Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová generace Toyoty Prius dorazí 2015, bude zase o 10 % úspornější

Není Prius jako Prius. Toyota s každou novou generací svého nejzelenějšího auta v nabídce posouvá hranice jeho úspornosti o značný kus dál. Výjimkou nebude ani čtvrtá generace, ale u ní se nezlepší pouze spotřeba.
Zpět na článek
29. 8. 2013 15:48
29. 8. 2013 17:14
29. 8. 2013 17:53
29. 8. 2013 21:28
30. 8. 2013 08:22
30. 8. 2013 13:27
29. 8. 2013 17:53
29. 8. 2013 21:28
30. 8. 2013 08:23
29. 8. 2013 17:55
29. 8. 2013 18:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 8. 2013 18:40
29. 8. 2013 18:50
29. 8. 2013 21:35
30. 8. 2013 13:48
30. 8. 2013 14:21
30. 8. 2013 15:54
30. 8. 2013 16:10
29. 8. 2013 21:33
30. 8. 2013 14:11
29. 8. 2013 19:07
29. 8. 2013 21:31
30. 8. 2013 13:50
30. 8. 2013 08:49
30. 8. 2013 13:31
29. 8. 2013 19:05
30. 8. 2013 08:25
29. 8. 2013 22:59
30. 8. 2013 08:27
30. 8. 2013 09:21
30. 8. 2013 09:35
30. 8. 2013 09:50
30. 8. 2013 09:54
30. 8. 2013 20:12
29. 8. 2013 19:37
29. 8. 2013 21:23
30. 8. 2013 11:48
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 8. 2013 14:14
29. 8. 2013 15:48
POKROK
To jsou vytecne zpravy. Toyota se trefila do cerneho a celemu svetu utekla za hranici dosahu. Uvidime kdy se zastarala Evropa, nafetovana dieselovymi splodinami, probere a doklopyta k necemu, co by se dalo nazvat konkurenci.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 17:14
Re: POKROK
T jsi koukám zfetovaný řádným svinstvem už teď ......... >:D
Ale že to Toyotě ani Lexusu nějak v celkových prodejích nepomáhá ...........
A že hybridy v prodejích diesely nijak nenahrazují ...............

40 hybridů za 07/2013, to je méně než vozidel na CNG a 2x méně než LPG, nic moc tedy ......... bez dotací samozřejmě. Bez dotací si totiž nevrznou. :-)

Jo a malá noticka - dieselů se stejně nezbavíš, už se slušně rozjely prodeje diesel hybridů od Peugeotu, Citroënu a Mercedesu. Volvo začalo prodávat rovnou plug-in diesel-hybrid.

Co teď - budeš se vztekat?
(zastaralá Evropa nabízí produkty, které Toyota neumí ......)
29. 8. 2013 17:53
Re: POKROK
"40 hybridů za 07/2013" kde? v CR? veru reprezentativni trh v Evrope >:-[]
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:28
Re: POKROK
Ano, reprezentativní, protože nedotovaný.
30. 8. 2013 08:22
Re: POKROK
tak v tom pripade je CR nereprezentativni, stejne jako většina Evropy co se dieselu tyce, ptotoze nafta je dotovana nižší spotrebni dani :-)
29. 8. 2013 17:53
Re: POKROK
Proc bych se mel vztekat.? I ty mas pravo na nazor, i kdyz pises nesmysly. Evropa dotuje diesel, proto se zde prodava lepe nez hybridy. Co by se stalo, kdyby se karta obratila vidis v Kalifornii.
Hybridy evropske produkce nemuzes povazovat za konkurenci HSD. Nenech se vysmat.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:28
Re: POKROK
Jaké nesmysly? Jak je diesel dotován? I kdyby byl, což není, porovnej si dotace na EV a HEV. Obří dotace na které tedy diesely opravdu nedosáhnou.
Navíc diesely se prodávají a to masově, i když jsou stejně drahé jako hybridy a o hodně dražší než benzíny.
30. 8. 2013 08:23
Re: POKROK
ty ses taky ohodne drazsi nez benzin, skukni si nekdy ceniky, ty rozdily jsou u stezejnich modelu sotva par procent ;-)
29. 8. 2013 17:55
Re: POKROK
Jaktoze to Toyote nepomaha, kdyz podil hybridu je 16%? To moc nedava smysl. Nebo mas na mysli v Evrope? Asi obobne tvrzeni lze pronest na adresu dieselu v US.
Toyota je z nejakeho duvodu nejvetsim producentem aut na svete. Velmi by me zajimalo, co evropske automobilky vyrabeji, co Toyota neumi. Nemam totiz poneti, jak vis co automobilka s temer neomezenym kapitalem (lidskym i financim) co umi a co neumi ;-) Az bych si dovolil tvrdit, ze tyhle firmy vyprodukuji cokoliv je potreba. A tim mam na mysli, ze kdyz nekdo zaveli ve VW, aby za jakoukoliv cenu do roka jezdilo neco jako Prisu, tak to udelaji - viz Veyron.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 8. 2013 18:20
Re: POKROK
Jedna mala poznamka...

