Druhá nejprodávanější Kia v Evropě se dočkala nové generace. Zatímco s novým čtyřválcem 1.4 T-GDI nadchla, tříválec 1.0 T-GDI dokázal, že o moc povedený motor nejde.
Liter ma byt samozrejme slabsi nez 1,4ka a nie mu v dynamike konkurovat, divne ze za obratenu logiku sa dostalo Karoqy pochvaly a tu je kritika. Ked je dobre utlmeny nema sa litru co vytykat, kto chce dynamiku kupi 1,4ku.
kritizovala sa nielen dynamika, ale aj priebeh, do 1800 spánok, nad 3500 siesta, aby si mal oči furt na otáčkomeri, aby sa to pohlo, to je oprávnená kritika.
Jo, jo, když už takový motor tak musí být aspoň výhoda nižší reálné spotřeby. Pokud ta není nelze mluvit o dobrém motoru. a 1,0 TSi jak píše comper taky z principu není kultivovaný motor, pod 2000 ot nejede ale jde s ním dlouhodobě jezdit za 5,5l.
A já s motorem 1,0 T-GDi v aktuální i30 jezdím dlouhodobě za 5,34 litru (cca 26.000 km). Ale chce to používat za volantem hlavu a nechtít po litru výkony V8 >:D .
to musím uznať, že testované spotreby sú často uletené, urobiť s tým 8 l na diaľnici znamená, že nešli ustálenou 130, ale využívali komplet dynamiku čo to dalo kopec nekopec (ich spotreba zaujíma iba tak, že ju odčítajú na konci testu). Nekritizujem to, len je pravda, že novinárska spotreba je na tehlu.
Je to přesně tak. Motory umí být "úsporné" i užrané. Pokud si někdo do kompaktu pořídí litrový tříválec, nemůže čekat formuli a pokud s tím chce jezdit úsporně, musí podle toho jet. Zkrátka "čepičářská" jízda a bude spokojený. Pokud od toho bude chtít výkony, bude na to šlapat, spotřeba vzroste na hranici větších motorů a majitel nejspíše zvolil špatný motor pro své potřeby.
Já jsem odpůrce malých motůrků v autech, vždycky jsem zastával názor, že radši budu mít 150 koní z dvoulitru, než z litru, ale dnešní doba je pokroucená. Popravdě i ta 1,4 v kompaktu mi přijde malá. Nemyslím, jízdně, to bude v pohodě, ale raději bych tam viděl něco většího se stejným výkonem.
Je to prostě o tom k čemu má auto sloužit a jaká je nabídka. V jednom autě jezdím sám kolem komína, tam jsem zvolil právě 1,0 T-GDi, protože na okresky po placce v Polabí to v pohodě stačí. A jako rodinný vůz máme aktuálně i30 v kombíku s motorem 1,4 T-GDi s DCT převodovkou. A taky bohatě postačuje :-) .
Což nic nemění na tom, že Amíkům závidím v tomhle autě motor 2,0 GDi...
jenze on jede na ten vykon srovnatelne s 3 hrnkovou konkurenci a zere min nez 3 hrnkova konkurence >:D ten motor se da otestovat v tom samem aute s jinym znackem na kapote
V kultúre chodu určite nezaostáva, tam ani TSI nie je nič moc. A jazdným prejavom sa vymyká akurát Ford. Litrák od koncernu je tiež kritizovaný, že oproti 1,2 stratil chuť isť v nižších otáčkach. A je fakt, že pod 2000 sa mu moc nechce.
No nechce, ale je otázka, zda se některému kompaktu s litrovým turbem v nízkých otáčkách chce. TSI má vyšší krouťák a nad těmi dvěma tisíci by mohlo být živější.
To je možne, ale u nás ma i30 jednu jasnú výhodu a tou je, že viem mať 1,4 T-GDi aj v nízkych výbavách len o par stoviek drahšie ako trojhrček a to mi koncern často neponúka. U Rapidu vôbec.
Ne, to není pravda. Korejský litrový tříválec je nepovedený ve srovnání s motory stejné kategorie. Nejede, žere a vibruje. Naprotitomu např. koncernový litr je jeden z nejpovedenějších litrových tříválců.
