Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Kia Carens se představuje před premiérou v Paříži

Jihokorejská Kia představí v Paříži novou, v pořadí již třetí generaci svého středního MPV Carens.
Zpět na článek
25. 7. 2012 12:49
25. 7. 2012 14:49
Avatar - PeterLuk
25. 7. 2012 12:49
Ford?
Pripomína mi Fordy a tiež ceed-a. Som tiež zvedavý na nové C4 Picasso, konkurencia v triede je teraz silná... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2012 12:56
tak to sa uz tesim
:yes: na karensa v parizi aj na 208GTI :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PeterLuk
25. 7. 2012 14:24
Re: tak to sa uz tesim
Ešte budú aj Citroeny :
Oficiálne potvrdené sú C3 a C3 Picasso facelift a DS3 Cabrio. A možno bude aj DS9, C4 Picasso, C4 Grand Picasso a DS4 Racing, ale tie budú ais prestavené v Ženeve a v Číne. ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2012 16:05
Re: tak to sa uz tesim
citroeny ma nikdy netankovali ale tesim sa aj na ne ;-) :yes:
25. 7. 2012 13:26
Mají z nich vítr?
Tak VW využívá k nazvům aut názvů větrů a proudů.Vypadá to, že s Korejců ty větry opravdu už mohou nastat a manažeři by měli přemyšlet, zda nezměnit styl, něco ve smyslu "zácpy". >:D ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Snaphands
25. 7. 2012 14:49
Dobry smer
V poslednom case robi KIA bomba design. Rukopis jasny, identita nezamenitelna, jednotlive modely maju spolocne designove prvky a cele to pôsobi lahko a nekomfliktne.... fakt vyborne. :yes: drzim palce.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2012 16:09
Re: Dobry smer
tak tak.....este ked par ludi zmeni myslenie na tuto znacku tak to bude parada

pozeral som na yotube videa ale aj inde na roznych zahranicnych strankach a ceed testuju casto s focusom alebo aj civicom co som videl....i30 s golfom alebo astrou.....keby to boli smejdy a lowendove auta zrejme by sme ich neporovnavali so spickou v triede ze? Uz len to nejako slusne vysvetlit tym ktori ziju este kdesi na prelome tisicrocia.....a teraz sa prebudili.....aby boli v obraze

