Na autosalonu v LA Mazda právě představuje čtvrtou generaci kompaktní trojky. Na výběr budou i nadále dvě karoserie, pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan.
Tak mě se pro změnu velmi líbí. Ale chápu že je opravdu velmi těžké navázat na designově skvělou současnou generaci. Co naopak nepotěšilo je torzka vzadu. Asi je dohnaly náklady. Ještě poznámka k článku - autor vytýká nové M3 příliš široký C sloupek. No myslím že v dnešní době zpětných kamer a asistentů mrtvého úhlu je tato výtka poněkud irelevantní.
Kamery a asistenti nejsou všemocná zařízení. V tomhle ohledu tedy sedan působí líp.
Tady navíc bude docela klaustrofobní prostředí na zadních sedadlech.
zas irelevantná nie, možno menej dôležitá, ale výhľad šikmo vzad je stále potrebný, keď sa šikmo pripájaš na hlavnú cestu, pohľad šikmo vzad ti nič nenahradí. Ja napríklad na novom svišťovi vďaka efektnej zadnej kľučke občas vidím prt a niekedy je to problém a cúvacia kamera a senzory nepovedia nič.
Keď vidím, koľko vodičov má asi zrasty na krku a chrbtici (pri cúvaní všetko len cez späťáky), ďalší čierne fólie vzadu, tak ten C-stlpik by som neriešil. ;-)
Couvání přes zpětná zrcátka není problém nebo nedostatečnost řidiče. Já jsem takhle naučený z náklaďáku, taky se neotáčím dozadu a všechno odcouvám přes zrcátka, maximálně lehkým pohledem šikmo. Ale abych se točil k zadnímu oknu? Proč?
ja sa pri vychádzaní z domu pripájam v kopci na hlavnú šikmo doľava. Potrebujem sa obzrieť výrazne vpravo dozadu, lebo mám výhľad len na pár metrov (je tam kopec a zákruta) a nejaký nadupaný šamster mi tam môže vyletieť (ja stojím alebo pomaly idem v kopci, na ktorom je ešte priechod a musím pozerať na všetky strany. Keď už vchádzam na hlavnú, vždy sa pre istotu ešte obzriem šikmo vzad a párkrát sa mi to vyplatilo.
ja mám dodávku, hlavu už nevytočím, cúvam len cez zrkadlé, problém je pri šikmých križovatkách, tam sa proste musím vykloniť alebo postaviť tak autom aby som videl, všetko sa dá
auto úžasné, Mazda má skoro najkrajší design, možno ešte alfa
Nové Mazdy jsou nádherné a každá nová generace posouvá hranice desingu na další level. Auto ve mě budí emoce a sportovní charakter. Navíc motory poctivého charakteru Atmosféra a ne jak u nás 1.0 Tsi s třemi válci a jimi podobné. Spolehlivost Mazdy je vysoká a cena ojetých modelů klesá velmi pomalu. Prostě Jimba Ittai
Aj auta Vw group chyta hrdza a maju aj naprd motory TSi. Ja som hrdzavu mazdu uz davno nevidel. A vybrat si auto v tejto triede tak idem do nej. Tieto krčmove keci ma nezaujimaju.
Mazda má určitě spolehlivější motory než koncern, ale nevím kde jsi došel na to, že VW rezaví. Problémy mazdy s korozí nejsou žádné hospodské řeči. Jak je na tom poslední generace těžko říct. Není jich zas tak moc a je to krátká doba. Moje trojka za tři roky - podvozek barvy lišky, ale zdravej. Výfuk na brzkou výměnu. Rok výroby 2013- skyactiv.
pred 10 rokmi mala mazda 6 nejaký problém, tak to VW mani budú stále dookola opakovať,
najhoršia kúpa je VW a škoda, teda škoda sa nekupuje, škoda sa fasuje
Videl som uz tolko hrdzavych passatov a golfov ze som to uz prestal pocitat :-) ale vidim ze toto miestnych diskutujucich nikdy neomrzi. Esteze si kazdy moze kupit co chce. Predpokladam ze Scala bude lepsia volba >:D
Proč mi píšeš takový blbosti? Popsal jsem svoji zkušenost s Mazdou. Měl jsem jich šest. Poslední- skyactive- jsem před rokem prodal, a ještě jednou - po třech letech výfuk na odpis, podvozek komplet rezavý, ale neprorezavělý. Tak mi nepodsouvej nějaký Scaly.