Záleží co si představit pod pojmem nejede, ve S/M ho měřili na brzdě a má o dost vyšší výkon a hlavně točivý moment než udává výrobce. A hlavně se krásně vytáčí až do omezovače. Pod 2000 ot min mi připadal kultivovanější než TSI.
Právě proto tam není mezi těmi motory skoro žádný rozdíl výkonově, takže padá nejede. Jak říkám navíc ten motor je lepší pod 2000 otáček a krásně se může to točit a ž do omezovače, má atmosférickou gradaci výkonu.
Stačilo by podladit 1,4ku a nemuseli vyvíjet jeden kulhavý motor. Jinak sledovat vyvoj Kie je k zamyšlení, nedávno to byly šunky a dnes se může měřit i s Golfem.
Otázka je, jestli se to odrazí na prodejích. Když se podíváš na sesterský i30, tak nejlíp se prodávala první lowcostová generace a s každou další generací prodeje klesají.
predaje im to nezdvihne. Kia/hjondééé uspeli, lebo verejnosť sa dozvedela, že už sú to dobré autá za vtedy ešte dobrú cenu. Teraz je to už mejnstrímová klasika vrátane ceny, takých modelov je plno a naopak, človek si povie, keď to má cenu nemca, japonca, prečo by kupoval ešte prednomedávnom pochybnú kóreu. Predávať sa budú to áno, ale nie viac ako doteraz. Otázka, je čo viac prináša automobilke, lebo vývoj marže nepoznám.
Ja si skôr myslím, že predaje im v tejto triede padajú priamo úmerne tomu o koľko viac predávajú v čoraz populárnejšej triede SUV, kde bodujú so Sportage a Tucsonom (predtým ix35)
Přesně tak, jako levnější alternativa měli Korejci v Evropě větší šance, teď nabízejí auta s ev. mainstreamem naprosto srovnatelná, logicky i cenově, a tak se vytrácí původní důvod ke koupi těchto značek. Prodeje budou střednědobě (podíl) spíš klesat, pokud ale ta auta budou povedená i v další jedné dvou generacích, budou nakonec růst. Dost tomu pomáhají i zmatené kroky některých tradičních ev. značek, Fiatu například, nejasná modelová strategie PSA atp.
ono sa to uz kusok prerozdelilo .... a zrovnalo .. ale na druhu stranu chyba v triede uz delta... konci lancer... tipo za mna tiez sa povodnej brave nevyrovna... a nie je ani motoricky ani svojim know-how ta prava nahrada... rovnako C4 ma uz svoje vek a o poltriedy mensi cactus tu za nu opat nie je rovnocenna nahrada... takze to vsetko hra do karat rozbehnutemu ceedu aj i30 ... navyse ja sa vsadim ze mnohi s nimi jazdia aj po prechode od fordov renaultu citroenu a pod... cize uz od zavedenych europskych znaciek .. nejde tu len o novych majitelov... sam sused ma ceeda a predtym mal punto... takze odchod od fiatu a hura do ceedu... to iste nas byvaly kolega v praci... mal kedysi malu fiestu .. dnes jazdi bielou i20-tkou ;-) .. cize mnohi dnesni zakaznici ku korejcom odchadzaju prave od europskych znaciek ... alebo sportage.. sused mal fabiu bombi.. dnes ma sportage.. opat prechod od eu vyrobcu ku korejcovi... a prave je to tym podla mna ze sa to zrovnalo...takze tym padom uz dokazu zobrat zakaznikov aj od eu znaciek... je to uz vyrovnane proste.... este tu a tam su nejake malicke rozdiely... obzvlast motor alebo kasna nemusi sadnut... ale celkovo by som povedal ze korejci to uz dohnali.. ba niekde ako v priapde stingeru ci sorenta su asi aj nad bezny priemer uz ;-)
Já bych tolik pozitivní nebyl. Někteří významní hráči odpadají, ale mnoho jiných si své silné pozice drží nebo ještě posilují. Korejci mají problém vymanit se ze škatulky lowcostu pro kolenovrty a vzhledem k úsilí zde vyvíjenému se žádné velké úspěchy nedostavují.
