Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová levná značka od Volkswagenu bude připravena v roce 2018

Jan Mička
Diskuze (60)
Nová levná značka koncernu Volkswagen byla nejdříve plánována pro letošní rok, neukáže se však dříve než v roce 2018.

Úspěch automobilky Dacia na evropském trhu je jasným ukazatelem toho, že ne každý potřebuje automobil s luxusní výbavou. Stačí pouze, aby byl nový, s platnou zárukou, a hlavně jednoduchý kvůli pozdějším opravám. Na podobné bázi funguje i značka Datsun vzkříšená Nissanem, a brzy se přidá také nováček koncernu Volkswagen. Bude to ovšem později, než se očekávalo.

V roce 2013 jsme na základě sdělení Martina Winterkorna, předsedy představenstva koncernu Volkswagen, uvedli zprávu o příchodu nové levné značky v roce 2015. Vzhledem k vývoji levnějších metod výroby ale bude připravena až v roce 2018. Winterkorn ostatně o prodlevě hovořil už letos v Ženevě.

Novinky vyplývají z rozhovoru s Winterkornem pro včerejší vydání německého Bildu. Nová značka v roce 2018 představí tři modely – SUV, sedan a hatchback, pravděpodobně v tomto pořadí. Slovo „levné“ ale v tomto případě trochu ztrácí význam, protože vozy mají stát od 8.000 do 11.000 eur, v přepočtu tedy 220.000 až 300.000 korun.

Což o to, na základě příslibu o dodržení standardů Volkswagenu by se u nás ceny daly překousnout, vozy ale primárně poputují do Indie, Latinské Ameriky, Východní Evropy nebo Afriky. Vyrábět se budou v Číně a v Česku se s nimi nesetkáme.

Winterkorn se ve stejném rozhovoru vyjádřil také k Bugatti Chiron, nástupci slavného Veyronu, který byl nedávno doprodán. Jak se dalo očekávat, bude vůz poháněn hybridním ústrojím a postaví se tak vedle hypersportů jako je LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder. Na rozdíl od nich ale má mít výkon přes 1000 kW.

Jan Mička
Diskuze (60)
Avatar - romgator
3. 7. 2015 10:31
Re: lidový vůz
Naprostý souhlas. :yes:
1. 7. 2015 17:27
Re: lidový vůz
Přesně tak. V té době si VW pomýšlel na místo mezi německou prémií (viz Phaeton). Škoda a Seat měly být pod VW a Audi, ale žádný low-end nebo low-cost. Volvo/ Alfa byly sebevědomé cíle, ale řekněme solidní mainstream. Jenže Seat se nepovedl a VW také přehodnotil své ambice.
30. 6. 2015 23:02
Re: lidový vůz
Dacia sa vyvážala na podstatne viac trhov ako Wartburg, navyše Wartburg vyrábal po licenčných začiatkoch vlastné autá bez image a histórie, Dacia produkovala v tom čase iba licenčné autá známe a úspešné vo svete.
Avatar - romgator
30. 6. 2015 16:04
Re: mizernyho designera
neber ho vážně, ten design Škodovek se ujal, další generace budou pokračovat v jeho stylu. Teprve až za dlouho se Škoda vytasí s něčím novým.
Avatar - romgator
30. 6. 2015 15:57
Re: lidový vůz
Vzpomínám si na jedno velmi staré číslo časopisu Svět Motorů (myslím, že to byl on) a tam psal autor článku, že Škoda měla být konkurent prý pro Volvo a Seat pro Alfu Romeo. Nevím, zda je to pravda nebo ne, ale pokud ano, tak vlastně nebylo jasné, jaké určení by Škoda v rámci koncernu měla. Takže ten low-cost asi nebyl jistý. Ale jak říkám, nemám ten článek jak sehnat, nemohu to doložit, jen si to pamatuji. To byla ta doba, kdy se krátce na trhu vyskytla první Octavia pod křídly VW.