Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová generace BMW 3 odhaluje detaily. Uvidíme ji ještě letos!

Nadcházející BMW řady 3 s interním označením G20 bude chtít vsadit na vyšší kvalitu a luxusnější interiér. Těšit se můžeme i na systémy z větší pětky a sedmičky.
Zpět na článek
6. 2. 2018 16:35
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2018 19:26
BMW, auto s cenou 1,2 mil
a BMW musí zrovna šetřit na motoru. Všichni víme, že tříválce šetří tak akorát výrobní náklady a ne benzín. I ta škodovka bude mít 1,5ku čtyřválec.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - lamal
5. 2. 2018 22:05
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
neda sa to zvalit ani na prifajcene emisie, ked by 3 val plnil novu Eu bez filtra pevnych castic alebo s jednoduchsim emisnym systemom co by naopak dalo vyniknut jeho charakteru, reakcii na plyn a pod., ale nie je to presne to o com pises, usetri to do kapsy vyrobcovi... mat v 3ke 3valec je fakt hnus, v malom mini by som to este skusol pokial by fungoval...
Avatar - Blue Sun
5. 2. 2018 22:06
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
A jako základ litrový tříválec... Tři jako tři.
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 07:50
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Třeba mně se ten 1,5 tříválec líbí víc, než 1,6 čtyřválec, co měli jako základ před tím, turbené čtyřválce považuju z hlediska charakteru vesměs za nezajímavé motory.
Současná F30 s tímhle motorem a manuálem je hodně zajímavé auto, lehké, mrštné, točivý motor se zajímavým zvukem, když vzpomenu na základy "ikonické" E46 například, tak je to mnohem lepší, tu pure essence bmw tam cítím víc než u tehdejších 316i nebo 318i, a pokud se nepletu nestojí 1,2 mil., ale kolem 900 tis.

Šetřením na motoru, nehodným premiového výrobce, je podle mého spíše nákup motoru u mainstreamu s přelepením znáčku, viz. mercedes.

A těší mně, že stále budou šestiválce, jak benzinové tak dýzlové, ono, stačí se podívat kolem, už dávno to není samozřejmost v této třídě.
Avatar - Machýrek
6. 2. 2018 08:46
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
jj kdyz muzu mit sestivalec, proc resit trivalec, tyhle placky jsou divny, asi jako kdybych si stezoval, ze nabizeji auto i v zeleny barve, no fuj, co je to za povl, zeleny auto, hnus..

mam za to, ze BMW pred casem vypoustelo zpravy, ze budouci M3/4 budou mit castecne elektricky pohon, nyni to vypada na evoluci stavajiciho :yes:
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 10:54
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Asi tak...

Ano, taky se dívám, že se ty informace ohledně motoru příští M3 různí, jsem zvědav, co z toho nakonec bude. ;-)
Avatar - fOE
6. 2. 2018 13:11
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Divej se na to optikou, ze nekdo povazuje r3 za nepatricny motor, coz si dale spoj s tim, ze na to ten nekdo kouka stylem "premiove auto stredni tridy za XY mil. Kc uz by melo mit adekvatni motor i v tom zakladu" a pak ti z toho vyleze 318i jakoze to nechces. A je jedno kolik r4 nebo r6 je dale v nabidce, ty mas tech svych XY mil. Kc a koukas co za to dostanes, no a u konkurence za to dostanes valce 4 (v jednom pripade renaulti, v druhem 4 jen s plynem na podlaze, jinak valce 2 >:-[] ).

Jestli je to pohled uhozeny, normalni, taky nebo onaky ja nemam ambice rozseknout. Muj nazor ale je, ze by mi zakladni 3er taky spis vadila (!!! Nejel jsem, soudim od klavesnice = mluvim obecne!!!). Ano, jak pise Dinar tak r4 jsou bezcharakterni moturky, ale zrovna do 318i (duchodci, panicky, nejaci zavodnici jen tezko) se mi bezcharakterni, ale kultivovany r4 hodi vic nez r3, ktery pro jednoho ma vic charakteru, pro druheho je ale (hlukove, vibracema) otravnejsi.
