Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Mazda 3 se blíží. Dostane novou platformu, unikátní motor a digitální budíky

Základem připravovaného kompaktu bude nová platforma. Design bude vycházet z loňského konceptu Mazda Kai.
Zpět na článek
4. 6. 2018 15:46
4. 6. 2018 16:32
4. 6. 2018 16:39
5. 6. 2018 00:24
5. 6. 2018 09:38
4. 6. 2018 16:30
5. 6. 2018 08:57
5. 6. 2018 09:22
5. 6. 2018 10:16
5. 6. 2018 11:15
5. 6. 2018 11:19
5. 6. 2018 15:33
Avatar - Loptos
4. 6. 2018 15:46
nova 3
Som fakt zvedavy aka bude. Sucastna 3jka je nadherne auto, ale ma podla mna dost destske muchy, ktore by nova mohla vyriesit. :-)
Rozbalit vlákno
4
4. 6. 2018 16:32
Re: nova 3
Mně chybí kombi nebo aspoň lift místo sedanu, ale zbytek světa asi není tak posedlý kufrem jako ČR. Další věc je 230 Nm z přeplňovaného dvoulitru, to je dost málo, když 1,4 dává 250...
Avatar - Emel
4. 6. 2018 16:39
Re: nova 3
To je pravda, nepřeplňovaný 2.0G dává 210Nm, takže 230Nm nevypadá nijak zázračně.

Už při prvních testech se objevily se informace, že kompresor má sloužit spíš k regulaci bohatosti směsi (zajištění dostatečně chudé směsi) než k faktickému přeplňování, viz [odkaz]
Avatar - skejpa
5. 6. 2018 00:24
Re: nova 3
... Velmi zajímavou věcí je rovněž kompresor. Je shodný s tím, co známe z běžných motorů, ovšem jeho naladění je jiné a především smysl použití naprosto opačný. Fakticky jde o přeplňovaný motor, jenže zatímco běžně je žádoucí dostat do válce více vzduchu, aby bylo možné přidat více paliva, zde slouží kompresor k tomu, aby byla směs dostatečně chudá a tím pádem se šetřilo palivo. ...

Jinými slovy to vlastně přeplňovaný motor není, ač je osazen kompresorem :-)
5. 6. 2018 09:38
Re: nova 3
pekny kombik by byl super! ;-)
Avatar - Emel
4. 6. 2018 16:30
Překlad
Hele, já vám obvykle češtinu toleruju, ale tohle je fakt děs... vždyť to vůbec nedává smysl.

Mazda se navíc zatím neváhá vzdát ani turbodieselů. Dokazuje to i vývoj nového čtyřválce 1.8 Skyactiv-D, motor s 85 kW a 270 N.m