karens bude opat spicka v triede mpv :yes:
25. 7. 2012 17:06
Pro připomenutí
Asi je na místě porovnat skicu přímo se zaplachtovaným prototytem: [odkaz] Viděli jsme ty fotky za posledních několik let mockrát, takže skica vlastně jen ukazuje některé detaily. Důležité na téhle zprávě je to, že Kia tím tutově potvrzuje, že (a asi taky Hyundai) své C-segmentové MPV pro Evropu a Asii po dlouhém okolkování konečně uvede na trh. MPV nižší střední a střední třídy nejsou pro nikoho úplně jasně prodejné zboží, riziko špatného odbytu je o něco větší, než by se zdálo. Takže by to chtělo nějaké pozitivní překvapení, které donutí lidi popadnout prasátko a běžet k dealerovi právě pro tohle auto. Jsem zvědav, jestli a co H/K zkusí. Cena to nebude, protože Renault a spol. jsou ochotni se cenově plazit i pod rohožkou.
EDIT: Podle Autoevolution Kia potvrdila, že bude vyrábět pouze jedno MPV jako 5- a 7-místné, které nahradí Carens i Carnival. (To se ale týká jen Evropy, viz projekt KV7 pro USA: [odkaz] ) MPV je společný vývoj H a K, takže ho Hyundai bude prodávat pod svou značkou. Prý se taky spekuluje, že vznikne i 4WD verze. Odkaz: [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
25. 7. 2012 18:03
Re: Pro připomenutí
Tak mi napiš pod jakou rohožku se plazí Renault se Scénicem - nejprodávanějším MPV v Evropě. :-) HK se budou muset plazit pod tu rohožku ještě o pár tisíc Euro níž, stejně jako s Riem, Ceedem, i30,......Jiný důvod pro koupi H/K totiž není. Snad jen u nás a na Slovensku si ho někdo koupí jako domácí značku.
25. 7. 2012 18:54
Re: Pro připomenutí
Možná si nerozumíme. Agresivní cenová politika Renaultu je dlouhodobá a dobře známá. Renault navíc pro dosahování skutečných extrémů - velmi úspěšně - využívá Dacii. Namátkou se dívám, že vstupní cena Scénicu je 349.900 a v rámci úvěrovací akce 319.900. Lodgy začíná na 214.900. Jelikož Renault má v Evropě odbytové problémy, nepředpokládal bych, že se bude snažit tyto ceny zvyšovat. Můj předpoklad je, že je bude hledět ještě o něco stlačit, protože špatná situace evropského trhu jen tak neskončí. Je to jistě zároveň otázka ještě přijatelných marží - tedy jestli Renault z takových cen ještě dokáže generovat zisk potřebný k udržení - viz zde na ACZ debatu o PSA. Pokud jde o Kiu a Hyundai, nemyslím, že by rozpětí 215-320 tisíc pokládali za něco, co je pro ně efektivní cenově podstřelovat. Například Venga, která je o třídu níž než Scénic a Lodgy (to je fakticky ještě větší), má vstupní cenu 254.900, s úvěrovacím bonusem 234.900. Nevidím prostor, jak by nové C-MPV od Kie mohlo nebo mělo jít někam výrazně níž než Scénic, neřkuli Lodgy, aby z toho vzniknul pádný cenový argument + jim ještě zbyla smysluplná marže. Proto si myslím, že budou muset uplatnit nějakou jinou atrakci, aby přilákali kupce.
25. 7. 2012 21:00
Re: Pro připomenutí
Zabúdaš na to, že stred Európy nie je pupok sveta a na mnohých trhoch Renault netlačí ceny tak dole ako u nás. Takže z tohto pohľadu by som sa na situáciu v MPV-sférach nepozeral.
Každopádne uvedením nového modelu môžu Kórejci získať pekný náskok, hoci s leaderom triedy to budú mať ťažké. Ale o novej Zafire ostalo jaksi ticho, Picasso pomaly čaká generačná výmena, Peugeoty hrajú na trochu inú nôtu. Fiat mlčí a Japonci budú v Európe asi aj naďalej v menšine. Touran snáď už ani nemá cenu počítať, to auto je už dávno za horizontom. Ešte sú tu nové Fordy, ale s ich kontroverzným dizajnom a neľudovými cenami neviem-neviem ako uspejú.
Podľa mňa majú kórejské MPV dobrú šancu, ich príchod načasovali stratégovia dobre.
26. 7. 2012 20:47
Re: Pro připomenutí
Ahoj, díky za názor. Asi se k tomu ještě vrátíme, až bude po premiéře? Můj výchozí názor je, že kategorie MPV nemá jako celek úplně jasnou perspektivu, takže je rizikovější investovat do vývoje těchto modelů. Prosazování na trhu tedy nevidím jako problém značky, ale problém koncepce auta. Jeden z důvodů imho je, že SUV se v posledních letech rychle transformují na nejrůznější crossovery, které mají pro spotřebitele víc sexu.
25. 7. 2012 21:02
Re: Pro připomenutí
Myslím, že debata ve které se oháníš cenami v ČR nemá smysl. Řešit pár desítek prodaných kusů a jejich ceny a dle toho dělat závěry, to nemůžeš myslet vážně. Důležité budou ceny a prodeje v Německu, ve Francii, v UK,.... a tam je situace zcela jiná. Tam se také bude rozhodovat o úspěchu či neúspěchu. 12 000 Scéniců prodaných měsíčně v Evropě za ceny o kterých se H/K ani nezdá je snad jasný argument. Pokud bude chtít H/K přetáhnou některé zákazníky, tak bude muset přijít s cenou o pár tisíc Euro nižší. Jinak nemá šanci.
Nebudu sem raději tahat Francii. Stačí se podivat třeba do UK. Tam je Scénic v základu za cca 19 000,- GPD, současný Carens za cca 14 000,- GPD.
Stejné je to i ceedem, který se jako novinka prodává o cca 2 000,- GPD levněji než Mégane. A stejné je to i v jiných zemích, kde jsou rozhodující prodeje.
Prostě s tím lezením pod koberec je to trochu jinak.
25. 7. 2012 21:59
Re: Pro připomenutí
Na každém trhu se logicky každý chová tak aby prodal.H/K bych nepodceňoval, on součet prodejů Ceed+I30 je hodně velký....
26. 7. 2012 15:08
Re: Pro připomenutí
Pardon, už jsem včera nebyl na netu. Jistě, ceny v ČR nejsou stejné jako v jiných zemích. Použil jsem je jen jako ilustraci cenového chování Renaultu a spol. To "spol." je důležité, jak jsem se snažil předvést na cenách Dacie. Obě značky jsou spojité nádoby. Nijak se nepřu, že se Hyundai a Kia budou v jiných zemích dostávat v různě míře cenově pod úroveň Renaultu. Moje úvaha směřovala k tomu, že cenová válka má své rozumné meze, protože v nějakém okamžiku klesne marže výrobce i prodejců pod hranici nutnou k přežití. Hyundai a Kia si už nějakou dobu vytvářejí předpoklady pro to, aby nemusely k takové hranici a pod ni chodit. A daří se jim držet dostatečnou marži - důkazem je, že jim nejen rostou prodeje, ale hlavně pravidelně vytvářejí významný zisk.
Pokud jde o Renault, podobně jako PSA mají dlouhodobě klesající tendenci evropských prodejů. Za 1-5/12 přes 19% pokles proti loňsku, v počtech to bylo řádově minus 100 tisíc aut. Za celé první pololetí vykázali v Evropě -14,9%, v samotné Francii byl údajně propad ještě razantnější. Průběžný zisk jsem nenašel, ale loni utrpěli ztrátu, a nedávné vystoupení jejich šéfa Tavareseho nehýřilo optimizmem. Mimochodem, jejich partner Nissan vykazuje letos ztrátu. Proto zkrátka předpokládám, že pokud nenajdou jiné zázračné řešení, budou dál pokračovat v cenové agresi. Snad si ještě udrží potřebnou marži. Česky řečeno, když to ještě ustojí, sníží dál ceny v evropských zemích. Jistě, pokud jim a PSA francouzská populistická vláda naleje z peněz poplatníků dotace, můžou ceny udržet fiktivně vyšší, protože rozdíl zaplatí někdo jiný.
Takže, abych se vrátil k věci: Domnívám se, že Kia u nového modelu MPV C-segmentu nevystačí pro prosazení na trh s cenou, a ani nebude chtít jít do nějakého cenového dna. Proto myslím, že bude muset uplatnit ještě jinou argumentaci, aby přesvědčila kupce. A jakou, na to jsem zvědavý.
26. 7. 2012 20:34
Re: Pro připomenutí
Ještě edit k cenám, které uvádíš. Podíval jsem se na ofiko UK sity Renaultu, Kie a Dacie na nejlevnější prodávané specifikace,

