Nová Fiesta – Dealeři se těší

Nová Fiesta – Dealeři se těší

 
 

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů...

Nestává se často, abychom Vám kromě běžných novinářských prezentací představovali nové vozy i jinak – například pohledem jeho budoucích dealerů. Že to není pohled nezajímavý, jsme si v polovině března ověřili ve španělské Marbelle, kam nás automobilka Ford pozvala na představení modelu Fiesta pro dealery.

Na akci Fiesta Marbella se během dvou měsíců vystřídalo v jednodenních cyklech 17 tisíc dealerů a obchodních partnerů Fordu z celého světa (!). Dvousetčelenná česká výprava se ale neztratila – stejně početná byla ten den například i delegace francouzská.

Organizátoři pojali tuto organizačně neuvěřitelně náročnou akci jako kombinaci show, motivačního školení a praktických prezentací dohromady – to vše navíc ve formě týmových soutěží s hlavními výhrami v desítkách tisíc Euro. Vše je rozplánováno na minuty, protože za volantem každého z testovaných aut v jednotlivých disciplínách se za den vystřídá až dvě stě řidičů. Ale je příjemných dvacet stupňů a vražedné tempo přesunů mezi stanovišti se dá přečkat i díky sympatické francouzské češtině naší průvodkyně.

„Jste tým, bojujte!“ vyzýval všechny na večerní prezentaci šéf českého zastoupení Fordu Vladimír Vošický. A my bojujeme. V týmu spolu s dealery ze Zlína a Kroměříže odpovídáme na desítky kontrolních otázek, posloucháme prezentace a především jezdíme. Dopředu, dozadu, po suchém i mokrém asfaltu, občas zvedneme kolo v zatáčce… Pokud jde o jízdy, nemůžeme se dočkat volantu. Fiesta poslouchá na slovo a takové klikaté couvání mezi nafukovacími modely aut svádí až k bláznivým rychlostem a manévrům. Pořadatelé jen s úsměvem zdvihají obočí, a proti naší snaze uspořádat losí test na padesát metrů dlouhé dráze protestují jen mírně…

Zabrat dostávají i konkurenční VW Polo a Peugeot 206, kterých je tu pro porovnání několik desítek. Stále se pohybujeme v uzavřeném areálu, kterému kromě naší a francouzské vlajky vévodí také týmové vlajky ve výšce podle aktuálního pořadí družstev. Naše je vysoko…

Docela nenásilně se nám tak nové auto dostává do těla – mozku, rukou i nohou. Někdy si připadáme jako školáci na dopravním hřišti: Ale všechno je k něčemu dobré – například na extrémně klikaté trati s disciplínami typu „vhození dopisu do schránky“ předvedla Fiesta až překvapivé manévrovací schopnosti. Nemá sice extrémní rejd, ale v porovnání s konkurencí se nám ovládání volantu zdálo snadnější a své vykonal i strmější převod řízení. Také při vyhýbání překážce na mokré vozovce jsme se ve Fiestě cítili jistě – a v kontextu s tuhým podvozkem a o 45 mm vyšším posazem oproti dřívějšímu modelu je to velmi důležitý pocit.

V jízdních testech (z českou navigací z reproduktorů) jsme měli k dispozici turbodiesel 1,4/ 50 kW (vyvinutý společně s PSA Peugeot-Citroën) a šestnáctiventilový zážehový motor 1,4/58 kW. Obě pohonné jednotky vykazovaly dostatečný potenciál k běžnému cestování. V kopcovitém terénu okolo Marbelly a Malagy bylo nutno držet oba motory v otáčkách, jinak se jejich dobrý potenciál ztrácel.

A co se dealeři dozvěděli navíc? Za zvukových a světelných efektů si mohli prohlédnout čtenářům AUTO.CZ již známé modely Fusion a StreetKa. Překvapením pak byly modely SportKa s klasickou třídveřovou karoserií a třídveřová varianta Fordu Fiesta.

Ford bere svou produktovou ofenzivu velmi vážně – slib uvedení 45 nových modelů na trh během pěti let sice zavání furiantstvím, ale ve stále se zostřující konkurenci na automobilovém trhu není zbytí.

Nákladné prezentace pro prodejce by se mu měly vrátit v jejich zodpovědnějším přístupu k zákazníkům. To, co zažili v koncentrované formě s novou Fiestou tak budou moci zájemcům nejen popovídat, ale i předvést a prakticky ukázat. A pak prodat. A o to jde.

Aktuální zprávy o uvedení na trh: Fiesta 5D – konec srpna, Fusion – září, Fiesta 3D říjen, listopad.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo.…

Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…