Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Dacia Duster přijíždí na český trh. Už známe kompletní ceník!

Oblíbené SUV rumunské značky přijíždí v druhé generaci. Design se změnil jen málo, celkově se ale jedná o vyspělejší auto. A co ceny?
Zpět na článek
10. 1. 2018 12:42
10. 1. 2018 13:10
10. 1. 2018 13:41
10. 1. 2018 15:35
10. 1. 2018 15:02
10. 1. 2018 15:33
10. 1. 2018 19:39
10. 1. 2018 21:21
11. 1. 2018 08:12
10. 1. 2018 19:01
10. 1. 2018 21:22
10. 1. 2018 22:37
11. 1. 2018 07:01
11. 1. 2018 12:27
10. 1. 2018 22:45
11. 1. 2018 08:35
11. 1. 2018 10:20
11. 1. 2018 10:32
11. 1. 2018 11:03
11. 1. 2018 10:03
11. 1. 2018 10:34
11. 1. 2018 13:01
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 12:42
Nic
nečekaného. Výbava lepší, ceny stejné či podobné... Prima.
Z nabídky Dacie asi nejlepší volba...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
10. 1. 2018 13:10
Re: Nic
Hlavně jsou fajn motory. Není problém koupit atmo 1.6 v jakékoli výbavě, pak tam je 1.2TCe... tohle je podle mě mnohem lepší přístup vzhledem k cílovce než to, co člověk vidí u Loganu.
10. 1. 2018 13:41
Re: Nic
naopak, já čekal, s vyspělejším autem zvýšenou cenu a ona se s ohledem na výbavu prakticky nezvýšila. 1.6 Comfort + automatická klima a park. senzory za 327 t. mě přijde jako super nabídka. :yes:
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 15:35
Re: Nic
O tom, že cena zůstane víceméně zachována, se psalo od představení... Trochu to přeci jen podražilo, ale výbava zase narostla. Ještě porovnat vnitřní prostor a uvidíme, uvidíme.
No, tak po srovnání rozměrů podle katalogu je nový Duster ze hry. Na vnitřní šířku je malý, v kufru o víc jak 3 cm a tím pádem věci, které tam potřebuju dostat, nedostanu. Škoda.
10. 1. 2018 15:02
Re: Nic
Interiér vypadá na danou cenu slušně, trochu straší patrné rýhy v kufru u předváděcího auta a chybí lepší světla, ale za 400k v nejvyšší výbavě, 125 koní a 4x4 je fajn :yes:
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 15:33
Re: Nic
Lepšími světly myslíš LED nebo xenony? Nebo projektorové halogeny? Ty bych bral, levné LED nebo xenony ne.
10. 1. 2018 19:39
Re: Nic
Asi ostudně, ale přiznám, že jsem asi jediné levnější LED zažil zřejmě max v Mondeu a stále proti halogenům byly o mnoho lepší
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 21:21
Re: Nic
Mondeo je pořád trošku jiná cenová liga, než Dacia. A třeba xenony z Rapida mě vyloženě prudily, to nebyla světla...
11. 1. 2018 08:12
Re: Nic
Ty jsem nezažil. Každopádně má Mondeo spíš levnější světelnou LED techniku. Přesto je znatelně lepší než halogen.
10. 1. 2018 19:01
Re: Nic
Jj..světla, elektrochromatické zrcátko a hlavně by to chtělo loketní opěrku..je tam sice možnost v rámci příslušenství nějaká tuzingová, ale dovedu si živě představit, jak bude zavazet při zatažení ruční brzdy.
Btw. v ceníku jsem nenašel, ale v brožuře viděl integrovanou onboard kameru..nezná někdo podrobnosti?
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 21:22
Re: Nic
No jo, ale s vašimi nápady by nestál od 260 ale tak od 400 tisíc a na to už jaksi... nemá image.
10. 1. 2018 22:37
Re: Nic
Netvrdím, že všechno musí být základu za 260K, ale za těch 450K v plné by to tam už v roce 2018 mohlo být, když jsem to a jiné měl v autě před 15 lety. Obzvlášť ta loketka si myslím, že není zas až tak finančně a technologicky náročná položka ;-\
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 07:01
Re: Nic
Otázkou je, zda to cílová skupina kupců skutečně tak chce. Pro pár jedinců, kteří by si takovou verzi koupili, ji nemá smysl nabízet a radši použijí způsob, který mají teď. A lepší světla... to je docela drahá položka, dej tomu do nové generace, pak možná. Prvně se to musí zaplatit jinde.
Avatar - Dinar
11. 1. 2018 12:27
Re: Nic
Elektrochromatické zrcátko nemá v základu např. ani mercedes GLC za úplně jiný peníz, překvapivé, ale bohužel...
Avatar - Joky
10. 1. 2018 12:44
poměr kvalita a cena na jedničku
na rozdíl od celého emisoleváckého koncernu !
Rozbalit vlákno
45
10. 1. 2018 13:01
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
souhlas! Já bych si jí sice nekoupil, ale v rodině jich pár máme a majitelé jsou naprosto spokojení. Nedávno jsem měl zapůjčený Dokker a prostě za tu cenu tomu nelze vytknout vůbec nic, byl jsem mile překvapen. Vadil mi jen hluk na dálnici, ale od toho auta se opravdu nečeká, že na dálnici najezdí tisíce kilometrů..
10. 1. 2018 14:13
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Jojo, pro hodně chudý lidi slušná nabídka.
10. 1. 2018 15:16
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Hodně chudí lidi si nekupuji auta za 350000,šašku..
10. 1. 2018 15:53
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Jakoze si je teda kupuji hodne bohati lidi? Ti nevim.. jako je mozny, ze si nekdo nemuze dovolit ani todle, ale to pak uz nema ani na internet.. takze to muzu bez obav, ze bych se nekoho dotkl, komentovat.
10. 1. 2018 22:28
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Internet za pár stovek měsíčně srovnávat s nákupem auta v hodnotě 350-450 tisíc, vážně?