Skúšal si si niekedy pozrieť Europske predaje H/K? Každý rok mierne posilnia. Ich podiel síce stúpa po desatinkách. Ale ich tržby nie. Tretina ich predajov sú SUV a až do teraz nemali žiadne malé a lacné. A ani ten zvyšok sa už nepredáva za low cost ceny. Ale pomer ceny a toho čo sa to dostaneš je stále lepší ako pri väčšine konkurencie. Ak chceš u koncernu v nižšej strednej triede benzínový štvorvalec s trochou výbavy, tak platíš ako by to auto bolo zo zlata. Riešim cenníkovú cenu. Rôzne fleetove zľavy sú u oboch.
Ten liter je tam uz v sucasnej generacii a myslim, ze bol predstaveny este skor ako ta 1.4 T. Byvala norma NEDC tymto pidimotorom vylozene nahravala, tak sa necudujme. Na opacnom konci sa spektra sa este predpoklada prichod 1.6 T s vykonom cca 200 k. Na dvojliter, ako ma Hyundai i30N vsak mame zabudnut.
Jel jsem tímto motorem v nové i30 fastback. Když odmyslím psychický blok, že motor má jen tři válce a budu to měřit optikou základnější motorizace, tak to nejede zle a mnohým postačí. Motoru se moc nechce do otáček a chvíli trvá, než se roztočí turbo a motor zabere. Když už zabere jede průměrně... Jenže problém je ten, že to není základní motorizace, je to prostředek nabídky :(.
1.0 Tsi jsem nejel, ale 1.0EB ano a ten Ecoboost jede srdnatěji, lépe graduje a jde do otáček... i tak bych asi litrový tříválec v této třídě obešel.. hlavně v případě jízdy na dálnicích.
presne tak... kludne mohli ponuknut aj 1,4 tgdi podladeny na nejakych 90kw a ten vytuneny liter so spotrebou 1,6tky stvorkolkovej vitary moze ist do certa .. ale nilen kia.. aj mnohi ini sa takto popalili ... casom ale predpoikaldam ze taketo kosacky okolo litra uz v autach nadobro skoncia... zmysel mi nedavaju a na moje slova opat dojde uvidis ... je to len otazka casu ... upsizing je stejne uz neodvratny ;-):yes:
Je zajímavé jak na toto srovnání často reagují Češi. Na zahraničních webech taky porovnávají Rapida s i30 nebo Ceedem (stejně jako s Oktávkou) a nikoho to nepřekvapuje. Zato u nás se všichni diví. Rozměrově jsou podobní, tak proč je neporovnat.
aj starsi logan mcv ma razvor rollsa tak preco ich neporovnat.... takato logika ale v autach sem tam proste uz neprejde ;-) ... navyse mnohe zahranicne testy su na urovni takej ze placem.. to aj ja by som to zvladol lepsie co s cim zrovnat a to sa vobec nepovazujem za odbornika ale len bezneho fandu ako vacsina tu s nas :-) ... ale jasne ved porovnat sa da vsetko so vsetkym.. aj octavka s bmw 3 ... ved to pozname ;-) ...
Rapid je konkurentem Ceedu a i30. Neříkám, že je lepší ale je srovnatelný rozměry. Bohužel díky mkt Hyunadie a Kie jsou tyto auta vnímány jako konkurenti Oktávky. Podívejte se na to i jiným pohledem..... Kdyby bylo v článku porovnání s A3, Lexusem CT, V40 a Imprezou, tak to Ceed a i30 projedou. Jak už tu někdo psal, tak Rapid je na jedné straně nižší střední třídy a mnou uvedená na druhé straně a holt Ceed a i30 jsou někde uprostřed. Proto je dobré do porovnání dát to lepší i horší a ať se každý rozhodne sám za sebe.