...a kecy jako že má nová platforma zajistit větší vytříbenost jsou taky dobrý tak do tiskový zprávy (ok, já vím, že tohle se tak prostě píše všude, ale když už jsem dneska za rejpala...)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 17:21
Zase bez hybridu :(
Skoda ze sa nevie Mazda spojit s Toyotou a neskombinuje THS s Mazda motorom.. asi Mazde vadi zvuk planetovej prevodovky..
Rozbalit vlákno
57
Avatar - _Karel_
4. 6. 2018 17:36
Re: Zase bez hybridu :(
Škoda pro koho? Na co hybrid? Když trojka jezdí za šest litrů benzínu a s novým motorem bude nejspíš jezdit za pět, k čemu proboha tahat baterky a elektromotor? 8-s
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2018 17:41
Re: Zase bez hybridu :(
Nekdo furt rad tahá baterky na vylet.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 18:57
Re: Zase bez hybridu :(
Nekdo.. asi dva krat viac ludi ako je vas Cechov jazdi s trakcnymi baterkami :-) a podiel prudko stupa, samotna Mazda tvrdi ze vsetky jej modely budu elektrifikovane v 2030.. takze preto ma netesi ze ani v novej generacii 3ky nepride konecne hybrid aj ked mala na nom Mazda spolupracovat s Toyotou.. to moze znamenat aj to ze sa priklonili na cestu cistych BEV a tam tych bateriek budes mat omnoho viac, co ta asi nepotesi.. :-)
4. 6. 2018 18:14
Re: Zase bez hybridu :(
6 l?
>:D
Avatar - _Karel_
4. 6. 2018 18:37
Re: Zase bez hybridu :(
Nám během 70tkm jezdila za šest, v zimě o nějakou decku víc. Na SM je 48 aut pod 6l, 190 aut 6,5l. Takže čemu se řehníš?
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 18:50
Re: Zase bez hybridu :(
Tomu ze porovnavas jablka s hruskami a nechapes koncept percentualneho podielu >:D
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 18:43
Re: Zase bez hybridu :(
Mazda 3 s automatom a 136 konmi jazdi za 6l benzinu? To asi vies o modely ktory nikto iny nevidel. Nastuduj si fakty.
Avatar - _Karel_
4. 6. 2018 19:06
Re: Zase bez hybridu :(
Stenli, ne že bych měl přehnané představy o tvé inteligenci, ale - když napíšu "trojka jezdí... a s novým motorem nejspíš bude jezdit..." tak by i někdo jako ty mohl pochopit, že AKTUÁLNÍ trojka jezdí ..... a NOVÝ motor by měl jezdit.....
A "fakty" si nastuduj ty, s novým motorem už se jezdilo. [odkaz]
4. 6. 2018 22:53
Re: Zase bez hybridu :(
Mazda ma usporny motor Sky active............................. Ani ti radsej nenapisem, aku mam spotrebu s TSI, lebo nebudes verit.............
Koelgyna s hybridom Priusom vie mat lepsiu spotrebu iba v meste, inak nie.........
Leon TSI ak je vylet tak mimo mesto v pohode 5 litrov ( jazda v ramci predpisov ) dokonca aj pod 5 nie je problem.
Za co mozem VW koncern pochvalit pri TSI motoroch rady EA 211 je ekonomika prevadzky ( spotreba ) ;-)
5. 6. 2018 08:37
Re: Zase bez hybridu :(
Pozerám , že tu máme ďalšieho toppera.… Predpokladám, že porovnávaš spotrebu pri rovnakom spôsobe jazdy a plus mínus rovnakých trasách.
5. 6. 2018 13:12
Re: Zase bez hybridu :(
Nie ked ja som zaparkovany na parkovisku a ona ide :-) samozrejme ze rovnake podmienky
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2018 17:40
Re: Zase bez hybridu :(
Vždyť hybrid je úplně proti filosofii Mazdy. Snaží se dělat lehká řidičská auta. Kolik jsi na dálnici viděl za kamionem Mazd a kolik hybridů. Ten nový motor je alternativa k hybridu i k dieslu. Tu 1.8ku nechápu.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 19:17
Re: Zase bez hybridu :(
Toto je ta najvacsia blbost aku som dnes cital.. Zjavne si nepochopil vyznam slova hybrid. Je to kombinacia viacerych konceptov za ucelom vyuzit vsetky ich vyhody.
Taki ako ty vypisovali ze hybrid je proti filozofii Porsche a zrazu ich hybridne sportove modely vyhravaju preteky a seriove biju konkurenciu. A to uz jazdia BEV Porsche..
To budes ale v poriadnom soku ked okolo teba preleti 180k Toyota hybrid. Neviem ako ty ale ja si nevsimam auta za kamionmi.. skus sa zamysliet a snad prides na to ze ak ide auto za kamionom tak to nie je chyba auta, ale rozhodnutie vodica. To ze 136k hybrid vie ist rychlejsie ako Mazdy 1,2,3 ti netreba snad dokazovat. Mazda moze tlacit peniaze do draheho komplikovaneho vyvoja ICE a potom ho hodit do kosa a prejst aj tak na hybridy, alebo rovno EV alebo s tym zacat u z teraz a usetrit miliardy.. to ze ich realne vyhody konecne dosli aj Europanom dokazuju predaje, Mazda uz nema na co cakat a ako byvaly majitel Mazdy som sklamany ze to stale oddaluju.. :-(
4. 6. 2018 19:26
Re: Zase bez hybridu :(
136k hybrid Toyoty dynamicky vůbec nestíhá 120k dvoulitr v Ma3 a rychleji nejede ani omylem, Vmax 180 km/h je pro srandu králíkům vedle 195 km/h Mazdy. V zatáčkách se ta těžká hromádka baterek a elektromotorů už vůbec nechytá a na okruhu dostane 5 sec.
[odkaz]