Na světe nejsou jen hodně chudí nebo hodně bohatí. Hodně chudí kupují přinejlepším stará auta v řádech desítek tisíc, hodně bohatí nepochybně jezdí prémií.

Auta se také kupují do firem aby sloužila v rámci rozpočtu. Jestli jsi takový boháč, že auto za 400 tisíc je pro tebe nic, tak by mě zajímalo jak jsi k těm penězům přišel když tohle nechápeš...tento přístup skutečně nesnáším, ačkoliv můžu říct, že toto podceňování a pohrdání ostatními se ti jednou nevyplatí ;-)
11. 1. 2018 10:25
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Napsat, že si chudej člověk může pořídit auto za třistapade, je podceňování a pohrdání? Vidiš, mně to přijde skoro naopak.
11. 1. 2018 15:53
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
cituji: "pro hodně chudý lidi slušná nabídka" -> reakce, že si hodně chudí lidé nekupují auto za 350 -> "je mozny, ze si nekdo nemuze dovolit ani todle, ale to pak uz nema ani na internet.."

Tak možná to nemyslíš špatně, ale pojem hodně chudý člověk je u tebe asi dost zkreslený, přijde mi to urážlivé vůči lidem, kterých u nás není málo a kteří si sotva dovolí auto za 50 tisíc. A srovnání s pořízením internetu už nerozumím vůbec...
11. 1. 2018 01:04
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Dle vyjadřování trumbera, s kterým nemá smysl polemizovat
10. 1. 2018 16:03
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
No tak zrovna tenhle příbuznej si minulý rok postavil na zahradě bazén za víc jak půl milionu, takže si nemyslím, že by byl úplně chudej, ale prostě v autě nevidí víc než dopravní prostředek a peníze raději strká do bydlení a cestování. Což vlastně i mně přijde rozumnější než bejt jeden z těch bláznů, co mají sice novou X6, ale parkují před 3kk někde na sídlišti.
10. 1. 2018 21:02
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Každý má jiný priority, ale auto je prostě dopravní prostředek, ve kterém jednak trávíme hodně času, čímž jsou druhým domovem, a pak jde hlavně o bezpečnost. Ačkoli by mi Dacia samozřejmě stačila (on by každému "stačil" i Žigul), připlácím si v dražším a kvalitnějším autě za bezpečnost. Ono mít pěkný bazén je fajn, ale raději investuji do ochrany před šílencema, kterých jsou plný silnice. Proto mnoho lidí nemá problém koupit si tu ďábelskou X6.
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2018 21:23
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Jako že ta X6 ochrání? No, když tomu chceš věřit...
10. 1. 2018 22:24
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Nevím, co tím chceš říct... Myslíš to vážně, nebo mě taháš za slovo?
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 07:02
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Myslím to zcela vážně. Zvláště pak v kontextu tvé vlastní argumentace.
Avatar - Dinar
11. 1. 2018 12:31
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Hmota vítězí, auto s vyšší konstrukcí (při srážce jde motor směrem dolů) a větší váhou (X6 reálně 2,3 tuny) tě při srážce s běžným osobním autem (většina toho, co na silnici potkáš) ochrání zcela jistě lépe, než to běžné (hb, sedan, kombík s váhou do 1,5t) osobní auto.
10. 1. 2018 21:44
