Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 2 citelně naroste a bude úspornější

Jan Mička
Diskuze (46)
Nová generace Mazdy 2 by se sice měla představit až za měsíc, první oficiální informace však máme již nyní.

Nová generace Mazdy 2 bude v rámci automobilky čtvrtým modelem, který vytěží maximum z nových technologií Skyactiv. Po SUV CX-5, sedanu a hatchbacku 3 a modelu 6, který si v lednu odnesl titul Auto roku 2014, se tedy opět dočkáme vozu, který kašle na downsizing a s emisními normami se vyrovnává po svém.

Zatímco fotografie produkčního vozu jsou stále ještě přísně střeženy (Mazda však prozradila poměrně dost díky ženevskému konceptu Hazumi), o rozměrech již máme zcela jasno – délka karoserie narostla na 4060 milimetrů (+140 mm), rozvor náprav měří 2570 milimetrů (+80 mm) a výška má pěkně kulatých 1500 milimetrů (+25 mm). Z oficiálních informací dále vyplývá, že šířka 1695 milimetrů zůstala beze změny, hmotnost se však ve srovnání s předchozí generací zmenšila asi o 100 kilogramů (při současném zpevnění karoserie o 30 %) díky použití upravené platformy modelu 3.

Ruku v ruce s nízkou hmotností jdou nové úsporné motory Skyactiv. Zájemci o benzinové čtyřválce mají na výběr ze dvou výkonových verzí atmosférické patnáctistovky, přičemž ta slabší má výkon 55 kW a točivý moment 135 N.m. Milovníkům nafty pak automobilka připravila zcela nový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D s výkonem 77 kW ve 4000 otáčkách za minutu, solenoidovými vstřikovači a turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Z informací serveru Motoring.com navíc vyplývá, že by motory neměly v průměru spotřebovat více než 5,5 l/100 km.

Pro Mazdu je v prvé řadě nejdůležitější domácí, tedy japonský trh. Zdejší start prodeje je proto plánován na srpen letošního roku a Evropa se nové „dvojky“ dočká o něco později. Výroba bude probíhat v Mexiku, Japonsku a Thajsku.

Jan Mička
Diskuze (46)
2. 7. 2014 18:52
Re: Spotreba
Ale jazdí, tak ako 6ka 2,0 skyactive AT v meste za 6,5 l benzínu, mám to odskúšané
1. 7. 2014 15:52
Re: To zníženie hmotnosti o 100 kg je nereálne.
Veď práve. Tak neviem, kde chce medzigeneračne okresať ďaľší metrák? ;-)
1. 7. 2014 12:12
Re: To zníženie hmotnosti o 100 kg je nereálne.
Nezní to moc reálně. 100Kg??? To už bude asi i o horší výbavě, protože 100kg na autě co má cca 1tunu je strašně moc, to když se povede :yes:
Avatar - šmoula nešika
1. 7. 2014 09:48
Re: A hele - Mito má sestru...
Já vím, to už je slovíčkaření. Tohle auto, ač mladší, bude zároveň dospělejší, ale nejen technicky, jak máš na mysli. Zatím to vypadá, že bude i tak nělak líp udělaná, bude mít lepší reklamu, tudíž i prodeje. A vůbec bych se nedivil, kdyby líp jak míťa jezdila. To nepatří zrovna k nejvíc cuore sportivo Alfám, zato dvojku mají všichni rádi. A jestli má být ještě lehčí a dávají si na ní tak záležet...
1. 7. 2014 09:45
Re: 135 Nm
můj tip je 1x elektromotor v nápravě a 4x ve dveřích :-)
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D