Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nizozemci testují silnici vyrobenou z plastových bloků

V budoucnu by mohly být silnice vyráběné z recyklovaného plastu. Nápad se aktuálně testuje v Nizozemsku.
Zpět na článek
14. 7. 2015 14:19
14. 7. 2015 14:31
14. 7. 2015 22:03
14. 7. 2015 23:42
15. 7. 2015 06:22
15. 7. 2015 06:32
15. 7. 2015 07:03
15. 7. 2015 07:44
15. 7. 2015 08:24
15. 7. 2015 11:39
15. 7. 2015 12:40
15. 7. 2015 18:30
14. 7. 2015 14:32
14. 7. 2015 20:22
14. 7. 2015 23:45
15. 7. 2015 13:01
15. 7. 2015 06:24
15. 7. 2015 12:59
14. 7. 2015 15:02
14. 7. 2015 15:08
14. 7. 2015 17:05
14. 7. 2015 18:21
14. 7. 2015 15:43
14. 7. 2015 18:24
14. 7. 2015 20:21
14. 7. 2015 20:49
15. 7. 2015 07:45
15. 7. 2015 11:45
Avatar - praděda7
14. 7. 2015 13:42
Opravy silnic v Česku
"Rekonstrukce se táhnou jako týden před výplatou, a přitom by vůbec nemusely". Ano, nemusely, ale to by se muselo makat, jak sliboval Andrejko a ne jen kecat... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
14. 7. 2015 14:06
Re: Opravy silnic v Česku
ANO >:D
14. 7. 2015 14:33
Re: Opravy silnic v Česku
Bures tenhle stat jen vyuzije aby si jeste vice nahrabal, a necha CR v rozkladu, respektive jeste k tomu rozkladu dopomuze "svejma" zakonama
Avatar - lamal
14. 7. 2015 14:19
plastík
super napad, uz by mohla prist nejaka alternativa oproti poruchovej klasike... fakt, ale je ze predstava jazdit po plaste je dost desiva, hlavne v zime ... taka snehova kasicka a plastík to znie zaujimavo... mozno aj dazd by stacil...

viem si predstavit co by na seba usila ta spolocnost, vacsinu havarii aj chybou vodicov by pripisovali samozrejme plastíku a jeho povrchu - vlastnostiam
Rozbalit vlákno
18
14. 7. 2015 14:31
Re: plastík
ten plast bude na povrchu jiste zdrsneny, uplne stejne je to s tema sklenenyma cestama kde se zkousi solarni cesty, adheze je diky "recepture" recyklace toho skla vpodstate podobna jako u asfaltky, tam se jiz hraje jen na to, jak dlouho, tedy jakou zivotnost to zdrsneni ma, pac samotnej ten plast nebo sklo vydrzej i desitky let "tezke techniky"
Avatar - lamal
14. 7. 2015 22:03
Re: plastík
myslim si, ze drsny plast moc nepomoze, kolko bude trvat az sa zdrsneny povrch zaspini ? prach, olej, voda a nemaj iluzie sneh to pekne vyhladi... navyse zdrsnenie bude moct byt velmi jemne tj smirgel inak by produkoval vibracie a hluk... no ale asi vedia lepsie ako ja co robia >:D
14. 7. 2015 23:42
Re: plastík
nekoukas na to uplne spravne. kdyz to vezmes do dusledku, asfalt je vlastne organicky hmota (ropny produkt), ktery smichas s kamenivem ruzne hrubosti (zejmena) a pak to rozvalcujes na placku a nechas vychladnout. naproti tomu tento plastovy prefabrikat, jehoz zakladem je organick hmota (ropny produkt), bude 100% necim plneny. dost mozna kamenivem, nebo nejakym ekvivalentnim pojivem ;-)... nespatrujes v tom urcite paralely?
Avatar - lamal
15. 7. 2015 06:32
Re: plastík
to si velmi zjednodusil, je to z recyklovaneho plastu, to ma moc daleko od asfaltu, kt. je relativne makky, hutny, pevny a lepivy... kolko recyklovanych PET plastov je makkych, lepivy a hutny v beznych teplotach ? asfalt je velmi podobny gume, zatial co PET tj plast kt sa recykluje ma od toho trosicka daleko :-) ano mozu to miesat s kamienkami, to asi neriesi aj tak rozdielne vlastnosti
15. 7. 2015 07:03
Re: plastík
Dá se to různě modifikovat. Stačí vhodný plastifikátor a hned bude PET gumovější. Nebo může být smíchaný s nějakým jiným plastem.
Avatar - lamal
15. 7. 2015 07:44
Re: plastík
moznosti na upravu urcite su /cena/, iba som reagoval na tie ´´organicke hmoty´´ kt. su organicke a aj tak odlisne vo vlastnostiach... tych organickych hmôt je velke mnozstvo :-)
15. 7. 2015 08:24
Re: plastík
recyklace gum, plastu vseho, tohle muze bejt veskutecnosti smeska mnoha recyklovanych ropnych derivatu, a s mnohem lepsima vlastnostma nez maj asfalty a betony na silnicich, a teoreticky by na takovem povrchu nemuseli vznikat tak snadno vyjete koleje