Hybridem od Toyoty by Ma3 dokonale zabili.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 19:33
Re: Zase bez hybridu :(
Pisem nieco o 120k dvojlitri? Ty si asi nepochopil rozne urcenie aut ktore porovnavas. Snad ti to dojde pri pohladne na spotrebu..
4. 6. 2018 19:53
Re: Zase bez hybridu :(
A s čím chceš 136hp pohon srovnávat? Se silnějším dvoulitrem? No to bychom se nasmáli. Nebo se 100hp 1.5? I ta má odměřenou dynamiku lepší než ten hybrid v Aurisu (0-100 za 10,6) a má vyšší Vmax a v zatáčkách hybrid rozseká tuplem na hadry, protože je ještě lehčí. Napsal jsi, že hybrid je rychlejší. Není, hybrid Toyoty je beznadějně pomalý a k naturelu řidičských aut Mazdy absolutně nevhodný. Pokud by si Mazda měla koupit někde hybridní pohon, tak u někoho, kdo dělá řidičská auta i s hybridním pohonem, to Toyota určitě není, ta dělá úsporná auta, ale řidičsky tupá a jalová.
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2018 20:22
Re: Zase bez hybridu :(
Opičáku, tomu wolovi wůbec nejde o Mazdu, jemu jde o ty slavné hybridy. On tady jen trolí, nacpal by hybrid do čehokoli a prohlašoval by jak je to úžasně skvělé. je úplně stejný jako fandové Tesly.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 20:56
Re: Zase bez hybridu :(
FailDiesel, ty si uz pocul o najlepsich sportovych autach sucasnosti, 918, P1 a LaFerrari? Vsetko su to hybridy.. tvrdim ze su skvele, mylim sa? Si rovnaky ako ostatni TDI traktorovi uchylaci.. tam nie je comu fandit. Fandovia Tesly maju ovela viac dovodv.. a to kazdy den..
5. 6. 2018 09:48
Re: Zase bez hybridu :(
Hybridy ako hydridy.
Kazdy z tych hypersportov funguje na inej hybridnej baze,ale vsetci maju urcite jedno spolocne,ze ten hybrid tam nemaju kvoli znizeniu spotrebe o ktorej tebe a podobne zmyslajucim jedincom ide.
V dnesnych Toyotach a Lexusoch nevidim ziadny rozdiel v spotrebe oproti dizlovym,ale sky active motorom od Mazdy.Je mi jasne,ze mi napises,ze to je stylom jazdy a na hybride sa musim naucit jazdit,ale auto ma sluzit mne a nie ja jemu a prisposobovat sa mu,lebo inac zere viacej ako iny rovnako velky motor od konkurencie.
Mne osobne sa v dnesnej dobe najviac pozdavaju plug in hybridy,kde uz je aj slusny dojazd na cistu elektriku,ale hydrid je nezmysel vhodny len na znizenie emisii automobilky teda pokial ho neosadia do hypersportu ,kde ma uplne ine vyuzitie ako v nudnych hydridnych autach Toyoty.
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 10:10
Re: Zase bez hybridu :(
Vobec netusis ako ja zmyslam, ja som si nekupoval hybrid kvoli nizkej spotrebe, mne sa paci jemnost rozjazdov, cuvania, prehadzovanie medzi D a R, tichost EV po meste, najlepsia spolahlivost, ziadne hrkotajuce svetlami blikajuce start/stop ktore lezie na nervy a ludia ho vypinaju a potom smradia a hrkotaju vedla mna na semaforeso svojimi TDI uplne nevhodnymi od mesta, to ze kazdy druhy nema tu istu skodovku alebo koncern ako ja atd.. spotreba je len prijemny bonus, u mna bezne 3,9 medzimesto po kopcoch Muran, Dobsina, Soroska..
Reagoval som na Mazdu ktora nasadzuje vysoky kompresny pomer a vznietenie bez sviecky alebo s jej malou pomocou.. to vsetko za jedinym ucelom - znizenie spotreby. Nie pre vyssi vykon, krajsi zvuk atd.. ja by som bol radsej keby to dosahovali hybridnou cestou, to je moje zelanie, kedze sa mi Mazdy pacia viac ako Toyoty, nemusi sa stotoznovat s inymi..
