Na Ministerstvu dopravy čeká na podpis ministra nová vyhláška, která by měla do života motoristů vnést novou povinnost. Týká se zimní výbavy a nejvíce pneumatik.
Tuhle znacku rozhodne maji napr. ve Francii. Cca 10 km pred Tignes je roztomile odstavne parkoviste (v zime je tam parkovani zakazano), na kterem se vsichni bez zimnich pneumatik muzou otocit, sjet do udoli a dojet nahoru taxikem.
Nejvetsim odpurcem povinnych zimnich pneu budou jiste majitele Skody 120, 100 a jejich variant s dalsimi sikuly treba s pohonem vsech kol, kteri preci vyjedou kamkoliv. Jen s tim brzdenim jim to na tech kletnich gumickach moc nejde. Jednoho takoveho blbce jsem mel v kufru a taky mu hnal motor vsechna ctyri kola na hladkych letnich gumach...
Mimochodem mam ctyri hnana kola se ctyrmi zimnimi gumami a vzorek pod 4 mm by me asi nenapadlo obout.
V zime je blbost je do zahranici bez zimnich pneu (a podle destinace pripadne i bez retezu). Kdo najezdi spoustu kilometru, mel by mit zimni pneu rovnez povinne. Ale proc by si mel ridic, ktery najede 2000 km za rok a to jeste po meste, kde se silnice udrzuji, mit zimni pneu?
Proto je zavedena ta značka, která se zřejmě bude umísťovat do hor. Druhou stránko věci je, že po ránu dostaneš na ledovce smyk klidně i na Václaváku, stejně jako při cestě na Špindl...
A co my se čtyřkolkama se samosvornejma diferenciálama? My by jsme mohli mít vzorek tak 3,8mm. Můžu vám říct přesně, jak ta značka bude fungovat. Nezmění se vůbec nic. Ale až dojde na nehodu, tak to umožní bez jakýhokoliv zhodnocení situace určit vinu a kasírovat víc. To je celý. Přesně podle novýho sloganu našich fízlů: "Buzerovat a kasírov..." ehm, co to plácám "pomáhat a chránit" přece...
Na cestách máme především málo policistů. Kdyby se nedělaly mimořádné bezpečnostně dopravní akce, ale systematická celoroční práce, ubylo by nehod a krizových situací.
No ze se da brzdit motorem a ze motorem brzdi ctyrkolka lip, to tak nejak tusime i my, co mame dvoukolku :-) Myslel jsem to spis tak, ze kdyz slapnes na brzdu, tak uz je to vsechno jenom o gumach (a ABS a podobnych serepetickach prirozene).
Jdi se s teou ctyrkolkou *, Pokud brzdis je jedno jestli mas simetricke 4x4 nebo nesymetricke 4x4 nebo jen predni, nebo zadni nahon, vzdy kdyz brzdis tak slapes na brzdu a brzdi vsechny 4 kola. Jediny rozdil v zime mezi 4x4 a predo/zadokolkou je v tom ze se lip rozjedes. Ono nevadi kdyz se nerozjedes a nechas auto stat u krajnice ale vadi kdyz se rozjedes a nedobrzdis, v tom je hlavni rozdil proto jednoznacne rikam ANO POVINNOST PRO VSECHNY AUTA MIT ZIMNI GUMY. Vy z toho nadelate, kvalitni zimni guma 14R se da poridit za 2000, 16R za 3000 a dal uz ani nepokracuju, tak smesna castka ti muze zachranit zivot a zabranit bouracce ktera urcite nebude za 4 * 3 = 12 tis. Vsichni si kupujou drahe auta a mysli si ze to ma plno elektro sracek a v zime je to jedno,, jak nejsou good gumy elektro te nezachrani. Nejlepsi je tato situace: Videl jsem nove BMW tak za 1,5 mega s nizkyma 18" kolama ktere nemeli skoro zadny profil... chlapec s nema jel na hory, tak jsem ho zdokumentoval, koho to zajma rad poslu fotky...