Motory TSI sú výborné. Ty asi myslíš prvú generáciu ktorá sa už 6 rokov nerobí.
Všeobecne majú japonské autá problém s koróziou, väčší ako európske.
Keď ťa krčmové reči nezaujímajú, tak ich neveď. Také že, ja som hrdzavú Mazdu nevidel, no akurát k pivu. Tu máš fakty.... [odkaz]
A choď si do čoho len chceš :-)
edit: neviem preco to * ten odkaz. Je to *..... Auta s nejhorší a nejlepší ochranou proti korozi. Reznutí stále není minulostí
edit2: tak uz viem. Slovo auto***forum tu je zakazane :-)
veru máš pravdu, mazda je jedna z najlepších značiek v súčasnosti,
atmo motory to len podtrhujú,
ja som teraz kúpil 1,6l benzín atmo ale na plyn, ináč ho nemontujú kvôli emisiám, no nádhera
ale nie mazdu
To nie je argument. Jednak kamerou sprostredkovaný obraz nie je to čo skutočný (otázka vernosti, rozlíšenia kamery a skreslenia objektívu), jednak to znamená potrebu príplatku, keďže kamera a v sérii určite nebude.
Nové Mazdy jsou nádherné a každá nová generace posouvá hranice desingu na další level. Auto ve mě budí emoce a sportovní charakter. Navíc motory poctivého charakteru Atmosféra a ne jak u nás 1.0 Tsi s třemi válci a jimi podobné. Spolehlivost Mazdy je vysoká a cena ojetých modelů klesá velmi pomalu. Prostě Jimba Ittai
Spolehlivost neni vysoka problemy s motory skyactive jsou zname.
Poctiva atmosfera je lina.
Dizajn prepisknuty, tlama jak na Peugeotech z nejhorsich let, zadni okenka moc mala....
Ale současná generace mi přijde hezčí. Nastavili laťku hodně vysoko a těžko se to překonává. Ten zadek u HB je tak trochu jak ocucaný bonbon a interier na fotce taky na mě úplně zvlášť nedýchl.
Bude to chtít živé setkání
Aj som sa divil, že nikomu nevadí ten guľatý až obtlstlý zadok, to trošku dizajnéri nezvládli, naviac ťažký veľký zadok pôsobí proti štíhlemu ľahkému predku nevyvážene. Proste u mňa auto dvoch tvárí: zpredu nádhera, zozadu bieda.
Veru veru, hatchback vyzera ako dievca s peknou tvarou ale velkou * - na prvy pohlad zaujme, ale ked ides nizsie caka ta nemile prekvapenie >:D Sedan kupodivu vyzera lepsie, co pri tejto velkosti nebyva zvykom, k ladnym tvarom 6ky mu objektivne este chybaju centimetre, ale na tu velkost dobry vytvor.
Tak tohle se nepovedlo. Výhled šikmo vzad nulový. Na druhou stranu, sedan úplně zle nevypadá. Ale interiér vypadá otřesně. Škoda. Mazdy se mi vždycky líbily.
Tak nám napíš, ktorý interiér ti šmakuje? Žeby fiaťácke, ktoré vyzerajú ako FischePrice hračky na rozvíjanie motoriky? Alebo Leon s výduchmi na palubovke, ktoré vyzerajú ako vzduchotechnika v jedálni? ;-)
Mě se ten interiér také nelíbí. Zejména ta, jakoby tlustá plastová deska plácnutá shora na palubní desku ("... Jejda, kudy dostaneme ven tu navigaci? ... Tak to nějak vyřízneme.").
Bude to chtít více fotek. Ten boční profil je od B sloupku poněkud zvláštní, nemluvě o tom, že kolmý zadní pohled je trošku revival 20 leté 156ky :-)
Aktuálně generace mi přijde vyváženější...