je prave 1,4 tgdi idealna kombinacia ... hoc ta 1,6gdi urciite nejednemu ( po dynamike az tak nebaziacemu zakaznikovi ) bude chybat--- ale trend je jasny.... uz v i30 tento motor hodne chvalili a tak sa dalo predpokladat ze v ceede tomu nebude inak ... a popravde taketo neico uz mohli mat v kii davnejsie ale radsej neskor ako vobec ;-) .. ale hlavne ze maju konecne aj nejakey ten oturbeny vhodne posadeny 4 valec konecne uz ... som zvedavy na fastback.. za mna prave aj v i30 je fastback najkrajsi .... a ako nadalej.. aj v tejto generacii asi takato cervena ceedu bude slusat najlepsie ( ale asi aj ina svetla.. biela a pod ) ...naopak k hyundai i30 mi uz zase viac pasuje modra alebo nejaka kusok tmavsia farba ...
v tabulke je akoze vtip? ved je o 10cm uzsi ako veskera jeho "vysnena konkurencia" v danej triede ;-) od ceedu cez 308 az po golf .. pokial viem tak ceedu skor konkuruje octavka v danej triede ak ide o skodovky
Neviem čo furt riešite Rapida. Je to hatchback nižšej strednej triedy, veľkostne na jej spodnom okraji, ale stále kompakt. A napriek menším rozmerom prekonáva viacerú "plnohodnotnú" konkurenciu, čo by taký Megane či 308 dali za vnútorný priestor Rapida SB (najmä na zadných sedadlách a v kufri). Trhovo mieri na tie lacnejšie kompakty resp. slabšie verzie konkurencie (na tie ostatné mieri Octavia), ale napr. prezentovaný Ceed nemôže Rapidu moc vytýkať, tiež končí na 1,4ke presne ako Rapid, nemá štvorkolku, rovnako ako Rapid má dvojspojky atď.
A Pulsar byla skoro premie, je neuvěřitelne co se někteři snažite ze škodovky dělat. Ani jako mainstream za moc nestoji a někteři z ni dělate skoropremii.
Rapid je obyčejný levný kompakt, který podélnou prostorností překonává mnoho jiných a který se snaží sebrat zákazníky mimo jiné Ceedu. Můžete o tom vést spory, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžete dělat.
Tak snad každy se nějakym zpusobem snaži o zisk. Ale argument, že podelnou prostornosti překonava mnoho jinych nějak neberu to klidně i jedničkove BMW nebo Audi A3 a takovy již zmiňeny Pulsar ve třidě kde co.
Tak to rozhodně a za timto učelem byl i evidentně Rapid stvořen. A tušim, že nova generace rapidu bude ještě prostornějši hlavně šiřkou pujde na běžny standard nižši středni.
U nás se ceny pohybují okolo Tipa HB (ve vyšších verzích je Tipo mírně dražší), takže jde o jednu z nejlevnějších cest k rodinnému autu. Na Slovensku bývá dražší.
Neviem v ktorom vesmíre, kolega kupoval kompakt a Rapid 1,2TSI mu vyšiel ako najlacnejší z kompaktov, a to samozrejme porovnával s tými lacnejšími ako je Ceed, Astra a spol. Ale samozrejme chce to ísť ďalej ako len po cenníky, treba sa popýtať na reálnu cenu u predajcu, až tam sa ukáže rozdiel.
Ve vesmíru ČR v roce 2016.
Civic 1.8 i-VTEC 104 kW s 17" koly, aut. klimou, stěrači, světly, bluetooth handsfree, parkovací kamerou, koženým volantem, řadící pákou, el. okny, el. zrcátky+vyhřívání, 6° převodovkou stál 430k,
Toyota Auris 1.6 VALVEMATIC 97 kW s touto výbavou cca 420k,
Rapid Spaceback 1.2 TSI 81 kW s touto výbavou stál cca 430k.
I dnes dáš do konfigurátoru Rapid s lepší výbavou (Monte Carlo) a začínáš na 410k (1.0 TSI 81 kW).
A ano, porovnávám ceníkové ceny, přijde mi to fér, jiné srovnání obecně v rámci modelů udělat nejde...