Nic nemam proti tomu, ked sa zavedie povinne obutie zimnych pneu v urcitom obdobi, bude to sice zataz pre menej zarabajuce rodiny, ale tu ide o bezpecnost, takze ja si myslim, ze sa to oplati, ale...to s tym dezenom snad nemyslia vazne...ja viem, ze zimna pneumatika pokial ma pod 4mm straca cast zo svojich schopnosti, ale prikazat znackou, ze auta s 3mm tam a tam nemaju co robit je trosku chore...Ako kolega STI napisal nic sa nezmeni akurat ked dojde k nehode a aj ked nebudete vy na vine automaticky to hodia na vas pretoze ste nemali pozadovany dezen...ja len dufam, ze u nas sa dezenovo takto neohranici a ked ano, ze to bude niekde na inej urovni. Uz vidim velkych prepravcov ako menia pneu na hnacej naprave ked sa im dezen zoderie do 6mm...zahodia prakticky este pouzitelnu pneu...to je velmi ekonomicke
Mna len fascinuje, ze tusim vo Finsku ci Svedsku neviem presne som pocul v nejakom TV magazine ze nie su vobec povinne zimne gumy :-) Ja som celkovo za prijatie tohto zakona ci novely ci co to je...ale bude to velka zataz npr.pre prepravcov
Velka zatez to bude jenom pro ty, co se doted chovali nezodpovedne a jezdili na letnich nebo sjetych gumach. Pokud takovehle auta aspon castecne zmizi ze silnic, tak mi to urcite vadit nebude. Uz jsem zazil, kdyz se v protismeru nejake jelito na letnich roztocilo do hodin zrovna ve chvili, kdy jsme se mijeli. Nastesti jsme se nesrazili, ale netouzim neco podobneho zazit znovu...
Nebudes mi verit, ale neverim :-) Rad lyzuju, takze paradoxne v zime najezdim vic kilometru nez v lete. A zazil jsem uz leccos a vitam cokoliv, co aspon trosku zlepsi bezpecnost.
No a k te tvoji poznamce, nevim, jestli mel letni, mozna jsem to mohl napsat lip. Ale kdyz proti tobe jede normalni rychlosti kolona aut a jedno se zniceho nic roztoci, tak se to tak nejak samo nabizi.
to sou ale *** nenapada me vhodne slusne synonymum. Takze nejen, ze me benga budou otravovat ve dve rano, voni jeste budou prudit s hloubkou dezenu a povinnejma gumama. Vyborne. POLICEJNI STAT. Chtelo by to konecne provyst defenestraci.
Až tu bude policejní stát, tak si takový příspěvek na netu nebudeš ani moci dovolit, protože do hodiny budeš mít za dveřmi uniformované pány, kteří ti nasadí slušivé kroužky na zápěstí.
Škoda len, že u nás na Slovensku zatiaľ takú nemáme, veď kto chodí cez Donovaly určite už videl, hlavne na začiatku sezóny, ako rôzni Turci, Poliaci a iní vodiči-darebáci každodenne spôsobujú nepriechodnosť tohto horského prechodu. Kto chce v zime jazdiť mal by mať povinne zimné pneumatiky a nákladiaky aj reťaze. A tí ostatní šetrivci nech sedia doma a neohrozujú životy tých druhých.Veď ešte teraz mám pred očami obraz privaleného VW Golf, na ktorý spadol ťažký náklad z kamióna na letných gumách, v ktorom sedel tiež taký šetrivec a dostal na čerstvom snehu šmyk. V tom Golfe privalil a zabil mladú ženu, čo ešte nemala ani 20 rokov.
Na jesen som v pneuservise zazil tiez jednu prihodu s "Golfistom".
Ked mechanik uvidel ake zimne slick-y ma mu prezut, tak mu doporucil, ze taketo pneu tu uz vyhadzuju. A ked chce lepsie, nech pocka par dni a urcite mu da stare zachovalejsie, uz vyradene, zadarmo. Golfistovi vsak hrdost nedala, ze by tie jeho stare slicky, prave zakupene v polsku za takze peniaze, boli nepouzitelne, tak zahlasil genialnu vetu: "Musia stacit. Toto je Golf, to na ceste sedi ako pribite!"...