Veyron neposunul automobilovy svet ani o kusok dopredu. V aute nie je jedina nova technologia, ktora by zrevolucionizovala automobilizmus. VAG sa rozhodol vyvinut auto bez ohladu na naklady - NASA takto postavila Saturn V.

Prius, na druhej strane, pouziva uplne novy koncept pohonu, auto dokonca nema ani prevodovku (eCVT nie je prevodovka). A co je najdolezitejsie, technologia je dostupna kazdemu, Toyota predava hybridy ako teple rozky a konkurencii usla minimalne o dve generacie.

Takze Prius a jeho derivaty su z hladiska dosahu, uspechu a progresu ovela dolezitejaie auto ako Veyron.
29. 8. 2013 18:40
Re: POKROK
Smarja ja vubec nechtel porovnavat Prisu a Veyron! Vzdyt to ani nejde! :-) Jen jsem chtel naznacit, ze borci ve fabrikach jako je Toyota, VW, MB udelaji, co se jim rekne. Veyron byl jen utesenim ega pana Piecha. HSD je vyborna vec. Pro bezny zivot idealni vozitka (vim, znam, mam).
BTW: Satrun V? Asi nebude vicero projektu, ktere posunuly lidstvo dal, bez program Apollo. A myslim, ze v konecnem dusledku se to USA vratilo mnohonasobne. A to rozhodne neplati pro Veyron :-)
29. 8. 2013 18:50
Re: POKROK
VAG technologie nevytvari. VAG je skupuje, popr. kopíruje. Veyron za nic noveho povazovat nemuzeme. Tedy pokud vyuziti 45 chladicu v jednom prostoru motoru nepovazujes za novou technologii. Mnozi zde vykrikovali na tema hybridu neco o slepych ulickach a lobovani za karcinogenni diesel je podle nich absolutne v poradku.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:35
Re: POKROK
Benzín je úplně stejně karcinogenní jako diesel, plácáš voloviny. Podívej se do tabulek WHO a uvidíš.
Tady ty výkřiky na toto téma jsou už trapné.
Avatar - King
30. 8. 2013 13:48
Re: POKROK
No jistěěě, asi proto jedno za karcinom označeno je a druhé není. Ale protože ty to určitě máš v rámci své nadšené propagace nafty zmáknuté, tak hoď do placu ty tabulky, ať nám tedy konečně otevřeš oči. :-)
30. 8. 2013 14:21
Re: POKROK
Zplodiny nafty se zkoumají více. A jelikož nelze odlišit, co udělaly zplodiny nafty a co benzínu, je benzín jen podezřelý. Až bude například nějaké povolání, kde budou lidé vystaveni prakticky exkluzivně zplodinám benzínu, může o tom někdo udělat studii. Napadají mě například taxikáři nějakého velkého města USA. Laboratorní zkoušky ukazují to samé, co u nafty. Zplodiny nafty se často zkoumají v rámci výzkumu rizik nějakého povolání. U benzínu je výzkum skoro nulový co se vlivu na lidi týče.

Když si přečteš materiály WHO, tak zjistíš přesně to. Dle zkoušek na zvířatech jsou zplodiny obou paliv silně podezřelé a u nafty máš navíc zdokumentovaný zvýšený výskyt rakoviny u horníků, pracovníků drah, řidičů tahačů, pracovníků doků atd., což považovali za dostatečné pro klasifikaci jako karcinogen.

PS: Karcinom je onemocnění, ne látka.
Avatar - King
30. 8. 2013 15:54
Re: POKROK
Je pochopitelné, že ani jedno bych nechtěl mít v bytě jako osvěžovač vzduchu, řekl bych ale, že je zcela jisté, které palivo je "méně zdravé" ;-) . Nemožnost udělat průzkum benzinu samostatně, to si nemyslím, že je problém, v Tokiu jsi o diesel nezavadil celá desetiletí a výskyt nafťáků v Severní Americe se pohybuje na hranici statistické chyby. :-)

Jinak řečeno raději podezřelý benzin než prokázaný diesel - a ideálně benzinhybrid.

Díky za upozornění, to pochopitelně vím, ale jak čtu něco od Wina, mozek jede v nozovém režimu, aby nedošlo k poškození. :-)
30. 8. 2013 16:10
Re: POKROK
Neříkám, že je to nemožné, říkám, že se to nedělá. A že v nějaké oblasti plošně nejezdí diesely, ještě neznamená, že nasbíráš data s nějakou vypovídající hodnotou. To není tak snadné. V případě nafty šlo hlavně o ty horníky, protože doly jsou celkem izolované prostředí. A mimo důl jedí stejné jídlo, pijí stejnou vodu, dýchají stejný vzduch jako zbytek města.

