Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Accord je tady!

Michal Fokt
Diskuze (28)
Přinášíme vám první snímek a informace o novém sedanu střední třídy.

Přinášíme vám první snímek a informace o novém sedanu střední třídy.

Honda přichází do střední třídy se zbrusu novým sedanem Accord a ráda by s ním prorazila v prestižní kategorii sportovních sedanů, kde operuje BMW 3, Audi A4, Mercedes-Benz C, Saab 9-3 a Volvo S60. Pokud jde o dynamický vzhled, za chystanou konkurencí rozhodně nezaostává, neotřele ztvárněná přední partie mu zaručí tolik žádanou svébytnost.

Vůz se začne prodávat počátkem roku 2003 a startovat bude s dvojicí zážehových motorů DOHC. Základ nabídky bude tvořit dvoulitr i-VTEC s výkonem 114 kW při 6000/min a točivým momentem 190 N.m při 4500/min. Tato jednotka se bude dodávat s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, nebo s automatem a možností sekvenčního řazení SSS (Sequential Sports Shift).

Druhým motorem bude čtyřválec 2.4 i-VTEC s výkonem 140 kW při 6800/min a točivým momentem 220 N.m při 4500/min. Tato jednotka dostane šestistupňovou mechanickou převodovku, nebo již zmíněný automat. S dvoulitrem dosáhne Accord největší rychlosti 217 km/h při kombinované spotřebě pouhých 7,9 l na 100 km, s dva-čtyřkou pojede až 235 km/h a spálí 9,4 l na 100 km.

Vůz má stejný rozvor jako jeho předchůdce, vnější rozměry však o něco povyrostly délka je nyní 4665 mm (stávající model 4595 mm), šířka 1760 mm (nyní 1750 mm) a výška 1445 mm (1435 mm). To se odráží nejen ve zvětšeném prostoru pro cestující, ale rozdíl bude patrný zejména v zavazadlovém prostoru, který nyní pojme 459 l nákladu, oproti současným 427 l.

Velmi bohatá bude standardní i příplatková výbava. K dispozici bude mimo jiné dvouzónová samočinná klimatizace, dešťový senzor, DVD satelitní navigace, až šest airbagů, ABS, EBD, brzdový asistent a pro motor 2.4 i systém jízdní stability VSA.

Podvozek využívá vpředu dvojitých příčných ramen, vzadu je pětiprvkový závěs, rozchod vpředu činí 1515 mm, vzadu 1510 mm (nyní 1499 a 1513 mm).

Při zahájení prodeje bude k dispozici pouze verze sedan se dvěma motory, koncem roku přibude též turbodiesel 2,2 l vlastní konstrukce a na jaře 2004 by se mělo objevit také kombi. Vůz bude vyráběn v Japonsku a evropská verze je prakticky totožná s japonskou. Velkou neznámou zatím zůstává sportovní verze Type-R, objevily se totiž informace, že v nabídce nebude, což by ale příliš nekorespondovalo se snahou Hondy dostat se do prestižního segmentu trhu.

Získali jsme další snímky této žhavé novinky, takže nyní lze s určitostí říci, že lze ve výbavě vozu počítat též s xenonovými světlomety. Při pohledu zezadu zaujme výrazná odtrhová hrana víka zavazadlového prostoru a překvapí naprosto jednoduché ztvárnění zadních svítilen, sdružených pod krycí sklo ve tvaru tenkého pásku, vedoucího od rámečku značky až téměř po blatník. Jasno je nyní i pokud jde o interiér. Standardně bude zřejmě ve výbavě tříramenný sportovní volant s menším průměrem, přístrojová deska nepůsobí tak těžkopádně, jako u většiny evropské konkurence. Podsvícení přístrojů zajišťují stejně jako u americké verze LED diody..

Michal Fokt
Diskuze (28)