... proste diagnoza strieborny Golf4 f TDi
To je zajímavá forma.... bez ohledu na aktuální počasí nebo stav vozovky zimní pneumatiky.....takže když tam značka bude a bude polovina dubna slunečno a sníh tam byl spatřen naposled v polovině března tak tam stejně musím brousit zimáky i když letní gumy už budou mít lepší vlastnosti.... já nevím ale to je ujetý. Sám zimní pneumatiky dávám, ale dle zkušeností s počasím je dávám kolem poloviny listopadu a vím, že zase třeba po polovině března můžu dát letní (jezdím do Krkonoš a koncem března už tam na silnicích neni po sněhu ani památka)
A čo budeš robiť, keď v apríli potom naraz napadne sneh? 13.4.1996 u nás náhle napadol sneh, 15 cm a výsledok? Čelná zrážka sanitky s Favoritom *-up, vodička nemala zimné gumy a ešte bola aj neskúsená. Odvtedy som si ako obch.zástupca na prvý, a aj taký oneskorený sneh brával radšej voľno, vyhol som sa tak vysokej pravdepodobnosti, že ma niekto "trafí" na ceste.
jasně takže co kdyby se taky opakovala doba ledová.. pro jistotu letní gumy vůbec nekupovat >:D jde o to kde ta značka bude.. pokud jí frknou do vysokohorskýho sedla kde jezděj místní horalové, je to O.K., ale pokud jí prdnou do podhůří kde ani pamětníci nepamatujou v březnu sníh..ale bude tam jen proto, že o kus dál jsou hory.. a co kdyby náhodou. je to jen o lidech a zákonodárcích a činitelech kteří to vykonají.
Vem si to ale z te druhe stranky: s ohledem na pocasi a stav vozovky...to bys musel vzdycky sebou nosit jak letni tak zimni a prezouvat dle okamzite situace. Co je ale podstatnejsi, v lete na zimnich gumach muzes jezdit temer stejne bezpecne v ramci predpisu, co uz ale naopak vubec neplati.
Nesouhlasím, brzdná dráha zimních pneumatik na suchém asfaltu je delší než letních. Rozdíl není takový jako naopak - jenže když jednou dvakrát za zimu nasněží, tak si vždycky můžeš vzít taxíka. Se zimníma budeš ty dva dny v pohodě a po zbytek zimy, zejména začátkem listopadu a koncem dubna budeš tím nebezpečným právě ty.
Máš pravdu. I na mokré prosolené vozovce mají letní pneumatiky kratší brzdnou dráhu. Jinak je ta značka podobný nesmysl jako s tou tramvají, která by měla dát přednost chodcům na přechodu. Mimochodem: ten, komu se ve vládě podaří protlačit zákon o povinném užívání zimních pneumatik v zimních měsících, se pořádně napakuje.
Nemas pravdu, ono je to mnohem vic o smesi nez o vzorku. Ale kdyz uz mluvis o mokre silnici, tak ony ty zimni jsou delane hodne i na vodu. Ja mam letni Continental a zimni GoodYear (takze v ramci moznosti to nejlepsi, co se da koupit) a kdyz vjedu do hlubsi vody, tak ty zimni se chovaji o hodne lip nez letni.
Právě že na suché vozovce právě vzorek zimních gum dost ničí schopnosti měkčí směsi - bloky pryže "rozřezané" na drobné lamely se kroutí a zatímco na sněhu (a částečně i na mokru a ledu) výrazně zlepšují záběr, tak na suchu je to přesně naopak...
Vycházím ze srovnávacího testu 16 zimních pneumatik a letní pneumatiky, uvedeném ve 22. čísle Auto TIP z roku 2006. V brzdění na mokru byla letní pneumatika bezkonkurenční. Goodyear zimní ze 100 km rychlosti měl brzdnou dráhu 53,1 m, letní měla brzdnou dráhu 47,5 m. Mnoho zimních pneu však skončilo mnohem hůř než Goodyear.
Velmi záleží na konkrétní situaci. Možná u "vymrzlých" gum stojícího vozidla. Pokud gumy zahřeješ jízdou, případně prudkým bržděním (schválně si spočítej kolik energie se při brždění z vyšší rychlostí uvolní), tak adheze lamelových bloků měkké pryže je dost mizerná...
