Společnosti Irizar, Solaris, VDL a Volvo Buses a firmy ABB, Heliox a Siemens uzavřely dohodu o standardizaci konstrukce a infrastuktury dobíjení elektrobusů.
nastesti takovych moc neni...
drtiva vetsina jsou rozumni lide, kteri zvazili pro a proti a rozhodli se, ze pro ne ma cisty, tichy a plynuly provoz vetsi vahu nez vyssi cena. O dojezdu zamerne nemluvim, protoze ten se optimalizuje tak, aby sedel na miru danemu vyuziti. Kdo jezdi kazdy den 400km tak si proste nekoupi elektromobil, ale kdo jezdi denne do 100km, tak to pro nej neni problem.
Drtivá většina kupuje normální auta. A těch prodaných cca 0,5% EV ze všech prodaných aut skutečně odpovídá zhruba počtu sluníčkářů a ekoteroristů v naší společnosti.
Až budou mít EV opravdu solidní parametry, potom si je koupí hodně lidí. Zatím dlouhý dojezd nevidět a vysokou cenu vidět stále. O řadě dalších nevýhod nemá cenu se bavit. Těm rozumným jsou jasné a těm zaslepeným je ztráta času něco vysvětlovat.
Osobně si myslím, že je to díky ceně. V ČR se prodávají hlavně ojetiny a ojetá elektroauta nejsou nebo jsou za příliš vysoké částky. Pokud se podíváš na jednostopá vozidla, tak tam, alespoň v mém okolí, se eletrokola začínají velmi prosazovat a to jsou za podobnou cenu jako normální kola nebo mopedy se spalovacím motorem ...
prestan us tu naftu cichat, mas tem mozek doslova vyzranej ;-)
Ev si zatim nekupuje vetsina proto, protoze je vyssi cena a v nekterych oblastech nedostatecna einfrastruktura pro verejne dobijeni, ve chvili kdy cena klesne a bude dostatek nabijecek a rychlonabijecek, tak ver ze drtiva vetsina proste koupi EV, te drtive vetsine lidi a kupcu a ridicu je naprosto jedno jestli maj pod haubnou benzin, diesle, nebo bandu krecku co jim to auto rozhejbou ;-) ty lidi zajima vetsinou jen to aby to nebylo drahe a aby to bylo co nejlevnejsi na provoz ;-) ale obavam se ze tohe to jiz nedojde s tim jak mas ten mozek vyzranej a vidis vsude kolem sebe jen same slunickare >:D skoro te az zacinam litovat
Ty emise se pořád produkují! Nebo ta elektřina jen tak padá z nebe? Emise se stále produkují, jen se neprodukují v místě provozu automobilu / autobusu, ale v elektrárnách za městy.
To je sice pravda, ale o to právě jde, že se jedovaté splodiny nefoukají lidem pod nos, ale někde za městem v dnes již slušně odfiltrované elektrárně. Do města elektřině fandím :yes:
Souhlasím, to v žádném případě nerozporuji. Jako člověku zvyklému na trolejbusy mi v Praze neskutečně chybí trolejbusy. Ty pražské autobusy jsou navíc často v dost žalostném stavu.
Můj příspěvek měl za účel upozornit na to, že elektromobil / trolejbus apod. nerovná se nula emisí.
i nejspinavejsi uhelna elektrarna v CR ma asi 1000x lepsi filtraci nez ma ten nejcistsi diesel ktery se da poridit, aby melo bezne moderni diseselove auto EURO6 na jednotku spaleneho paliva stejne emise jako bezna tepelna elektrarna v CR, tak by se za autem musel tahat katalizator o vaze asi 400kg ;-) ajen tak doplacu, kazdy litr nafty znamena, ze elektrarna musi dodat do rafinerie cca 1.6kWh elektriny
takze nafotove, benzinove auto ma emise dvoje, jedny v elektrarne a podruhe z vejfuku, kdesto Ev ma ty emise jen v te elektrarne, ale nastesti ldiem tohle dochazet nemusi, ve chvili kdy klesne cena Ev na uroven naftaku a benzinaku (predpoklada se to behem 4-6 let) tak lidi zacnou na Ev prechazet celkem vyrazne sami, je jich proste fuk co to auto pohani, drtiva vetsina lidi u auta kouka na cenu a provozni naklady, u Busu alias elektrobusu je to nastesti jeste nasobnejsi, protoze provozovatelum se naklady na elektrobus vrati jiz dnes celkem rychle, je proste rozdil jestli se ve meste zivi autobus se spotrebou 50-70 litru nafty na 100km, nebo elektrobu se spotrebou 120kW na 100km, v penezich je to rozdil 1100 vs 240 korun na akzdych 100km, a ze ten bus tech km denne najezdi treba 300 :-)
bavil jsem se nedavno s ridicem elektrobusu co pendluje od Budejovicke k BBcentru, a prej spousta lidi co s nim jezdi si radsi 5 minut pocka na elektrobus, nez aby jeli s klasickym busem, pensluje tam takhle 2x elektrobus a 4x bezna nafta, takze mezi lidma se to asi jiz docela diskutuje, jinak rozdil v hlucnosti je extremni, staci si par minut stat na zastavce na Budejovicke a ty elektrobusy jsou krasne tichoucke, zadne takove to odprdavani a odfukovani natlakovani, zadne duenni dieselu kdys se rozjizdi od zastavky :-)
Pšt, o emisích z výroby a distribuce paliv se nesmí mluvit, ty neexistují. O skladbě emisí z elektráren nebo z aut taky ne, to je zakázané. Hluk z motorů, to už vytahuješ úplně zakázané téma. Nevíš, že do elektroaut se dávají zařízení, která budou naopak dělat hluk, aby lidi věděli, že něco jede?
Říkám si, jestli je svět (a Evropa zvláště) tak hloupý... I dobré řešení dovedou totálně zmršit nějakou hloupostí kvůli lidské pohodlnosti. A pak si lidi nacpou do uší sluchátka a nechají se přejet hasičským autem na přechodu...
V ČR je více než 40% elektřiny vyrobeno bezemisně (zdroje jaderné, vodní, větrné, FVE). Dále na jednotku vzdálenosti spotřebuje EV asi 2.5x méně energie, než spalovací (dáno vyšši účinností - cca 20kWh/100 km oproti cca 50kWh/100km spalovacího). Takže už jen toto dává emise elektromobilu na úrovni cca 25% spalovacího vozu. A těchto 25% emisí je v elektrárně podrobeno zásadně lepšímu číštění jak píšete.
Přičtěme že i výroba paliv spotřebuje celkem dost elektřiny a vidíme, že myšlenka o "nečistotě" elektromobilu je poslední zoufalá myšlenka, kterou se ropná lobby rozhodla bojovat proti elektromobilům. Je neuvěřitelné, jak mnoho lidí je ochotno v diskuzích tento blábol opakovat a nejsou schopni elementární technické úvahy, která ihned tuto lež identifikuje.
Ale není se co divit. První "meta", kterou ropná lobby bránila, že totiž technologie baterií není dostatečná pro konstrukci elektromobilu pokořila už Tesla Roadster. Tak začali bránit druhou metu - že totiž nelze postavit elektromobil s dostatečným dojezdem. Což zbourala Tesla S o pár let později. Tak přešli na obrannou čáru - "je to drahé a neekologické". Neekologičnost je naprostej blábol, jak jsme si řekli. Tak už jim zbývá jenom ta "drahota". Ale to už jim vydrží jen pár let. Jsou v koncích.