Ta záď je neskutečně těžká, navíc jakoby narolovaná nahoru. Zadní dveře skoro nemají okna. Auto působí jako neohrabané a nepovedené kupé a ne jako svižný hatchback. Interiér OK, ale ten už to nezachrání.
Exteriér sa mi páči, hlavne sedan.
Ale v interiéri mi vadí, že na úkor lakťovej opierky padly držiaky na nápoje. Tiež nechápem, prečo kameru dali dole ku značke, kde bude nonstop špinavá. Prečo to nedokážu dať do znaku, ako ostatní?
Hlavne nech už dajú do predaja aj Sky-X a nech je s automatom. Myslím, že kvôli tomu motoru im všetko ostatné zabudnem.
Veď práveže PET-ku nepotrebujem dať nikde, ale zato plechovku, či pohár dať kde nemám. Možno sa tá opierka dá nejako otvoriť a tam dať poháre, len mi to príde ako blbosť. Doteraz to mali lepšie.
Po velkych ocakavaniach prislo trochu sklamanie. Krivky pri hatchi mi pridu trochu disproporcne, hlavne v zadnej casti. Ta jednoliata plocha nad zadnym kolesom posobi dost masivne. Zato sedan sa podaril naramne, a co sa tyka vzhladu, tak z tejto dvojice je u mna jasny vitaz.
Taky se mi záď hatchbacku nelíbí. Ještě aby tomu dali slogan jako Renault u hatch megane 2 generace - tehdy zněl nějak takto - auto, kterému se budete chtít podobat. :-):-):-) Takovou * by asi nikdo nechtěl.
Úplně jsem se polekal , když jsem viděl fotky č.7 a 8. Jsou to fotky ale jako by je fotil ze své výšky nějaký pudl. Očekávání byly na obrovské, asi od žádné jiné automobilky se nečeká designový skvost. Co je na Mazdu zklamání je pro ostatní bomba.
S exterierem souhlas, zadek neladí s předkem, který je opticky lehký a dynamický, zadek naopak těžký, řešení c-sloupku je nešťastné, z boku auto připomíná kadícího pejska. Interier hezký a moderní, trochu mi vadí řešení výdechů klimatizace, ten pravý řidičův mu bude ofukovat max. ruku na volantu, druhý je u kolene spolujezdce, trochu daň za design.
Sedan vypadá mnohem lépe a přirozeněji právě díky tomu, že od B sloupku je jiný a opticky lehký podobně jako předek. Skoro to vypadá, že si dva roky hráli s návrhem sedanu, který se jim povedl a pak na noční šichtě nechali stážistu sfouknout HB a tak jak v této třídě většinou vypadají divně "odvozené" sedany, tak tady vypadá divně "odvozený" HB.
Osobně se mi i u současné sedan líbil víc. I současný HB už má náznakem tu mohutnou záď danou stoupajícím pontonem. Jenže u současné tam prostě není toho plechu tolik...
[odkaz]
[odkaz]
exteriér je takový rozporuplný. První půlka fajn, záď hatbacku se mi fakt nelíbí. Sedan vypadá tradičně krásně, na druhou stranu.
Interiér v tmavé barvě nic moc, ale stačí to něčím oživit (červená či bílá) a je to paráda.
Osobne by som bral radsej ten novy motor Skyactive-X. Vyzera to velmi zaujimavo, a zda sa ze to ma fakt potencial. Rozhodne sa mi to viac paci, ako vseobecny trend smerom k trojvalcom a downsizing. Tu je clanok cloveka ktory sa v mazde s tymto motorom uz zviezol:
[odkaz]
A je tam aj dost podrobny clanok o tom, ako vlastne Skyactive-X funguje, a aky to ma prinos:
[odkaz]
Ak toto neziska ocenenie motor roka, tak potom uz fakt neviem co by malo...
práve ten dvojliter SkyG mám v sedane 3 a nevymenil by som za nič (no 2,5 možno, ale ten bude len pre US asi). Nech ten X najprv poriadne odskúšajú, ale bude asi aj tak vo vyšších verziách iba.