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Přesně o tom to je. On čas tráví nikoliv v autě, ale v práci. A jediným jeho domovem je skutečný domov, kam se chce těšit. A většinu najezdí po městě nebo v jeho blízkém okolí a já musím uznat, že s tímto přístupem a pro tento účel ta Dacia bohatě stačí. Já jezdím po celé ČR a hlavně dálnice, tak jsem byl ochoten si rozumně připlatit. Ale upřímně říkám, že "ďábelská X6" a podobné vozy už mi přijdou jako totální overkill. Rád se podobnými vozy svezu a nepopírám, že jsou lepší než můj vůz, ale ne o tolik, abych dal do vozu o půl milionu až milion víc výměnou za o trochu lepší komfort, vyšší výbavu a 2 válce pod kapotou. To už radši ten bazén.
10. 1. 2018 22:22
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Tak s tou X6 to byl spíš jen příklad, nadsázka a reakce na tvoje zmínění v příspěvku. Pro porovnání stačí Duster vs. Tiguan nebo Kodiaq. V oblasti bezpečnosti je to někde jinde. Chápu tě, nejsem taky žádný cestovatel a netrávím denně v autě hodiny, ale když už někam jedu s rodinou, tak chci aby byli v maximálním bezpečí.
10. 1. 2018 22:50
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
To nešťastné srovnání s X6 tu rozvířilo zbytečnou diskusi >:D

Tiguan i Kodiaq stojí 2x tolik co Duster.

Pokud někdo má na X6, tak má na bazén a Kodiaqa. Pokud někdo má na bazén i na Kodiaqa, tak není o čem.

Pokud ne, tak někdo preferuje lepší auto a někdo ten bazén.

A pak tu ještě můžou být případy na operák...ale ne, nebudu tuhle diskusi už komplikovat >:D
11. 1. 2018 06:45
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
No já jí vybral, protože jsem si právě vzpomněl na jednoho konkrétního člověka, který bydlí v paneláku poblíž. Má krásnou X6 a bydlí s rodinou a s dětmi v malém bytě. Tak každý to má samozřejmě jinak, ale já bych vždy prvně řešil bydlení a když stále zbývají peníze, klidně si koupím zbytečně drahé auto. Ale jinak souhlasím - Tiguan a Kodiaq jsou auta rozumné cenové kategorie a nemám s nimi problém.
Avatar - wakantanka
11. 1. 2018 14:10
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
nechcem tu rozšíriť ďalší flame, ale poznám zopár veľmi bohatých ľudí, ktorí proste k rodinnému domu vzťah nemali a nemajú. Radi si priplatili za nové, či zrekonštruované bývanie v úzkom centre mesta či v novostavbe v širšom. :-) Proste každý má tie svoje kritériá a priority nastavené inak. :-)
11. 1. 2018 20:31
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Určitě to neberu jako flame a rozhodně jsem nechtěl řešit otázku "byt či dům" a nějak to vztahovat k finančním možnostem majitele. Byty určitě neodsuzuju, ale v tomhle konkrétním případě ten vůz má (resp. při koupi měl) vyšší cenu než byt, ve kterém ta rodina žije a to už mi přijde prostě nesmyslné.
Avatar - wakantanka
12. 1. 2018 09:08
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
o.k. v pohode, je mi to jasné, reagoval som skôr ako som dočítal celý strom v diskusii. :-)
11. 1. 2018 11:25
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ne každý tráví v autě hodně času a už ne pro každého je auto druhým domovem. >:D
Avatar - Emel
11. 1. 2018 11:43
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
To je z extrému do extrému. Duster, X6. Bohatý člověk, i pokud ho auta nějak zvlášť nezajímají a moc nejezdí, by měl automaticky skončit minimálně v nějakém mainstreamu. Když bohatý člověk cíleně půjde do budgetového kompromisu, tak už je to trošku úchylka...