Ta energie se mění v teplo, ale na brzdových kotoučích. Pneumatiky se během běžné jízdy nezahřejí třením jen o asfalt (ten samozřejmě hraje taky roli), ale také vnitřním třením molekul v pryži a to trvá dost dlouho. Pěkně je to vidět v F1 - pneumatiky si nahřívají předem. Po prvním kole není úkolem pneumatiky se prohřát jak kde kdo uvádí(dokonce i komentátoři TV), ale jde o zahřátí povrchové vrstvy na vysokou teplotu - blízké teplotě tání směsi, což vede ke "strhnutí" (stržení povrchové tenounké vrstvy). Tohle ale běžný motorista nedělá a v zimě musí čekat, až se zahřejí pneumatiky při jízdě. Zimní pneumatiky mají mimo jiné viditelné vlastnosti ještě navíc směs s vyšším vnitřním třením - pneu se pak zahřeje dřív.
jeste jednou si procti posledni vetu. v ramci predpisu budes jak s letnima tak se zimnima v lete v pohode. Jasne letni na tom budou lepe. V krizove situaci na tom budou taky lepe, ale otzkou samozrejme je, jestli by te z ty krize letni gumy dostali. Tady nejde o to, co je o trochu lepsi. Tady jde o to ze v lete, za jakychkoliv normalnich teplot a stavu silnice se da na zimnich jezdit temer stejne jako na letnich (nebavime se prece o driftovani na horskych silnicich ale o normalnim provozu.) Zato v zime, kdyz je ledovka, snih, blato, rozmocenej snih, voda, nebo mraz, ses s letnima uplne nahranej. To uz neni jak v lete, kdy zimni gumy maji o par metru delsi brzdni drahu a horsi vlastnosti v zakrutach. To je o tom, ze te zastavi az strom nekde v poli.
a jak si prisel na to, ze letni budou mit lepsi vlastnosti... Ono to neni jen o tom jestli je na silnici snih nebo ne. Smes letnich pneu pri teplote pod 7 stupnu tvrdne a ztraci prilnavost. Je pravda, ze 10 let stary zimaky (i kdyz budou mit plnej vzorek) nezmuzou vubec nic
Marketingový kecy. Mám vyzkoušeno, že na zimních gumách si při ostřejší jízdě i v mrazu musím na suché silnici dávat radikálně větší pozor než na letních. Hlavně po pár rychlejších zatáčkách se chování auta začne blížit lodi...
Zase zvítězila folkloristika nad zavedeným evropským standardem. Němci i rakušáci mají vyhláškou taky zimní gumy, ale podle počasí a nikdo neřeší, jestli v Dolním Hnojníkově 4 mm vzorku a Horním Hnojníkově 5 mm vzorku. Abychom si rozumněli, nemám nic proti zimákům, sám přezouvám před Martinem a po Jiřím. Ale namísto paragrafu o gumách, vytištěného ve vyhlášce, zaneřádit cesty další cedulí je zhovadilost. Navíc z peněz, za které by šlo třeba vyměnit dosavadní nereflexní cedule za reflexní, nebo udělat bílé krajnice, nebo.....
jo ještě jsem si vzpoměl, někde mají tuším pouze doporučení zimních gum, ale s tím, že pokud někdo na sněhu, ledu atd.. zaviní dopravní nehodu a má letní pneumatiky, tak od pojišťovny nedostane ani prd.
Milej zlatej, na čem asi tak myslíš, že jsme jezdili před čtyřiceti lety? To bys teprve mrkal na tu lisovanou tmu ( i z Púchova, i když ta přišla možná o něco později). Ještě jednou a pomalu. Je normální nekouřit a mít v zimě zimní gumy. A řidič má dostat papíry na auto právě proto, že pozná, kdy ještě jet může, a když už ne. A pokud je v tom hokej, tak si ho ale dělají lidi sami. Kvůli tomu, že mi zloděj ukrad peněženku, nebudu přece všem poctivým sekat preventivně ruce, že?
V rakusku maju doporucenie mat v zime (ktora sa definuje ako obdobie ked priemerna teplota (t.j. priemer za celych 24 hodin) klesne pod +8 stupnov) zimne pneumatiky. S jednou vynimkou: pevne stanovena povinnost je pre nakladne auta a autobusy, ktore *musia* mat v zime (kalendarne ohranicena, neviem uz presne datumy) zimne pneumatiky aspon na hnacej naprave.
V pripade nehody to nie je az take prisne ako pises, ale ak v zime niekto bol ucastnikom nehody, a mal letne pneumatiky, dava sa mu ciastocna spoluucast. Takze aj ked nehodu zavini niekto iny, nedostane zo zakonneho poistenia toho druheho ucastnika plnu nahradu, ale o nieco znizenu...