Chápu, ale v praxi v tom není rozdíl. V mých očích je oboje špatné. Je tu další věc, podobné výzkumy typicky nejsou zaměřeny na zplodiny moderních automobilových motorů. Takže z nich lze dělat jen těžko závěry například pro města.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:33
Re: POKROK
Na priusu není zhola nic nového. Všechny komponenty existovaly, akorát je Toyota nově poskládala dohromady. Všechny čest, udělala to dobře, ale skutečně mezi montovanými komponenty není nic nového, absolutně nic.
30. 8. 2013 14:11
Re: POKROK
Je to převodovka, říká se jí EVT. Nevím, jestli s ní přišel někdo před Toyotou, hybridů bylo celkem dost a o většině nic nevím. Ty, které znám, k pohonu využívaly jen elektromotory. Spalovací motor sloužil jako generátor.

To důležité je, že se neomezili na prototypy, nebo pár stovek kusů. Šlápli do toho a vytrvali. Technika nebývá ten zásadní problém, neprodělat na tom kalhoty a nevykrvácet firmu, to je to, oč tu běží.
29. 8. 2013 19:07
Re: POKROK
To Tlama:

I když někdo ve VW zavelí, tak nedožene 10 let náskoku Toyoty v hybridech.

Tím spíš, že je spousta věcí ošetřena patentově :-)

Ale jinak souhlas.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:31
Re: POKROK
No ono to opravdu moc smysl nedává, za USA nemluvím, v totálu prodá Toyota stále stejně velké množství aut. Až bude mít Toyota díky hybridům 16% plus, řeknu dobrý. Zatím slabota - pořád stejní lidé kupují Toyoty, akorát nekupují benzíny ale hybridy.
Avatar - King
30. 8. 2013 13:50
Re: POKROK
Však také dieselelektrické hybridy jsou naprostá pakárna, to snad mohlo napadnout jen někoho v Evropě - hybrid, co smrdí. No nekup to. 8-s
Avatar - Choochoo
30. 8. 2013 08:49
Re: POKROK
Ma pravdu ten chlapec ;-)
Jeste poladit prisnejsi kontroly uplatnych STK, aby ty dehtaci musely odstavit kdyz neprojdou a bude to o necem jinem. Taky bych zavedl slusnou pokutu, neli zabaveni vozu pri odstraneni DPF a svet bude krasnesji, hlavne v kolonach :yes:
>:D
Avatar - King
30. 8. 2013 13:31
Re: POKROK
Pravdu díš. Naše STK, to je také přímá podpora dieselů. >:D
29. 8. 2013 19:05
jde jim to
at se to nekomu libi nebo ne, tak hybridy a EV proste jedou a nejaky ty procenta si budou stále pricitat :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:25
Re: jde jim to
Ty Tvoje komické promile prodejů ........... Vozidel s LPG a CNG se prodá mnohem více. Ať se ti to líbí nebo ne ......... a o dieselech a jejich 58% ani nemluvím.
30. 8. 2013 08:25
Re: jde jim to
me se libi ze se vozidel s LPG a CNG prodava hodne, nevim kde jsi prisel na to ze se me to nelibi ? ;-) ja jsem rad za kazdou alternativu a zrovna LPG hodne fandim ;-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2013 22:59
Re: jde jim to
Kolem roku 1900 měl v NewYorku EV podíl 55%, pára 30% a spalovací motor nějakých 15%. Takže za 120 let z 55% podílu na nějaké drobné procento. To je panečku jízda. :-)

