Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi neuhlídalo novou generaci A1. Prohlédněte si novinku ze všech stran!

Audi se nepodařilo udržet vzhled nové generace modelové řady A1 a díky úniku fotografií si můžeme detailně prohlédnout exteriér i interiér nejmenšího hatchbacku se čtyřmi kruhy ve znaku.
Zpět na článek
18. 6. 2018 09:51
18. 6. 2018 10:07
18. 6. 2018 10:12
18. 6. 2018 10:23
18. 6. 2018 11:24
18. 6. 2018 12:35
18. 6. 2018 12:43
18. 6. 2018 12:59
18. 6. 2018 13:29
18. 6. 2018 13:54
18. 6. 2018 12:41
18. 6. 2018 16:05
19. 6. 2018 10:55
18. 6. 2018 10:25
18. 6. 2018 12:50
18. 6. 2018 15:02
18. 6. 2018 15:56
19. 6. 2018 08:12
19. 6. 2018 10:56
20. 6. 2018 08:13
20. 6. 2018 13:12
18. 6. 2018 11:01
18. 6. 2018 11:27
18. 6. 2018 12:53
18. 6. 2018 17:34
18. 6. 2018 18:46
18. 6. 2018 19:37
18. 6. 2018 20:25
18. 6. 2018 21:57
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2018 09:02
Tohle bych taky nehlídal
Interiér snad zvenku divný :-|

Plus za absenci TDI který do takovýho prcka nepatří
Rozbalit vlákno
3
18. 6. 2018 10:11
Re: Tohle bych taky nehlídal
Tobe se to libi jo, to cumim. Mne celkem taky, pro sikovnou svobodnou Nemku.. byt tomu mohli nechat roztomilejsi design. Chlap si to stejne spis nekoupi a odchazejici generace byla takova prijemne funky.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2018 10:25
Re: Tohle bych taky nehlídal
A to si vyčet kde? ;-)

Viz traveldrive 10:20 ta palubka snad, přední sedadla snad = zadní se v tomhle asi moc nepoužívaj = takže je pojali jak napsal

Celkově: Interiér snad, zvenku divný :-|

Snad jediný pozitivum = už tam necpou naftu
19. 6. 2018 13:45
Re: Tohle bych taky nehlídal
Hej kamo, nauč sa čítať. Ja o palubke nepíšem nič. Spomenul som prístrojový panel, pokiaľ nerozoznávaš prístrojový panel a palubku, prečo sa hrabeš do diskusie o autách?
18. 6. 2018 09:35
kříženec Q2 a pola
tak pro mě zklamání, po nádherný předchozí generaci (obzvlášť po faceliftu) to vypadá o dost hůř, palubka mi silně připomíná polo a zvenčí mnoho prvků převzatých z q2, která je hezká jako originál, ale todle "naroubování" na auto velikosti fabie se fakt nepovedlo...za mě palec dolů :no: kam se poděla evoluce kterou audi razí a místo toho takovádle revoluce, to neni nic pro konzervy jako jsem já...mě by vlastě stačila stará A1 s inovovaným displejem navigace, ten byl strašnej už při uvedení na trh
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2018 09:51
jednim slovem
hnusne...
takova Kona nacpana do fabie
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lackey
18. 6. 2018 17:02
Re: jednim slovem
Výstižné ...
18. 6. 2018 10:07
Hledání
Obvykle se do takových srovnání nepouštím, ale tady si Audi docela zahrává. Ze stylového mini se stává tuctový kompakt. Z venku Audi revival bez nápadu, zevnitř Polo a navíc zezadu to dost zavání Mnichovem... ;-\
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2018 10:12
pecka
vnútri mi síce trochu chýba niečo kruhové ako staré výduchy alebo tubusy, ale som už tiež výbehový model :-)
Rozbalit vlákno
7
18. 6. 2018 11:24
Re: pecka
za mňa fakt pecka. pri uvedení prvej som čakal zábavu a la mini a bol som sklamaný, že je to len matrioška, ale čas ukázal, že model bol úspešný a ja som sa mýlil, resp. chcel som zábavu a neriešil som charakter značky a stratégiu. Teraz beriem ich cestu, robia to dobre. V prémii je po tamto modeli dopyt, nie každý chce uletené mini a inak v klasickej prémii toho moc nie je v tejto veľkosti. Ak niekto chce prémiové malé auto, ale nechce pôsobiť uletene alebo superštýlovo, má tu klasiku, ktorej ťažko niečo vyčítať.
Avatar - iudex
18. 6. 2018 12:35
Re: pecka
Presne tak. Audi má výhodu, že je na ihrisku samo, Mercedes supermini nerobí vôbec, bavorák tiež, aby neliezol do kapusty koncernovému Mini a to je dosť špecifické auto, ktoré za cenu štýlu obetuje dosť praktickosti. Takže ak A1 ponúka plnohodnotnú použiteľnosť a praktickosť, avšak v štýlovom odeve a s prémiovým image, hrá sa na svojom vlastnom piesočku, kde mu nik nekonkuruje. Proste kto dnes chce prémiový subkompakt, s veľkou pravdepodobnosťou skončí u A1.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2018 12:43
Re: pecka
Prostě = kdo chce prémiovej subkompakt = s jistotou už dávno sahá po Mini ;-)