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 20:49
Re: Zase bez hybridu :(
Ty si fakt simpanz.. :-) Ktoremu slovu z tejto slovenskej vety nerozumies? "To ze 136k hybrid vie ist rychlejsie ako Mazdy 1,2,3 ti netreba snad dokazovat." Budes v soku ked sa raz dozvies o Supre, MR2, Celice, GT86 a Lexusoch >:D
Avatar - _Karel_
4. 6. 2018 20:55
Re: Zase bez hybridu :(
Takhle se ztrapňovat, to je snad masochismus.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 20:59
Re: Zase bez hybridu :(
Nie je to trapne ked nerozumies slovencine.. trapne je neuvedomit si to. Neva.
4. 6. 2018 21:25
Re: Zase bez hybridu :(
Bohužel ti asi opravdu nerozumím. 136k hybrid rychlejší než současná Ma3 prostě není. Naopak je o parník pomalejší a těžkopádnější, tudíž pro auta se sportovním feelingem jako je Ma3 zcela nevhodný.
Pokud vím, tak Supra, MR2, GT86 ani Celica hybridní pohon nemají. A pokud jej někdy v budoucnu v dalších generacích třeba dostanou, tak to určitě nebude 136hp varianta ze současného Aurisu nebo Priusu.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 22:02
Re: Zase bez hybridu :(
Pisem ze 136k hybrid vie ist rychlejsie ako Mazda 1,2,3, to ze tak nejde a vidis ho za kamionom je rozhodnutie vodica, neporovnavam ich maximalnu konstrukcnu rychlost. Ta je obmedzena urcenim auta a konstrukciou jednej (z dvoch) planetovej prevodovky, ine prevody by uskodili efektivite v prospech rychlosti ktora ako vo vacsine krajin ani v SR/CR nie je povolena, pre mna preto najnepodstatnejsi udaj.
Preco by mala nova Mazda dostat 3tiu z 5tich generacii Toyota hybridu, resp. spravna otazka je preco by Mazda vobec mala dostat spalovaci motor Toyota? Vsak ma svoje vlastne vyborne motory, dosahuju najlepsie realne spotreby, ak ale neratame hybridy, a to tym ze idu do hranicnych kompresnych pomerov.. teraz chcu ist este dalej a vsadzaju na komplikovane mechanicke riesenia a mozno uspeju, neviem, ale toto je uz pristup VW ktoremu sa rozpadaju TSI/TDI motory. Mazda samotna planuje plnu elektrifikaciu vsetkych modelov, tak naco to odkladat a este predtym minut tolko zbytocnych penazi na zhorsenie kultivovanosti motora ktore tiez neprospeje sportovosti. Mazda si kludne mohla nechat svoje motory, vlastne by spravila skor, to co teraz uviedla Toyota - sportove hybridy, Auris 180k a budu nasledovat dalsie.
Naopak, hybrid je pre auta so sportovnim feelingem idealny, vid 918, P1, La.. Ludia su proste na zatah turba uz zvyknuti, avsak predchadza mu hlucha chvilka bez vykonu, podradenie, roztocenie turba, navysenie tlaku az potom pride zatah, toto hybirdy a EV nepoznaju a problem je ze to nepozna drviva vacsina vodicov.
4. 6. 2018 22:33
Re: Zase bez hybridu :(
Já jsem nic o kamionech nepsal. Dal jsem ti odkaz, kde je odměřená dynamika Ma3 i Aurisu hybrid a z kterého je nad slunce jasné, že Ma3 je daleko dynamičtější/rychlejší auto než 136 hp hybrid v Aurisu, tedy v autě stejné třídy jako je Ma3. A nasazení takového hybridu by prostě byl pro Mazdu fail vzhledem k povaze/pověsti Ma3.

