Nová generace BMW 3 odhaluje detaily. Uvidíme ji ještě letos!
Letošní rok bude v Mnichově nabitý novinkami. BMW totiž chystá záplavu nových automobilů, vedle již představených vozů jako X2 nebo i8 Roadster se dočkáme i zatím neprezentovaných aut jako kupé řady 8 nebo nové generace populárního SUV X5. V druhé polovině roku 2018 se představí i nová generace jednoho z klíčových modelů značky, BMW 3 (G20).
S pomalu se blížící premiérou údajně naplánovanou na podzimní pařížský autosalon na veřejnost proniká více a více informací o novém vozu. Naposledy třeba vyšlo najevo, že podobně jako větší modely použije příplatkový digitální přístrojový štít. Podle špionážních záběrů se však můžeme těšit na zcela jinou grafiku než u dnešní pětky a sedmičky.
Interiér má ostatně projít velkou změnou, BMW si chce napravit reputaci a nabídnout hodnotnější a kvalitnější materiály než dosud, aby v tomto ohledu dohnalo konkurenční Audi a Mercedes. Naopak exteriér projde spíše mírnými změnami, ze snímků prototypů vyplývají ostřejší záhyby a celkově sportovnější rysy. Nutno však zdůraznit, že design ještě pochází z éry Karima Habiba. Jeho nástupce Jozef Kabaň připravuje až vzdálenější projekty.
Základem bude zkrácená platforma CLAR známá z větší pětky a sedmičky, na rozdíl od nich však trojka v základu využije 1,5litrový tříválec. Není se čemu divit, už nabídka dnešní generace začíná tímto agregátem. Nově však všechny zážehové motory dostanou filtr pevných částic (kvůli novým emisním normám), všechny naftové dvoulitry pak mají mít dvojité přeplňování. Řadové šestiválce v nabídce zůstanou, proti dnešním variantám však posílí. Novinkou má být verze M340d M Performance s dieselovým šestiválcem o výkonu 235 kW a točivém momentu 680 N.m.
Dočkáme se i širší nabídky plug-in hybridů, čtyřválcovou verzi s 90kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší a levnější tříválcová, s 60kWh elektromotorem a dojezdem 50 km v elektrickém režimu.
Příplatková výbava bude převzata z větších modelů s platformou CLAR. Mimo jiné se tak můžeme těšit na větší head-up displej, ovládání gesty, asistent pro jízdu v dopravních kolonách nebo dálkově ovládané samočinné parkování. Tlumiče budou sice za příplatek adaptivní, vzduchový podvozek však nečekejme. Ostatně nemá ho ani větší pětka, která si též vystačí s elektronicky nastavitelnou tuhostí tlumičů.
Novou generaci BMW 3 sice uvidíme ještě letos, půjde však pouze o prezentaci sedanu (G20), který se navíc nezačne prodávat dříve než na začátku roku 2019. Kombík, tradičně nazvaný Touring, s interním kódem G21 pak bude následovat s několikaměsíčním odstupem. V roce 2020 přijde také nová generace odvozené řady 4. Co bude s dvojicí nataženého liftbacku 3 GT a sportovně střiženého liftbacku 4 Gran Coupé, je zatím ve hvězdách, hovoří se ale o jejich nahrazení jediným modelem. Údajně s elektrickým pohonem!
Vrcholný model M3 (G80) je připravován pro modelový rok 2020. Využije přepracovaný třílitrový šestiválec z dosavadní generace (která skončí s příchodem nových emisních norem), vyladěný někam k 368 kW. Spekuluje se o využití vstřikování vody, elektrického přeplňování i mildhybridního pohonu. Pravděpodobné je také použití pohonu všech kol jako u větší M5.