Je to o finanční perspektivě. S Dacií můžeš ušetřit proti mainstreamu kolik... třeba 2-3t v měsíční splátce? Od nějaké hranice příjmu jsou ty 3t pod rozlišovací úroveň.
Avatar - Dinar
11. 1. 2018 12:32
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Přesně tak. :yes:
11. 1. 2018 01:11
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Domnívám se, že si mírně protiřečíš. Ono tomu "bláznovy" plně vyhovuje a postačuje bydlet ve 3kk, ale je třeba fanda do aut, nebo se mu ta X6 prostě líbí, tak ji má. Vždyť je jako o tom s tím bazénem, jen opačně.
11. 1. 2018 06:35
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Neprotiřečím a ani neříkám, že nacpat tolik peněz do bazénu je normální. Říkám jen to, že každý má jiné priority a hlavně to, že ten, kdo má novou Dacii, nemusí být nutně velice chudý člověk. Zároveň ale uznávám, že multimilionář to většinou zrovna taky nebude.
11. 1. 2018 04:14
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
"X6" na sídlišti bude možná pár a mohou mít taky několik příčin, ale story o "milionáři z Dacie" je taková polobajka. Dejme tomu, že je jeden dva na kraji ;-)
11. 1. 2018 06:33
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ono těch lidí je překvapivě docela dost. Nebudu to vztahovat jen k Dácii, ale pár lidí znám osobně a mnohem víc z doslechu. Někdo chce být nenápadný, někdo v tom nevidí smysl a raději investuje do něčeho jiného a někdo je prostě jen škrt. Znám jednoho úspěšného člověka, který bydlí v domě za 20 mil. a který si na každou dovolenou vozí řízky, protože odmítá chodit na drahé večeře.. ale určitě nebudu tvrdit, že Dacia je typické milionářské auto, to zajisté ne..
11. 1. 2018 08:14
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Lidi jsou různé ;-)

Nicméně bych to nerad rozdmýchával, diskuze by se od Dusteru sklouzla někam zcela jinam.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 07:03
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
V městech okolo Prahy je spousta lidí, kteří mají dům za sedm, osm miliónů, ale jezdí Fabií, Cliem, Dusterem...
Každý zkrátka není autofanatik.
11. 1. 2018 08:14
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
To nevylučuji, ale málokdy jako jediné nebo "první" auto.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 09:59
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
No... vidím, že nemá smysl ti to vyvracet, zkrátka nechceš...
11. 1. 2018 10:26
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Nemá, protože je to, co píšeš, prostě kravina.
11. 1. 2018 12:15
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Pokud disponuji dostatkem financí, tak si v prvé řadě koupím auto které mi v dnešním provozu zajistí alespoň trochu vyšší úroveň bezpečí při bouračce. Což tebou uváděné modely zrovna na špici nejsou.
Avatar - Dinar
11. 1. 2018 12:37
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Dům za tyhle peníze u Prahy, vč. pozemku, znamená vlastně obyčejný domek. Takové domky jsou z 99% pořízeny na hypotéku, vlastní je lidé s pravidelným příjmem, ale rozhodně to nejsou žádní boháči, byť tržní cena dané nemovitosti může být 7 milionů. To, že si takový domek pořídí, a pak jezdí fabií nebo cliem, prostě jen vypovídá o tom, že platí hypotéku a jejich příjem jim už lepší auto nedovolí.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 12:43
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
No jo, já zapomněl, na tomhle webu je to jen domov multimilionářů, pro které je barák za sedm miliónů spotřební zboží...
Avatar - Dinar
11. 1. 2018 12:55
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Teď jsi předvedl čistou demagogii, že je "barák za sedm milionů spotřební zboží" jsem nikde nenapsal, naopak, myslím, že je to napsáno celkem jasně. Pokud je někdo schopen vzít si hypotéku na třicet let, aby splatil nemovitost za 7 milionů, pak to opravdu znamená, že je to člověk s pravidelným příjmem, ale ne nutně boháč.

Jinak, za milionáře se považuje i v našich podmínkách člověk, jehož disponibilní majetek přesahuje 1 milion amerických dolarů. V korunách by byl milionářem každý vlastník 2+1.
11. 1. 2018 12:58
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
A ktory dom nie je spotrebne zbozi? Bude sice trvat desiatky rokov, ale skor ci neskor sa rozpadne resp. jeho moralna hodnota bude blizka nula. Sucasne domy nie su kamenne zamky z ktorych urobia narodnu pamiatku. ;-)

Realita je, ze bezny rodinny domcek si moze dovolit vyznamna cast naroda (desiatky percent z rodin). Je uz druha vec ci je ochotna za to platit 30 rocnov hypotekov alebo desat rokov prerabat stary dom, ale ta moznost tu je. Neide o ziaden luxusny tovar.