Nejdriv proletet fotky inetrieru a za sebe musim rict, ze tady vse v poradku, hezky uklizene a uhlazene a co ma byt i je na ocich. Parada. Od toho bodu dal ale vsechno spatne. Zad je jednoduse zla. Nevim proc se v tom japonci tak vyzivaji, ale tohle muzou propagovat sloganem "Netrpi vase deti, nebo v kufru vozeny pes, klaustrofobii? Nevadi. Kupte si novou mazdu 3 a budou!". Pak se clovek docte o torzce a za sve berou i ideje o "vzhled na nic, ale aspon technika podrzi". Ajaj, takhle z obrazku a z textu to pro mazdu moc dobre nedopada. Sam tak nejak doufam, ze evropska verze bude precijen trosku jina, ze ta torzka bude jen v absolutnim zakladu, a ze clovek bude potkavat casteji lepe vypadajici sedan nez HB. Inu, doufat muzu :-|
Až tak kritický by som zas nebol, je ale pravda, že ten zadok hatchbacku nezvládli (nejde ani tak o klaustrofobické pocity vzadu, proste je to nepekné) a ústup od multilinku je dosť nepochopiteľný. Áno, robia to aj iní, ale Mazda sa práve hrdila tým, že si veci robí inak a nenasleduje trendy (v tomto prípade nešťastný trend šetrenia a šidenia techniky). Ale informácie sú zatiaľ neúplné, je možné, že vo vyšších verziách bude multilink. Ale dizajn sa nezmení.
Mazdu mam rad, ale padni komu padni. Tady mi to proste nesedlo. Uvidime co nazivo, treba se to trosicku utrese. ;-)
S kolegou nize ale nesouhlasim. I30 mi nevadi kdyz je HB, to ji dokonce povazuji za takoveho normalniho zastupce co nenadchne ani neurazi presne v duchu golfu a focusu. Fastback ale, no, pokud to mela byt konkurence oktavie tak minimalne po designove strance se to moc nevyvedlo. Oktavie je sice poFL pocertech hnusna zepredu, ale i30 fastback ji statecne konkuruje prave svou "krajsou ***kou". :-)
"...3 procenta hmotnosti plechů o modulu pružnosti v tahu 980 MPa..."
By ma zaujimalo, z coho su tie plechy vyrobene. Asi daky polyetylen alebo podobny plast. Pretoze bezna ocel ma modul pruznosti v tahu zhruba 210 GPa. A len v jednotke tam chyba nebude, lebo 980 GPa nemoze mat nic zalozene na oceli. To su uz hodnoty modulu pruznosti pre grafen, diamant, a uhlikove nano-trubice...
Inak chvalim Mazdu za 4-kolku! Sice nic o tom v clanku nie je, ale kazdopadne zaujimave. Snad aspon ta bude mat vzadu multilink...
Taky mě to zarazilo. Autor evidentně netuší která bije a jedinou jeho kvalifikací bude řidičský průkaz. Evidentně smíchal dvě věci dohromady. Youngův modul pružnosti a mez kluzu v tahu.
To až si zase přečte @kalousek, ten to Dusilovi nandá, co se do něj vejde :-) A oprávněně. A že by ty chyby Machala zkontroloval a opravil? Proč taky...
Mazda opět boduje designem, ale především technikou. Je úžasné vidět, jak automobilka nepatřící do žádného velkého korporátu umí na trh přinést zajímavá technická řešení. :yes:
4 kola už taky někdo dřív.. Nedokážu si představit auto, který by mělo inovovaný úplně všechno a konstruktér nesměl použít nic jednoduchýho a osvědčenýho.
Čti, na co reaguju, u modelu, který se technicky spíše vrací o krok zpět, viz. torzka, se Speed rozplývá nad tím, jaká nám ta malá automobilka přináší zajímavá technická řešení. Ptám se tedy, co má nová trojka (z tech. řešení) lepšího než konkurence, potažmo lepšího než trojka předchozí generace?
Tak o to se vůbec neboj, celý rok teď budou prodávat CX-3 jako housky na krámě, protože autor článku Dusil si neumí zjistit ani tak elementární informaci, jako kdy se začne prodávat trojka v Česku. Na podzim 2019, pane Dusile! A do té doby budou dealeři zákazníkům místo nové trojky nabízet velmi povedený produkt CX-3, protože stávající trojka je vyprodaná.