I dnes, když si člověk zkusí dorovnat výbavu Rapidu třeba k Hondě Civic Elegance 1.0 (490k), tak se potom nestačí divit, jak je Škoda drahá (Civic je výrazně větší, má vyšší výkon, víceprvek vzadu apod.).
Tak keď aktuálne u nás pozriem do cenníkov, je to najlacnejší Rapid 1,0TSI za 12440 eur, najlacnejší Civic 1,0turbo 16990 eur. Už toto samotné stačí, aby sa záujemca o Rapid na Civic ani nepozrel. A aj kto si dá porovnateľnejší model Rapidu (silnejšie TSI s najvyšším stupňom výbavy Style), ten stojí 15440 eur. Teda stále o dosť lacnejšie, ako Civic.
A to je len cenník, pričom podstatná je - ako píšem vyššie - skutočná cena, ktorú Ti spraví predajca. Prídeš do Škodovky a bez pýtania dostaneš zľavu, keď vyjednávaš tvrdšie a obeháš viacerých predajcov, úvodnú zľavu zdvojnásobíš. V Honde dostaneš akurát tak koberčeky zadarmo, ale nie zľavu. A tam vznikne ten rozdiel.
Btw. ja netvrdím, že Civic nie je lepším autom ako Rapid, to bez debaty je. Len tvrdím, že aj ten cenový rozdiel tam je a v reále nie je malý (povedzme 2-3t eur), takže pre mnohých kupujúcich jednoduchšia technika v pohode stačí, ak ušetria nemalý balík. A nefandime si moc, nejaký multilink vzadu namiesto torzky bežnému kupujúcemu nič nehovorí a to, že Civic môže mať 134 kW motor či dokonca type R, záujemcovi o 1,0 R3 môže byť fuk. A trojvalec v Civicu za 17000, to je proste silná káva pre väčšinu.
V ČR nejlevnější Civic 1.0 95 kW (tempomat, klima) 15000 eur, další výbava 16600 eur a elegance (s navigací, 17", vyhřívané sedačky apod.) za 18900 eur.
V ČR nejlevnější Rapid spaceback 1.0 81 kW 12400 eur, slušná výbava (ale pořád bez navigace, tempomatu apod.) za 15900 eur, po dovybavení asi 17500 eur.
Takže takové rozdíly se u nás nekonají...
To je ale jedno, psal jsem o předchozí generaci Civicu, který byl rozměry i technikou rapidu blíž a stál zhruba stejně. Mrkni na Auris a ten má taky víceprvek vzadu a stojí jak Rapid.
Tato generace Civicu je kvalitativně jinde, spíš ji recenzenti staví vedle A3, než čehokoliv jiného, takže tam je jasné, že to bude cenově jinde.
Mě ve Škodovce/VW nenabídli skoro žádnou slevu, sebevědomě mi nabídli drahou ceníkovku mínu asi 10k Kč, ale je pravda, že v Hondě jsme uhádali metalízu a tažné zdarma (cca 20k), kámoš uhádal slevu na CR-V z 650k na 600k, Ford dal velkou slevu (50% na příplatky) a zdarma záruku na 5 let, Renault taky krásnou slevu, Dacia nabídla dodání vozu za 7 měsíců :-D.
9G byla ke konci za výprodejové ceny zajímavá, to je fakt.
10G je zajímavá po akční slevě 80t, která teda bohužel platí jen na litr... ale pro srovnání s Rapidem je litr samozřejmě až až. Reálně tam bude rozdíl v ceně cca. těch 50-80t, což asi odpovídá.
Nevím kteří recenzenti srovnávají Civic s A3, Audi si potrpí na interiéry a u Hondy je naopak interiér slabší místo (přední sedačky jsou slabé, vzadu se sice sedí celkem dobře, ale je to tam hodně neútulné a šedivé). Poslední srovnávačka co jsem viděl byla s Tipem, Meganem, i30 a Golfem a Civic skončil přesně uprostřed.
[odkaz]
Asi jsem si to přečetl "mezi řádky", ale jízdní vlastnosi, řízení a řazení řadili u Civicu zatím všichni k prémiovým a předokolky v prémii dělá Audi. Celkově ty recenze vycházely tak, že je cenově mírně nad mainstreamem, ale kvalitativně se blíží prémii.
