Nová Astra se bude vyrábět v Německu, Británii, Polsku a ve Švédsku

Nová Astra se bude vyrábět v Německu, Británii, Polsku a ve Švédsku

 

Koncern General Motors se snaží vrátit do černých čísel a v restrukturalizaci pokračuje i ve svých evropských závodech. Velké změny čekají výrobu modelu Astra.

V rámci nového kola úspor se General Motors znovu zaměřil i na své evropské závody a „odnese“ to především automobilka Opel. V továrně německé automobilky v belgických Antverpách se provoz ještě v tomto roce o jednu směnu sníží, což znamená propuštění zhruba 1 400 pracovníků. V Antverpách je dnes zaměstnáno 4 500 pracovníků, kteří vyrábějí čtyři verze modelu Astra (tří a pětidveřový hatchback, kombi a kupé-kabriolet). O snížení počtu zaměstnanců se uvažuje také v továrně v Bochumi, kde by mělo o práci přijít zhruba 1 700 zaměstnanců. Výroba automobilů v Bochumi bude navíc od roku 2010 omezena na 15 hodin denně (dnes celodenní provoz). V tuto chvíli zaměstnává koncern GM ve svých evropských továrnách 62 500 pracovníků, což znamená oproti stavu v roce 2005 pokles o 12 tisíc pracovních míst. V následujících letech by chtěla automobilka Opel ušetřit na nákladech dalších 450 milionů Eur. Odboráři již souhlasili s úsporami v rozsahu 290 milionů Eur.

Společnost GM Europe dále oznámila, že kompaktní modely Astra se začnou od roku 2010 vyrábět ve čtyřech evropských továrnách. Půjde o závody v německé Bochumi, polských Gliwicích, anglickém Ellesmere Port a švédském Trollhättanu. Do těchto výrobních lokalit hodlá koncern investovat 3,1 miliardy Eur. V důsledku investic se očekává nárůst produktivity o 30 %. Koncern plánuje, že v následujících letech zvýší výrobu kompaktních modelů z loňských 535 tisíc kusů na 750 tisíc kusů.

Přestože se kompaktní modely Astra v Antverpách přestanou vyrábět, závod uzavřen nebude a projde naopak vylepšením. V budoucnu by se zde měly vyrábět automobily jiných koncernových značek, přičemž nejčastěji se hovoří o vozech Chevrolet. Odbory budou s vedením GM Europe dále jednat o budoucnosti všech evropských závodů amerického koncernu, přičemž mají jeden zásadní požadavek: chtějí záruku, že bude ve všech koncernových evropských továrnách zachován provoz až do roku 2016.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM)…

Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží

Pozoruhodným tématem předvolebního boje se stala Finanční…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…