A hybridy nestačí ve spotřebě na diesel, navíc jsou zoufale pomalé a "neřidičské", dokonce i v porovnání s moderními benzíny žádná velká úspora a dynamicky totální propadák. Konec konců zase nic na co by nepřišli už před 120 roky otcové zakladatelé automobilismu.
[odkaz]
30. 8. 2013 08:27
Re: jde jim to
svezl jsem se v Panamere Hybrid, jo opravdu je to zoufale pomale auto a dynamicky totalni propadak >:D
Avatar - Ham.
30. 8. 2013 09:21
Re: jde jim to
Ano, souhlas, nejhloupější motorizace v celé modelové řadě Panamera :-) A to přesto, že Porsche má za sebou víc než 100let zdokonalování hybridů, si představ jaké lemry musí být hybridy ostatních výrobců. >:-[]
30. 8. 2013 09:35
Re: jde jim to
njn holt se me tak často nestava abych s vic nez 2 tunovim autem s 400 konikama po Praze a okolo Prahy jezdil se spotřebou okolo 6 litru, pravda ja predpokladal ze za ty 2 dny vyjezdim krapet vic nez 1.5 nadrze jako se me to povedlo s S6 (C6) kde benzin mizel trosku jincim tempem >:D
Avatar - Ham.
30. 8. 2013 09:50
Re: jde jim to
Za 6 po Praze? No to se kámoši dost nadřeli, tlačit takovou dvacetimetrákovou sviňu. Kdybys řekl 8-10 tak jsem ti věřil, že jsi s tím jel. >:-[]
30. 8. 2013 09:54
Re: jde jim to
ono to bude tim, ze umi jezdit s elektrickym autem, takze umim jezdit tak aby auto jelo sice svizne, ale zaroven moc nezralo kdys k tomu ma moznosti, beznej ridic kdys sedne do takového auta a jede s tim stejne jako s beznym autem, a kor třeba dieselem kterej je dost specifickej, tak s takovim autem nemůže mit dobrou spotřebu, jede s tim totiž jinak nez by mel, je to asi stejne jako kdys někdo kdo je zvtklej na vysokootackovej benzin, třeba z RX8 presedne do nejakeho dieselu, pak je spotřeba toho dieselu taky jina nez by většina předpokládala
30. 8. 2013 20:12
Re: jde jim to
Hele Hame. Už jsem s tebou o tom diskutoval.

100 let zdokonalování hybridů opravdu není moc přesný pojem :-)

Můžeš mi dát nějaký odkaz na hybridní Porsche řekněme mezi rokem 1920 a 2000???

Těšim se
Don
Avatar - petrumr
29. 8. 2013 19:37
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2013 21:23
Re: prius+
Nehul tolik. Není Ti rozumět.
Avatar - flyboyeda
29. 8. 2013 21:16
A o 10% míň zajímavější
:-)
Rozbalit vlákno
0
30. 8. 2013 01:30
Diesel, či hybrid?
Nebudu teď řešit co je výhodnější, ale takové malé zamyšlení, které se tak trochu k té výhodnosti vrátí ;-) :-!

Ano, prius, potažmo hybrid, má své nevyvratitelné nevýhody proti nafťákům! Není to žádný dravec (i když to rozhodně není lenoch). Má extravagantní design (poplatný fylozofii modelu-aerodynamika), pro spoustu lidí nestravitelný. Nutno podotknout, že od první generace udělal velký pokrok a pro mne je to model velmi zajímavý. Pokud je Ti ufo cizí, běž do auris-hybridu ;-) To je model normálně stravitelný (ne neber mě za slovo, že se Ti nelíbí-100 lidí, 100chutí). Je to údajně drahá technologie. Skutečně?!

Dobrá, tak si dáme trochu čísel!
Dal jsem si trochu práce a nakonfiguroval cenu priusu ve střední výbavě a octavii ve střední výbavě (pro rýpaly ambiente, RS beru jako samostatnou kapitolu).

U priusu je volba motoru jasná a jediná ;-) U octávie 1,6 diesel s 7st. automatem, to aby odpovídala komfortní volba bez manuálního řazení a taky z toho důvodu, že prius manuál ani mít nemůže. 1,6 jsem volil z důvodu přibližně stejného reálného výkonu, přece jen papírové hodnoty vypadají jinak. 2,0 už je výkonově, ale i cenově trochu dál, přestože má "jen" 6st. automat.

Prius s hezkou výbavou a jen příplatkovou červenou barvou (+15.000), navigací go plus (+25 665), vyhřívaná přední sedadla (+8701), přední parkovací asistent (7.880) a prodloužená záruka na 5 let, nebo 160.000 km za 14.900. Celková cena 682.046 kč

Octavia po dorovnání výbavy na přibližně stejnou výbavu (a že těch příplatkových položek bylo!!!
"KESSY" - bezklíčové odemykání, zamykání a startování10 000 Kč
Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu5 000 Kč
"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně kombi- filtru s aut. cirkulací a chlazenou schránkou u spolujezdce18 000 Kč
Kola z lehké slitiny "DENOM" 7J x 17" - 4 ks17 000 Kč
Malý kožený paket (4 ramenný kožený volant)6 500 Kč
Infotainment Navigační systém "COLUMBUS" s integrovanými mapovými podklady - Evropa a barevný "MAXI DOT"37 500 Kč
Komfortní telefonování s hlasovým ovládáním4 000 Kč
Vyhřívání předních sedadel6 000 Kč
El. ovl., vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru6 000 Kč
Další 4 reproduktory vzadu3 000 Kč
"CREW PROTECT ASSISTANT" a boční airbagy vpředu a vzadu11 000 Kč
PARKING ASSISTANT - parkovací senzory vzadu 9 000 Kč
Tempomat11 000 Kč
Vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním1 000 Kč
Zadní světla s LED diodami3 500 Kč
Celková cena 693.900 kč.