sak se podivej jak lze docilit ruznych vlastnosti u karbonovich/uhlikovich dilu jen ruznyma tlakama a teplotama pri "peceni"

a ze to jak klouze beton na nove D1 jsem si jiz overil, asistenty blikaly jak vanocni stromecek a mel jsem sakra stesti ze to neskoncilo ani tema plechama/plastama >:D
15. 7. 2015 11:39
Re: plastík
Já jsem jenom chtěl říci, že představit si PET flašku a od stolu hodnotit z toho vyrobenou silnici nelze. Je dobré, že to nějaká firma vymyslela a chce to testovat. Nevidím sebemenší důvod, proč to odmítat bez znalosti jakýchkoliv souvislostí. Nic víc, nic míň.
15. 7. 2015 12:40
Re: plastík
Tak nějak. Takhle od stolu bychom se spíš mohli bavit o tom, že to bude prakticky panelová silnice. Ne zrovna nejoblíbenější druh komunikací mezi řidiči.
Avatar - lamal
15. 7. 2015 18:30
Re: plastík
pokial viem hned v mojom prvom prispevku je:

´´super napad, uz by mohla prist nejaka alternativa ´´
Avatar - praděda7
14. 7. 2015 14:32
Re: plastík
Pozor! Ten povrch by mohl být protiskluzový i vytápěný. Takže problém se sněhem by nehrozil. Co by hrozilo by byly náklady... :-!
14. 7. 2015 20:22
Re: plastík
No nevim jestli by ho delalali vytapeny... Kdo by to zivil? Silnicari maji sotva na sul...
14. 7. 2015 23:45
Re: plastík
... s tim vytapenim to vubec neni spatny napad. napriklad pro dalnice - potrebujes to stejne jen par dni v roce - kdyz snezi, topis, az prestane, cekas dokud to neuschne, pak uz topit nemusis.
15. 7. 2015 13:01
Re: plastík
Zrovna na dálnicích by to díky hustotě provozu mělo práci snazší.
15. 7. 2015 06:24
Re: plastík
ve skandinavii maji zcela bezne vyhrivane chodniky a zasuvky u baraku aby si v zime mohli auto po dobu parkovani vyhrivat, navic v nekterych krajinach by vyhrivani mohlo slouzit na odkryv prebytku elektriny treba z vetrniku v noci a prez den ze solaru
15. 7. 2015 12:59
Re: plastík
Tak já bych podzemní garáž s nekrytou rampou bez vyhřívání nechtěl (pokud se bavíme o regionu, kde sněží a mrzne). Na trhu je to běžně dostupné řešení. Bavíme se tu však o trochu jiném měřítku. I když elektrické vytápění celé dálniční sítě ČR by neměl být (z energetického hlediska) takový problém. Na chatě mám instalované vytápění myslím 30 W/ m. Z hlediska bezpečnosti by to určitě uvítali chodci.