Kdyby si Mazda ponechala svůj motor, tak těžko může použít 136 hp hybrid Toyoty, ten je postavený kolem motoru Toyoty běžícím v Atkinsonově cyklu a žádný takový momentálně Mazda nemá. Mazda jde prostě svou cestou a vnucovat ji jednotku, která vyniká svou "antisportovností" (mizerná dynamika, velká hmotnost) je proti jejímu přirozenému naturelu.

Hybrid v 918 je úplně jiná liga než hybrid v Aurisu, zcela nesrovnatelné jednotky, jedna zaměřená na sport, druhá na šetření paliva. To je stejné asi jako porovnávat dvanáctiválec ve Ferrari a tříválec ve Škodovce.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 23:10
Re: Zase bez hybridu :(
A ja ti uz druhy krat pisem ze porovnavas auta s uplne rozdielnym urcenim a druhy krat ti pisem ze Mazda nema najmensi dovod nasadit "takovy hybrid" nasadi si samozrejme svoj v ktorom bude mat kludne ten isty vykon ICE + vykon hybridnej sustavy = zlepsenie kazdeho vykonoveho parametru. Bez potreby atkinsonovho cyklu, pisem to snad jasne.. Toyota by dodala Mazde iba hybridne ustrojenstvo, ICE Mazda ostava. Preto v prvom prispevku pisem ze sa Mazde asi nepaci zvuk planetovej prevodovky..

Stale nechapes zmysel hybridu.. 918 ma taky isty princip hybridu, ale tak isto ako ma posilneny ICE, 4,6l V8 vs 1,8l R4 tak ma posilnene aj ostatne komponenty ale princip hybridu ostava rovnaky. Aj v 918 hybridne ustrojenstvo vyrazne znizuje spotrebu,12 litrov v realnej prevadzke kde auto nesetria [odkaz] je nevidana hodnota u ovela slabsich aut a tak isto v THS hybridne ustrojenstvo zlepsuje dynamicke parametre, nie je to len o setreni. Je to len o nadymenzovani a to je samozrejme diktovane urcenim auta. To ze Toyota nema najmensi problem postavit hybridny V8 hypersport je jasne z jej LMP1 hybridov.
4. 6. 2018 23:52
Re: Zase bez hybridu :(
Když napíšeš, že hybrid 136 hp je rychlejší než cokoliv od Mazdy, tak ti musím po sto padesáté napsat, že se hrubě mýlíš a hybrid 136 hp je významně pomalejší než Ma3.

Přehazování libovolného motoru k hybridu Toyoty mi přijde jako Hurvínkova představa o válce.

Princip hybridu je samozřejmě už asi 120 let stejný, ale to je princip spalovacího motoru také a přesto je mezi tím dvanáctiválcem Ferrari a tříválcem Škody dost značný rozdíl. Hybrid samozřejmě umí už cca 120 let postavit libovolná automobilka, otázka je, zda to má nějaký smysl pro auto nižší střední třídy. Levný hybrid alá Auris je silně nesportovní a zaměřený výhradně na spotřebu, hybrid z 918 je super, ale je drahý jako hrom, takže běžný klient by jej v nižší střední asi nechtěl platit. Nic proti hybridům, ale předhazovat sportovně zaměřené Mazdě líného a pomalého reprezentanta hybridů je mimo mísu.
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 00:10
Re: Zase bez hybridu :(
Ty vazne nerozumies pisanemu textu :-) Ak auto A ma maximalku 100 a auto B maximalku 200 tak existuje nekonecno situacii kedy vie ist auto A rychlejsie ako auto B. Uz si pochopil? :-) Presne v tomto kontexte to bolo pisane ako reakcia na typka a jeho jazdenie za kamionmi, ty sa chytis nezmyslu ktory si si vytvoril svojou nechapavostou a tocis tu o tom dookola. Ja tu koncim.. vlastne ak si myslis ze princip hybridneho pohonneho ustrojenstva ICE+elektromotor je 120 rokov stary tak nemame vobec o com pisat >:D
5. 6. 2018 08:01
Re: Zase bez hybridu :(
To uz je fakt sila ake nezmysly pises.