Tak sedan se opravdu povedl, ale zadek hatchbacku nikoliv - prostě moc plechu kolem C sloupku, vypadá to těžkopádně, o výhledu šikmo dozadu nemluvě. Za přínos považuju návrat k normálnímu přístrojovému štítu se dvěma "budíky". Taky se mi zdá, že boční okna jsou už příliš malá. Celkově vzato se mi minimálně hatchback líbí mnohem víc v současné generaci... :-O:-O:-O
Předek mi trochu připomina nove Ačko od MB.
No jsem zvědavy na žive setkani, podle těchle prvotnich foto HB dost zklamani. Interier zrovna nemusim ani u součastne 3 a tenhle no to je ještě větši bida, jedine pozitivum vidim v budicich, kde to vypada na klasiku rychloměr+otačkoměr. A snad se nepotvrdni, že nova M3 přijde uplně o viceprvek.
...zadek mi připadá podobně a začínám si myslet, že k Mazdě přišel designér poslední Suzuki Ignis, kde snad musel brát inspiraci.
Sedan je mnohem povedenější a navazuje na nestárnoucí aktuální 6tku.
Vnitřek je uklizený, jen zdvihající se plast před obrazovkou infotainmentu na mě působí příliš mohutně.
Souhlasím s tím hb, ale počkám na živý dojem. Mně zas u sedanu nesedí umístění klik zadních dveří, není to první auto kde to takhle je. U hb to tedy taky není ideální.
hold aj mazda uz zvejka tvary a dosiahla uz svoj dizajnovy strop... a toto uz fakt nie je vizualne lepsie ako predchodca... ale rovnaky problem vidim aj pri kii renaulte a par dalsich znackach... proste ich najnovsie modely su za mna akoby krokom dozadu po stranke dizajnu voci predchodcom ... alebo mozno len ja uz mam iny pohlad na auta dnes ako pred 5-6 rokmi neviem... kazdopadne minimalne aspon nova corolla je fakt krok dopredu ( a nielen dizajnom )v danom segmente ... tu je to evidentne :yes:
ked auto v tomto segmente tak dnes uz za mna toyota corolla :yes:
áno ten zadok hb je odvážny, ale dynamický a hlavne nie je to generikum. Interiér je úžasný, na mňa pôsobí prémiovo a elegantne čisto. Niektorí spomínajú klaustrofóbiu detí, ale dnešné deti vzadu čumia do mobilov a tabletov, je im to jedno a na prevoz psov v kufri sa kupujú iné autá. Jediné, čo ma sklamalo, je torzka, ale počkám na konečné info o eu verzii.
- a tím nutnost prodloužení rozvoru, aby se vzadu vytvořilo aspoň slušné podélné místo. A tím se musela už prodloužit i celková délka vozu. V rámci délkové třídy (4,25-4,35 m) hatchbacků nižší sřední třídy Mazda 3 nikdy nebyla, vždycky byla delší a tentokrát se od ní vzdálila ještě víc a atakuje třídu střední. I když víme, že to je primárně kvůli výfukovým kolenům motoru napříč, může to přinést i lepší jízdní vlastnosti z titulu vyrovnanějšího rozložení vah na nápravy - nakonec Alfy Romeo s motory napříč typu 147 a Giulietta to měly a mají také proto (byť jsou kratší).
pritom kabina malicka jak v malom aute .. . dan za dizajn... sedel som v sucasnej mensej 2ke a ta ma tiez kapotu jak letisko ale co z toho ked kabina jak v i10 .. uzka a klaustrofobicka... k comu potom aj ten megarazvor... ach jo... ;-\
mazde fandim ale priznavam ze jej kusky ma zase az tak v reale neberu ako som si myslel ... neviem... mozno tak 6tka este ocari.. ael zbytok portfolia ma v podstate nechva chladnym.. to aj ten 5 rocny sucasny golfik ma laka viac jak 3ka :*) .. ale pssst.. nikomu ani muk
Spíš bych tomu vyčítal ten tlustý C-sloupek - blbý výhled šikmo vzad. A tady zase víme, že Mazda dbá na náraz zezadu i šikmo zezadu. A tak se jí tam u hatchbacku okénko za druhými dveřmi nevejde - viz kostra na jednom z obrázků. Což právě ten náraz šikmo zezadu může přivodit. Co je tedy důležitější? Nejdležitější je mít obojí - aspoň ňáké.
