Nová Fiesta – Dealeři se těší

Nová Fiesta – Dealeři se těší

 
 
16.4. 2002 Ondřej Šuch

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů...

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů. Že to není pohled nezajímavý, jsme si v polovině března ověřili ve španělské Marbelle, kam nás automobilka Ford pozvala na představení modelu Fiesta pro dealery.

Na akci Fiesta Marbella se během dvou měsíců vystřídalo v jednodenních cyklech 17 tisíc dealerů a obchodních partnerů Fordu z celého světa (!). Dvousetčelenná česká výprava se ale neztratila – stejně početná byla ten den například i delegace francouzská.

Organizátoři pojali tuto organizačně neuvěřitelně náročnou akci jako kombinaci show, motivačního školení a praktických prezentací dohromady – to vše navíc ve formě týmových soutěží s hlavními výhrami v desítkách tisíc Euro. Vše je rozplánováno na minuty, protože za volantem každého z testovaných aut v jednotlivých disciplínách se za den vystřídá až dvě stě řidičů. Ale je příjemných dvacet stupňů a vražedné tempo přesunů mezi stanovišti se dá přečkat i díky sympatické francouzské češtině naší průvodkyně.

„Jste tým, bojujte!“ vyzýval všechny na večerní prezentaci šéf českého zastoupení Fordu Vladimír Vošický. A my bojujeme. V týmu spolu s dealery ze Zlína a Kroměříže odpovídáme na desítky kontrolních otázek, posloucháme prezentace a především jezdíme. Dopředu, dozadu, po suchém i mokrém asfaltu, občas zvedneme kolo v zatáčce… Pokud jde o jízdy, nemůžeme se dočkat volantu. Fiesta poslouchá na slovo a takové klikaté couvání mezi nafukovacími modely aut svádí až k bláznivým rychlostem a manévrům. Pořadatelé jen s úsměvem zdvihají obočí, a proti naší snaze uspořádat losí test na padesát metrů dlouhé dráze protestují jen mírně…

Zabrat dostávají i konkurenční VW Polo a Peugeot 206, kterých je tu pro porovnání několik desítek. Stále se pohybujeme v uzavřeném areálu, kterému kromě naší a francouzské vlajky vévodí také týmové vlajky ve výšce podle aktuálního pořadí družstev. Naše je vysoko…

Docela nenásilně se nám tak nové auto dostává do těla – mozku, rukou i nohou. Někdy si připadáme jako školáci na dopravním hřišti: Ale všechno je k něčemu dobré – například na extrémně klikaté trati s disciplínami typu „vhození dopisu do schránky“ předvedla Fiesta až překvapivé manévrovací schopnosti. Nemá sice extrémní rejd, ale v porovnání s konkurencí se nám ovládání volantu zdálo snadnější a své vykonal i strmější převod řízení. Také při vyhýbání překážce na mokré vozovce jsme se ve Fiestě cítili jistě – a v kontextu s tuhým podvozkem a o 45 mm vyšším posazem oproti dřívějšímu modelu je to velmi důležitý pocit.

V jízdních testech (z českou navigací z reproduktorů) jsme měli k dispozici turbodiesel 1,4/ 50 kW (vyvinutý společně s PSA Peugeot-Citroën) a šestnáctiventilový zážehový motor 1,4/58 kW. Obě pohonné jednotky vykazovaly dostatečný potenciál k běžnému cestování. V kopcovitém terénu okolo Marbelly a Malagy bylo nutno držet oba motory v otáčkách, jinak se jejich dobrý potenciál ztrácel.

A co se dealeři dozvěděli navíc? Za zvukových a světelných efektů si mohli prohlédnout čtenářům AUTO.CZ již známé modely Fusion a StreetKa. Překvapením pak byly modely SportKa s klasickou třídveřovou karoserií a třídveřová varianta Fordu Fiesta.

Ford bere svou produktovou ofenzivu velmi vážně – slib uvedení 45 nových modelů na trh během pěti let sice zavání furiantstvím, ale ve stále se zostřující konkurenci na automobilovém trhu není zbytí.

Nákladné prezentace pro prodejce by se mu měly vrátit v jejich zodpovědnějším přístupu k zákazníkům. To, co zažili v koncentrované formě s novou Fiestou tak budou moci zájemcům nejen popovídat, ale i předvést a prakticky ukázat. A pak prodat. A o to jde.

Aktuální zprávy o uvedení na trh: Fiesta 5D – konec srpna, Fusion – září, Fiesta 3D říjen, listopad.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží

Turecko prudce zvýšilo cla na dovoz některého amerického…

Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům

Britská Royal Bank of Scotland zaplatí ve Spojených…

Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté

Růst české ekonomiky meziročně zpomalil o téměř dva…

Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí

KSČM si po desetiletích teprve přičichla k moci, a už se…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo.…

Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají někoho, kdo se postará o 55 koček!

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají…

Máte rádi kočky a rádi byste bydleli v odlehlém ostrovním ráji? Tak toto zaměstnání je pro vás jako dělané!…

 

iSport.cz

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic. Přemožitel Slavie narazí na Ajax

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic.…

Český trenér Radoslav Látal si s fotbalisty Trnavy ve skupině Ligy mistrů nezahraje. Po úvodní remíze 1:1 ze…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Když byl na tomto webu zveřejněn příspěvek o nebezpečnosti stávajícího Turecka pro Evropu, svým způsobem mě to…

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa do kamerunského pohoří Alantika

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa…

Před pár lety jsem na několik dnů vyšplhal do kamerunských hor. Muž středního věku Issa, průvodce z kmene Koma,…