3.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nová Dacia Duster dorazí ještě letos. Vyroste a přijde i v sedmimístné verzi Grand!

 

Oblíbené SUV rumunské značky letos projde mezigenerační změnou. Změní se hodně, Duster však stále chce zůstat levným autem.

Duster se pro rumunskou automobilku Dacia stal trefou do černého. Levnému SUV se daří napříč Evropou, mimo starý kontinent se úspěšně prodává se znaky Renaultu. Na trhu vydržel sedm let, a tak nastává čas na mezigenerační změnu. Ta letos skutečně přijde. Co nabídne?

Přestože se osvědčený recept v mnohých případech nemění, nový Duster se v lecčems změní. Důležitou novinkou bude v první řadě nárůst rozměrů, druhá generace se natáhne o 20 centimetrů k hranici 4,5 metru. Vedle toho navíc dorazí i ještě delší provedení, zatím známé jako Grand Duster. To bude měřit asi 4,7 metru a nabídne až sedm míst k sezení.

Zda si Dacia tímto krokem dělá prostor pro menší SUV, které by zamířilo do nadmíru oblíbeného B segmentu, je zatím ve hvězdách. Stejně jako to, zda sedmimístný Grand Duster náhodou nenahradí MPV Lodgy, které podle dřívějších zpráv není tak prodejně úspěšné, jak Dacia doufala.

Naopak co se týče designu, Duster zůstane věrný stávajícím tvarům. První špionážní snímky zachycených prototypů novinky dokazují, že si Duster uchová hranaté křivky a celkovou siluetu známou z odcházejícího provedení. Design naváže na loni modernizované Sandero či Logan, kterým se bude podobat svojí maskou chladiče s motivem lichoběžníku.

Příď bude celkově mohutnější než u dosavadní generace, což má patrně co do činění se snahou o zlepšení bezpečnosti. Duster v roce 2011 obdržel v nárazových zkouškách Euro NCAP jen tři hvězdy a aby novinka v přísnějších testech získala alespoň stejné hodnocení, bude muset na sobě zapracovat. K dispozici patrně bude více bezpečnostních asistentů než dnes.

Psali jsme: Dacia Duster nově nabízí automatickou převodovku. Kolik stojí?

Z hlediska motorů je jistotou zachování dnešního atmosférického benzinového čtyřválce 1.6 SCe, pokračovat má i turbomotor 1.2 TCe. Co se týče turbodieselů, tak by dnešní 1.5 dCi mohlo doplnit (nebo dokonce nahradit) větší 1.6 dCi. Samozřejmostí je zachování možnosti výběru mezi předokolkou a čtyřkolkou.

Duster rozhodně zůstane levným automobilem, i v této kategorii ale zákazníci chtějí stále více prvků, které je Dacia připravena nabídnout. Oblíbená se ukázala třeba navigace, jejíž obrazovka by se měla přesunout výše, aby byla lépe na očích. Stejně tak bude za příplatek dostupný automat, který by mohl být nabídnut pro více motorů, zřejmě opět v podobě dvouspojkového EDC.

Druhou generaci Dusteru uvidíme ještě letos, obecně se očekává její premiéra na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje novinka vstoupí na začátku roku 2018.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Dacia Duster poprvé naživo: Prošla revolucí, inspiraci snad hledala i u Audi Dacia Duster poprvé naživo: Prošla revolucí, inspiraci snad hledala i u Audi

Stánek Dacie ve Frankfurtu se celý nesl ve znamení nového…

Dacia Duster: Rumunský horal je úplně nový, ale pořád se tváří drsně Dacia Duster: Rumunský horal je úplně nový, ale pořád se tváří drsně

Očekávaná frankfurtská světová premiéra i u nás oblíbené…

 



 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“ schytal to od lidí

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“…

Jako nedůstojné označil kandidát na prezidenta Jiří Drahoš to, že jeho rival Michal Horáček nemohl vystoupit 17.…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…