Když je nějaký model v dané třídě etalonem, lze například najít titulky článků ve smyslu "automobilka xy přichází se svou odpovědí na model", tedy v případě éčka by se daly najít titulky typu, "automobilka xy představuje své nové kladivo na éčko" atd. Objevují se takové titulky zmiňující éčko? No, neobjevují, a celkem logicky. Auto, které dlouhodobě, v několika generacích, obsazuje v rámci D3 v testech pozici toho třetího vzadu, prostě není etalonem. Ano, o třídu výše MB etalon má, ve vyšší střední ne, proto lze vyšší ceny připsat jen na konto novinkovosti, pokud konkurence s novými modely, které přijdou letost, resp. příští rok, ceny také výrazně nezvýší, bude mít éčko prodejně problém, anebo, a to je pravděpodobnější, prostě zlevní. ;-)
Ano, o tom píšou v článku, business sada, navi, výhřev sedaček, park. senzory zdarma. Měl jsem za to, že ceny v článku by měly být ceny dané českým importérem.
Cenu ma smysl srovnavat jen v kontextu s vybavou. Mercedes je v zakladu proti zbytku D3 o neco drazsi, ale zase uz delsi dobu jsou vybavy postavene tak, ze uz v zakladu jsou ty bezne veci obsazeny, tady napriklad alespon mala navigace a dalsi prvky. Narozdil od BMW ci Audi kde jeste pred par lety slo koupit model s manualni klimou a jeste dnes je potreba prikoupit alespon nejaky paket aby byla navigace nerkuli u Audi nekterych modelu i tempomat.
Souhlas, a tak to i dělám, základ automat a autom. klima je u těch motorizací stejný, éčko nabízí tzv. business paket zdarma, navi, vyhř. sedačky apod. 530d je v základu o víc než sto tis. levnější, standardně se na českém trhu nabízí s paketem joy, ve kterém je výbava za cca 300k zdarma, tj. rozdíl mezi E350d a 530d je v reálu při zohlednění výbavy ještě o dost větší než zmíněných sto tisíc. Cena E-Klasse je ambiciozní, na druhou stranu efekt novinky využívá každý, uvidíme, co bude stát nová 5er.
Tak aby to bylo korektni: Ani mne se to nelibi, jelikoz je to osklive (zvlast svetla vpredu i vzadu).
Prijde mi, ze stale vice lidi dava prednost skvele vybavene stredni tride, nez tomuhle. A tim nemyslim jen CR (staci se podivat na prodeje Passatu, Superba (M6, Mondea)).
Mezi střední mainstremovou a vyšší střední prémiovou se vzhledem k obrovskému cenovému rozdílu nikdo nerozhoduje, takže o dávání přednosti nemůže být vůbec řeč. Typická konfigurace Passatu není ani na poloviční ceně typické konfigurace A6/5er/MB-E.
A btw. prémiová vyšší střední se prodává lépe než tebou jmenovaná Mondea, Ma6, či Superby, které jenom čučkaří, v mainstreamové střední je to one man show Passatu, zbytek je daleko vzadu, ve vyšší střední prémiové je konkurence daleko nabitější a vyrovnanější.
[odkaz]
[odkaz]
vypadá pěkně (viděla jsem prototyp v DE), ale ty displeje mi moc nesedí. Bohužel jich asi bude v autech přibývat.
To je to, co se mi paradoxně líbí na BMW - ne úplně "top" interiéry (nemyslím tím teď skřípání palubky u nových BMW apod.), ale aspoň tam ještě u některých nových modelů zůstává pár klasických "věciček", např. ručka, jednoduché budíky, tlačítka...
Co musím u D3 pochválit, že stále nechávají možnost základní funkce ovládat přes tlačítka, takže při jízdě můžu přepínat poslepu.
bolo pre mna vzdy zhmotnenym symbolom akejsi mercedesovskej tradicie... charizmy... noblesy.... ale aj rodinnej a tvarovo zaujimavej limuziny.... vzdy to bolo auto ktore sa nikdy nedalo pomylit s Ceckom ci Eskom a malo svoju typicku tvar.... auto ktore vyzeralo za kazdych okolnosti ako hrdy mercedes ... voz ktory sa nedal s nicim inym 4 kolesovym pomylit......
akoby to caro predchodcov ale uz dnes bolo prec... predomnou vidim fotky cohosi komercne nudneho sterilneho fadneho a vizualne uplne rovnakeho ako ine modely z portfolia MB ( Esko alebo Cecko )
... kam sa podela krasa medvedov? pride mi ze vidim uz len komercnu nezaujimavu 10 krat okopcenu a zmutovanu skatulu ktora je uz uplne rovnaka ako dalsich 10 aut z portfolia MB... uz to nema charizmu jedinecnost a styl starsich kuskov... vecna skoda...
Symbol tradice, charismy a noblesy pro tebe už není, pro jiné je pořád. Pomýlit se dá snadno i tehdejší trojce W203-W211-W220. E bylo výrazněji odlišené jen čtveřicí "očí".
