"Rekonstrukce se táhnou jako týden před výplatou, a přitom by vůbec nemusely". Ano, nemusely, ale to by se muselo makat, jak sliboval Andrejko a ne jen kecat... :-!
super napad, uz by mohla prist nejaka alternativa oproti poruchovej klasike... fakt, ale je ze predstava jazdit po plaste je dost desiva, hlavne v zime ... taka snehova kasicka a plastík to znie zaujimavo... mozno aj dazd by stacil...
viem si predstavit co by na seba usila ta spolocnost, vacsinu havarii aj chybou vodicov by pripisovali samozrejme plastíku a jeho povrchu - vlastnostiam
ten plast bude na povrchu jiste zdrsneny, uplne stejne je to s tema sklenenyma cestama kde se zkousi solarni cesty, adheze je diky "recepture" recyklace toho skla vpodstate podobna jako u asfaltky, tam se jiz hraje jen na to, jak dlouho, tedy jakou zivotnost to zdrsneni ma, pac samotnej ten plast nebo sklo vydrzej i desitky let "tezke techniky"
myslim si, ze drsny plast moc nepomoze, kolko bude trvat az sa zdrsneny povrch zaspini ? prach, olej, voda a nemaj iluzie sneh to pekne vyhladi... navyse zdrsnenie bude moct byt velmi jemne tj smirgel inak by produkoval vibracie a hluk... no ale asi vedia lepsie ako ja co robia >:D
nekoukas na to uplne spravne. kdyz to vezmes do dusledku, asfalt je vlastne organicky hmota (ropny produkt), ktery smichas s kamenivem ruzne hrubosti (zejmena) a pak to rozvalcujes na placku a nechas vychladnout. naproti tomu tento plastovy prefabrikat, jehoz zakladem je organick hmota (ropny produkt), bude 100% necim plneny. dost mozna kamenivem, nebo nejakym ekvivalentnim pojivem ;-)... nespatrujes v tom urcite paralely?
to si velmi zjednodusil, je to z recyklovaneho plastu, to ma moc daleko od asfaltu, kt. je relativne makky, hutny, pevny a lepivy... kolko recyklovanych PET plastov je makkych, lepivy a hutny v beznych teplotach ? asfalt je velmi podobny gume, zatial co PET tj plast kt sa recykluje ma od toho trosicka daleko :-) ano mozu to miesat s kamienkami, to asi neriesi aj tak rozdielne vlastnosti
moznosti na upravu urcite su /cena/, iba som reagoval na tie ´´organicke hmoty´´ kt. su organicke a aj tak odlisne vo vlastnostiach... tych organickych hmôt je velke mnozstvo :-)
recyklace gum, plastu vseho, tohle muze bejt veskutecnosti smeska mnoha recyklovanych ropnych derivatu, a s mnohem lepsima vlastnostma nez maj asfalty a betony na silnicich, a teoreticky by na takovem povrchu nemuseli vznikat tak snadno vyjete koleje
sak se podivej jak lze docilit ruznych vlastnosti u karbonovich/uhlikovich dilu jen ruznyma tlakama a teplotama pri "peceni"
a ze to jak klouze beton na nove D1 jsem si jiz overil, asistenty blikaly jak vanocni stromecek a mel jsem sakra stesti ze to neskoncilo ani tema plechama/plastama >:D
Já jsem jenom chtěl říci, že představit si PET flašku a od stolu hodnotit z toho vyrobenou silnici nelze. Je dobré, že to nějaká firma vymyslela a chce to testovat. Nevidím sebemenší důvod, proč to odmítat bez znalosti jakýchkoliv souvislostí. Nic víc, nic míň.
Tak nějak. Takhle od stolu bychom se spíš mohli bavit o tom, že to bude prakticky panelová silnice. Ne zrovna nejoblíbenější druh komunikací mezi řidiči.
... s tim vytapenim to vubec neni spatny napad. napriklad pro dalnice - potrebujes to stejne jen par dni v roce - kdyz snezi, topis, az prestane, cekas dokud to neuschne, pak uz topit nemusis.
ve skandinavii maji zcela bezne vyhrivane chodniky a zasuvky u baraku aby si v zime mohli auto po dobu parkovani vyhrivat, navic v nekterych krajinach by vyhrivani mohlo slouzit na odkryv prebytku elektriny treba z vetrniku v noci a prez den ze solaru
Tak já bych podzemní garáž s nekrytou rampou bez vyhřívání nechtěl (pokud se bavíme o regionu, kde sněží a mrzne). Na trhu je to běžně dostupné řešení. Bavíme se tu však o trochu jiném měřítku. I když elektrické vytápění celé dálniční sítě ČR by neměl být (z energetického hlediska) takový problém. Na chatě mám instalované vytápění myslím 30 W/ m. Z hlediska bezpečnosti by to určitě uvítali chodci.