Male Mazdy mi pripominaji pohadku o Popelce. Na prvni pohled se za ni sice bohati neotaceli, presto byla vlastne nejlepsi.U aut rekneme v te lepsi tretine :yes:
Jízdní vlastnosti by mohly být super. Dokonce se na to dá i koukat. Pokud Asii, tak Mazda-Toyota-Honda :yes: Nissan jen youngtimery ;-) zbytek asie je na nic ;-\
Na většinu Evropský produkce se kouká jen těžko. Vyjma Jaguáru a Renaultu. Zbytek jsou buď ropuchy obrovské - BMW Xx, Audi a další, nebo balvany vrásčité - VW, Škoda, Citroen....prostě designová makulatura.
Pamatuj si, že nejsměšnější v diskusích jsou vždy obhájci vlastní garáže.
Pokud jde o design novinky, Jaguar nebo Audi bych do toho vůbec netahal, nová mazda 3 bude mít designově problém konkurovat čemukoliv z mainstreamu nižší střední, aktuální modely konkurence jsou tvarově povedené, takže čistě na své tvary trojka rozhodně zákazníky nenaláká.
ale sucasna mazda 3 mi pride v podstate nakoniec krajsia a celkovo tvarovo vyvazenejsia... aj jej bocny profil aj C stlpik ... navyse to mam teraz akoby uz obratene ... kym u sucasnej 3-ky sa mi viac pacil hatch... tu u novej akoby uz lepsie vyzeral zrazu sedan ( mozno aj kvoli tomu hatchovskemu hrabtemu C stlpiku ) ... ale tak lepsie asi pockat nazivo a potom sa uvidi :-)
PS: mam citak akoby sucasny dizajnersky styl mazdy uz nabral amlitudu u sinusovky a pomaly uz zacina klesat .. lebo minimalne zboku a na predok je stale sucasna 3ka za mna o chlp lepsia ako tato nova .... ale je to len moj detalisticky pohlad... ono ani novy ceed mi uz krajsi nepride ako predchodca takze ja to mam proste kusok uz s tymto problem ... akoby nove auta sa mi pacili ( vacina z nich ) uz menej ( a nielen v tejto triede ) ako ich predchodcovia ( aj predosly megane sa mi pacil viacej aj civic ci i30) .. cest vynimkam ( jedine snad nova corolla ta mi pride uz krajsia ako jej predchodca )
Interiér originální, žádný megatablet, až na pár detailů ok. Na exteriéru hlavně v přední části oceňuji tu čistotu designu. Žádné trapné průduchy a imitace ani přehršel zbytečných prolisů, ale klidně i velké plochy. Akorát u hatche si ale myslím, že boční prosklení končí příliš brzy. Ve výsledku je to takové klíště, skoro vypadá jak nějaký crossover.
Celkově jsem od hatche čekal větší šmrnc, ale nevadí, hlavně jsem zvědavý na Sky-X.
je tam vizualne akoby nejaky hrb zboku [odkaz] ( nejak mi toto krasne uz nepride ) .... to minimalisticke presklenie som kritizoval uz na jej spy fotkach... proste toto mozno vyzera ok na zaoblenom zdvihnutom crosse ako C-HR ( ale stejne to ani tam nevyzera dobre ) ale nie na sportovom nizkom hathi... ten bocny profil je za mna na sucasnej mazde 3 lepsie zvladnuty [odkaz] ale tu u novej uz to az tak neladi a je to aj cele vizualne kasnou akesi moc az "ocucane" a vyhoblovane ( bez nejakych zaujimavych stylistickych tu a tam ostro rezanych liniek na kasni ako u predchodcu ) aj ked samozrejme ako celok je to paradne bomba auto a uspech je tu vopred jasny :yes:
mazda je proste mazda... ocakavam dalsi megauspech... ale za ma nova otrejsie strihnuta corolla je nadalej v danom segmente vizualna topka .. a aj v sedane je za mna krajsia ako nova 3ka sedan ale v tomto je to uz samozrejme kusisko subjektivne tvrdenie ok ... :yes:
...se mi líbí víc i když v HB připomíná zezadu starou Mazdu 3. Přesto má p*del hezčí než tenhle HB. Interiér v Mazdě je ale asi hezčí, má určitě lépe zasazený displej, i když stejně nesmyslně, ale už je taková móda :-(
aj ja to mam takto... corolla je aj u mna vizualne top.. az potom dalsi hraci v segmente....