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 19:00
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Dnešní kupce nejen prémie vůbec nezajímá motor, je to krásně vidět na nabídce aut na oper leasing, napříč značkami, všechno musí být se sport paketem, uvnitř, zvenku, nacpané všemi asistenty ale (v měřítkách třídy) bez motoru, např 5er, éčka v ceně kolem 2 mio, výbava za 500k a při tom s 2,0 dýzlem, argument prodejců? motor je nepodstatný, důležitější pro následný rychlý prodej je dnes i ambientní osvětlení.
Jinými slovy, že by nějaký budget kupec zrovna u nejdostupnější trojky (318i) řešil, kolik válců má jeho motor, není pravděpodobné, pro někoho, koho motor zajímá, chce charakterní zadokolku a nemá na šestiválec, je to naopak výborná volba. ;-)
6. 2. 2018 09:39
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
I díky částečnému nasazení R3 se bavíme o výrobci, který dal nedávno k testu V12 ;-)

Kup si R6 a neřeš základ :-)
Avatar - iudex
6. 2. 2018 15:04
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Ako tiež nie som z trojvalca v prémiovej strednej nadšený. Ale je to jedna motorizácia, tá najslabšia, určená pre cenu už od... a kvôli emisiám. Gro motorovej ponuky sú však štvorvalce a šesťvalce (až 4 motorizácie: 340i, M3, 330d a 335d). Keď na to pozeráš očami kupujúceho, ktorý by veľmi chcel BMW, ale má iba na základ s R3, tak je naozaj lepšie poobzerať sa inde, value for money nie je u prémie najsilnejšia stránka a za cenu holej 318i máš štvorvalcový a lepšie vybavený mainstream. Zmysel to začína dostávať vyššie a pri R6 už si mimo spektra mainstreamu (s výnimkou Stingeru) a dostaneš to najlepšie.
A mimochodom porovnal som reálnu cenu 340i a Arteonu 2,0TSI 206 kW a hádaj, kto vyšiel lacnejšie. ;-)
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 18:48
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Tak už se tou 318i běžte někdo svézt, tohle hodnocení založené čistě na předsudcích bez reálného argumentu, je k ničemu. :-!
Avatar - iudex
7. 2. 2018 08:22
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Ale jo, veď ja v príspevku, na ktorý reaguješ, vlastne tú motorovú paletu 3er vrátane R3 obhajujem. A uznávam, že ako základ to nemusí byť zlé. Len proste z môjho pohľadu nemá zmysel kupovať prémiu, aby som si do nej dal najslabší motor (takže časť výhrad voči 318i ide aj na vrub slabého motora). A R3 je proste moja hranica, ktorú neakceptujem imidžovo (a nemôžeš poprieť, že u prémie, notabene športovo orientovaného BMW a v strednej triede je proste trojvalec imidžový fail). U mňa proste ak stredná trieda, tak aspoň R4, v prípade 3er najlepšie R6. :-)
Avatar - Dinar
7. 2. 2018 08:29
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Můžu popřít, a popírám, pro mně je "fail" všechno co má míň než šest válců, je mi jedno, jestli má motor tři nebo čtyři a po svezení říkám, že ta 1,5 R3 je lepší motor než bývalá 1,6 R4 a nevidím v tom žádný fail. A fail z hlediska image? Proč? Je to jen pohled vás tady, co žijete s životní premisou, že motor má mít čtyři válce a basta, běžné zákazníky nezajímá počet válců, rozepisuju se o tom výše, těm, co je motor zajímá, se naopak 1,5ka bude líbít. ;-)
Avatar - iudex
7. 2. 2018 09:16
Re: BMW, auto s cenou 1,2 mil
Hovorím primárne za seba a ak to teda chceš počuť jasne, OK, mne trojvalec imidžovo vadí (v strednej triede všeobecne, teda napr. aj v Mondeu a o to viac v prémii začínajúcej na 33t eurách) a do 3er by som si ho nikdy nekúpil (a áno, nekúpil by som si do 3er ani ten 1,6 R4, lebo podľa mňa do športovo orientovaného sedanu patrí niečo výkonnejšie, aspoň ten dvojliter 20i).