Tvojim textom chces povedat, ze teda Skoda 120 je rychlejsia nez napr. to Porsche 918, pretoze je nespocet situacii, kedy moze ist rychlejsie. Napr. na polnej ceste. Velmi hodnotna myslienka >:D
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 09:29
Re: Zase bez hybridu :(
Chod prosim ta za svojou slovencinarkou a daj si od nej vysvetlit rozdiel medzi vetami: "Auto A ide rychlejsie ako auto B" a "Auto A je rychelejsie ako auto B" snad ti to potom dojde.
5. 6. 2018 08:03
Re: Zase bez hybridu :(
Simpanz: je to marne, nema to s nim vyznam :-)

Musim ale uznat, ze som netusil, ze ten Auris hybrid je az tak lenivy, ze realne aj Mazda 3 s 1.5 mu je dostojnym superom 8-s
4. 6. 2018 22:44
Re: Zase bez hybridu :(
Ty si aj niekedy jazdil s TSI ? Ci iba na obrazku videl a Pepa v hospode vravel............
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 23:17
Re: Zase bez hybridu :(
Mas aj nejaku konkretnu skutocnu otazku, alebo len tuto hlupu? Vidis ze som Slovak a teda nechodim do hospody a asi tam nebude sediet Pepa, takze ktorym vyrokom som urazil tvoje TSI?
4. 6. 2018 21:55
Re: Zase bez hybridu :(
Vážne povedz koľko hybridov si zažil ako sa plazia za kamiónmi, lebo ja som také nevidel. To je špecialita hrdých majiteľov tédéíčiek. Vo väčšine prípadov idem po diaľnici 140 tacho a len za piatok a sobotu maňa na úseku BA - Zlaté Moravce niekoľko hybridov obehlo (2x CHR, 1xNX300). Pri 140-145 tacho som obehnutý len občas nejakým autom, väčšinu pri tejto rýchlosti obieham ja :-!
4. 6. 2018 22:35
Re: Zase bez hybridu :(
To ze ides po dialnici 140tacho a obehne ta hybrid neznamena, ze ide ekonomickejsie ;-)
Kolegyna ma Prius hybrid a pokial chce ekonomiku na dialnici, tak ma este daleko k limitu ;-)
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 23:21
Re: Zase bez hybridu :(
Ja som mal na dialnici pri maximalnej povolenej rychlosti 130 na Priuse spotrebu 5,4l, Taku nizku spotrebu som na TDI automate nemal. Aku teda mala spotrebu tvoja kolegyna?
5. 6. 2018 08:08
Re: Zase bez hybridu :(
To je uzasna spotreba. Peugeot 308 s 1.6 ehdi jazdi pri 130 tacho za 5. Pri 160 je spotreba cca 7l.
Je tejto rychlosti Prius vobec schopny v stupaniach okolo Tatier >:D

Pre porovnanie Superb 2 so starym 2.0 tdi za 5.5l pri 160 je to tiez okolo 7l.
5. 6. 2018 09:01
Re: Zase bez hybridu :(
Nie je ked maximalku ma kusok cez 160km/h ;-)
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 09:22
Re: Zase bez hybridu :(
Ano je uzasna, kedze je to vacsie auto ako 308 (mala 308 automat?), spolahlivost bezudrzboveho THS s francuzom asi ani netreba porovnavat, kombinovanu spotrebu ma nizsiu , takze celkove naklady na prevdzku vacsieho auta su nizsie, co je super vysledok. Tolko k hoaxu ze hybridy su nevhodne na dialnicu.
Jazdim casto po dialnici pod Tatrami, ukazovatel vykonu je bezne okolo 70%, v tych niektorych prudkych kratkych stupaniach musi ist pri 130 tempomate na 100% alebo aj vyssie do power oblasti, asi by tam nedal 160, ale ist na podlahu kvoli takymto kratkym usekom je hlupost na akomkolvek aute. D1 ma nebezpecne klopenia zakrut v kombinacii s klesanim a zle odvodnenie, nevidim vyznam jazdit rychlostami nad 130. Pri jemnom dazdi ma obiehal RWD Jaguar asi 140tkou a dostal hodiny, predny a zadny naraznik sa porucali, znizil som to na 120 a bezpecne dosiel domov.
Vsetko je o vodicovi, ak sa chce nebezpecne lepit na kamion aby mal nizsiu spotrebu tak to nie je problem auta.. skusal som to a vobec sa to pri jeho aerodynamike neoplati. V meste mi uz zvuk stupnovych prevodoviek vyslovene vadi, na Dobsinej, Jahodnej, Soroske mi chyba paka a radenie prevodov.. kazde auto je urcene na nieco ine a preto treba porovnavat jablka s jablkami.
Stare TDI maju kovoli podvodnemu sw a starsie este kvoli nizsim normam bezne nizsie spotreby ako nove TDI.. so Superbom 2 2.0 TDI DSG mam skusenost 5,6 pri 130 takze to sedi. V Nemecku to po chvili dalo 180, spotrebu som nekontroloval pretoze som sa vobec necitil bezpecne a daval pozor na cestu. Nie kazde auto ktore dokaze dosiahnut nejaku rychlost je v tejto rychlosti prijemne soferovat..
Avatar - Emel
5. 6. 2018 09:58
Re: Zase bez hybridu :(
S Octavií III 2.0TDI se dalo jezdit do 6l fakticky jakkoli, i s rychlostním průměrem výrazně přes 130. Ne že by byl hybrid na dálnicí úplně nevhodný, ale v režimu dlouhých rychlých přesunů je prostě nafta nedostižná. A ještě víc mě vždycky fascinuje šestiválcová nafta, která i s 4x4 automatem žere jen o málo víc.

