" hraci na trhu uz pridu aj s hybridmi.. samozrejme benzinovymi ... :yes:
PS: no a ked sme uz pri nissane ... tak tusim ze novy kaskaj uz bude aj ako hybrid... tak konecne ... nasledujuce 2-3 roky ozaj este treba nejak motoricky vydrzat u nejedneho vyrobcu ale potom to zda sa uz konecne prepukne naplno ... aneb hybridom zdar ;-):yes:
Hm...tvoje nadšení pro hybridy zase tak nesdílím, ale v tomhle nemusím mít pravdu.
Fakt je, že čím je něco složitější, tím víc se to se...e.
To je obecná pravda.
Jsem netusil, ze ty emise maji az takovy vliv na mysleni:) Automobilky maji miliardove zisky. Kdyz byla krize tak se o ne stat postaral. Ale co udelaji pro to aby ve meste nebyl smrad? Nic. Nejake nove technologie to ne jen prodavat co nejdraz stare podvodne diesly.
Tyhle krvavé story mám rád. Kolik měst má udělané jednoduché analýzy proudu dopravy v čase a místě a následně aplikuje do úprav taktu světelných křižovatek???
Plynulá jízda je nejméně omezující z hlediska exhalací.
To nejjednodušší řešení bývá zpravidla přehlíženo.
Tých miest je prekvapivo dosť, len sa tak nejak nedá spraviť zelená vlna pre každú trasu mestom.
Mne skôr mi vadí, že nemám na výber. Lebo v SR sa vôbec nebudujú cyklotrasy, ktoré by doprave odľahčili. Pri tom by som nemal problém každý druhý-tretí deň nechať auto doma. Ale moja aktuálna trasa vedie po cestách kde to je o hubu aj autom a ba biku si pre väčšinu vodičov vzduch.
Ľudia sú pohodlní. Cyklotrasy nepomôžu. Najmä nie tam, kde pre ne nie je priestor. Ak ich napriek tomu zrealizujú, cyklisti sa naďalej motajú medzi autami, akurát sú oveľa sebavedomejší a drzejší, tým pádom vzniká viac nebezpečných situácií a kolízií, pretože áut v prospech bicyklov jednoducho neubudne.
V Prahe možno na cyklotrasy miesto nie je. Ale mne by stačilo keby vybudovali cyklotrasu po mesto. Po ceste mi pribudol veľký priemyselný park. A cesta ktorá ho obchádza nemá ani krajnicu a jazdné pruhy sotva šírkou vyhovujú legislatíve. Tisíce ľudí tam každý deň dochádza po preplnenej ceste a cyklisti sú to posledné čo ich trápi. Čo sa prejazdu mestom týka, tak ja medzi auta nekľučkujem, ale bežne sa stáva, že vodič z vedľajšej cyklistu proste ignoruje. Posledne ma od kolízie delili centimetre a pri tom jazdím v dosť výrazných farbách.