Nová Mazda 2 citelně naroste a bude úspornější
Nová generace Mazdy 2 bude v rámci automobilky čtvrtým modelem, který vytěží maximum z nových technologií Skyactiv. Po SUV CX-5, sedanu a hatchbacku 3 a modelu 6, který si v lednu odnesl titul Auto roku 2014, se tedy opět dočkáme vozu, který kašle na downsizing a s emisními normami se vyrovnává po svém.
Zatímco fotografie produkčního vozu jsou stále ještě přísně střeženy (Mazda však prozradila poměrně dost díky ženevskému konceptu Hazumi), o rozměrech již máme zcela jasno – délka karoserie narostla na 4060 milimetrů (+140 mm), rozvor náprav měří 2570 milimetrů (+80 mm) a výška má pěkně kulatých 1500 milimetrů (+25 mm). Z oficiálních informací dále vyplývá, že šířka 1695 milimetrů zůstala beze změny, hmotnost se však ve srovnání s předchozí generací zmenšila asi o 100 kilogramů (při současném zpevnění karoserie o 30 %) díky použití upravené platformy modelu 3.
Ruku v ruce s nízkou hmotností jdou nové úsporné motory Skyactiv. Zájemci o benzinové čtyřválce mají na výběr ze dvou výkonových verzí atmosférické patnáctistovky, přičemž ta slabší má výkon 55 kW a točivý moment 135 N.m. Milovníkům nafty pak automobilka připravila zcela nový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D s výkonem 77 kW ve 4000 otáčkách za minutu, solenoidovými vstřikovači a turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Z informací serveru Motoring.com navíc vyplývá, že by motory neměly v průměru spotřebovat více než 5,5 l/100 km.
Pro Mazdu je v prvé řadě nejdůležitější domácí, tedy japonský trh. Zdejší start prodeje je proto plánován na srpen letošního roku a Evropa se nové „dvojky“ dočká o něco později. Výroba bude probíhat v Mexiku, Japonsku a Thajsku.