PS: já až tolik nenajezdím, tak spotřebu moc neřeším... cokoli jednociferného mi při tankování udělá radost :-)
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 10:30
Re: Zase bez hybridu :(
>:D Jednociferne vzdy potesia. Aj ked sa nenahanam za nizkou spotrebou, potesi ma ked vidim na zaciatku 3-4ku :-) Najidealnejsie su kopce a medzi nimi obce okolo 2km.. tam sa da aj 3,5 spravit. Radostnejsie je vasak jazdit len tak po meste ako dovoli premavka, bez snahy a pozerat na spotrebu 4-4,4 s vedomim ze netrapim ziadne turbo, vstreky, filtre atd kratkymi trasami. Na dialnicu a do SUV alebo skutocneho offroadu je zatial najvhodnejsi diesel, aj ked iba pre penazenku a nie ovzdusie.. elektromotory su vsak idealne do 4x4 a pripajatelny zadny nahon bez tazkeho hriadelu mi je sympaticky.. tak snad sa to aspon v 4x4 segmente posunie, kym sa baterky dostanu na uroven ked ich nabijanie bude rovnocenne tankovaniu.
Avatar - Emel
5. 6. 2018 10:45
Re: Zase bez hybridu :(
Já měl štěstí... moje první auto se pod 10 na nádrž nikdy nepodívalo, tak jsem zvyklý od začátku :-)

Elektro 4x4 určitě není plnohodnotná náhrada, ale to vlastně ani není potřeba... pro normální auta to je určitě zajímavá možnost, jak levně vyřešit těch pár situací za rok, kdy je potřeba se někam vyhrabat. A třebas i pomoct s odpichem z místa...
5. 6. 2018 10:37
Re: Zase bez hybridu :(
Toto uz je rozumnejsia diskusia :yes:

Peugeot je manual, je to este predchadzajuca generacia, ale s automatom by to jazdilo na dialnici este za mierne menej - mal robotizovany manual, co je otrasna prevodovka, ale takmer nezdviha spotrebu. Poznam ju z DS4 s rovnakym motorom.
Na druhej strane aktualny P308 ma novu silnejsiu 1.5 hdi so 130k (ekvivalent vykonu Priusa) a 8st. Aisin, takze tam to bude realne jazdit vo vyssich rychlostiach aj za menej.

Dialnice realne su teritorium dieslov, hybridy z principu funkcie nemaju sancu ak sa bavime o suvislej premavke. Pri velkych rychlostiach sa rozdiel este zvacsuje... V meste je to presny opak, tam hybrid hviezdi a diesel sa trapi, hlavne pri studenych startoch a poskakovani po 1-2 km :-)
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 11:25
Re: Zase bez hybridu :(
Ja by som skor povedal ze na SR/CR dialnici do legalnych 130 su si hybridy a turbodiesle rovne, maju rovnaku spotrebu a vela ludi si mysli ze hybridy su stvorene pre mesto, ale ako pisem prave medzimesto cez obce a kopce su trasy v ktorych dosahuje hybrid najnizsiu spotrebu, nizsiu ako v meste. To posuvanie sa v kolonach v EV mode je lahoda.. ale to len ukazuje ze EV su auta ktore by mali hviezdit v mestach..
Avatar - Emel
5. 6. 2018 11:47
Re: Zase bez hybridu :(
To si úplně nemyslím. Třeba s tím Aurisem zvládne v pohodě držet krok jakákoli malá nafta... a ta bude i při tempomatové 130km/h úspornější.