Mě se taky líbí W204 nebo GLK z minulého "designového jazyka", ale stejně tak vidím právě nové éčko z těch nových. Aktuální vzhled MB na něm nejvíc sedí. A to že se tobě nezdá unifikace modelů jedné značky...mají ji všichni a né jen posledních pár roků.
Jen se mi nepozdávají kroužky na okrajích výdechů klimatizace u dveří a jejich vytažení z palubní desky směrem k posádce.
nepaci sa mi ta hrubo lemovana chromovana maska v kontraste s tymi relativne subtilnymi svetlometmi ( tento lacny wow efekt u MB nemusim ) .... ale je to problem len istej verzie... lebo ta maska bez masy chromu len s dvoma lamelami a velkou hviezdou priamo na maske vyzera uz celkom fajn ... tu je to ok... problem vsak nie je v samotnej maske... nepaci sa mi celkova bananovo barokova koncepcia dizajnu ktora je navyse uplne zhodna s dizajnom modelov C a S ..... aspon nejake dvojite oddelene svetlomety mohlo Ecko dostat... ako tie posledne 3 predosle generacie .. Ecko s nimi uz bolo take typicke a prave tie oddelene svetlomety robili Ecko Eckom posledne roky a davali mu nezamenitelnu tvar.... rovnako nerozumiem preco zadne svetlomety nemozu mat stary dobry horizontalny mercedesovsky tvar ako kedysi.... mercedesom tie svetla na sirku moc slusali... ale chapem ze bananovemu barokovemu stylu by asi uz nesedeli.... ale preco musia byt uplne rovnake ako u dalsich MB? co je na tom pekne ked vyzorom spravia presne to iste auto ako Sko len mensie? tym skodia nielen Ecku ale aj Sku..... Cecko to iste... podobne ako nove Ecko zase je to nic ine len este viac zmensene Sko... vidim tu istu rezignaciu na dizajn, tvarovu tvorivost a ciele odlisit auta medzi sebou ako kedysi.... naopak vidim uz len akusi komerciu a snahu vyrabat a predavat co najviac a najlacnejsie... u dacii by som to chapal ale u MB je to pre mna podpasovka ;-\
Neboj furt to je dobry. Tiez som vahal medzi XF,A6 a BMW 5 a som velmi rad svojmu rozhodnutiu pre E 350 diesel. treba len nasadnud zabuchnut dvere a vyrazit vsetky tie nezmysli upadnu a clovek zisti ze je v MB....
audi je dnes uz pred MB .... je to tak ... poradie sa premiesalo ... kym audi v minulosti bolo vzdy z nemeckej trojice beznadejne vzadu .... dnes jej kraluje :yes: ma paradne interiery, skvelu kvalitu a moc pekny hraantoidny technodizajn... sedi mu neskutocne... :yes:
jedinej posun je, ze sa audi stalo tvym D3 oblibencem c.1. Dva roky zpatky je mercedes modla, nyni je sunt. Jsi jak zhrzena milenka. Rozdil mezi ni a tebou je vsak v toom, ze milenka se "projela" zatim co Ty sis ani nesahl...
Nuda a šeď, klišé, ale ok, taky názor. Já jen abych to v kontextu této diskuse chápal správně. To jako že oproti A6 3,0 tdi je E-Klasse 350 cdi ztělesněním designové invence, řidičské radosti, resp. v čem je proti němu a6 nuda a šeď?.
Nuda a sed nie je ani A6 ani E. Mam E 350 diesel 2014 r. extry za 20 000 euri a dalsie 3 stranky extier nevyskrtane. Musim povedat ze jazdne vlastnosti oproti beznym autam su uplne ina liga. jazdil som roznymi aj ked nie drahsimi autami od Skody,Nissan,Ford atd. Ano exterier a interier stareho E tym myslim tej poslednej generacie po roku 2013 nie su na velke emocie ale tie pridu po odjazdeni prvych km to ale treba vyskusat na papieri to nejde. V aute mozte ist 50 km za hodinu alebo 250 km za h je to uplne jedno nic nehuci netrase sa a jazdny komfort je to top co moze dany segment ponuknut. Ano 260 koni na 2 tonove auto nie je extra liga ale 620 N/m je extra liga a 6.5 s na 100 vie pritlacit do pohodlneho kresla aj ked to auto nie je na to stavane a an si to nepyta. Samozrejme auto ma svoje chybicky ako nozna rucna brzda,stredovy panel ma Audina krajsi s BMW asi stylovejsi.Priplatky sahaju do nebies a vyskrtat 4 stranky A4 vas pozenie kludne k 90 000 eurickam Treba sa v tom povozit a potom pisat urcite vela ludi zmeni nazor a prestanu pisat nezmysli lebo jedna babka povedala a sused ma taky atd....
nojo, to vis, ale ja jsem se do premie jeste nevyskrabal (kdo vi, jestli se tam nekdy vyskrabu) no a pak se to tezko da zkusit, kdyz mi to nikdo nepujci ;-). ... ale jinak bych ecko bral. me se mercedes libi celkove z premie nejvice. a nejvic pasuje mym preferencim. bmw se tvari spise jako vyhonene sportovni nacini, audina zase na muj vkus strasne pretechnizovana, mercedes je fajn - relativni jednoduchost ovladani a nekonecny komfort.