A interiéry fakt neřeším, to z mého pohledu nedělá auto ani z 20% tak, jak podvozek ;-).
Monte Carlo bych pro porovnání nepoužíval. Je to především designový paket, jehož výbava dříve zdaleka nedosahovala ani úrovně Style (dnes je to cca nastejno). Style Plus liftback (xenony, tempomat) začíná na nějakých 390 tisících.
Pravda, dal jsem do konfigurátoru Style liftback a dovybavil to na úroveň toho Civica a je to 445k Rapid / 490k Civic. Ale jak jsem psal, tato auta nejsou příliš srovnatelná ani rozměry, ani technicky, myslel jsem minulou generaci Civicu, ta byla asi o 40 k levnější, než ta aktuální a rozměrově i technicky měla k Rapidu blíž.
[odkaz]
Tak ještě aby se top motorizace na úrovni někdejších "dvoulitrů" nelíbila.
Horší je ta atmosférická 1,4, jako základ. Celá rodina na palubu a táta může leda okusovat volant.
Že se jim ten tříválec ne zcela povedl je škoda, nejspíše totiž skončí jako nejprodávanější motorizace. Komu bude 1,4 málo a 1,4T bude drahá skočí po něm.
A že kde kdo i30 srovnává s Rapidem? No, prolezl jsem si liftback i30 a srovnávat ho s Oktávií opravdu není fér. Zpracování, výbava i prostor ve voze je spíše srovnatelný s Rapidem.
Praveze klasicka 1.4 MPi ako zaklad je ideal. Pre niekoho, kto jazdi okolo komina, po meste, pripadne ine kratke trasy. Nema to priamy vstrek, turbo. Nepotrebuje to filter pevnych castic. Nebude to trpiet na zvysene karbonovanie motora. Pre nenarocnych ideal.
No pokud to nemá přímý vstřik, tak to pro někoho může mít své kouzlo, souhlasím. Ale má to bratrův kamarád a je z toho zoufalý. Slabé až podmotorované.
Tak zase priznajme si, ze atmosfericka 1.4 v aute, ktore vazi 1.3 t uz z principu nemoze byt ziadna hitparada. Ako som spominal, zakladna motorizacia pre najmenej narocnych.
Ten motor nie je žiadne terno, hlavne pre niekoho kto je zvyknutý na turbo, alebo veľké objemy. Ale mam v okolí ľudí čo majú aktuálnu verziu toho motora(do roku 2015 bol na tom o dosť horšie) a v princípe nemajú problém. 90% času jazdy po meste a 2-3 dovolenky za rok to zvládne. Okrem toho pred rokmi sa jazdievalo s oveľa slabšími autami a aj dnes je ešte dosť ľudí ktorý si kúpou toho MPI výkonovo polepšia.
Do mesta 1,4 74kW stačí, to ano. Ale pred rokmi takéto auto nevážilo cez 1300kg ale často sotva 1000kg. Takže s motorom 1,8 74kW to bol naopak príjemně živý automobil. Doba pokročila, emisie, bezpečnost, komfortná výbava...
Kórejci nepýtajú za 4 valce astronomicky príplatok. Pri i30 je tam rozdiel len 7 stoviek a netlačia ho len do top vybav. Takže trojvalec dominovať len u ľudí ktorý sa orientujú podľa výkonu a ani nevedia, že motor má nejaké valce(čo je dosť možné väčšina kupujúcich).
Staticky je i30 možno podobná Rapidu ale po rozjazde je rozdiel priepastný.
Tak to u nás sme na upne iných cenách. Keď pozriem štadardný cenník, tak 1,4TGDi štartuje v druhej výbave confort na 15600EUR čo je cca 400 000 Českých a o 1100 viac by som dal za už slušne vybavenú verziu family. To sa čudujem, že nefičí šedý dovoz.
Ta 1.4CVVT byla docela chválený motor, tady byl nedávno ve srovnávačce s Fordí 1.6ti-vct a vyšel z toho lépe. V roli základu je to myslím slušná volba - v rámci možností.