Scénic Dynamique TomTom 1.6 VVT 110 stojí ceníkově 18.335 GBP, Carens 1,6, výbava "1" stojí 14.705 GBP, pro přesnost. Je to ale nefér srovnání - Scénic není v UK k mání ve výbavě Expression, výbava TomTom je poměrně vysoká - u nás je navigace pouze v nejvyšší výbavě Prestige, navíc jde o nejnovější generaci modelu. Proti tomu je téměř o dvě generace starší, morálně vysloužilý Carens (divím se, že se vůbec ještě někde prodává) v základní výbavě, kde nejsou ani takové obyčejnosti jako vyhřívaná zrcátka, dálka, mlhovky... Tahle dvě auta prostě cenově rozumně srovnat nejde.

Mégane Expression+ 1.6 110 je za 16.280 GBP, srovnatelný nový cee'd '2' 1.6 GDI je za 17.195 GBP (základní motorizace 1,4 do srovnání opravdu nepatří, tam je zkrátka sleva za motor). Čili, tady já žádné cenové podhazování pod Renault nevidím.

S Dacií nic srovnat nelze, prodává v UK jen Duster (od 9.000 GBP), ale ne Lodgy, ani třeba Sandero. Ale už ta cena Dusteru je jasný signál, jakou cenovou hladinu v tomto případě Renault uplatňuje.

Tolik na doplnění, když jsem tu byl kritizovaný, že uvádím jen české ceny. Shrnuto, nevidím důvod něco měnit na svých dřívějších úvahách.