Snaha Audi si z toho koláče ukousnout neni překvapivá = proto asi ta tlama >:-[]
18. 6. 2018 12:59
Re: pecka
A1 si ukusuje statočne už pekných pár rokov a zrejme aj vďaka tomu, že sa nepustilo do priameho súboja s mini, ale obišlo ho elegantnou kľučkou a la messi (keď už sú ms).
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2018 13:29
Re: pecka
Jestli je A1 Messi, tak Mini Ronaldo :-)

[odkaz]
18. 6. 2018 13:54
Re: pecka
čo riešiš? Ja nemám s mini problém, kľudne mi jedno môžeš poslať.
18. 6. 2018 10:20
Neprehanaju?
Z celeho auta mi pride premiovy tak pristrojovy panel a rozmer kolies. Ostatne cista tuctovka, zadne sedadla ploche jak v najlacnejsom mai streame. A este celkom nechapem tu plochu mriezky chladica, doplnenu vstupmi vzduchu po stranach spojlera a podivnymi strbinami na prednej hrane kapoty... To vyzera, ako keby bol pod kapotou minimalne sestlitrovy dvanastvalec, pripadne atomovy reaktor... Vsak to musi mat aerdynamiku ako otvorena skrina...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
18. 6. 2018 12:41
Re: Neprehanaju?
Keď hovoríš o tých motoroch, tak dvojliter s 250 koňmi v triede nemá nikto, takže tie otvory si budú vedieť obhájiť. Ja tam teda tú prémiovosť vidím, od techniky a motorizácií až po ten interiér. Je jasné, že vychádza z platformy MQB A0 ako Polo a bude zdieľať aj mnoho z interiéru, ale je zrejmé, že materiály použije Audi hodnotnejšie, ako Polo (ktoré samé osebe je v interiéri špička triedy). Je mi jasné, že cenovka bude šialená a nie je to auto pre mňa, ale ako som písal vyššie, na trhu prémiových subkompaktov je v podstate jediné a už len preto bude bodovať.
18. 6. 2018 15:07
Re: Neprehanaju?
O technike som nepísal, skôr o dizajne, ten ma príliš nepresvedčil. Tie otvory a mriežky si obháji max. pred súdobou konkurenciou, pochybujem skôr čo sa funkčnosti týka - slúžia predovšetkým na umocnenie výrazu, veľká časť z nich je zaslepená. To je to, čo súčasnému dizajnu možno vytknúť - nadmiera podobných výrazových prvkov bez zmyslu, alebo v určitých ohľadoch kontraproduktívnych (napr. voči aerodynamike), a absencia dizajnu, ktorý by model nejakým spôsobom definoval. Stručne zhrnuté, malé nezaujímavé auto, ktorému vpredu dokreslili výraz čiernym štetcom. Chýba mu štýl a kvapka noblesy, ktorá by hovorila áno, toto je tá prémia. Toto by pokojne mohlo mať vpredu znak Hyundai, a neobzrel by sa za tým ani pes.
Avatar - iudex
18. 6. 2018 16:05
Re: Neprehanaju?
No ak by ten Hyundai mal quattro a 250 koní, tak by som sa po ňom nielen obzrel. ;-)
Ale OK, beriem, že sa Ti nepáči, ostatne Tvoja garáž je dizajnovým protipólom A1ky, takže by som sa aj divil, keby sa Ti A1 páčila. Mne viac sedia hrany a naopak nemusím tie "chutné a milé" malé autá, len preto, že je auto malé, nemusí hneď vyzerať ako pre ženy, takže A1 mi nielenže sedí, ale v tejto špecifikácii (zrejme S-line) vyzerá ako malý hotheč a asi najlepšie vyzerajúci subkompakt.
18. 6. 2018 16:44
Re: Neprehanaju?
Moja garáž je čiste praktická, preto je aká je. Keby som si vyberal auto pre seba, bez ohľadu na praktické potreby či hrúbku konta, čiste srdcom, mohlo by to byť aj Audi, konkrétne Sportback, či už A5 alebo A7. Za zváženie by stál aj Mustang a pokiaľ by bol aktuálny, tak by som uvažoval napr. aj o Renaulte Avantime s trojlitrom V6...
Hrany môžu byť, hrana nie je problém, problém je skôr celkový dojem z auta. Taká Lancia Delta [odkaz] bola pomerne dlho predmetom môjho obdivu, verzia HF to ešte zvýraznila, a to bolo auto samá hrana...
No a na dokreslenie ešte jedno hranaté auto, ktoré obdivujem dodnes, ale nikdy ho vlastniť nebudem: [odkaz]
Čo sa subkompaktov týka, z pohľadu dizajnu mi najviac sedí Clio, a napriek krivkám mi nepríde ako ženské auto. Voči nemu je väčšina konkurencie trochu bezpohlavná, s výnimkou harlekýnov na spôsob C3...
Ako nikomu neberiem, ak sa mu A1 páči, len mám z toho taký smutný pocit, že je to aj preto, že niet veľmi z čoho vyberať.
Avatar - iudex
19. 6. 2018 10:55
Re: Neprehanaju?
Pri ženskom dizajne som mal najviac na mysli práve tú C3, do toho by som sa nedokázal posadiť a jazdiť v tom. Clio však napriek oblinám žensky nepôsobí, naopak pôsobí pomerne svalnato, najmä RS. Tá Tvoja posledná veta ale platí, v tejto triede nie je nič, čo by vyvolávalo nejaké dizajnové nadšenie. Vcelku sa mi páči nová Fiesta, Polo, Ibiza, v zásade aj Fabia, ale logicky dizajn bude vždy viac podriadený účelu, na tej malej ploche sa ťažko vymýšľajú veľké originality.
Avatar - R32
18. 6. 2018 10:25
Úniky
Už by ste snáď mohli upustiť od tých "bleskových" titulkov. Ani si nespomínam že by ste pri uvedení nejakej novinky či faceliftu nenapísali, že to uniklo, nepostrážili, niekto im hekol server a podobné nezmysly. Sa nedá normálne napisat, že firma pustila do sveta fotky či informácie? Je to trápne. Môžete mi napísať ako môžu automobilke uniknúť snímky aj technické údaje? Bullshit....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
18. 6. 2018 12:50
Re: Úniky
A tebe to príde ako oficiálne ohlásenie modelu? To má byť až o pár dní v Španielsku. Jasne, že ide o únik, každá automobilka chce spraviť dojem, zverejniť informácie naraz a celosvetovo a nie pár fotkami skaziť moment prekvapenia. V dnešnej dobe sa niečo tak veľké, ako je launch nového modelu veľkej značky dá len ťažko utajiť, pred ofiko predstavením už musia byť nafotené promo fotky, vytlačené prospekty, všetky špecifikácie schválené a homologované, skrátka k tým materiálom má prístup toľko ľudí, že je skôr pravidlom než výnimkou, že to niekto postne na webe skôr ako samotná automobilka; preto je tých únikov dnes tak veľa.
Ale dnes sú konšpiračné teórie populárne, tak čo sa divím, že aj za týmto sa hľadá sprisahanie. 8-s
Avatar - R32
18. 6. 2018 15:02
Re: Úniky
Nič v zlom, ale práve si sa vrátil z niekoľkoročnej misii na Mars? Sa pozri ako to vyzerá pred veľkými autosalónmi, koľko áut má skutočne premiéru až na autosalóne aby spravili ten tvoj wau efekt? Takmer všetko je zverejnené skôr, snáď aby namlsali ľudí nech si to prídu pozrieť naživo.
Ako by mohli uniknúť snímky aj technické údaje? Je mi jasné, že to v príprave prejde cez veľa rúk no zamestnanci firmy si toto nedovolia a externé firmy by tiež neriskovali, že prídu o tak významného klienta. Za toto by "padali hlavy"... Podľa mňa je to skrátka forma prezentácie, od skíc, cez "náhodné" fotky maskovaných áut na cestách, fotky svetla a rôznych detailov, potom "nechcené náhodné" úniky až po oficiálnu premiéru niekde na autosalóne kam mieri čoraz menej ľudí a aj vystavovateľov... ;-\
Avatar - iudex
18. 6. 2018 15:56
Re: Úniky
Aha, takže všetci tí paparazzi kempujúci celé dni na Nurburgringu sú vlastne zamestnanci automobiliek, ktoré úmyselne zverejňujú nelichotivé fotky noviniek, aby zákazníkov namlsali?
Ja netvrdím, že mnohé automobilky nepúšťajú informácie pred premiérou, aby vyvolali záujem, samozrejme je to bežné, viď Škoda a jej postupné odhaľovanie, ale únik zjavne pravých promo fotiek pred veľkou premiérou je iný prípad, to predsa nemôže žiadnej automobilke pomôcť. Už starí Rimania pri pátraní po dôvodoch sa pýtali: cui bono? v čí prospech? A tu žiaden prospech Audi nevidím, naopak skôr ujmu a prospech iba toho webu, čo to zverejnil.
A ešte k padaniu hláv: kto a ako prosím Ťa v Audi zistí, od koho tie fotky unikli? Typicky novinári disponujú informáciami už pred ofiko premiérou, ale sú viazaní mlčanlivosťou. Sú to stovky ľudí, od veľkých redakcií až po rôznych nezávislých youtuberov. Ak si to niektorý z nich rozmyslí a fotky na tajnáša pošle nejakému webu, ako Audi zistí pôvodcu úniku?
19. 6. 2018 08:12
Re: Úniky
Na nemeckom Autobilde od vcera rana visi video s prvymi dojmami, tu na ACZ dali dnes rano oficialne predstavenie A1 - a ty tvrdis, ze vcerajsie zverejnenie bol nahodny unik?! Ved to bola jasna uputavka na dnesne "oficialne" predstavenie.
Avatar - iudex
19. 6. 2018 10:56
Re: Úniky
Práve naopak, to len potvrdzuje, že ten únik bol neplánovaný a len urýchil ofiko predstavenie, ktoré na dnes plánované pôvodne nebolo.
Avatar - iudex
20. 6. 2018 08:13
Re: Úniky
A ešte toto: "Podle původního plánu měla být nová Audi A1 odhalena ve středu o půlnoci. Nakonec se ale fotky dostaly na světlo o něco dříve, takže design už pro vás asi není překvapením, auto jste si mohli prohlédnout na kompletním setu a hned ve dvou provedeních. Vedle tiskové zprávy vám ale můžeme nabídnout i naše dojmy, protože jsme obě auta viděli naživo už v květnu."
Takže kto z nás dvoch mal pravdu? ;-)
20. 6. 2018 13:12
Re: Úniky
Presne to som cakal, ze napises ;-) Naozaj si myslis, ze v Audi (alebo nejakej externej firme) dokazali dokonale tajit oficialne fotky a informacie mozno aj 10-11 mesiacov, ale "cirou nahodou" im to vraj uniklo ani nie 48 hodin pred premierou? To akoze nejaka neznama belgicka stranka im naburala server?
Avatar - Well-being
18. 6. 2018 11:01
"Módní"
gril přes celý obličej už i na prckovi ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2018 11:27
Kurňa
Z číslic 4 a 0 na zádi jsem měl nejprve lehký šok, musím si na nové označení ještě zvykat. :-)

Design celkově pěkný, jen bych si odpustil některé nadbytečné, k Audi se nehodící čičovinky, jako třeba metry čtvereční neprodyšných pláství vpředu i vzadu nebo mračítka zadních světel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2018 12:53
podarene
super... cakal som uz poriadny nasup voci predchodcovi a audi nesklamalo... mne sa to paci... toto uz konecne zavana aj na pohlad uz akousi pridanou hodnotu a la audi na rozdiel od predchodcu ktory posobil len ako predrazena ibiza/polo .... toto uz beriem... konecne male audi na urovni aku si zasluzi :-) .. uplne si viem predstavit ze taketo s nejakym stvorvalcom nieco by mi uplne stacilo bohate bohate pokial clovek nema velku rodinu ... chvalim ale aj to ze to nadalej vyzera ako audi a tie jeho povodne geny su tam perfektne vystihnute ... uz kabina je aka je ( mam iste vyhrady >:D k budikom ) ...... ale aj tam to vyzera kvalitne a velmi bytelne ... krasa.... za mna momentalny top v malej triede :yes:
Rozbalit vlákno
2
18. 6. 2018 15:08
Re: podarene
Čím viac čierneho plastu vpredu, tým väčšia pridaná hodnota?
Avatar - pradeda777
18. 6. 2018 16:17
Re: podarene
Z profilu to asi zase vypada na 3.14cu, tak to radeji ani nefotili. Jinak za predu by to mohl byt bavorak jak svina..... ;-)
18. 6. 2018 17:34
Drahé polo
Takže za cenu povedeného ( a praktičtějšího! ) pola GTI se nedostanu ani na základ této ,,prémie,,. Chápu, že někomu jde pouze o image a tak se jich asi pár prodá na nějakou operákovou akci, ale jinak to bude propadák jako předchozí generace.

BTW: Musí to být velmi frustrující, když tuhle prémii válcuje mainstream s 11 let starým autem ( paralela s Toyota C-HR vs. Q2 čistě náhodná ). Možná by němci měli zaplatit dizajnérům pobyt v itálii, aby se naučili jak se vyrábí malá stylovka. Pokud to chce mít punc prémie musí to něco prémiového nabídnout. Tohle nenabízí ( kromě vrcholných verzí, kterých se prodá jako šafránu ) nic navíc. A ani ten styl.
Rozbalit vlákno
4
18. 6. 2018 18:46
Re: Drahé polo
Vida, konecne nekdo, kdo uz s tim ocividne jezdil a realne to muze porovnat. Se trochu rozepis.. nejsi preci typickej zvanil, kterej jasne chape, jak je zbytecny priplacet za premii.. nez mu tu premii jednou nekdo puci:)
18. 6. 2018 19:37
Re: Drahé polo
Ale tak proč ne. Dlouho jsem si nezažvanil.
Aktuální A1 jsem měl vypůjčenu s 1.6TDI v UK při delší služebce ( měs )
[odkaz] - toto ,,superpolo,, za 650tis byl vrchol nudy už tehdy. Naprosto nezáživné auto z jakéhokoliv pohledu.
Současně mám služební MB - C 220d4M, které rovněž považuji za absolutně strašné auto při poměru cena/výkon. Namátkou třeba kvalita plastů v interiéru je opravdu otřesná. Co se týče ostatní prémie mám klasické zkušenosti se spolujízd s přáteli,rodinou,předváděčky, spolupracovníky apod. V rodině se také vyskytují.Toliko tedy k těm zážitkům s ,,prémiovými,, vozy. Pravda žádný zázrak.

Nicméně i přesto jsem schopen zjistit, že ,,prémiové,, auto nižší třídy je většinou nějaká koncernová předělávka z mainstreamového modelu doplněná o ,,líbivější,, dizajn a zajímavější formy pohonu. Tohle je zvládnuté maximálně u BMW 3. Zbytek ( MB A,B,C GLA,CLA , BMW 1,2 X1, Audi A1,A3,Q3,A4 ) je v 90% leštěné houno a nebo to stojí moc. ( vrcholné motorizace typu RS,M,AMG apod. + nějaká ta výbava ) . Takže ano tyhle auta dávají smysl, pokud opravdu potřebuji něco do města a mám dost peněz abych to narval výbavou a vybral nějakou zajímavou motorizaci. Ale jsou absolutně strašné pokud je to nějaký klasický koncernový motor se střední výbavou. Tak trochu totiž mám pocit, že to co to auto teoriticky může udělat dobré, zaplatí paradoxně ti, kteří to auto koupí jako strašné.

Možná je to můj subjektivní názor a nebo moje vrozená touha mít zajímavé, praktické a kvalitně provedené věci. Tudíž například Toyota LC s V8 by byla moje volba oproti třeba Audi Q7. Tak samo jako bych si vybral například subaru outback než MB C 4matic apod. Každopádně to, že prémie často bývá prémiová jen na oko ( a cenou ) mi nikdo nevymluví. A audi A1 je podle mě přesně tento případ.
18. 6. 2018 20:25
Re: Drahé polo
Palec nahoru za vecnou reakci a vlastni zkusenost.
Nezazivne auto.. jasne, ale co by to melo umet? Proste dobre zpracovany, prijemne utlumeny auto do mesta. Teda az na ten diesel, to je omyl:) Me jde o to, ze ten priplatek za premii tam z my zkusenosti proste videt je - dost uz proti Polu, jinej vesmir oproti treba Fabii.
Za me dava ta kategorie premiovejch mini smysl, v zapadni EU.
18. 6. 2018 21:57
Re: Drahé polo
No to právě není až tak patrné.

[odkaz]

8-s 8-s 8-s
Avatar - Ada je zase tady
19. 6. 2018 00:16
bez normálního motoru to bude propadák
:no:
Rozbalit vlákno
0