Elektrické vyhřívání bloku motoru bych do toho nepletl. Je to regionální záležitost. Jižněji to není tak potřeba a když už, tak se spoléháme spíš na nezávislé topení. Elektrický předehřev tu není moc rozšířený ani u letadel (na rozdíl od USA).
Avatar - 3_diamanty
14. 7. 2015 14:49
Re: plastík
no bolo by to zaujimave no.... plast ma asi inu mernu hustotu ako asfalt...... takisto inak chuti vino zo skleneneho pohara a inak z plastoveho kelimku.... ale to uz prenechajme odbornikom..... ;-) ... urcite nejake to pouzitie kdesi kde je rovina a mala premavka by mohlo byt mozne aj v plastovom prevedeni ..... ale plastove cesty kdesi pod alpami alebo kdesi na pikes peak asi tak skor nehrozia ;-)
14. 7. 2015 15:02
kanály???
jaká bude kompatibilata s našimi kanály, které jsou v silnici cca každých 20metrů?? >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
14. 7. 2015 16:53
Re: kanály???
rozbrušovačka vše doladí >:-[]
Avatar - rokyta.p
14. 7. 2015 20:59
Re: kanály???
Plast je mezistupeň, frajeřina by byla dát do té dutiny (nebo zalít do asfaltu) vodící dráty jak mají manipulátory v průmyslových halách (AGV). Najedete nad to, nastavíte zajet tam a tam, a auto samo sleduje drát a prostor před sebou a pohybuje se po síti.
14. 7. 2015 15:08
Budoucnost
V další fázi se počítá s dvěmi kovovými kolejnicemi uprostřed pruhu. Zespod auta se přidělají sběrací kartáčky s vodítkem a to se to bude jezdit. Ke zvýšení bezpečnosti navíc v zatáčkách přibudou bílá plastová svodidla.
Rozbalit vlákno
2
14. 7. 2015 17:05
Re: Budoucnost
ale nejsi daleko od pravdy, pac podobne cesty se zvazuji prave pro OLEV vozidla, kdy onen vnitrni prostor je vyuzitej prave pro osazeni kabelu a "vysilacu" pro indukcni dobijeni za jizdy
14. 7. 2015 18:21
Re: Budoucnost
>:D >:D A ten reostat bude mačkat kdo ? Počítám, že alespoň ministr dopravy. :-)
Avatar - maros
14. 7. 2015 15:36
Až se na tom vznítí Tesla
.. tak to neuhasí až do Bruselu >:D