Mimochodom, ako to tak pozorujem, aspon 90% vodicov ma v zime na aute naozaj zimne pneumatiky...
Osobne si myslim ze kalendarne ohranicenie zimy je hovadina (podobne ako aj spominana znacka): uz som zazil aj take "zimy", ked v aprili (dubnu) bolo v smokovci (to je oblast tatier) jasno a +20 stupnov, asfalt mohol mat este viac. Pri takej teplote ist so zimnymi je skoro take riziko, ako ist po snehu s letnymi...
Ja sem slysel o silnicich, kde nejenom ze znacka upravuje hloubku dezenu,to je jeste nic, ale, predstav si, ze ti prikazuje dat na kola reteze. To je ale ptakovina, reteze na gumy....
to dopravnu znacku dobre poznam a je tusim na ceste k martinskim holiam(SK,lyziarske stredisko) tam ta bez retazi nepustia,dole je rampa a chlapik ta otoci ak nemas retaze
Mě to bylo hned jasný jak to bude vypadat v diskuzi. V zimě se nadává na řidiče co nemaj zimní gumy a blokujou silnice a když to budou chtít nějak přepisama nakázat tak se zase bude řvát že si lidi budou muset kupovat zimní gumy. Tak když už to auto mám a mám na jeho provoz tak nemůže bejt problém si ty gumy koupit.
Tato značka je sice hezká věc, nicméně použití zimních pneumatik by mělo být (v zimním období) uzákoněno. Dnes už zimáky využívá každý normální řidič. Holt si místo zatmavovacích folií a jiných blbostí budou muset koupit zimní gumy.
No, tak ještě čekám na značku, která mi uloží povinnost jezdit v červenci se spuštěnejma bočníma, abych si neuhnal vlka a můžem si tu fakt na erb dát logo - Pravda... nezvítězí.
Přizpůsobit obutí musím přece přírodním podmínkám, nikoli nějaké časové periodě. Měním poctivě vždy v říjnu a na přelomu února s březnem, jakmile teploty vystupují nad 7 stupňů, ale že se budu jezdit koupat na Lipno na zimákách, to bych si nevěřil ani ve snu... Ale nakonec, víš přece jak bejvá poslední březnovej tejden krásně, tak víš jaký to bude * pro dopraváky, až se někde u špindlu postaví metr od značky a budou v krátkejch košilích kasírovat za špatné obutí i jezdce na horskejch kolech?
P.S. Nezapomeň na zimní rezervu, polehčující okolnosti neexistují. A celoroční pláště můžeš rozřezat, budou z nich pěkné sandály. Tedy v červenci, neboť od října do dubna chodíš v kozačkách s beránkem, to je ti snad jasný.
teda obvykle Tě nechválím (u písmenek k autum dokce naopak), ale tohle jsi napsal fakt dobře a svatou pravdu díš... doufejme že tu značku budou dávat fakt jen na horách a jen do těch míst, kde se sníh a led opravdu drží.. i když naši experti jsou fakt schopni tuto značku dát už v místě odkud je na hory vidět >:D
Máš víceméně pravdu, ale... Ty dobře víš, že zimní gumy jsou dnes potřebná věc, jenže jak jinak chceš přinutit ty, co tohle nerespektují a svou zatvrzelostí ohrožují ostatní na silnici? Je to sporná věc, jako mnoho zákonů, ale výsledek nebude až tak vyhrocený
Problém není ani tak stanovená povinnost mít zimní obutí, jako to časové vymezení. Totiž na té dodatkové tabulce bude moci příslušná obec vyznačit dobu povinnosti. Takže ty vyjedeš třeba ze špindlu 20. března, tam bude na dodatku informace, že zimu tam jezdíš jen do 15.3., takže vyjedeš na letňákách a pojedeš na Šumavu a tam na tebe vybafne tabulka s datem - 25.3. Protože v těch horách budou ty značky osazovány proto, že je tam na silnici souvislá vrstva sněhu (nesolí se tam a jde tedy o výjezdy kopců), pak by povinnost zimních gum měla být závislá právě a jen na těch sněhových podmínkách. Tedy - je-li zasněženo - musíš mít zimu, a to i třeba v květnu.