PS: ten interier mazdy je inak fakt pekny.. takyto elegantny minimalisticky rovny nizky styl palubovky je urcite praktickejsi krajsi aj sa na to lepsie pozera ako na nejake plastove hory patvarov a la predosly focus a pod... ved tato kabina by sedela aj novej MX-5ke :yes:
Mě se takové vyznění hb zádi vždycky líbilo, ať už u Alfasudu Sprint ( [odkaz] ), nebo třeba prvního Leonu ( [odkaz] ). Zadek sám o sobě je hodně alfáckej, předek zase mazdí, nevím, mě se to líbí. Stejně tak interiér, ale tam už je Mazda delší dobu na špičce. Co mě ale posadilo na zem je ta informace o torzce, to beru u značky, pověstné špičkovou kvalitou jízdy která se zvyšováním rychlosti dále zlepšuje, jako mega fail. U AWD sice torzku nepředpokládám, ale to určitě bude jako u M6SW pouze v kombinaci s dieselem a hlavně takřka zbytečné. Takže jsem designově uspokojen a technicky rozčarován, ale raději bych asi byl, kdyby to bylo naopak. ;-\
Zajimave to bude pokud sve zivotniprostredi-setrici technologie osadi nejakym zivotniprostredi-drasajicim turbem a poslou to nejen do sveta, ale i k nam do evropy.
V JPN predávali 4x4 vždy. Aj súčasnú generáciu, aj predošlú. Akurát v EU to nemá zmysel, lebo by to aj tak nikto nekúpil. Za tie prachy si radšej kúpi CX3 s AWD.
A k tomu Leonu a Alfasudu... u těch ten zadek zdaleka není tak mohutný Leon [odkaz] mi spíš připomíná třeba druhou Deltu, mimo jiné nemá tak prudce stoupající spodní linku oken. A ten Alfasud vůbec, ten je prosklený komplet až dozadu.
Spíš bych tomu vyčítal ten tlustý C-sloupek - blbý výhled šikmo vzad. A tady zase víme, že Mazda dbá na náraz zezadu i šikmo zezadu. A tak se jí tam u hatchbacku okénko za druhými dveřmi nevejde - viz kostra na jednom z obrázků. Což právě ten náraz šikmo zezadu může přivodit. Co je tedy důležitější? Nejdůležitější je mít obojí - aspoň ňáké.
A to jsem původně myslel Alfu GTV ( [odkaz] ), ale to bych si už z principu ten wtf pohled věnoval sám :-) Někdy očím neporučíš, vždyť já bych tady přiznal i líznutí Borou ( [odkaz] ), nebo Murcielagem před FL ( [odkaz] ). Co už no, budu mlčet >:D
Podle mých zkušeností torzka sama o sobě tolik nevadí, jak si všichni myslíte. Ale musí se umět a to každý neumí nebo nechce umět. Octavia 3 je kapitola sama pro sebe (njn podvozky pan Hrdlička ml). Ale u Mazdy se tolik nebojím.
