Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová centrála GM Powertrain Europe

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Po rozpuštění společného podniku GM Fiat Powertrain Group letos v květnu vznikla v Turíně nová centrála zaměřená na vývoj a výrobu motorů a převodovek. Asi 130 zaměstnanců, kteří dříve pracovali v GM Fiat Powertrain pracuje na vývoji vznětových motorů.

Po rozpuštění společného podniku GM Fiat Powertrain Group letos v květnu vznikla v Turíně nová globální centrála zaměřená na vývoj a výrobu motorů a převodovek. Asi 130 zaměstnanců, kteří dříve pracovali v GM Fiat Powertrain pracuje převážně na vývoji strategicky důležitých vznětových motorů.

Otevřením nové globální centrály pro vývoj a řízení výroby pohonných jednotek v italskému Turínu dává koncern General Motors jasně najevo svůj zájem na posílení pozice společnosti General Motors Powertrain Europe jako střediska pro vývoj a produkci špičkových zážehových i vznětových motorů.

Společnost GM Powertrain Europe, která zahájila práci 13. května po rozpuštění společného podniku GM Fiat Powertrain Group, má konstrukční kanceláře v Německu, Itálii a Švédsku a výrobní lokality v Rakousku, Německu, Maďarsku a Švédsku. Další konstrukční a výrobní kapacity ve Francii, Německu a Polsku budou do organizační struktury GM Powertrain Europe začleněny začátkem roku 2006.

„Turínská centrála GM Powertrain Europe bude vyrábět pro vozy koncernu GM vyráběné po celém světě především vznětové motory pro osobní automobily, malé zážehové agregáty, manuální převodovky a související ovladače,“ vysvětluje Tom Stephens, vicepresident skupiny GM Powertrain. „GM Powertrain Europe pracuje v přesně definované koordinaci se sesterskými centry v USA a střední Americe. Díky této těsné spolupráci můžeme našim zákazníkům nabídnout špičkové pohonné jednotky.“

Turínské centrum GM Powertrain Europe a jeho konstrukční středisko má v současné době asi 130 zaměstnanců, v převážné míře specialistů na vývoj vznětových motorů, kteří dříve pracovali ve společném podniku GM-Fiat Powertrain Group. V souvislosti s očekávaným růstem úkolů vzroste počet zaměstnanců v průběhu příštích dvou let asi o polovinu.

Konstrukční centra GM Powertrain Europe, umístěná v Německu, Švédsku a italském Turínu budou společně navrhovat a vyvíjet pohonné jednotky pro modely Opel, Vauxhall, Chevrolet, Cadillac, Saab a další značky koncernu General Motors.

Společnost GM Powertrain Europe má v současné době asi 10 000 zaměstnanců, kteří vyrábějí ročně asi 1,5 milionů motorů pro modely automobilek Opel, Vauxhall, Chevrolet, Cadillac a Saab.

Celosvětová struktura skupiny GM Powertrain zahrnuje 88 výrobních a konstrukčních lokalit ve 14 zemích, kde pracuje dohromady více než 59 000 zaměstnanců. Ti denně vyrobí přes 36 000 motorů a 32 000 převodovek.

Ondřej Láník
Diskuze (9)