Tohle opatření je dle mého činěno právě pro hory, kde s letňákama člověk nevyjede (nesjede) kopce, a nikoli proto, aby jsme to mohli dobře pálit na zimách v mínus deseti na uklizené dejedna stotřicítkou. Tedy postrádám věcnou logiku v časovém vymezení povinnosti. Je to obdobná blbost, jako bylo to, že na dálnicích jsi musel mít dětskou sedačku a na okresce ne...
Všechna pevná data a značky jsou naprostá blbost.... Do zákona se to nezabuduje jen proto, že jistí levicově orientovaní zabedněnci se snaží populisticky nahnat body názorem, že ne každý má na zimní gumy (což je zcela mimo mísu)...
Nebylo by špatné mít ze zákona povinnost mít obuté zimní gumy, pokud teplota je pod bodem mrazu...
Co sa tohto tyka, pozdava sa mi "rakusky model", ma ohromnu vychovnu ucinnost: ides v zime na letnych? OK, mozes, tvoja vec. Ak pojdes mimoriadne opatrne, nemas problem. Ale ak sa v zime na letnych zapleties do buracky, aj keby si bol inak jednoznacne nevinny (napr. niekto na krizovatke buchne do teba zo zadu), nasiju ti spoluucast na nehode, a skratia poistne plnenie (to moze byt podla rozhodnutia policie a poistovne -10% az -100%). A v pripade zranenia ucastnika nehody hrozi dokonca (inak nevinnemu vodicovi!) stihanie za podiel na ublizeni na zdravi, so vsetkymi nasledkami.
Uistujem ta, ze to velmi dobre funguje, a odhadujem asi tak 90-95% vodicov v zime naozaj *ma* zimne pneumatiky. Aj ked to zakon pre osobne auta vylozene nevyzaduje... ;-)
a za poslední zimy to bylo průměrně 3-4dny/zimu, kdy jsem jel raději MHD a auto nechal doma. Jinak v pohodě. Při průměrné rychlosti 15km/h ve městě a dodržování max. rychlosti 50 je i brzdná dráha v pořádku. Ani nepamatuji, kdy by muselo zasáhnout ABS.
mno, jednoho podobnýho pilota jsem potkal předloni v zatáčce pod vyšehradskou pevností...Jel rovně..Byla z toho škoda 250 tis na mým autě a jeho totálka...letní gumy...
Člověk by si myslel, že pro lidi, kteé auta zajímají jsou zimní gumy v zimě samozřejmost....
Ano, i to se může někomu stát... Ale jí, pokud jezdím v zimě na letních, tak pouze tehdy, je-li silnice naprosto v pořádku, nejlépe suchá, nebo rozsolená. A jezdím pouze po Praze. Cesty mimo centrum se nekonají. Takže zimní gumy jsou pro mě prostě zbytečné. Raději nechám auto zaparkované, než bych i minimálně riskoval.
Žadná dopravní značka neuchrání a ani zimní pneumatiky,řidiče ktery si představuje že 150km/hod je optimalni rychlost někdy je to málo nekdy akorát a někdy kurevsky moc.Nejezdim dlouho neco kolem 45let.Tenkrát se tomu říkalo /nepříspusobení rychlosti vozidla povaze a stavu vozovky/a tak předpokladam že neni co vymýšlet.Nehledě k tomu že pokud je ta značka v té podobě jaké je publikována je značkou informativní (modrý podklad)tudiž uplně na nic za tu tě nemůže nikdo pokutovat.
Tak že zhrnuto mnoho kraválu pro nic a neb vymýšlí to někdo kdo jezdí akorát ve vozidle jak se tomu říkávalo/papaláš fáro/ a je mu jedno kam ho vlastně vezou!!!
Faktum: Po 45letech za volantem si zopakujte autoskolu. Jsem mlady ridic, ale vim, ze kdyz otevrete JAKOUKOLIV knizku "ucebnice autoskoly" tak tam najdete ze modra kulata znacka je PRIKAZOVA. Od ceho by se asi jinak delali "prikazany smer jizdy" nebo "rozsvit svetla"?!
"Neprizpusobeni..." opravdu jeste existuje a je do nej zahrnuto vse. Kdyz sou na dalnici diry (treba na D8 smerem na Prahu kolem pumpy JET to ted vypada pekne) tak je proste nutny zpomalit, zrovnatak jako nejezdis 150 kdyz je mlha...