Auto je trochu ine, kedze mnoho ludi sa neprepravuje autom na dlhe vzdialenosti, tak necitia potrebu drahsieho auta na to, aby sa vozili po meste. Nemusi to nutne znamenat ze su chudobny. Ono v zasade ktokolvek kto si kupi nove auto asi nebude spadat do kategorie chudobneho cloveka...
Avatar - Ozzman
11. 1. 2018 13:34
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ale ono to přesně tak je, bydlím za Prahou, nemovitost jsem v uplynulých měsících řešil, domek (a to mluvím o buňce v řadovce) se u nás nedá koupit pod 4M a to jsme 10km od Prahy, čím blíže, tím dražší...barák za 7 je normální rodinný dům, běžně se prodávají ruiny na zbourání za 3-4M. Že někde na venkově stačí 1- 1,5M na dům je super, ale neplatí to v celé ČR.

Když se projdeš v takovém satelitním městečku v zázemí Prahy, tak vidíš, že tam parkují běžná mainstreamová auta, mnohdy i 15-20 let stará. Lidi si vzali hypotéku a radši cpou peníze do bydlení, na tom přeci neni nic špatného.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2018 19:58
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ale to, že lidi cpou radši peníze do bydlení, než do aut, není důsledek toho, že by na to neměli. Spíš dnes zkrátka auta lidi neoslovují. Znám plno chlapů, kteří berou auto jako nutné zlo, neřeší nějaké koně, a kola, takové či onaké převodovky... a už dvacet let poctivě kupují Oktávky...
Avatar - Ozzman
12. 1. 2018 08:46
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
To není o tom, že tě auto neoslovuje, ale i že na to nemáš, nebo spíš nemáš nazbyt... sám jsem v podobně situaci, momentálně je pro mne priorita bydlení, což se mi teď splnilo, takže na nové auto nemám, mému autu už bude 10, na druhou stranu jezdí, nic mu není a že bych jezdil žebřiňákem si taky říct nemohu, tak proč se přepínat a radši dávat peníze do nějakého o 5 let novějšího, nebo si brát leasing ? Ještě nějaký ten rok jezdit bude, odvezlo mne po půlce Evropy a ještě nějakou tu cestu plánuji a až nastane čas, tak vyměním, žádný stres :-)
Avatar - JDM
11. 1. 2018 13:30
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ty si z který planety? Lidi v tyhle zemi nekupuji nový auta protože jsou chudý... Nový auta kupují jen bohatí...
11. 1. 2018 15:53
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Na toto je jediná možná reakce : jsi nafoukaný snob, který si hraje na někoho, kým by chtěl být :-!
10. 1. 2018 14:56
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
[odkaz]

Takže stejně jako u tebou zmiňovaného H/K? ;-)
10. 1. 2018 15:36
Re: poměr kvalita a cena na jedničku
Ja by som skor povedal, ze ide o pomer "cena vs uzitkova hodnota". Ten je u Dusteru naozaj velmi dobry...
10. 1. 2018 15:28
Chyba v ceníku?
Podle stránek Dacie stojí 4x4 Prestige TCe 422.900,-
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
10. 1. 2018 16:18
Re: Chyba v ceníku?
Evidentně překlep... rozdíl 4000 proti Comfort by nedával smysl :yes:
10. 1. 2018 16:34
Re: Chyba v ceníku?
Dobrý den, jedná se o cenu uvedenou v ceníku, který kolega dnes dostal na prezentaci auta. každopádně je pravda, že s ohledem na ostatní ceny moc smysl nedává
10. 1. 2018 22:45
Pokrok
Pojďme si ukázat libovolné auto na trhu v relaci 300-400 tisíc s auto klimou, bezklíčovým vstupem, hlídáním mrtvého úhlu a kamerami okolo. K tomu světlá výška 21cm a 4x4. Za mě je nový Duster trefa do černého.

Jistě, levné detaily tam budou a odhlučnění na dálnici asi nebude nejlepší. Pokud člověk v autě nebydlí a jen se přesouvá či jde o auto ve firmě, tak detaily jdou částečně stranou. Procento lidí, kteří denodenně jezdí po dálnici taky není tolik.

Ta efektivita s jakou je Duster postavený mě fascinuje.