Ano, uznávám, že mimo rozvoru je octavia rozměrově o něco větší. Vzadu je místa pro hlavu o něco méně u vyšších postav a kufrem se jí prius nemůže rovnat. Ale mimo toho "národního symbolu", velkého kufru se nejedná o nic zásadního.
Respektuji to, že u octávie si můžu navymýšlet spoustu dalších jiných "pytlovin". Na druhou stranu to co si musím do octávie připlatit u priusu mám ve většině případů v základu.
Chápu, že mi tady bude spoustu lidí argumentovat, že se dá octa pořídit i levněji a s manuálem a respektuji to. Chci jen srovnat podobnou výbavu a výkonově srovnatelné motorizace mezi zbožňovaným dieslem a nedoceněným hybridem.

Dále tady máme náklady na palivo a provoz. Toto je vždy ošemetné. Každý jezdí jiným způsobem a stylem a proto beru tyto náklady jako vyrovnané.
Jiná situace nastává s následnými náklady na servis.
Zde bude spoustu lidí křičet, že jednoznačně vyhraje nafťák a já si dovolím s nimi nesouhlasit.
Netuším sice, jak jsou na tom s hybridama u jiných značek, co se spolehlivosti týká. Vím však, že priusy jsou na tom velmi dobře a nafťáky jim v tomto nešahají ani po spodek ráfku.
Argumenty, jak bude drahá výměna baterií až doslouží se už z dnešních zkušeností míjí účinkem. Jednak známe velké množství případů kdy slouží i po víc jak 300.000km a navíc pokud odejde některý článek, mění se jen vadný konkrétní kus v ceně asi 3.000 kč a ne celá baterie. Pokud je mi známo, tak pokud jezdíš na pravidelné kontroly do toyota servisu, tak dávají na baterie záruku 10 let. To svědčí o kvalitě hybridního systému a léty podloženém vysokém seběvědomí, nemyslíš?
Za 300.000km (jestli se toho vůbec dožijí) odejde u většiny nafťáků turbo, filtr pevných částic a vstřiky. Nemusím ani zdůrazňovat jaké to jsou pálky. Jeden čerstvý příklad, švagra čeká výměna vstřiků za 52.000 a to ještě v ceně není práce.
Dále převodovky. O problémech dsgéček i jiných již bylo popsáno spoustu článků. O nákladnosti jejich oprav, potažmo výměn snad raději ani nepíšu.
Naproti tomu si nepamatuji, kdy by kdo vzpomínal opakující se problémy odsuzovaných variátorů, v případě hybridu e-cvt, jakkoli mají zvláštní charakteristiku, kdy nechávají motor vytočený v případě potřeby trvalého výkonu.

Tak ještě jsi přesvědčený o výhodnosti nafťáku?

Nebudu se přít, jak má které auto lepší to, nebo ono. Můj pohled je ten (a nikomu nemíním vyvracet jeho pravdu a jiný pohled), že chci jednoduše ovládané auto, kdy levou nohu si pohodlně odložím a nemusím ve městě furt kvedlat fofr klackem. Tu dobu, kdy mne to bavilo, už mám za sebou. Pohodlné, nenáročné na servis a hlavně spolehlivé auto.