To byla jen legrace ale ted vazne.
S ostatnim jinak souhlasim, blbecek pojede vzdycky palici, at je zima nebo leto a nakonec si nekde natriska hubu. Kdyz je hustej dest nebo nebezpeci namrazy, tak na dalnici zpomalim tak na 100-120 a pozoruju, jak kolem mne litaj TDI-golfo-octavio-passaty namyslenejch * tak 140, ktery si myslej, ze to ubrzdej...
A sme zas u toho prizpusobeni...
Jo a jen tak na okraj: ze z toho benga udelaj dalsi prvek buzerace, na to vemte jet. To o vybirani v dubnu v kratkych rukavech, jak nekdo pise o neco nahore, je, myslim, hodne trefne!
Zkratka by se to melo upravit tema teplotama. Domyslel nekdo, co kdyby nahodou prisla kruta zima a studena vlna by sundala pod 5°C teploty i v zari? ja vim, po tech 2 mirnejch zimach je to temer smesna predstava, ale pamatuju (i ja za svuj kratkej zivot) zimy, kdy i v Praze bylo 15cm snehu. A to byla legrace...
Preju vsem bezpecne nalitany kilometry, prezouvejte a nezoufejte, bude hur!
Nechapu proc to nenechaji na lidech. Vzdyt to neni o pneumatikach, ale o tom, ze se ma jezdit pomaleji a dodrzovat vetsi vzdalenosti, proc potom slysim v mediich radeji nevyjizdet i ta zimni pneu neni vsemocna.
A ted by mohli prikazat pneumatiky do mokra, kdyz bude prset musite mit pneu do mokra. Paneboze kde jsem se to narodil.
Radeji za ty penize dejte semafory do prostred nebo pres krizovatku at se ti prvni nemusi lepit na sklo nebo divat skrz kamion jako Superman.
Trepeš do vetra - je to aj na pneumatikach, a hodne. ked nerozoznas rozdiel v jazde na letnych a zimnych gumach, nepatris za volant. Pneumatiky, bez ohladu na to, ci zimne alebo letne su konstruovane do mokra, keby neboli, jazdili by sme vsetci na hladkych slickoch. Tak radsej zacni uvazovat a netrep blbosti.
vite co jsi ja o tom myslim ze jste uplni degramoti pokau ja vim tak melo dopravnich znacek ubyvyt ne jeste pridelavat. JO a za komunistu takovydle idiotu jako jsiu ti co vymisli znacky by nemely na silnici co delat co ja vim protoze v zime se da jezdit na letnich kolech a nemuzete si nas omezovat v necem co je neco tak uboheho kdyby radeji udelali neco z temi skurvenymi trabanty a skodovky 110 az 125ls ty nemaji co delat na silnicich kdyby jste stali co k cemu tak by jste udelali lepsi zakaz jizdy temto vozum na nasich silnicich :no::no::no::no::no::no::-):-):-):-):-)
Jde o pouhopouhou buzeraci. Jestlize jsou nekde na silnici v zime problemy, mohou za to kamiony s jedinou hnanou napravou, na ktere jsou obute univerzalni silnicni pneu se vzorkem na hranici zakona. A ted si polozte otazku: zmeni se neco takovou znackou, kdyz zimni pneumatiky pro kamiony dalkove dopravy neexistuji? Nebo jde jen o policejni buzeraci?
V horskych oblastech se behem tydne casto prostridaji vsechny ctyri rocni obdobi. Pri prijezdu muze byt +10 stupnu, ale pristi den napadne 10cm snehu. Takoveto opatreni je pouze pro dobrou vec. Nejde o zadnou buzeracim pouze o bezpecnost provozu a jeho ucastniku.
Je az k placi, jak nekteri nechteji menit pneu na zimu. Rada je jednoducha. Jezdete v zime autobusem. Osobne jsem pro plosne zavedeni povinnosti zimnich pneu v dobe potreby. Rekneme od vanoc do konce unora a potom podle pocasi.
Zimni pneu ucinne napomaha bezpecnosti. Nejde ani o to kopec vyjet, jako ho bezpecne sjet. Kazdy, kdo v zime jezdi (a to kdekoli v CR) potrebuje zimni pneu. I jeden jedinny metr kratsi brzdne drahy muze zachranit zivot.