Ale podľa mojich poznatkov z okolia aj ľudia (muži), ktorí sa bližšie o autá nezaujímajú, sa opýtajú na motor. A keď im povieš: trojvalec 1,5, tak proste ohrnú nos, darmo im budeš vysvetľovať, že ten motor má zaujímavý zvuk a dostatočnú dynamiku, budeš skrátka za toho, ktorý veľmi chce BMW, ale má len na najslabší základ s trojvalcom. Možno sa to časom zmení, keď bude ten R3 štandard všade, od 318i po 330i, potom sa to všeobecne akceptuje, zatiaľ to ale má stigmu badžetovej voľby s drahou prémiou sa moc nezlučujúcej.
6. 2. 2018 10:34
Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Současná trojka je jeden z posledních mohykánů, který ještě zachovává pro aktivní řidiče pořádnou ručku! Kéž by to u nové generace nezmrvili... :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 10:53
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Zcela jistě ne, a konečně, aktivní řidič zadokolky ručku nepoužívá, nemá k čemu.
Avatar - speedfred
6. 2. 2018 14:13
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
na čo používaš ručku ? na blbnutie,či obyč parkovanie ?
6. 2. 2018 14:56
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
To je zcela irelevantní informace, prostě ji v autě chci mít. Čím méně elektroniky kecá do ovládacích prvků auta, tím pro aktivního řidiče líp! A BMW kdysi mělo pěkné heslo "Radost z jízdy" či "Driving maschine". 8-s
Avatar - Dinar
6. 2. 2018 18:46
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
K čemu ten “aktivní řidič” používá u zadokolky ručku? Mě by to fakt zajímalo.
6. 2. 2018 22:42
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
No zaparkuje a pak pohybem pravé ruky (u levostranné verze), resp. levé ruky (u pravostranné verze) zatáhne za páku. Před odjezdem zase rukou páku povolí. Co je na tom nepochopitelného? >:D Je to jednoduché a řidičsky nesrovantelně uspokojivější, než debilní tlačítko ovládající protivně vyjící a pomalu pracující elektromotor, který tam vůbec nemusí být. O pohodlný rozjezd auta do stoupání se stará program systému ABS, který ponechává po uvolnění brzdového pedálu cca 2 s tlak v hlavní brzdové soustavě. Tudíž el. P brzda vůbec není potřeba. :-) (kydy o dvou nových držácích kelímku s nápoji díky více místu na středové konzole apod. nejsou žádný argument)
Avatar - Dinar
7. 2. 2018 07:45
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Tak pokud se řidičsky uspokojuješ zatahováním a uvolňováním páky ruční brzdy u stojícího auta, pak na to skutečně není argument. Já jen, abych věděl, co to u tebe znamená "aktivní řidič", díky za vysvětlení. >:D >:D
7. 2. 2018 10:22
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Tak to je gol >:D
Avatar - woody-alien
7. 2. 2018 12:12
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
A to jsem myslel, že už mě nemáš čím překvapit. Čekal jsem obvyklé radovánky na sněhu se zatahováním ručky a ono ne. Počítám, že stejně nesrovnatelně řidičsky uspokojivější pro aktivního řidiče je i stahování okýnek švihadlem a zvedání haubny rukou. >:D
8. 2. 2018 00:45
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Čekal jsem nějako podobnou demagogii. Stahování okýnek švihadlem a zvedání haubny rukou je podle tebe taky základní ovládací prvek auta, kterým se ovlivňuje jeho pohyb či "nepohyb"? >:D
Až se zcela rozšří el. P brzda, na co fanatičtí modernisté zaútočí pak? Z volantu udělají joystick?!! Nebo nejdříve zruší pedály?! 8-s
Avatar - white label
8. 2. 2018 02:05
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Čekal jsi demagogii a ona se opět dostavila, akorát, že zas a znova přišla od tebe... >:-[]
Avatar - woody-alien
8. 2. 2018 08:35