Preventivně říkám, že mám auta ve vyšší cenové kategorii. S trochou nadsázky bych řekl, že pokud bych byl znovu odkázaný na standardní zaměstnanecké příjmy, tak mě těší, že vím co bych si vybral za auto :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
11. 1. 2018 08:35
Re: Pokrok
Nejsem si úplně jistý, co myslíš tou efektivitou. Efektivita Dacie stojí v první řadě na tom, za kolik bere techniku od Renaultu. Jasně, pak ušetří pár korun tím, že místo vysokopevnostní oceli použijou normální, vyrábí za nízké mzdy...
11. 1. 2018 10:20
Re: Pokrok
Myslel jsem složení výbavy s poměrem vynaložených nákladů do postradatelných detailů typu levné plasty, kliky u dveří atd. a do prvků výbavy, které zákazníci chtějí či jim ulehčí ježdění.

Abych dal příklad, mám třeba objednaného Kodiaqa. Je strašně fajn, že Style Plus má standardně el. sedačky, otevírání kufru gestem, vyhřívané sedačky i vzadu atd. Ale sedačky si nastavím jednou, max. cuknu dopředu dozadu když to dám někam do myčky a to je vše. Raději bych místo toho měl standardně hlídání mrtvého úhlu, které by parkovací senzory měli umět. Abych to měl, musím i v této výbavě doplatit 25t za celý packet safety. Duster je postaven stylem: máme vzadu senzory, zákazníci jezdí v hustém městském provozu, pojďme "jen" napojit diodu do zrcátka za pár centů.

Když třeba zajíždím do garáže, mám u vjezdu blbé obrubníky, které začínají v místě kam musím zatočit. Bez přednich/bočních kamer je to jen o odhadu, který si člověk vyladí tím, že to prostě občas trefí nebo musí jet velmi pomalu. U Kodiaqa opět příplatek za celý packet s aut. parkováním tuším, opět drahá položka navíc k autu nad milion korun.

Všechny automobilky uričtě dělají výzkumy aby to poskládali podle potřeb, ale jejich nabídka je o tom aby ze zákl. ceny udělali reálně cenu dvojnásobnou, protože za ty sedačky (tuším bez paměti) by si asi moc lidí nepřiplatilo. A o to je pak Duster levnější/výhodnější, tím jsem myslel efektivní :-)
Avatar - Jaros71
11. 1. 2018 10:32
Re: Pokrok
Velmi pěkně jsi to rozebral.. :-)
Na druhou stranu tyhle všechny asistenty u Dachny nikdo nečeká..
Duster dává smysl hlavně v základních verzích..přes půl mega už bych hledal asi třeba Nissan QQ...atd.
Avatar - Emel
11. 1. 2018 11:03
Re: Pokrok
Abych vzal tvůj příklad, nastavování sedaček je primárně o střídání řidičů. Když jezdíš v tom autě jenom ty, tak to nepotřebuješ... ale Style je zatím nejvyšší výbava, tak tam holt jsou i věci, které nutně nepotřebuješ.

Hlídání mrtvého úhlu se dá objednat i samostatně, za 10t. Jsou v tom zrcátka s diodkou, nějaká logika vyhodnocování... celkem mi to přijde jako normální částka.

Samozřejmě že automobilka na tom rýžuje, věci jako přisvěcování mlhovkama nebo hillhold jsou v autě vždycky a za příplatek ti je jen povolí... ale to podle mě není o efektivitě, ale spíš o tom, že automobilka vydělává na něčem víc a na něčem míň (a na něčem třeba prodělává).
Avatar - Dany
11. 1. 2018 10:03
Fotos
175 fotiek a ani jedna v striedmejšej výbave? Bez auto klímy, navi... Foto podvozku len 4x2, kde je rezerva umiestnená zospodu. 4x4 by malo mať rezervu v kufri kvôli pohonu a viacprvkovému zaveseniu a potom samozrejme obmedzený batožinový priestor. A čo tie naopak nazuté pneu na promo fote? (foto 155)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
11. 1. 2018 10:34
Re: Fotos
Fotky normálního auta nižší verze na prezetaci málokdy dají..vždy tam narvou TOP model.
Musíš si počkat do autosalonu k prodejci...nebo až to někdo nafotí sám.
11. 1. 2018 13:01
Re: Fotos
Mrkni na stránky Dacie a stáhni si brožuru, je tam foto palubky u každého stupně výbavy.. ;-)