Asi to vypadá, že jsem zarytý ekolog a mám jen jediný, hybridní ;-) :-! , pohled na svět. Tak to ale není! Sám vlastním nafťák a udělal mi svého času dobrou službu, kdy jsem najezdil hodně km. V současnosti, toho už tolik nenajezdím a mám jiné priority. Hodně jsem toho už o priusech přečetl a vím, že není třeba se té technologie bát.
Kdyby to byla tak slepá ulička, jak se na zdejších diskuzích mnozí snaží přesvědčit, tak by hybridní systémy nevyvinul a nebo nevyvíjel ani vw, ani mercedes, bmw, volvo a vlastně pomalu všichni :-) Ať chceš, nebo ne, ta technologie má budoucnost.
Rozbalit vlákno
23
30. 8. 2013 10:20
Re: Diesel, či hybrid?
PŘESNĚ TAK! S hybridním autem jsem jel naposled včera (Prius+, Auris HSD nové generace) a musím říct, že OPĚT jsem si z těch obou aut sedl na zadek! Ten jizdní komfort, spotřeba, jednoduchost, ladnost, a žádná lenost mě na těch autech fascinuje! A ještě víc, když je v ČR Toyota nabízí s takovými výbavami za takové ceny! ;-) Až mě rozesmívá, za o všechno si škodovka nechává platit ;-)
Bohužel hybridy jsou nedoceněným zbožím :'-( Ale až s tím přijde škodovka (jestli vůbec.. >:D ) tak to bude určitě ta nejlepší technologie na světě, že? >:D >:D
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2013 10:29
Re: Diesel, či hybrid?
Jen pár připomínek ke tvému porovnání výbav - když začneš házet desítky příplatků do nižší výbavy, cena samozřejmě raketově roste. Zde je výhodnější výbava Elegance. A zadní boční pytle Prius vůbec nenabízí, ty přední jsou v základu u obou, takže zbytečný příplatek.
30. 8. 2013 10:56
Re: Diesel, či hybrid?
Já se přece nepřu, že elegance je výhodnější. Jen srovnávám střední výbavy. Pokud dám vrcholnou verzi u priusu a octávie, tak zase budu muset u octávie ledacos dokoupit, abych se dostal na tu výbavu, co už mám u priusu v ceně.
Střední výbavu jsem volil i proto, že je velmi slušně vybavená a máš tam vše potřebné. Ve vrcholné už jsou spíš hračičky a komfortní věci, které nezbytně nutně v tom autě nemusíš mít.
Když to vezmeš jako celek, tak pořád vychází prius výhodněji.
Nepřu se, neválčím :-) ;-) :-! Záleží jen na prioritách a preferencích. Každému, co jeho jest! ;-)
30. 8. 2013 15:36
Re: Diesel, či hybrid?
A proč bys nemohl porovnat například nejnižší s nejvyšší? Důležité přeci je, co chceš a jak to kdo dokáže uspokojit. Ne jak někdo rozdělil výbavy. Míchat německý a japonský přístup je ošemetné. V každém z nich hraje stupeň výbavy jinou roli.
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2013 21:30
Re: Diesel, či hybrid?
A není jedno, která výbava to je? Při skutečném výběru auta snad neřešíš zda kupuješ střední nebo druhou nejvyšší výbavu, ale hledáš konfiguraci, která ti maximálně vyhovuje a přitom stojí co nejméně, nebo se mýlím? :-)
30. 8. 2013 10:33
Re: Diesel, či hybrid?
Dobře napsané, majk162, pod to se můžu podepsat.

Jezdím Prius druhým rokem a jako pohodlný dopravní prostředek s příchutí sci-fi si ho nemůžu vynachválit. Ekologii mám u zádi, ale zkrátka z telecích let férového zápasu člověka s fyzikou za volantem Š120 jsem už vyrostl a i když souběžně sedlám diesel, stejně většinou jedu "hybridně" a málokdy si "chci užít". Takže "nudnost" mi nevadí a výhody oceňuju. Závady žádné, na rozdíl od toho dieselu s menším nájezdem.
Avatar - King
30. 8. 2013 13:39
Re: Diesel, či hybrid?
To je škoda, že máš ekologii u zádi, ale naštěstí tohle obstará auto za tebe.
30. 8. 2013 10:58
Re: Diesel, či hybrid?
Technologie, která stejně stále spaluje fosilní paliva, žádnou dlouhou budoucnost nemá.

Paliva dojdou a ty dojezdíš...
30. 8. 2013 11:01
Re: Diesel, či hybrid?
Když se na to díváš takhle, pak ano.
Tak holt zvedneme všichni své líné zádele, nasedneme na kola a budeme se pohybovat vlastními silami ;-) :-)
30. 8. 2013 11:11
Re: Diesel, či hybrid?
nesmis brat hybrid jako něco finálního, hybrid je jen meziskok kde si odladi vse potrebne pro ciste elektro, at us s baterkama nebo bez nich, ostatne ten benzinovej motor se proste da nahradit cimkoliv, puvodne hybrid zacinal tak ze se ciste na elektrinu jezdit nedalo, ale postupem casu se to dostalo k moznosti kdy se ciste na elektrimu jet da, takze je tu prave predpoklad, ze jednoho dne proste ten spalovaci/zazehovej motor nebude potřeba vůbec a bud jej nahradi jen elektřina, nebo jiny "motor" na vodik, vodu (nejmíň vhodne palivo, je to nejdrazsi komodita na svete a bude stále drazsi), proste neco jiného :-)
30. 8. 2013 12:43
Re: Diesel, či hybrid?
Jen jsem se ohradil k tomu, že hybrid něco řeší. Nic neřeší.

Podívej se, jak se motorizuje třeba Čína a Indie. Ti na hybridy prdí a jen tyto dvě země dají dohromady téměř třetinu obyvatel planety. Prodej automobilů v těchto zemích zcela drtivě válcuje jakoukoliv hybridní snahu někde něco "snad" ušetřit.
V podstatě i samotní Američani, ve své pokrytecké neomylnosti, spotřebovávají fosilních paliv násobně více, než jiné státy.