Zimni pneu se vzorkem pod 4mm nemaji smysl. Vzhledem k tomu, ze by to bylo konecne neco smysluplneho (tahle znacka), tak to urcite nekdo smete ze stolu...
Aspon neco, meli to schvalit pro veskere vozidla na pozemich
Aspon neco, meli to schvalit pro veskere vozidla na pozemich komunikacich. Vetsina vas narazi na SNIH ale u nas ho moc neni, Skoro nikdo z vas nevzal v potaz teplotu... ze - by jsme vsichni jezdili v golfech tere mimochodem moc nedrzi? Obzvlast na tech letnich v zime?
Osobně jezdím na letňákách celoročně (zabijte mě). Za téměř 30 aktivních let za volantem jsem neměl jedinou nehodu. Zato každý zimní den jsem schopen napočítat několik potlučených blbečků na zimních gumách, kteří s jejich obutím nabyli dojmu, že mají snad brusle. Kdo je větší zabedněnec? Já nebo oni?
Neřekl bych, že jezdím pomalu, ale nejezdím jak hovado - nelepím se druhým za snížených adhezních podmínek na * apod... Kdysi nebyly žádné zimáky a taky se jezdilo. Možná namítneš, že pomaleji, ale ono na tom ledu to prostě 140 pálit nemůžeš ani když máš zimní gumy, DSC, ABS, ESP, XYZ a já nevím co ještě. Myslím, že u nás hovoříme hlavně o maglajzu na cestě, který v zimě vzniká. V tom jezdíš většinou, a tady nevidím problém udržovat naprosto normální rychlost úměrnou v podstatě mokré vozovce. To, že se nám tluče do hlavy (v rámci zisku), že pod nulou budeš na letních jezdit jak po másle i když je jen mokro, to ani nekomentuju... Nechci tady zpochybňovat lepší adhezi zimních gum, jen tím chci říci, že za takových podmínek jsou rozumnému řidiči zimáky stejně na nic a že na uježděném sněhu či zmrazkách musíš stejně jet pomalu jak na letních tak na zimních, jinak pokoušíš štěstí. Pro mě za mě, když někdo zimáky pro svou vlastní jistotu chce, ať si je nazuje, mě jen prostě vadí, že zimní gumy se staví "nade vše" - každý den nás tím masírují v televizi, "hlavně si dejte zimní gumy jinak ani nikam neodjedete". Bohužel už nikdo neřekne, že to automaticky neznamená "můžu jezdit pořád jak hovado". Řidiči nevědí, že si na zimních nemohou dovolovat více, že to není účel zimních gum, a proto je jim to třeba říkat, ale to už pro média asi není tak zajímavé. A tak dnes lidé nazujou zimáky a mají prostě nelogický pocit, že je to přece na tom ledu v tý zatáčce udrží... (no a s tím šetřením to taky něco vypovídá o inteligenci mnohých, to je holt český styl...)
Pravidelně přezouvám auto zimní-letní. Nemůžu si pomoct, ale zimní fakt drží i na ledě o něco lépe, než letní. Souhlasím také, že to není všelék a pokud někdo chce jezdit v zimě, musí tomu přizpůsobit styl jízdy.
Co mě však zaráží, tak zmíněná investice do zimních gum, která je de facto zanedbatelná. Když mi letní gumy leží v zimě doma, tak se nesjíždí. Tak jako tak jednou za 2 roky měním jednu sadu pneumatik. Jednou letní, podruhé zimní. Pokud bych jezdil jen na letních, tak bych je měnil také jednou za 2 roky. Tak v čem je rozdíl?
Ano, zimní gumy se sjíždějí o něco rychleji a jsou o něco málo dražší. Když to spočítám, tak mě to možná vyjde o 1000 Kč ročně dráž, než kdybych jezdil jen na letních. Za tu lepší bezpečnost v zimě mi to stojí.
Co se týče nové dopravní značky, mám smíšené pocity. Pokud bude používána jako mobilní před vjezdem do horské oblasti, mohla by splnit účel. Pokud se trvale oteplí, správa silnice ji může zase odstranit. Ovšem víme, jak to funguje v praxi. Rakouské řešení mi připadá výhodnější.