Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Corolla: Žlutý trikot obléklo Verso

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
Nástupce minivanu segmentu C pod nezměněným jménem oficiálně představila Toyota. Kromě jména se změnilo vše, nové Verso je od základu nové konstrukce a naznačuje, že příští Corolla bude o poznání atraktivnější. (doplněno o 4 plakáty)

Nástupce minivanu segmentu C pod nezměněným jménem oficiálně představila Toyota. Kromě jména se změnilo vše, nové Verso je od základu nové konstrukce a naznačuje, že příští Corolla bude o poznání atraktivnější, než ta současná. Bude od května vznikat v Turecku, rodišti současné Corolly sedan a kombi. I příští generace tedy vyjede kompletně z evropských továren.

Design je o generaci dále, přidal na dramatičnosti a při zachování povědomých linií se „narovnal“ do velmi pohledné formy. Byl ztvárněn do dvou fází, které svým kontrastem tvoří velice působivý celek. Spodní polovina auta evokuje robustnost, podobá se nejspíše SUV, při troše fantazie v něm lze spatřit třeba Land-Cruisera, příp. Lexus RX300. Totéž platí o stříbřitých koncových svítilnách ve tvaru L, též patřících do rukopisu Toyoty pro 21. století. Přední světla se zase identifikují s novým Avensisem a naléhavost dodávají módně zdůrazněné lemy blatníků, napodobené prahové nástavce a integrované spoilery kolem celého auta.

Vršek je zase vzdušný, črtaný lehkou rukou, a používá všechny legální triky ke zvýšení atraktivity. Velmi povedený je tvar vnějšího lemování bočních oken, kdy obligátní malé trojúhelníkové čtvrté boční sklo našlo umístění v C sloupku a dotváří letecký „look“. Kapota je maximálně zaoblena a posunuta vzad, čímž sehraje pozitivní roli při případné kolizi s chodcem, kromě toho i zajímavě vypadá.

Interiér je také úplně jiný – tvůrci zjistili, že vozy segmentu C si většinou nekupují šedovlasí důstojní kmeti, odsunuli současnou, poněkud usedlou, Corollu do zapomnění a nakreslili atraktivní místo k žití, minimalistické, plné ostrých úhlů a především atraktivní. V hojné míře uplatnili nový japonský hit – panely palubní desky, imitující lesklý kov – a použili trojbokou středovou konzolu á la RX300. Na posouzení estetických kvalit si ještě nějaký čas počkáme, ale na fotografiích vše vypadá velmi dobře. Pověstnou kvalitu Toyot také potvrzuje redukce spár mezi interiérovými díly v rozmezí 40 – 90%, dokazující kromě bezchybného dílenského zpracování i výbornou tuhost karoserie.

Topologové se zaměřili na kritizovanou slabinu současné Corolly Verso – variabilitu, a posunuli novinku na čelní místa třídy sedmimístným interiérem, když pět zadních samostatných sedadel extrémně lehké konstrukce se dá – každé jediným pohybem – složit do podlahy. Vznikne tak zcela rovná podlaha a skutečně objemný ložný prostor. Zámečky dveří byly dokonale utěsněny proti vzduchu a dveře obsahují antivibrační těsnění.

Evropským minivanům vyrostl další velmi nepříjemný konkurent. Pokud Toyota nastolí přijatelnou cenovou politiku, má dobrou šanci zamíchat prodejními žebříčky mezi kompaktními „autobusy“.

Zde si můžete stáhnout plakáty Toyoty Corolly Verso.

Ladislav Čermák
Diskuze (16)