Rozdíl zdejších diskutérů je hlavně v nadhledu na tuto situaci. Kdo tvrdí, že hybrid je budoucnost, nevidí moc daleko, nevidí důsledky ani vývoj rozvojových zemí. Řešení je to dočasné a ještě značně kulhající.
30. 8. 2013 13:00
Re: Diesel, či hybrid?
Jestli jsi četl pozorně, tak můj příspěvek byl hlavně o tom jak je údajně hybrid drahý. Necpu sem vůbec ekologické myšlenky. Proto to porovnání s octávií, jakožto nejprodávanějšího auta u nás. V konečném výsledku je vidět, že tak drahá ta technologie není.
Navíc mi šlo o to, podívat se na to tak, že když koupím prius, tak nebudu zachraňovat planetu :-! ale koupím auto, které má výbornou spotřebu a je spolehlivé a nenáročné na údržbu. To se bohužel o dieslech, ale i současných downsizingových oturbených benzinových motůrcích, jejichž trvanlivost je ještě ve hvězdách, nedá 100% říct.
Taky netvrdím, že to je jediná a správná technologie budoucnosti. Budoucnost vidím v tom, že i ten hybrid se vyvíjí a posouvá dopředu, tak jako současná auta. Nestojí na místě.
Netvrdím, že můj názor na tuto věc je jediný a správný. Jenom je mi tato technologie sympatická, protože už je docela finančně dostupná.
30. 8. 2013 18:03
Re: Diesel, či hybrid?
v Cine jsou hybridy a elektromobili hodne popularni, to nevim kde jsi prisel ze nejsou, v Cine dokonce odstartovali projekty OLEV, tedy elektromobilizace bez nustnosti vetsich kapacit baterii, s rychlosti jakou Cina stavi tyto projekty a elektrickou infrastrukturu nejen pro mestske, ale i mimomestske prepravy bude brzo naprostym leaderem v tehle oblasti, jestli jiz nahodou neni

Indie je prozatím rozvojova a as cas ukaze kam as to dotahnou, ale elektromobily mají v planu a nabízet je budou doky znackam co skoupili
30. 8. 2013 18:25
Re: Diesel, či hybrid?
Na to, aby si běžný Číňan koupil elektrické auto nebo hybrida, nemá peníze.

Jestli chceš skutečně realistický obrázek, přepočti prodej hybridů plus elektrických vozítek na počet obyvatel.
Snad ti bude stačit řádek na nuly za desetinou čárkou...
30. 8. 2013 18:44
Re: Diesel, či hybrid?
prepocti si celkovej počet aut v Cine na obyvatele a vyjdou ti taky smesna cisla :-! v poctu aut na abyvatele je cina hluuuuboko kdesi v hlouby pole, i CR je v tomto cisle nad Cinou a to krute hodne ;-) jen pro predstavu počet obyvatel v CR je cca 10.5milionu a mame registrovano cca 6.8 milionu aut, Cina ma cca 1.35miliardy obyvatel a JEN cca 80 milionu aut ;-)

Cina jde nato s elektromobili ale krapet jinak nes zbytek světa, ono tech cca 10k elektromobilu co se tam rocne proda je fakt smesne číslo, ovšem je potřeba si uvědomit ze oni prozatím sazi spise na hromadnou dopravu, proto také rozjizdi hlavne OLEV, ten boom tam teprve v tomto ohledu prijde, pokud totiž bude sit pro OLEV dostatecne velika, tak bude jen otázka casu kdy se nejaka Cinska automobilka chytne prilezitosti a nabidne pro tuhle sit osobní modely
30. 8. 2013 18:53
Re: Diesel, či hybrid?
To jsem psal předtím, Čína i Indie se teprve začínají motorizovat. Myslet si tedy, že toto proběhne pod taktovkou hybridů či elektrovozítek, je naivita.

Takže, až si každej (třeba desátej) Číňan bude moci koupit auto, tak teprve svět pozná, že jejich hybridní či elektro snaha vyjde v globále naprosto do ztracena. Tyhle země ještě vyprodukujou tolik smradu a sežerou tolik fosilních paliv, že si to nikdo nedovede ani představit. Druhá věc je ta, že třeba Čína je na tom ekonomicky tak dobře, že upadající USA může převálcovat jako nic. Radost z toho osobně nemám vůbec žádnou. To aby nedošlo k mejlce.
30. 8. 2013 19:18
Re: Diesel, či hybrid?
jelikož Cina zvazuje podporu hybridu a elektromobilu a v nekterych vetsich mestech jiz dokonce panuji urcite zakazy na koupi osobních aut tak je celkem pravdepodobne ze se jim to povede, mimochodem podle udaju z ruznych zprav mají byt v cine podpory na elektromobili a hybridy as ve statisicich (v prepoctu), zaroven maj zvedat dane prave na auta s benzinem a naftou pod kapotou a dane na tyhle pohonne hmoty

jsou nato fikane, chtej elektrizovat aby nemuseli bejt tak silene zavisli na rope a mohli ji pak vyvazet do bananystanu za tezky love >:D totez plati třeba o Norsku, jednou se nam budou krasne smat >:-[]
30. 8. 2013 19:56
Re: Diesel, či hybrid?
Tohleto se opět bude týkat naprostého minima obyvatel. I ten poslední čong nikdy nebude mít tolik peněz na elektrovozítko či hybrida, takže půjde pro ojetinu s tradičním pohonem.
Tam mimo ty největší města není svět jak ho známe z Evropy, tam je mnohdy předminulé století.
31. 8. 2013 10:34
Re: Diesel, či hybrid?
jossalito > a jak vis ze ta ojetina nebude hybrid nebo elektroauto, nebo oni se jako hybridy a elektroauta jako ojetiny neprodavaj?