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Tak teď jsi mě opravdu zmátl. Nevím, možná oba chápeme jinak slovo "aktivní". Být řidičsky saturován zatahováním a povoláním ručky u stojícího auta mi vážně s tím slovem nejde dohromady. Navíc když jedním dechem dodáváš něco o pohodlném rozjezdu do kopce s pomocí elektroniky. Tak jsi aktivní nebo pohodlný ? To ti můžu rovnou říct, že umět se rozjet i do nejprudšího kopce bez zcouvnutí jen ovládáním spojky a plynu považuji za daleko řidičsky zajímavější než cvičení s ručkou na parkovacím místě. >:D
A když se ti zdá příměr se švihadly demagogický, co takhle třeba startovací tlačítko ? Bere ti tento bezesporu základní ovládací prvek také radost z aktivního řízení ? ;-)
8. 2. 2018 11:31
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Hele, myslím si, že spousta nadšených řidičů přesně ví, o čem v případě nahrazování ručky elektrikou mluvím. Ale kdo to nechce chápat, tak prostě nechápe. A co se týče startovacího tlačítka, ani po něm vůbec netoužím. Já mám mnohem raději v ruce pěkný sklopný klíč s logem automobilky a jeho zastrčení do zámku a pootočení dělám s potěšením, je to takový klasický startovací "obřad" (a navíc jde u klíče a zámku mnohem citlivěji rozlišit jednotlivé polohy - svítící kontrolky, startování, zamykání řízení)! :-)
8. 2. 2018 14:24
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Ja si pripadam jako dost aktivni ridic, ale opravdu netusim, na co se da behem aktivni jizdy - v nasich koncinach apriori po suchem asfaltu - pouzivat rucni = parkovaci brzda jineho, nez na zajisteni stojiciho vozu.
Jestli patris k tem nazdarkum, kteri se mi prave v techto zasnezenych dnech prohaneji po parkovisti a maji uzasnou bzundu z toho, ze jak zatahnou za jizdy za rucku, tak jim jde auto bokem a jeste vetsi radost pak maji z toho, ze netrefili zadne zaparkovane auto od sousedu, tak OK, ale kvuli dvema dnum, kdy se na ceste da najit neco jako snih nema smysl becet nad elektronikou.
A abych te jeste vice uvedl do obrazu: BMW sice zatim v nekterych modelech tu rucni rucku ma, ale obrovskou prednosti rady 3 je fakt, ze pokud chces jet bokem, tak ji ale vuuuubec nepotrebujes, staci dobra prace s volantem a plynem ;-)
8. 2. 2018 23:28
Re: Jestlipak zachovají mechanickou P brzdu?!
Samozřejmě je mi známo, že u zadokolky není ručka na blbnutí tak potřebná jako u předokolky. Přesto si myslím, že toto bohulibé zařízení by mělo být i u moderních vozů k mání alespoň za příplatek. Ale samozřejmě vím, že je to boj s větrnými mlýny a že tuto válku my staromylští řidiči čím dál víc prohráváme. Za chvíli budou mít el. ručku pomalu všechna auta, stejně tak automatickou převodovku a čím dál větší smečku elektronických asistentů. No a až pak lidi bez těchto berliček úplně přestanou umět řídit, tak to v Bruselu zakážou jako příliš riskantní a povinně se zavede "autonomní jízda". To už ale doufám nebudu živ nebo bude někde dožívat v domově důchodců a se slzou v oku pročítat staré automobilové prospekty a časopisy... :-O
Avatar - iudex
6. 2. 2018 16:35
M340i
Možno mohlo v článku zaznieť to, že BMW plánuje v generácii G20 viac zdôrazniť model 340i a spraví z neho M340i, aby tento model už na prvý pohľad jasne konkuroval športovejším verziám konkurentov (teda Audi S4 a M-B C43 AMG). Ono už aktuálna 340i F30 fakticky je (výkonovo a dynamicky) konkurentom, ale bola formálne radená ako bežná verzia bez akéhokoľvek odlíšenia od štandardného radu. Spolu s novým označením dôjde k podstatnému navýšeniu výkonu (z 240 kW na 280 kW) a tiež dostane štandardne veci, ktoré "M-light" modely majú, t.j. sériovo športový M podvozok, dizajnové úpravy a možno aj samosvor.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2018 20:15
Poprosil bych vsechnyy...
