Nová Honda CR-V už je tady

Nová Honda CR-V už je tady

 
 

Druhá generace nejoblíbenějšího SUV Evropy už je na českém trhu, a jak jsme se přesvědčili, hodlá být číslem jedna i nadále. Vše, co je potřeba – ABS, EBD, 4 airbagy, kotoučové brzdy, vyhřívaná zrcátka, imobilizér, dálkové zamykání, samočinná klimatizace

Druhá generace nejoblíbenějšího SUV Evropy už je na českém trhu, a jak jsme se přesvědčili, hodlá být číslem jedna i nadále.

Se zbrusu novým japonským SUV vyráběným ve Velké Británii jsme se seznámili v nádherném prostředí westernového městečka a absolvovali s ním také půldruhé stovky kilometrů přesně po takových silnicích, pro které je určeno.

Honda CR-V má nyní podstatně výraznější tvary a působí mohutněji. Však nám také vůz povyrostl do délky a šířky, takže má nyní rozměry 4575 x 1780 x 1710 mm, a o 10 mm víc získal i na rozvoru, který teď činí 2630 mm. Díky posunutí kabiny mírně vpřed a rovné podlaze však bylo dosaženo daleko většího nárůstu vnitřního prostoru, než by se na první pohled mohlo zdát. Ani jeden z cestující si rozhodně nebude stěžovat na nedostatek místa v jakémkoliv směru, do zavazadlového prostoru se pod jeho kryt vejde 527 l nákladu, při zarovnání po střechu pak 761 l. Pokud sklopíte zadní sedadla, pojme 948 l, respektive 1568 při úplném zarovnání získaného místa. Přístup k zavazadlovému prostoru je možný opět již po odklopení zadního okna, to je však nově zakomponováno do rámu dveří, takže je lze otevřít pouze jedním pohybem. Přední sedadla mají na tuto kategorii překvapivě dobré boční vedení, zajímavě působí ruční brzda na středovém panelu, snad jen řadicí páka přesné pětistupňové mechanické převodovky by mohla být delší a její hlavice masivnější. Potěšilo nás uspořádání a tvar ovladačů ventilace, které stejně jako u sedanu a kupé Civic pracovalo přesně a lehce.

Pod kapotou je dvoulitrový zážehový motor i-VTEC, který si s 1529 kg těžkým vozem bez obtíží poradí. Má velmi dobrý zátah již od nízkých otáček, což mu ale nebrání nechat se vytočit až za hranici 7000/min, přičemž při 4500/min dojde k obvyklému nárůstu výkonu. Asi největším překvapením však byly jízdní vlastnosti automobilu a jeho ovladatelnost. CR-V přesně reagovalo na pohyby volantem, v zatáčkách se naklánělo jen mírně a mělo neutrální chování, které v limitu přecházelo v mírně nedotáčivé. Po pár kilometrech jsme nabyli dojmu, že s takto precizním chováním jsme se dosud setkali snad u jediného SUV, a to u "Joy Machine" HR-V, které je ovšem ze stejné „stáje“. Pohon zadních kol se aktivoval velice rychle (výrobce tvrdí, že k tomu dochází již při patnáctiprocentnímu rozdílu tlaku v obou čerpadlech, danému prokluzem přední nápravy), naprosto tiše a bez rázů. V jedné zatáčce testovací trasy jsme si tak mohli dokonce díky vydatnému zimnímu štěrkovému posypu vychutnat jízdu kontrolovaným smykem se záběrem všech kol.

Honda zdůrazňuje, že je model CR-V určený pro aktivní trávení volného času a každodenní život, a že tedy nejde o žádný zmenšený off-road. Jak jsme se přesvědčili, tomuto účelu přizpůsobila příkladné jízdní vlastnosti na silnicích, ale rozhodně se CR-V nezalekne ani jízdy mimo ně. Toho si výrobce cení na 849 000 Kč, u verze se čtyřstupňovým automatem pak na 879 000 korun. Ve standardu je přitom kromě předních mlhovek a alarmu snad úplně vše, co je možné pořídit – ABS, EBD, 4 airbagy, kotoučové brzdy, vyhřívaná zrcátka, imobilizér, dálkové zamykání, samočinná klimatizace, autorádio s CD, litá kola a dokonce i metalíza.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých

Vyhlazení osady Ležáky si na místě tragédie připomněly…

Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor

Klesající ceny pohonných hmot nahrávají již tak oblíbené…

Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy

Společnosti Tereos TDD, která patří mezi lídry tuzemského…

Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem

Známá francouzská značka Louis Vuitton, která je…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 




Honda svolává 770.000 vozů CR-V kvůli světlům Honda svolává 770.000 vozů CR-V kvůli světlům

Do značkových servisů zamíří přes tři čtvrtě milionu…

Honda CR-V 2005: za 809.000,-Kč a s lepší výbavou Honda CR-V 2005: za 809.000,-Kč a s lepší výbavou

České zastoupení Hondy přiváží na náš trh inovovaný model…

 



 
Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes

Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes

Dnes 13:20

Jedna z hlavních dopravních tepen Tokia se po setmění měnila na pouličními závodníky oblíbenou destinaci. Závody zde už jsou sice minulostí, ale některé odvážlivce láká silnice dodnes.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ťuknu si to s McDavidem, vtipkoval Safin. Vomáčku nadchnul Nashville

Ťuknu si to s McDavidem, vtipkoval Safin. Vomáčku…

PŘÍMO Z CHICAGA | Trvalo to věčnost. A nejen proto, že draft pokračoval po pátečním prvním kole zase až v…

Hyský o Zimovi při gólu: Brankář se lekne a uhne balónu? Nepochopitelné!

Hyský o Zimovi při gólu: Brankář se lekne a uhne…

Byl to úder, ze kterého se česká jednadvacítka už nevzpamatovala. Až do 72. minuty utkání s Dánskem držela…

 

Reflex.cz

Přestalo vás to na světě bavit? Švýcaři uvažují o rozšíření nabídky eutanázie pro zdravé lidi

Přestalo vás to na světě bavit? Švýcaři uvažují o…

Švýcarská společnost Exit, která pomáhá odejít ze života smrtelně nemocným, uvažuje o rozšíření nabídky svých…

Nový Zéland jinak: Poznejte krásy této země z pohledu alternativního turisty

Nový Zéland jinak: Poznejte krásy této země z…

Tenhle ostrov je romantickým snem mnoha cestovatelů. Má to bohužel za následek spousty turistů na těch…