Divný. S i30 a litrem mám něco najeto. Při spotřebě 8l musim jet 160-180. Když to jede 130tempo tak 5,8. Auto mělo najeto 3.000km takže nic moc. Jel jsem s tim na Slovensko 150 dálnice 140 na slovensku a spotřeba 5,6l (to stáhly okresky)
Sám bych si ten motor nekoupil, ale zdá se mi, že se tu zase dělá prostor pro litr od VW jak tam je úžasnej
Osobně by mě to porovnání litrů mezi sebou zajímalo. S Rapidem a 81kw litrem se mi jezdí dobře. Na rozdíl od 1,2tsi pro nízkou spotřebu se nemusí trápit na nízké otáčky. Taky to ani neumí. Ale na vyšší otáčky je jízda svižná a při tom spotřeba šla dolu. A nejspíše se kvůli tříválci zapracovalo i na odhlučnění, ten motor je tiší a není tolik uřvaný. Stále se bavím o porovnání s 1.2... Co je sním ale tragické, je rozjíždění na zpátečku do kopce, to byla velká výzva. Jednička je krátká, tak to dopředu problém není. Na druhou stranu bych ho v Octavii asi nechtěl, ikdyž je tam trochu jiná silnější verze. Nemá rád zátěž na nízké otáčky, tak by mě zajímalo jaké je spojení s DSG. Jestli ho moc nepodtáčí a pak neduní. Toho bych se docela bál. Jak známo jak dokáže DSG podtáčet motory. Takže v reálu je samotný 1L tsi pokrok oproti 1,2 tsi. Není to jen zase blamáž na nízkou udávanou spotřebu. Tady nahrazuje 1,6gdi a i v tom si myslím, že to bude slušný jízdní pokrok. Ale těžko říci, jak je porovnání s konkurencí, podle testů to vyznívá jasně. Ale jestli je to v reálu nějak víc znát. U životnosti to může být taky jen dobře, jak si nechal čtyřválec líbit i otáčky klidně okolo 1200 tady by to dělal jen masochista.
Tak v rodině to máme s DSG, tragické. Moje máma s tím před barákem nedokázala zaparkovat, Svah. Já navyklý klasických měničových automatů a manuálu jsem to tam mezi auta dostal, ale zpocený jsem byl až na zadku. To co řidič dá lehkým skluzem spojky a klasický automat skluzem měniče, spojka řízená počítačem, navíc hlídajícím v nízkých otáčkách pajdavý tříválec, nedává. Motor jinak ve standardních režimech na auto kde by byla standardem "čtrnáctistovka" není špatný, jen je to tříválec. Podle mne celkem zajímavý zvuk, ale praktické minimální otáčky s lehkou zátěží 1500, a pod zátěží alespoň 1800. Přesednutí ze šestiválce byl, logicky očekávatelný, těžký šok.
Ani nikde jinde se nevysvětluje důvod navrácení paty A-sloupku vzad (tam, jak měla 1. gen. Cee´d) - zde skoro o 7 cm(!). Zhorší se tím obtékání vzduchu v oblasti končící kapoty a začínajícího čelního skla, zhorší se tuhost v oblasti přepážky motor-kabina - kostra kabiny - hrnce závěsů předních kol (tady ani nikde nevidíte přídavné výstužné členy jako třeba u Volva). Co se tím ale zlepší? Výhled vpřed? - ani bych neřekl při pohledu na kostru. Nebo proč se to vlastně dělá? Nárazovky?
Mimochodem je to taky ta zásadní a nejhlavnější změna boční siluety - komaptní tvar je zkrátka pryč.
PS:
Zmizelo trojúhelníkové okénko (zdvojený A.-sloupek poblíž jeho paty) bránící částečně ve výhledu.
Pozn. Hyundai i30 minulé generace ho neměl, ačkoliv kostra karoserie byla téměř identická. Měl zato tlustší A-sloupek, než Cee´d. I dnes je kostra i30 a Ceed vlastně identická. Inu russelsheimští inženýři (původem od Opelu?) - chválím jejich práci!