Když tu někdo napíše...jel jsem v E a pak v A6, to nebo ono mi oproti tomu druhýmu sedí líp protože... Neřeknu ani píp, tyhle lepší/horší do toho tabulky, dojmy z fotek nebo když projede kolem na dálnici mě nechávají chladným ;-)
s tím zpracováním to je trošku přestřel uznávám, kvalita auta bude prvotřídní o tom není pochyb. Spíš jsem to myslel celkové tím vzhledem, interiery Audin jsou nyní tím nejlepším v premii, ergonimie, zpracování a hlavně vzhled. Exterier je klasika jak má víceméně celý koncern VW(kromě Lamba) konzervativní nicméně nestárnoucí tvary, kombinace ostrých hran a zaoblení působí na oko dobrým dojdem a nová A4, A6 a A7 po fl jsou krásné auta. I ty světlomety dávají těm autům skvělý pohled.
MB je v interiéru hezký, ale ty dva monitory jsou jak pěst na oko.. a exterier je moc kulatý bez nápadu a pěkný bude tak v AMG paketu, kde to bude mít trošku agresivity. Jak lidé psali, je to takový banán, ale původnímu banánu prvního CLS se to nevyrovná..
Ale spíš jde o to cenové srovnání, to byl důvod příspěvku. Mercedesu chybí pořádný nafťák .. za cenu o 20 tisíc korun menší dostat motor, který už dávají 8 let jenom ho trošku upravují do všech aut.. 190kW 620 nm vs 235kW a 650nm je sakra rozdíl a to Bitdi jede luxusně.. aspoň že tam už dali 9st nový automat a ne ten starý 7st jak to S klasse.
Za ty prachy bych volil radějí to BiTDI nebo 35d(40d) motor od BMW. A dostanu i auto, které vypadá dobře zvenku.
Este jednu vec co je asi normalne u Nemcov tie nezmyselne priplatky. Doporucil by som par na aktivnu bezpecnost ale napr. parctronic som este ani raz nevyskusal , 360 stupnova kamera je OK ale v pohode by stacili zadne a prene senzory. mam tam memory seats za nej 1500 euri to je dalsia zbytocnost nikdo po mne nesoferuje a manzelka sedi na druhej strane. Entertaiment cize monitory mini TV v sedadlach su Ok na dlhe trasy syn pozera rozpravky a filmy. technologia ide strasne dopredu ale vela veci clovek fakt v tom aute nevyuzije a za jazdy to le odputava pozornost. Panoramaticke okna mam tiez stale zatiahnute nemyslim ze roleta bude casto stiahnuta a okno otvorene, mozno v lete par krat . Takze pozor pri tom zaskrtavai priplatkovej vybavy strasne vela predrazenych zbytocnosti ktore vyuzijete raz max. 2 krat ako radenie pod volantom to nie je Lamborghini nastastie to tam bolo ako standard inak pouzil som to raz a naposledy . Mam este staru 7G prevodovku v Sport rezime sa trosku prebudi inak Eco mode staci na normalne jazdenie.Vyhrievane sedadla su v predu asi standard to je prijemne a v zadu nech sa oblecu lepsie... V celku velmi prijemne auto nie bez chyb ale take este nevyrobili...
presne jak pises, ja jsem pred rokem konfiguroval passata a ze uz mam nejake zkusenosti, bral jsem veci, co pouzivam. tedy stresni okno nemam, vyhrivana sedadla do zadu - at se lepe oblecou ;-), v predu to mam jako standard, couvaci kameru mam, vcetne elektrickeho vika kufru hlavne kvuli manzelce. a ze mame vyzkouseno, ze ja si davam sedadlo uplne dolu a ona zase uplne nahoru, pricemz nemusime sahnout na nic jineho (zrcatka, podelna poloha, sklon operadla, atd.), tak jsem nezaskrtl ani plne elektricke kreslo s pameti. za to mam poradny motor (alespon v teto tride ;-)), pohodlne dcc tlumice, adaptivni led svetla - proste veci, ktere vyuzivam denne tam jsou, zbytek jsem ozelel. pochopitelne kdybych se mohl vratit o rok zpet, par drobnosti bych zmenil, ale jako celek ok.
Pockaj par mesiacov a zober predvadzajuci voz menia to medzi manazermi ako cukor do kavy. ja som kupil MB 350 cdi najazdenych 3 200 mil za Ł 30 000 , cena noveho v tej vybave Ł 50 000, Za 2 roky vymenim za sucasne E ktore uz bude vtedy 2 rocne a zase bude cena o Ł 25 000 nizsia. Musi to byt podobne aj v CR. Kupovat funglovku je dost velka strata penazi spravil som to len raz a pri predaji som to dost lutoval....