Na Pajeru je jeho stáří už opravdu hodně znát, vývoj probíhal před rokem 1999 (čtvrtá generace z roku 2006 je opravdu jen facelift). Hlavně ergonomie mi přijde katastrofální, volant se dá seřídit jen výškově, řidič je namáčknutý na dveřích...
Větší pohodlí už dnes nabízí i pracovní pick-upy jako Ranger nebo Amarok.
Mitsubishi Pajero mělo v Evropě solidně našlápnuto na počátku 90. let, kdy kralovala jeho druhá generace, tehdy bylo Pajero tím, čím je dnes X5, Q7, ML, pak ale přišel podivný asijský design třetí generace + evropská konkurence a prodeje šly dolu. Nová generace Pajera tu měla být nejlépe už minulý rok.
Neviem ci mas relevantne podlady k predajnym cislam V20 a V60 a co sa dizajnu tyka, to je velmi subjektivne. V60 je podla mna daleko lepsia a krajsia ako predosla generacia. Osobna skusenost. Spolu s V80 to boli a su robustne, celkovo oblubene a spolahlive offroady za dobre prachy. Potvrdzujem horsiu ergonomiu a miernu zastaralost v dnesnej dobe.
Podobnou cestou iba rozsiahlejsieho faceliftu isla aj Toyota. Vid. LC120>LC150. Kazdopadne som hrozne zvedavy na nove Pajo - jeden z kandidatov na novy voz. Len dufam, ze Mitsu si zachova zdravy rozum, vypocuje hlasy spokojnych majitelov a nesklzne do sucasneho trendu slizkych SUV. Ak by urobili Paju to co Nissan novemu Pathfinderu, bolo by to zle a prisli by o mnozstvo zakaznikov.
Vyborne bude, ked sa naplni vizia Nakao sana a nove Pajo bude este lepsi offroad ako to sucasne.
Toyota je ve vývoji terénních schopností Land Cruiseru hodně daleko, ale díky tomu, že Mitsubishi tak dlouho nic nedělá, už je Land Cruiser lepší než Pajero i na silnici.
pajero sa mi paci ale momentalne je uz davno za zenitom.... chce to uz novy model a cim skor... inak terenne schopnosti ma stale slusne a pritom posobi civilne a da sa s nim ist aj do divadla :yes:
Je pravda, ze Mitsubishi tu uz malo nejaky ten rok byt s uplne novou, 5. generaciou Pajera. Treba vsak brat do uvahy dva silne faktory:
1.) Necele desatrocie dozadu firme takmer hrozil krach, boli v cervenych cislach. Nevyhnutne bolo setrenie a zefektivnovanie na vsetkych frontoch a tiez masivna restrukturalizacia ako podniku samotneho, tak aj vyrobneho portfolia. Jednym z dokazov je aj ukoncenie ucasti v Rally Pariz-Dakar, kde patrilo Pajero k najuspesnejsim autam v historii sutaze. V sucasnosti je situacia zastabilizovana, ale stale sa setri a firma sa hlavne orientuje na vyvoj hybridnych pohonov. V tom je buducnost Mitsubishi. Na vyvoj uplne noveho Pajera dlho nezostavali financie.
2.) A ani to az tak nevadilo. Predajnost sucasnej generacie je celosvetovo (Europa, Australia, Azia) aj vzhladom na vek a uroven auta stale v celku uspokojiva.
Osobne by som bol za, ak by sa nove Pajero podobne ako G-klasse, vyrabalo v dvoch zakladnych vybavovych variantach: v spartanskej, cisto pracovnej verzii s dorazom na offroad vlastnosti a lahku udrzbu, a vo verzii orientovanej na pohodlie a luxus.
Nový Pathfinder je už klasické SUV, to nemá s off-roadem jakým stále je Pajero nebo Land Cruiser nic společného. Pěkně je to vidět na tom videu, na jaké zákazníky se Nissan zaměřuje a jaké vlastnosti auta zdůrazňuje. Pathfinder je teď konkurent Santa Fe, tedy aut s terénními schopnostmi Octavie Scout, bohužel...
tak ty schopnosti jsou jak proti škodě tak i proti hjundaji jistě mnohem větší(myšleno oproti nissanu path),ale kolikrát člověk sjede do opravdového offroadu.mám x-traila t31 a jeho schopnosti jsou pro mně více než dostatečné,tzn že i schopnosti nového pathfindera jsou pro 90-95% populace dostatečné.koukni jaké tam mají pohodlí,jak to auto jede. [odkaz]
[odkaz]
No když se podíváš třeba na přední převis nového Path. (čas 2.29 tvého videa), tak ty schopnosti v terénu opravdu lepší než Santa Fe nebudou, leda by se před jízdou v terénu celý přední nárazník sundal (jinak se totiž asi taky sundá, ale pak už nepůjde nasadit:-)) Dále se už podle fotky dá poznat, že světlá výška bude taky někde na úrovni toho Santa Fe, stejně tak systém pohonu všech kol bude nejspíš řešen způsobem jako v dosavadním X-trailu a ne jako v dosavadním Path., tedy včetně redukce. Na ocelové kryty motoru a převodovky se raději už ani neptám. Prostě klasické SUV.
Máš naprostou pravdu, že 95% zákazníků to bude takhle vyhovovat a budou pyšní, že řídí "tereňák". To je bohužel ale důvod, proč v Evropě skutečný tereňák za chvíli asi ani nebude možné koupit.