Elektrické vyhřívání bloku motoru bych do toho nepletl. Je to regionální záležitost. Jižněji to není tak potřeba a když už, tak se spoléháme spíš na nezávislé topení. Elektrický předehřev tu není moc rozšířený ani u letadel (na rozdíl od USA).
no bolo by to zaujimave no.... plast ma asi inu mernu hustotu ako asfalt...... takisto inak chuti vino zo skleneneho pohara a inak z plastoveho kelimku.... ale to uz prenechajme odbornikom..... ;-) ... urcite nejake to pouzitie kdesi kde je rovina a mala premavka by mohlo byt mozne aj v plastovom prevedeni ..... ale plastove cesty kdesi pod alpami alebo kdesi na pikes peak asi tak skor nehrozia ;-)
Plast je mezistupeň, frajeřina by byla dát do té dutiny (nebo zalít do asfaltu) vodící dráty jak mají manipulátory v průmyslových halách (AGV). Najedete nad to, nastavíte zajet tam a tam, a auto samo sleduje drát a prostor před sebou a pohybuje se po síti.
V další fázi se počítá s dvěmi kovovými kolejnicemi uprostřed pruhu. Zespod auta se přidělají sběrací kartáčky s vodítkem a to se to bude jezdit. Ke zvýšení bezpečnosti navíc v zatáčkách přibudou bílá plastová svodidla.
ale nejsi daleko od pravdy, pac podobne cesty se zvazuji prave pro OLEV vozidla, kdy onen vnitrni prostor je vyuzitej prave pro osazeni kabelu a "vysilacu" pro indukcni dobijeni za jizdy
U nás kdyby měli měnit jeden díl za druhý, tak ho v 1 týdnu budou demontovat, pak tam bude týden díra a až v dalším týdnu ho budou montovat...tže u nás ne, ale takovou cyklostezku bych si z toho dokázal představit
Ano geniální. :yes: Když zajdu do hloubky, tak veškeré bioodpadní roury se dají jednoduše zakopat. Na veškeré opravy pak stačí utečenec s fair trade lopatou. Je sice pravda, že je to nepohodlné a tvoří se výmoly, ale to by snadno vyřešilo recyklovatelné loukoťové kolo ze dřeva, které je snadno opravitelné. Klesla by tak hmotnost vozidla, které by mohlo být potaženo umělou kůží. Jako pohon pak vidím čistě přírodního koně z vesnického volného chovu od místního hospodáře o výkonu jedné koňské síly, který ovšem vyniká nízkou spotřebou fosilních paliv a co víc používá jako palivo jenom biopotraviny a produkuje pouze bioodpad, který se dá zužitkovat v biomasové elektrárně. Zářná to budoucnost !!! Ty možnosti a vynálezy !
Je to kravina. Plast má v tomto prípade milión nevýhod. Cesta musí byť antistatická, odolná voči hlodavcom, v prípade požiaru odolná voči ohňu, odolná voči oleju a pohonným hmtám, kvalitne odvodnená a zároveň kvalitne ukotvená v prípade vzlínajúcej vody, drsná aj v zime, odolná voči krehkosti v zime, vysoká abrazívna odolnosť, korene stromov ju nadvihnú ako nič atd atd.
teplotní odolnost do -40 a kanalizace pod jednou vrstvou plastu. To bude hezká trubka plná ledu >:-[] .
Jo mimochodem jsem myslel, že panelku lidi nemají rádi. Ono to na těch spojích drncá. Tady to bude stejný.
V Německu jedu po silnicích ještě z dob Hitlera a přijde mi, že jedu po luxusu. Ty dnešní co se staví, to je hrůza. Nejlepší je, že je dobré podloží už léty zpevněné a místo, aby se šlo do hloubky, jak to dělají jinde, tak u nás se dělají navážky, pak to ujíždí a kroutí se to. A to mají ty lidi projektanti na to školy. Nemluvě na 4 km dálnice je 5 sjezdů. Přejeďte v cizině sjezd....jedete dalších 20 km a nikoho to nezajímá, tak proč u nás se řeší, že Franta domů z pole pojede o 1 km navíc....
No to nevím, Hitlerovy dálnice zbyly téměř v původní podobě akorát ve východním Německu, kde je však mohutně předělávali. Já jsem na jednom úseku původní Hitlerovky jel v roce 2007, bylo to v okolí Lipska a byl to na dané trati poslední úsek, kde už částečně probíhala rekonstrukce (takže nevím, jestli dodnes ještě někde něco po Hitlerovi zbylo). K tomu můžu pouze objektivně říci, že D1 je proti tomu luxus. Panely byly rozhoupané minimálně jak na D1, celkově v horším stavu (+30let stáří, že jo), odstavné pruhy minimální, šíře dálnice malá.
a to zastřešení silnic - někdo na VUT spočítal, že i když by byla investice celkem velká, tak třeba u D1 by se vrátila snad za 10 let díky nutnosti minimální údržby a podstatně by se zvýšil komfort jízdy. Celkově bych dopravu všude kde to jde dával do zvenku stavěných tunelů které by se potom zasypaly a doprava by tak nerušila okolí - třeba i cyklostezky. Celý rok by tam byla podobná teplota, žádný déšť, sníh. Plastová silnice je proti tomu blbost - jak by měnili jednotlivé panely když by skrz vedly trubky? Plast do přírody je absolutní kravina, z každého se vymývají svinstva a nikdy není zcela UV stabilní. Cena by byla astronomická - to by zase bylo zbytečně vyhozených peněz na dotacích z EU...