Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Hornet 600 – sršeň znovu útočí

Tomáš Votruba
Diskuze (9)
Honda před týdnem odtajnila novou verzi populárního naháče Hornet 600 a také inovovanou podobu cestovního endura Transalp. Dnes se zaměříme na první novinku, a to na městského uličníka jménem Hornet. Ten dostal nový sportovnější kabát.

Honda před týdnem odtajnila novou verzi populárního naháče Hornet 600 a také inovovanou podobu cestovního endura Transalp. Dnes se zaměříme na první novinku, a to na městského uličníka jménem Hornet. Ten dostal nový sportovnější kabát. Určitě se vám bude líbit.

Podle aktuálních statistik prodejů nových motocyklů v ČR je letos větší zájem o silnější kubatury než tomu bylo dříve, největšími taháky už tedy nejsou malé padesátky a skútry. Z velké japonské čtyřky vede u nás i ve světě Honda. A víte, který „hondí“ model patří vůbec k nejprodávanějším? Je to Hornet, motorka pro volný čas a zástupce tradiční kategorie naháčů, jehož si oblíbila spousta motorkářů pro svou uličnickou povahu a také přiměřenou cenu lehce nad 200 tisíc korun. Hornet se nabízí s motorem 600 i 900, jako první se objevila slabší verze. Právě šestistovka byla pro příští rok inovována a my se jí nyní můžeme podívat „pod sukni“.

Bohatý rodokmen

Ještě než přejdeme ke konkrétním změnám, vraťme se trošku do historie. Model CB600F Hornet je na trhu již od roku 1998 a vytvořil si zde velmi pevné postavení. Jedná se o motorku, která padne každému, mezi její hlavní přednosti patří nízký a přirozený posaz, jednoduchá manipulace a skvělá ovladatelnost při jízdě. Na motocyklech podobného typu (Kawasaki Z750, Suzuki Bandit, Yamaha Fazer) má většina jezdců ihned po prvních kilometrech dojem, že motorku dokonale znají – vše je zkrátka na svém místě. Přesně tak naháče fungují. Vzhledem k tomu, že většina techniky se v této kategorii „dědí“ po větších supersportech, na příznivé hladině lze udržet i cenu. Není právě tohle klíčem k předem jasnému úspěchu? Bezpochyby ano.

Tím jsme se dostali k motoru, který nebyl – až na malé detaily - nijak výrazně přepracován, výrobce si zřejmě myslí, že to bude na konkurenci stačit. Základem je už několikrát osvědčený čtyřválec o objemu 600 cm3, který vychází ze supersportovní šestistovky CBR600F (ročník 1998). Jak už to tak bývá, motor má oproti sportovní sestřičce o malinko snížený výkon a rozšířený průběh točivého momentu. Teoreticky by to mohlo znamenat, že ho nemusíte tolik točit, aby to jelo. Pravda je ale taková, že tento motor lační po vysokých otáčkách i zde – v Hornetu. Udávaný papírový výkon je 71 kW/97 koní při 12 000 otáčkách a točivý moment 63 Nm při 9 500 otáčkách. Tohle se ovšem ani pro příští rok nemění. Stejně jako pneumatiky o rozměru 120/70 ZR17 (vpředu) a 180/55 ZR17 (vzadu).

Kosmetické novinky

Jaké jsou tedy novinky? Pokud jste dosud neviděli fotky, je to správná otázka. Právě na obrázcích spatříte hlavní proměny. Největší designovou inovací je změna v pojetí přední masky, už to není jen o jednoduché svítilně a kruhových budících. Nový Hornet dostal moderní mini-štítek ve stylu Suzuki Bandit (taky ročník 05) a vypadá tak více sportovně. Pod štítkem se ukrývá další překvapení, tím je zcela přepracovaný přístrojový panel s novým digitálním tachometrem, palivoměrem a dalšími funkcemi. Tohle všechno doplňuje klasický analogový otáčkoměr s novou optikou.

Nové dvojité sedlo zaručuje podle výrobce ještě více komfortu a jistoty v zatáčkách, a to jak pro pilota, tak spolujezdce. Nesmíme taky zapomenout na novou 41mm převrácenou přední vidlici, která slibuje ještě ostřejší a přesnější reakce, vedle toho nabízí atraktivní „pozlacený“ efekt. Vidlice je velmi podobná té, kterou nalezneme u další letošní novinky – CBR600RR. Suchá hmotnost 179 kg, stejně jako 17litrová palivová nádrž zůstala. Zachován byl i známý poznávací prvek Hornetů, efektní výfuk svedený nahoru pod sedlo. To, jak se vám inovovaný Hornet líbí, už musíte posoudit sami z následujících fotografií.

Honda před týdnem rovněž představila lehce pozměněnou podobu svého cestovního endura Transalp, na tento kousek se podíváme příště – konkrétně ve čtvrtek.

Tomáš Votruba
Diskuze (9)