reklama


Nová Acura RL: revoluce v pohonu všech kol?

Nová Acura RL: revoluce v pohonu všech kol?

 
 

Studie připravená pro stánek luxusní větve japonské Hondy na New York Autoshow je zajímavá nejen sličným vzhledem. Pod novým kabátem se ukrývá pro Hondu netypický pohon všech kol, navíc s několika vylepšeními.

Studie připravená pro stánek luxusní větve japonské Hondy na New York Autoshow je zajímavá nejen sličným vzhledem. Pod novým kabátem se ukrývá pro Hondu netypický pohon všech kol, navíc s několika vylepšeními. Do sériové výroby se má nový systém dostat ještě letos na podzim v USA v modelu Acura RL a v Japonsku v modelu Legend.

Honda dnes oznámila uvedení nového pohonu všech kol s názvem Super Handling All-Wheel-Drive System, zkráceně SH-AWD, který má zlepšit chování automobilu na silnici. Rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu je rozšířeno o nezávislé dávkování kroutícího momentu na pravé a levé zadní kolo.

Senzory nového pohonu sledují jízdní podmínky a ovládání vozu řidičem a upravují tak rozdělení sil mezi přední a zadní nápravu a mezi pravé a levé kolo zadní nápravy. Informace jsou přenášeny do diferenciálu, kde je upraveno rozdělení momentu v poměru od 30:70 až po 70:30 na předních/zadních kolech (obdobně funguje např. mezinápr. diferenciál torsen v pohonu quattro). Točivý moment určený zadním kolům je rozdělen podle aktuálních podmínek v poměru 0:100 resp. 100:0 mezi pravé a levé kolo. Dávkování točivého momentu respektuje nejen požadavky na akceleraci, ale také vhodně ovlivňuje chování automobilu v zatáčkách (stáčivou rychlost).

Například při zrychlování v zatáčce může v extrémním případě dojít k přenosu 100% točivého momentu na vnější kolo a vnitřní kolo tedy pak nepřenáší žádnou hnací sílu. V praxi ale bude čaštější spíše menší rozdíl v přenášených silách na kolech. Podobně při deceleraci v zatáčce (situace, kdy je uzavřená škrtící klapka, brzdění motorem) bude vhodně měněna síla přenášená každým z kol zadní nápravy, takže vznikne moment přispívající ke stabilitě jízdy v zatáčce.

Při jízdě v přímém směru se rozdělení bude řídit dle přenesitelných sil na jednotlivých nápravách. Například při rozjezdu je více zatížena zadní náprava a je tak schopna přenést více síly na vozovku, při klidné jízdě je zase větší část momentu směřována na přední nápravu.

V zadním diferenciálu jsou elektromagnetické vícelamelové spojky, které mají spolu s dalším planetovým převodem pro každé z kol, vládu nad velikostí přenášených sil. Vestavěný snímač polohy sleduje aktuální stupeň sepnutí spojky (vzdálenost mezí cívkou a magnetem) a dovoluje tuto vzdálenost přesně regulovat velikostí proudu, který elektromagnem teče a tím i regulovat velikost kroutícího momentu, který je přenášen.

Sebrané hodnoty signálů (rychlost, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení kol,…) jsou vyhodnoceny řidicí jednotkou, která rozhodne na které kolo by bylo vhodné poslat více síly.

Honda slibuje vynikající, přísně neutrální chování nových automobilů vybavených tímto systémem. Bude zajímavé sledovat, jak bude nová technika fungovat ve srovnání s léta pilovanými pohony všech kol od Audi a Subaru.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Acura Precision Concept: Chystá se restart značky? Acura Precision Concept: Chystá se restart značky?

Vypadá to, že hybridní supersport NSX se stane impulzem k…

Neúspěšné modely: Acura RL (2004-) Neúspěšné modely: Acura RL (2004-)

Auto ktoré má úspech v jednej časti sveta, nemusí bodovať inde.

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama