Diskuse

Nová Avia D120 na prvních fotkách. K vidění je na veletrhu v Moskvě

1.6.2017

V Moskvě Avia vystavuje model 4x2 plnící emisní normu Euro 5. Podle informací z automobilky jde o předehru k chystanému představení nového vozidla Euro 6 v České republice.

 

  • 30 Reagovat !

    foto cert

    čert 01.06.  16:20

    facelift?

    Chápu, že prostředky na modernizaci jsou omezené. Otázka je, zda to musí být tak okatě vidět. Ledaže byl záměr designu, udělat dvě kabiny v jedné. To bych potom chápal, proč na zaoblený základ někdo přilepil hranatý čumák. . ;-)
    • 32 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 01.06.  17:04

      « facelift?

      Tak dělali, co mohli. Vzhledem k extrémně malé produkci musely být i prostředky vynaložené na facelift extrémně nízké, aby se to vůbec mohlo vyplatit (podle mě se to teda ani tak nevyplatí, ale to je jen můj názor). Že se pokusili o trochu hranatější předek, chápu. Šlo zřejmě hlavně o to, alespoň trochu zakrýt původní kulaťoulinkatý korejský Daewoo design. Jak bude tato kabina vypadat na T 810 teda nevím nevím...
      • 21 Reagovat !

        foto Somewhere-je-uz-prec

        Somewhere je už preč 01.06.  21:25

        « Re: facelift?

        Prečo si ľudia stále pletú pojmy lacné a škaredé? To nie je to isté. Peniazmi sa dá ospravedlniť jednoduchosť úprav alebo rozsah modernizácie, ale ťažko nepekné tvary. Ledaže by ušetrili 50 tisíc za dizajnéra a predné čelo nechali robiť vrátnika...
        • 01 Reagovat !

          foto furgon

          furgon 02.06.  07:20

          « koupelny ptáček

          Někdo řekl že to bude mít bodovky z koupelny ptáček, protože to je levnější, než vyvíjet světlo s parabolou. Budky stejně berou z Indie, protože Ashok si odvezl lisovnu do cikánova, tak možná že I celý FL svěřili studiu Bombai design centre >:-[]
          • 20 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 02.06.  08:38

            « Re: koupelny ptáček

            Ono co mam informace jim hlavně v celém areálu v avii zbylo asi tak 200 hotových budek a vůbec celkově z tam ponechaných dílů by šlo okmažitě smontovat tak 100 nákladáků :-)
        • 01 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 02.06.  09:34

          « Re: Re: facelift?

          Ano, podle mě šetřili i na designerovi...
    • 32 Reagovat !

      foto PavelK

      PavelK 01.06.  17:04

      « Re: facelift?

      Já vidím inspiraci u MANu (horní lesklý panel) i Renaultu ("negativní" maska), ale problém s tím nemám a naroubovanost v dané situaci chápu.
    • 51 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 01.06.  20:04

      « Re: facelift?

      Mě se to líbí, světla super, lesklá část masky s tradičním logem taky, výhrady mam ke spodní části masky mezi světly, to bych si představoval jinak. Ale pěkný facelift :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto toncek

      toncek 03.06.  09:46

      « Re: facelift?

      Původní anglický návrh nebyl nejhorší. Zaoblený design působil jednoduše a hravě, vzbuzoval pozitivní emoce, pomohl Avii s vývozem do zahraničí. Jednoduchost a hravost je nyní nahrazeno za agresivitu, celkově působí kabina opravdu nesourodě. Designér nevyužil potenciál původní zaoblené kabiny, která činila tento vůz mezi konkurencí výjimečným. Ale snad se pletu. Přeji Avii, ať se na trhu chytne a ať má mnoho spokojených zákazníků...
  • 05 Reagovat !

    foto norday

    norday 01.06.  17:23

    Manuální převodovka?

    To ještě v dnešní době mají nákladní auta manuální převodovky? :-O
  • 05 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 01.06.  17:36

    Malo to byť pod značkou Tatra

    Zbytočne bude musieť robiť marketing, pre dve značky,
    • 50 Reagovat !

      foto PavelK

      PavelK 01.06.  17:43

      « Re: Malo to byť pod značkou Tatra

      Značka Avia brzy slaví 100 let. Pokud se její oživení povede, není to skvělý marketingový tah?
      • 31 Reagovat !

        foto cert

        čert 01.06.  18:39

        « Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

        Ano. Je to skvělý ekonomický tah. Ve více značkách pod jedním vedením se snáze optimalizují daně. :-)
        PS: A ani se přitom nemusí tak moc vyrábět. ;-)
      • 22 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 01.06.  18:48

        « Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

        Nie je.
        Značka Avia je mimo Česko a Slovensko úplne neznáma. Nikto netuší, že pred 100 rokmi nejaká česká firmička, vyrábala kusovo lietadlá, či čo. Takže ako značka, sa bude musieť od začiatku vybudovať. Tatra je už značka, aj v zahraničí etablovaná.
        • 51 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 01.06.  20:07

          « Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

          Ale není, probíhla vývoz do Francie, Alžíru, Maroka a v novodobé historii se prodaly stovky až tisíce kusů do Ruska, Británie, Polska, Madarska, Bulharska atd.

          Naopak silniční Tatry nikdo až do zavedení Phoneixu neznal a leckde nezná. A prodávat silniční modely pod specialistou na terénní a armádní vozy je asi jako kdyby ted UAZ nebo LandRover začal prodávat 5 metrové sedany >:D
          • 32 Reagovat !

            foto peterle

            peterle 01.06.  20:29

            « Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

            Na západe a v Afrike sa Avie predávali ako Renaulty a veľmi málo. V obrovskom trhu Sojuzu sa stratrili ako ihla. V Maďarsku a Bulharsku si na ne tiež nikto nespomenie. Proste choď za hranice, povedz Avia a nikto si to nespojí s náklaďákom. Ani ľudia z branže. A vybudovať povedomie o Avii bude stáť prachy.
            Značka Tatra je známa a je jedno či v teréne, alebo na ceste. Aj z Dakaru. V zahraničí sa aj úspešne predáva.
            Tatra by bola skrátka výrobcom a značkou nákladných áut. Špeciálnych, aj malých cestných. Predávať cestné pod inou značkou bude vyvolávať problémy u potenciálnych zákazníkov. Tak čo ste Tatra alebo Avia? ja chcem tatru. A čo tá Avia vlastne je? No víte, před sto lety...
            • 31 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 01.06.  20:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

              V rusku se Avie prodávali ještě v roce 2013....za 4 roky se toho zas moc nezapomene....to samé Británie atd. Pošta tam s těmi auty jezdí dodnes
              • 21 Reagovat !

                foto geroc-I-

                geroc I. 01.06.  21:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                Podle mně dvakrát do téže řeky nevstoupíš, natož v kategorii do 12 tun kde je takříkajíc našlapaná hlava na hlavě. Ztracený pokus o reinkarnaci.
                • 40 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 01.06.  22:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                  Strnad si to ošéfuje, pár kusá dodá armádě na rozvovz housek a zásobování a jako pdopůrná vozidla, něco dodá hasičům atd, něco vyexportuje a 2-3 tis kousků má doma a to mu stačí, to fabriku uživí.
                  • 20 Reagovat !

                    foto furgon

                    furgon 02.06.  07:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                    CSC taky třeba usilovně pracuje na elekrtroverzi.. hlavně nebude držet letňanskej kolos, který navíc dobře zobchoduje
                    • 10 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 02.06.  08:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                      letnanský areál je dimenzovaný na produkci 10-15 000 ks + vývoj + ředitelství + přímý prodej vozů + prodej ND.

                      Ten areál moc dobře znam, byl sem tam několikrát a dokonce sem tam byl i 14 dní na praxi na škole, právě na odd. prodeje aut.
                  • 01 Reagovat !

                    foto geroc-I-

                    geroc I. 02.06.  10:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                    Až na ty počty aut, souhlas.
                • 21 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 02.06.  09:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                  záleží ako to nacenia a akú predajnú a servisnú sieť k tomu pridajú. Ale ako nosič kontajnerov či vyklápač čo sa motá celý svoj život okolo komína by to nemuselo byť márne. Zvlášť keď najhoršiu súčasť auta (motor) nahradil americký Cummins, ktorý bol predtým len za mastný príplatok.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 02.06.  10:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                    Cummins tam byl už několik let, původní motor AVIA už neplnil Euro 5 a mam pocit že ani Euro 4.

                    Celý je to skládanka, akorát rám a budka sou Avia, zbyte je cizí, motor, převodovka, nápravy - vše se kupuje.
                    • 00 Reagovat !

                      foto wakantanka

                      wakantanka 02.06.  10:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                      No Cumminsy dávali už aj do predchodcu, teda stará sklopná kabína, malé kolesá, ale ako vravím za mastný príplatok. Ale je fakt, že netuším kedy vyradili z ponuky svoj vlastný motor. :-) za mňa ale urobili len dobre :-)
                      • 10 Reagovat !

                        foto Barrichello

                        Barrichello 02.06.  10:48

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                        Tak potvrzeno, původní motory Avia byly maximálně Euro 3.

                        Od Euro 4 vše Cummins
                        • 00 Reagovat !

                          foto wakantanka

                          wakantanka 02.06.  13:39

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                          :yes:
                • 10 Reagovat !

                  foto sofer

                  šofér 02.06.  11:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                  pokud bude založena na solidní mechanikcé bázi, mimo elektronických kurvítek, tak to v Rusku vyjde, tam si musí řidič poradit ve stepi sám, ne volat servis, Proto v Rusku skončily západní auta, našlapaná elektronikou.( Vyjma MKD) Mimo Moskvu a velka centra nepoužitelné....
                  • 00 Reagovat !

                    foto wakantanka

                    wakantanka 02.06.  13:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

                    Nemáš celkom pravdu, väčšina motorov do nákladných áut už posledných minimálne 15 rokov má minimálne riadiacu jednotku pre CR. Toto už len tak jednoducho v stepi nespravíš :-) Ale je fakt, že čím menej elektroniky, tým v divočine lepšie, to áno.
          • 00 Reagovat !

            foto Somewhere-je-uz-prec

            Somewhere je už preč 01.06.  21:26

            « Re: Re: Re: Re: Malo to byť pod značkou Tatra

            Ledaže by pridali ťahače extra ťažkých nákladov, to je doplnok výrobného programu pre malosériového špecialistu. Ja keď vidím nejaký nadrozmerný náklad, obvykle ho ťahá FAUN.
            Inak neviete jak dopadla posledná dizajnérska súťaž Tatry?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zemětřesení v Mexiku má už téměř tři stovky obětí. Záchranáři se nevzdávají

Zemětřesení v Mexiku má už téměř tři stovky obětí.…

Počet obětí zemětřesení v Mexiku vzrostl na 273, z toho 137 v metropoli Mexiku. Informoval o tom ve čtvrtek v…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

Svačina: Marcinka máme za příklad, před bránu se musíme rvát všichni

Svačina: Marcinka máme za příklad, před bránu se…

V minulé sezoně výrazně pomohl Bílým Tygrům Liberec ke stříbrným medailím. Útočník Vladimír Svačina (30) se po…

 

Reflex.cz

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát však zadarmo získá spoustu cenných údajů

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát…

Již za necelé dva týdny v České republice odstartuje účtenková loterie. Stát si od ní slibuje omezení šedé…

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…