Teď vážně, podle mě, ani tolik recyklovaného plastu nemáme. I jedna pitomá zatravňovací dlažba z recyklátu stojí kolem stovky [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2015 15:43
Cyklostezky
U nás kdyby měli měnit jeden díl za druhý, tak ho v 1 týdnu budou demontovat, pak tam bude týden díra a až v dalším týdnu ho budou montovat...tže u nás ne, ale takovou cyklostezku bych si z toho dokázal představit
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2015 18:24
Re: Cyklostezky
Pro cyklisty by mohla být speciální dutinka ve "sklepě". Bylo by to bezpečné.
Avatar - rohYpnol
14. 7. 2015 16:55
Češi testují
silnici vyrobenou z bio-hlíny, říká se tomu polní cesta. Na některých úsecích se tomu říká Dé jedna ;-)
Rozbalit vlákno
2
14. 7. 2015 17:44
Re: Češi testují
a odvod vody se neřeší ... se to vsákne ;-)
14. 7. 2015 19:45
Re: Češi testují
Ano geniální. :yes: Když zajdu do hloubky, tak veškeré bioodpadní roury se dají jednoduše zakopat. Na veškeré opravy pak stačí utečenec s fair trade lopatou. Je sice pravda, že je to nepohodlné a tvoří se výmoly, ale to by snadno vyřešilo recyklovatelné loukoťové kolo ze dřeva, které je snadno opravitelné. Klesla by tak hmotnost vozidla, které by mohlo být potaženo umělou kůží. Jako pohon pak vidím čistě přírodního koně z vesnického volného chovu od místního hospodáře o výkonu jedné koňské síly, který ovšem vyniká nízkou spotřebou fosilních paliv a co víc používá jako palivo jenom biopotraviny a produkuje pouze bioodpad, který se dá zužitkovat v biomasové elektrárně. Zářná to budoucnost !!! Ty možnosti a vynálezy !
14. 7. 2015 19:49
Absolútne nevhodný materiál.
Je to kravina. Plast má v tomto prípade milión nevýhod. Cesta musí byť antistatická, odolná voči hlodavcom, v prípade požiaru odolná voči ohňu, odolná voči oleju a pohonným hmtám, kvalitne odvodnená a zároveň kvalitne ukotvená v prípade vzlínajúcej vody, drsná aj v zime, odolná voči krehkosti v zime, vysoká abrazívna odolnosť, korene stromov ju nadvihnú ako nič atd atd.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2015 20:21
Kanalizace
teplotní odolnost do -40 a kanalizace pod jednou vrstvou plastu. To bude hezká trubka plná ledu >:-[] .
Jo mimochodem jsem myslel, že panelku lidi nemají rádi. Ono to na těch spojích drncá. Tady to bude stejný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2015 20:36
Abrazivní vlastnosti?
Fakt?
;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2015 20:49
No asi ne
To spíš na chodníky. Moze V6 by to roztrhalooo :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2015 07:45
Německo
V Německu jedu po silnicích ještě z dob Hitlera a přijde mi, že jedu po luxusu. Ty dnešní co se staví, to je hrůza. Nejlepší je, že je dobré podloží už léty zpevněné a místo, aby se šlo do hloubky, jak to dělají jinde, tak u nás se dělají navážky, pak to ujíždí a kroutí se to. A to mají ty lidi projektanti na to školy. Nemluvě na 4 km dálnice je 5 sjezdů. Přejeďte v cizině sjezd....jedete dalších 20 km a nikoho to nezajímá, tak proč u nás se řeší, že Franta domů z pole pojede o 1 km navíc....
Rozbalit vlákno
1
15. 7. 2015 11:45
Re: Německo
No to nevím, Hitlerovy dálnice zbyly téměř v původní podobě akorát ve východním Německu, kde je však mohutně předělávali. Já jsem na jednom úseku původní Hitlerovky jel v roce 2007, bylo to v okolí Lipska a byl to na dané trati poslední úsek, kde už částečně probíhala rekonstrukce (takže nevím, jestli dodnes ještě někde něco po Hitlerovi zbylo). K tomu můžu pouze objektivně říci, že D1 je proti tomu luxus. Panely byly rozhoupané minimálně jak na D1, celkově v horším stavu (+30let stáří, že jo), odstavné pruhy minimální, šíře dálnice malá.
18. 7. 2015 05:55
Jsem pro smysluplnější věc
a to zastřešení silnic - někdo na VUT spočítal, že i když by byla investice celkem velká, tak třeba u D1 by se vrátila snad za 10 let díky nutnosti minimální údržby a podstatně by se zvýšil komfort jízdy. Celkově bych dopravu všude kde to jde dával do zvenku stavěných tunelů které by se potom zasypaly a doprava by tak nerušila okolí - třeba i cyklostezky. Celý rok by tam byla podobná teplota, žádný déšť, sníh. Plastová silnice je proti tomu blbost - jak by měnili jednotlivé panely když by skrz vedly trubky? Plast do přírody je absolutní kravina, z každého se vymývají svinstva a nikdy není zcela UV stabilní. Cena by byla astronomická - to by zase bylo zbytečně vyhozených peněz na dotacích z EU...
Rozbalit vlákno
0