Nová Fiesta – Dealeři se těší

Nová Fiesta – Dealeři se těší

 
 

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů...

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů. Že to není pohled nezajímavý, jsme si v polovině března ověřili ve španělské Marbelle, kam nás automobilka Ford pozvala na představení modelu Fiesta pro dealery.

Na akci Fiesta Marbella se během dvou měsíců vystřídalo v jednodenních cyklech 17 tisíc dealerů a obchodních partnerů Fordu z celého světa (!). Dvousetčelenná česká výprava se ale neztratila – stejně početná byla ten den například i delegace francouzská.

Organizátoři pojali tuto organizačně neuvěřitelně náročnou akci jako kombinaci show, motivačního školení a praktických prezentací dohromady – to vše navíc ve formě týmových soutěží s hlavními výhrami v desítkách tisíc Euro. Vše je rozplánováno na minuty, protože za volantem každého z testovaných aut v jednotlivých disciplínách se za den vystřídá až dvě stě řidičů. Ale je příjemných dvacet stupňů a vražedné tempo přesunů mezi stanovišti se dá přečkat i díky sympatické francouzské češtině naší průvodkyně.

„Jste tým, bojujte!“ vyzýval všechny na večerní prezentaci šéf českého zastoupení Fordu Vladimír Vošický. A my bojujeme. V týmu spolu s dealery ze Zlína a Kroměříže odpovídáme na desítky kontrolních otázek, posloucháme prezentace a především jezdíme. Dopředu, dozadu, po suchém i mokrém asfaltu, občas zvedneme kolo v zatáčce… Pokud jde o jízdy, nemůžeme se dočkat volantu. Fiesta poslouchá na slovo a takové klikaté couvání mezi nafukovacími modely aut svádí až k bláznivým rychlostem a manévrům. Pořadatelé jen s úsměvem zdvihají obočí, a proti naší snaze uspořádat losí test na padesát metrů dlouhé dráze protestují jen mírně…

Zabrat dostávají i konkurenční VW Polo a Peugeot 206, kterých je tu pro porovnání několik desítek. Stále se pohybujeme v uzavřeném areálu, kterému kromě naší a francouzské vlajky vévodí také týmové vlajky ve výšce podle aktuálního pořadí družstev. Naše je vysoko…

Docela nenásilně se nám tak nové auto dostává do těla – mozku, rukou i nohou. Někdy si připadáme jako školáci na dopravním hřišti: Ale všechno je k něčemu dobré – například na extrémně klikaté trati s disciplínami typu „vhození dopisu do schránky“ předvedla Fiesta až překvapivé manévrovací schopnosti. Nemá sice extrémní rejd, ale v porovnání s konkurencí se nám ovládání volantu zdálo snadnější a své vykonal i strmější převod řízení. Také při vyhýbání překážce na mokré vozovce jsme se ve Fiestě cítili jistě – a v kontextu s tuhým podvozkem a o 45 mm vyšším posazem oproti dřívějšímu modelu je to velmi důležitý pocit.

V jízdních testech (z českou navigací z reproduktorů) jsme měli k dispozici turbodiesel 1,4/ 50 kW (vyvinutý společně s PSA Peugeot-Citroën) a šestnáctiventilový zážehový motor 1,4/58 kW. Obě pohonné jednotky vykazovaly dostatečný potenciál k běžnému cestování. V kopcovitém terénu okolo Marbelly a Malagy bylo nutno držet oba motory v otáčkách, jinak se jejich dobrý potenciál ztrácel.

A co se dealeři dozvěděli navíc? Za zvukových a světelných efektů si mohli prohlédnout čtenářům AUTO.CZ již známé modely Fusion a StreetKa. Překvapením pak byly modely SportKa s klasickou třídveřovou karoserií a třídveřová varianta Fordu Fiesta.

Ford bere svou produktovou ofenzivu velmi vážně – slib uvedení 45 nových modelů na trh během pěti let sice zavání furiantstvím, ale ve stále se zostřující konkurenci na automobilovém trhu není zbytí.

Nákladné prezentace pro prodejce by se mu měly vrátit v jejich zodpovědnějším přístupu k zákazníkům. To, co zažili v koncentrované formě s novou Fiestou tak budou moci zájemcům nejen popovídat, ale i předvést a prakticky ukázat. A pak prodat. A o to jde.

Aktuální zprávy o uvedení na trh: Fiesta 5D – konec srpna, Fusion – září, Fiesta 3D říjen, listopad.

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo.…

Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím povídal na seznámkách s patnáctkami

Chlapeček 7 hodin umíral v autě, otec si mezitím…

Milující otec, který udělal osudovou chybu a zapomněl syna odvézt do jeslí, nebo monstrum, co chladnokrevně…

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně vyhrabává z hrobů: Fotí s nimi i rodinné fotografie

Kmen v Indonésii své mrtvé krmí a pravidelně…

Kmen Torajanů žije v Indonésii na ostrově Sulawesi a mají jednu speciální tradici. Smrt pro ně není konec a své…

 

iSport.cz

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El Clásico v posledních vteřinách

VIDEO: Real - Barcelona 2:3. Messi rozhodl El…

Neuvěřitelné! Strhující duel přineslo očekávané El Clásico, Barcelona nakonec na půdě Realu Madrid vyhrála 3:2.…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…