...kteri to jedine, co vi o trivalci 1,5 turbo, vycetli ze zdejsiho prolhaneho testu 118i, aby radeji nepsali, nebo si to sli k nejblizsimu dealerovu BMW projet a pindali az potom.
Ten motor je tichy, jakmile je slyset, tak ma podstatne hezci zvuk, nez drtiva vetsina ctyrhrnku podobneho objemu, kilo udela pod devet sekund a spotreba se drzi dlouhodobe kolem 6,5 litru. Opravdu netusim, kdo v teto tride nabizi celkove lepsi zakladni variantu (celkove, nejen motorove).
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
7. 2. 2018 07:46
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Tak sláva, je tu někdo, kdo s tím jel. :-) :yes:
7. 2. 2018 10:09
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Nejen jel, ale nejakou dobu jezdil.
Samozrejme bych taky radeji bral R6, at uz diesel, nebo benzin, ale jako zaklad je to dobra motorizace. Osobne to vidim bud jako R3, nebo pak tu R6, na R4 bych se vykaslal, nic extra zajimaveho tam nevidim, byt je mi jasne, ze vetsina prodanych trojek bude 18d/20d.
Avatar - Dinar
7. 2. 2018 12:29
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Vidím to naprosto stejně. ;-)
Avatar - iudex
7. 2. 2018 08:24
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Sorry jako, aj keby ten trojvalec mal zvuk ako Corvette s deravým výfukom, stále to bude 1,5 R3 a cez to u mňa v strednej prémii nejde vlak. ;-)
7. 2. 2018 10:15
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Jsi urputny jako Arese s rucni brzdou...sorry. Samozrejme, ze to nema zvuk jako Corvette, ostatne jsem nic takoveho nepsal.
Osobne si myslim, ze v budoucnosti se budou muset vsichni (resp. drtiva vetsina) zakaznici oprostit od toho kolik ma motor valcu a turb a budou spise hledet na pomer dynamiky, spotreby a dani.
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny".
Osobne me zajima spise zaklad konstrukce auta a napriklad nad peticlankovym radiatorem metr pred predni napravou v nove RS3 nejsem zase az tak rozjasany, jako vetsina, mozna te to udivi, ale kratky trihrnek, zacinajici az za predni napravou v BMW1/3 mi prijde atraktivnejsi z hlediska vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon.
Avatar - iudex
7. 2. 2018 10:58
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Ale ja s Tebou v mnohom súhlasím. "Osobne si myslim, ze v budoucnosti se budou muset vsichni (resp. drtiva vetsina) zakaznici oprostit od toho kolik ma motor valcu a turb a budou spise hledet na pomer dynamiky, spotreby a dani.
V kolonce "pocet valcu" pak bude rolls-royceovske "dostatecny". To je presne aj môj názor a ako som písal vyššie, keď bude väčšina v triede na R3, nikto to už nebude odsudzovať (možno to už budú mild hybridy alebo skrátka nejaká eletrická výpomoc). Kým je ale rozpätie 3er od R3 cez R4 po R6, tak proste ten R3 bude pôsobiť ako z núdze cnosť.
A súhlasím aj s "vyvazeni auta a to je pro me dulezitejsi vlastnost, nez pocet valcu a hruby vykon." Možno Ťa to tiež prekvapí, ale práve pre to som nezobral M140i. ;-)
7. 2. 2018 14:31
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Vzdyt ja ani nevim, v cem ted jezdis, uz jsem te nevidel roky... Je treba zase udelat nejaky sraz, kor ted, kdyz je na Bile a v okoli snehu dost ;-)

Ja proste uz z principu neumim zatratit a odmitnout motor jen proto, ze nesplnuje jednu z mnoha podminek pro uznani. Navic se porad bavime o zakladni motorizaci a pro me je 1,5 turbo trihrnek podstatne lepsi a dustojnejsi, nez treba o par let drive 1,6 bez turba.
Avatar - iudex
7. 2. 2018 14:58
Re: Poprosil bych vsechnyy...
Máš SZ.