a je uplne jedno jak vypada většina Ciny, hlavni je, ze oni zacinaj od tech největších mest kde maj se smogem z dopravy obri problémy, tam se elektrizuje ve velkem, a hlavne elektrizuji ve velkem mezi téma mestama, tak aby se vyplácelo místo letadlem jet mezi téma mestama spis vlakem co frci na elektrine
30. 8. 2013 20:27
Re: Diesel, či hybrid?
jj hybrid nic neřeší jossalito ;-)

radši nebudeme řešit nic a budeme jezdit na uhlí :-)

Když porovnám výše zmíněná auta (tdi a hybrid), mám dojem že porovnávám auto z 20. stol. a 21. stol.

Jinak tady je další krok co taky nic neřeší:
[odkaz]
30. 8. 2013 11:46
Re: Diesel, či hybrid?
Vycerpavajici, podepisuji.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 8. 2013 11:48
Re: Diesel, či hybrid?
Amen!
30. 8. 2013 15:24
Re: Diesel, či hybrid?
Jen jsem začal číst a musel jsem se smát. Proč si někdo myslí, že má nějaký význam porovnávat střed proti středu. Střed je u každého auta jiný. Vybereš si tu, která ti nejvíc sedí. A dovybavovat jednotlivými položkami typicky není výhodné, pokud posuzuješ jen ceníkovou cenu. Čím více jich je, tím hůř.
Avatar - King
30. 8. 2013 14:14
Ekobubák
Zaznamenávám zajímavý trend. Vidět hybridní auto ne jako ekologický dopravní prostředek, ale jako "zajímavé, dobře vybavené auto za dobrou cenu". Kdy přesně jsme se začali stydět za to, že máme k ekologii pozitivní vztah? Že ho nemá balík s dýmajícím turbodieselem z páté ruky, to se dá ještě pochopit, ale občas to vypadá, jako by ta ekologie měla být něco, za co se lidé stydí a to zjevně i majitelé Priusů.

Jistě, mezi jejich kupci mohou být i ti, co si auto koupili čistě z technického entuziazmu, ale kouzlo každé techniky se projeví až ve chvíli, kdy dobře plní svůj účel, což je v případě hybridu nízká spotřeba, tím emise a tedy čistší vzduch zejména ve městech.

Nazírat na Prius jako na víceméně běžné auto má určitá úskalí, která zazněla už v článku - mizerné jízdní vlastnosti, diskutabilní kvalita jízdy, apatické řízení, ale třeba i vyloženě hnusné materiályv kabině. Čistě optikou řidiče je tím pádem Prius docela špatné auto, což platí ale jen do chvíle, než na něj začneme hledět komplexněji, tedy s ohledem na to, proč tu vlastně je.

Takže pokud jde o mě: MÁM RÁD HYBRIDY, PROTOŽE JSOU EKOLOGICKÉ. To je panečku coming out! Znám jejich silné stránky, které u mě převažují nad těmi slabšími a pokud bych měl volit mezi nízkou spotřebou dieselu a nízkou spotřebou hybridu, bez váhání to bude hybrid. Tedy ten benzinový, protože už tu jsou i úchylné mutace dieselů a elektromotoru. Ovšem ito je lepší, než samotná nafta, takže jako menší zlo - proč ne.

Nehledě na to, že věšichni odmítači hybridů coby slepé uličky na krátkou dobu by si měli uvědomit, že právě tahle technika umožnila vůznamně pokročit v oblasti vodíkových palivivých článků, ale i elektromobilů. Nehledě na to, že nic nebrání ani variacím jako je LPG-Hybrid a CNG-Hybrid.
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2013 18:30
Re: Ekobubák
Myslet si, že ten balík s dýzlem z páté ruky s ním jezdí z toho důvodu, že nemusí, a že si klidně z fleku může jít koupit Priuse, to je pohled malýho děcka. :no: :-!

Já bych proti tomu neměl nic, kdyby se s hybridem velikosti Priusu, dalo jezdit za nějaké 3 litry. To bych řekl, že se opravdu šetří, opravdu méně spálí.
Jenže realita je nějakých 5.5-6 litrů a tam nijakou extrémní šetrnost prostě nevidím.