Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace BMW 5 GT dorazí do dvou let

Jan Mička
Diskuze (20)
BMW 5 GT se dočká nové generace. Informace přichází navzdory dřívějším zprávám o menší oblíbenosti mnichovského mastodonta.

Když v roce 2009 vyjelo do světa BMW 5 GT, nesetkal se jeho design s prvotním nadšením. Vůz je postaven na platformě BMW 7 a měl by kombinovat eleganci sedanu s výhodami liftbacku, kterou na první pohled nemusíte odhalit. Nyní to však vypadá, že se do dvou let dočkáme jeho nové generace.

BMW 5 GT je některými nazýván jako mnichovský Pontiac Aztec, postupem času se však jeho obliba zlepšila. Tedy alespoň podle informací německého magazínu Auto Motor und Sport, který hovořil o překvapivě dobrých prodejních výsledcích v Číně a USA. Právě ve Spojených státech přitom GT vzbudilo v roce 2011 docela rozruch, protože nahradilo kombi řady 5, což prý mělo za následek odchod zákazníků k Mercedes-Benzu. Řada 5 Touring není v nabídce BMW USA ani v dnešní době, původní plán tedy nakonec zřejmě naplnil očekávání.

Nástupce současného BMW 5 GT by měl dorazit nejpozději za dva roky. Stejně jako nová generace „sedmičky“ dostane platformu zhotovenou z vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitů. Taková konstrukce zaručuje vyšší pevnost, nižší hmotnost a představuje jeden ze základních prvků pro rozšíření elektrifikace. Jak jsme již uvedli v jednom z nedávných článků, spalovací motory BMW v budoucnu přejdou do rolí generátorů energie pro hnací elektromotory.

Jan Mička
Diskuze (20)
26. 1. 2015 19:30
Platforma BMW 7!
Platforma BMW 7 je i pro Rolls Royce (no vsadim se, ze tam toho v RR mnoho nezbylo).
Ale je to jedna ze zajímavých devíz, kterou BMW 5GT má a je dobře, že si ji ponechává.
25. 1. 2015 15:56
Re: Proboha
nějak se mi to tady pomátlo sorry
25. 1. 2015 15:55
Re: Proboha
25. 1. 2015 15:54
Re: Proboha
Tak hnus byl asi přehnaný výraz, ale bylo to první co mě napadlo při pohledu na zadní část vozu, zepředu se mi naopak docela líbí, chápu, že prvotním cílem bylo nabídnout maximum prostoru a pohodlí, podle mě ale prostor vzadu je na úkor designu, zadek je jak naroubovaný batoh, nesedí mi to ani u Porsche Panamera, je to možná otázkou osobního vkusu, ale tohle ve mě při pohledu vyvolává negativní pocity a nelíbí se mi, ale určitě se najdou příznivci takového řešení a to je dobře, nemůže se nám všem líbit to samé :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2015 10:24
Re: Proboha
Tak hnus si myslím, že je zbytečně silný výraz. Faceliftu se podařilo maximum možného, kdy trochu zjemnil mastodontní výraz původního modelu, ale úplně jej odstranit asi nejde, v zásadě je to stavba karoserie obdobná MPV, jenom název GT je podle mě trochu nešťastný, protože minimálně v Evropě evokuje něco jiného než zákazník dostane. No a protože všechna MPV považuji za asi tu nejošklivější "autorasu", tak 5GT prostě dělá maximum v rámci možností daných kategorií MPV, myslím, že hezčí MPV prostě z podstaty vysoké karoserie nejde postavit. Když toto zákazník přijme a akceptuje, tak z hlediska komfortu převládají pozitiva.