kusok akoby pocmulany ze jo ( az mi to pripomina tie hladke bananove medvede ako CLA a pod ) .. proste az moc uhladeny kabat :*) .. predchodca mal aj nejake tie ostrejsie krivky na kasni a nejake linky a take spravde kodo tvary .. ach jo... toto akoby preslo uz nejakou bruskou a stratilo to tie povodne zaujimave krivky ;-\ ... osobne nemusim taketo hladke zaoblene hole tvary bez kriviek ... ale mam rad kusok aj nejake hranatejsie prvky a linky na kasni hoc nemusi byt vyslovene hranata v pohode ... a podobne ocucane a hladko na mna posobi dodnes aj P208 ci predosly ten vajcoidny leon ... proste nie su to skarede vozy su ok a fajn ale akesi kasnou za mna az moc ulizane a bez nejakych uchopitalnych kriviek ... s tymto bojujem vlastne aj pri novej C3 ( predosla bola daleko krajsia a tvarovo vyraznejsia ) nech sa snazim ako chcem ;-\
Ví někdo, co dělá Mazda a Mercedes s tím velikým možstvím vzduchu, který se dostává do motorového prostoru ohromnou svislou "tlamou" v masce vozu? Zvláště při vysokých rychlotech - i kdyby se zavírala žaluziemi. Děkuji.
Navíc je horní ostrá hrana této "tlamy" velmi nebezpečná při srážce s chodcem !
Ja by som s nákupom Škodoviek tých pár mesiacov...
počkal.
Od januára ide dole clo na vozidla z Japonska a tým pádom bude aj nižšia DPH.
Citujem: "Z popisu dohody, který na svém webu vyvěsila Evropská komise (zde), vyplývá, že Evropská unie se chystá zrušit desetiprocentní (a vyšší) cla na japonské automobily, na jejich náhradní díly i na japonskou elektroniku."
[odkaz]
Když mi v úterý večer dorazila od Mazdy.cz do mailu anonce na live přenos z představení nové trojky, bylo to po delší době poprvé, co jsem vážně přemýšlel, že se opravdu budu dívat. Většinou se nepřenesu přes ty chvastouské řeči, chvalozpěvy a poplácávání se po ramenou než vůbec dojde k odhalení auta, ale má zvědavost byla veliká. Nakonec jsem dal přednost spánku....a zřejmě to byla lepší investice. Minimálně jsem si oddálil hodně rozporuplné pocity, které věru do zklamání nemají daleko.
Když jsem pak poprvé viděl fotku té šedivé trojky v pohybu, docela jsem se vyděsil a následná fotogalerie mě zase tak moc neuklidnila. Hatchback se mi zkrátka svým provedením zadní části hrubě nelíbí, nemůžu si pomoct. Oproti tomu sedan se povedl, řekl bych, že je i elegantnější než ten aktuální.
No a nakonec to největší překvapení. Pro mě je tedy nasazení torzky bleskem z čistého nebe. Sám dobře odladěnou torzku občas hájím. A to z prostého důvodu, že multilink sám o sobě není zárukou dobře jezdícího auta. Nicméně pokud byl před pár dny sekýrován Focus za náhradu multilinku torzkou ve slabších motorizacích hatchbacku, není jediný důvod, proč by měla být Mazda vyjímkou. Říká se, že na ty, co máme nejvíc rádi, máme být nejnáročnější. Skuteční příznivci značky (nejen konkrétně Mazdy) to vědí. Fanatici a bambulové začnou možná zase něco o koncernu a Scale.....ale ti mě nezajímají.
AWD torzku mít nebude, takže jediný argument je šetření a ten C sloupek je neomluvitelný. Asi by pomohla černá nálepka, která by opticky prodloužila prosklenou plochu. Nebo možná napřed ukázali Kardashian edition. >:D
Ta torzka ma tiez trochu rozladila, holt "katovanie kostov" dorazilo uz aj do Hiroshimy. Multilink sice nie je ziaden "svaty gral" v podvozkoch, ale priemerny multilink strci do vrecka aj tu najlepsie spravenu torzku. Navyse s multilinkom sa da pohrat ovela viac. Je tam skratka viac moznosti ladit kinematiku napravy. Nezavisle zavesenie kolies je jednoducho lepsie...
Podobne nemilo som bol prekvapeny, ked pred casom Mazda v 6-tke vymenila vpredu lichobeznik za McPherson. To je tiez dost vyrazny rozdiel. Sestka je stale asi sofersky najzabavnejsie auto v "beznej" strednej triede, ale tiez to uz nie je co byvalo...