Každé auto dosahuje nejnižší spotřebu na meziměstských mimodálničních trasách v uvolněném tempu, i ta nafta. Jde o to, kde který typ pohonu uplatní své výhody. Hlavní principiální výhoda hybridu je možnost rekuperovat místo brzdit... a proto ta dálnice mezi jeho silné stránky nepatří, kdo jezdí s troškou předvídavosti, tak na dálnici skoro nebrzdí.
5. 6. 2018 12:35
Re: Zase bez hybridu :(
Hybridy, aspon tie, v ktorych motor pracuje v Atkinsonovom cykle idu uspornejsie aj na dialnici, prave kvoli tomu, ze motor ma vacsiu tepelnu ucinnost, nez klasicky zazihovy motor pracujuci v Ottovom cykle. Samozrejme diesel je este stale dialnicny "king". Ten ma okrem ineho aj vyhodu vacsej energetickej hustoty v samotnom palive oproti benzinu. Ale nova generacia benzinov s termalnou ucinnostou 40+ % dava istu nadej...
Avatar - Emel
5. 6. 2018 12:49
Re: Zase bez hybridu :(
Běžný spalovák ale taky může klidně fungovat v atkinsonově, případně millerově cyklu... viz třeba 1.5TSI BMT.

Atkinson + EV je fajn v tom, že elektro ti dodá trošku výkonu když ho potřebuješ... a pak ti stačí slabší motor, aniž by ti chyběla dynamika v těch jednotkách % případů, kdy šlápneš na plyn. To je ten hlavní přínos hybridu na dálnici.

Stejně tak si ale můžeš pomoci něčím jiným - přeplňováním, vypínáním válců a větším objemem... nebo nakonec prostě jen tím, že přepínáš do millera pouze v režimu nízkého zatížení motoru.
5. 6. 2018 12:59
Re: Zase bez hybridu :(
Lenze to 1.5 TSIcko napriek Millerovi ma "iba" 37.5% tepelnu ucinnost. A nie kazdy motor dokaze prepinat cykly. Cize plnotucny Atkinson je v tychto pripadoch zrejme lepsie riesenie, kedze motor ako celok dokaze byt optimalizovany na tento sposob prace. A velakrat to vypinanie valcov funguje len do tych 120-130 km/h, takze vo vyssej rychlosti tato vyhoda "pada".
Avatar - Emel
5. 6. 2018 13:13
Re: Zase bez hybridu :(
To je zase na druhou stranu jen číslo, které udává maximální účinnost v optimálním režimu, ale ne průměrnou při nějaké běžné jízdě. A já nechtěl řešit konkrétně 1.5TSI, spíš ho uvést jako příklad, že ty technologie se dají aplikovat i bez hybridu. Jestli je hranice pro vypnutí dvou válců 130km/h a 4000 otáček jako u 1.5TSI, nebo třeba 160 a 5000, to už je jen konstrukční rozhodnutí dané tím, co ještě dává smysl.

Každopádně je fakt, že motor s VGT, millerem, vypínáním válců nebo celého motoru je dost složitá hračka... ve srovnání třeba s HSD.
5. 6. 2018 13:25
Re: Zase bez hybridu :(
Tak to suhlas. Ja som tiez chcel len poukazat na to, ze tie Atkinsony su v hybridoch relativne schodne riesenie veduce k nizsej spotrebe. A napr. Toyote sa v ich novej generacii aj dari zvysovat samotny vykon spalovaku a zaroven vyznamne rozsirovat pasma vybornej tepelnej ucinnosti na sirsi rozsah otacok a zatazeni. Som zvedavy...
5. 6. 2018 08:43
Re: Zase bez hybridu :(
Tak asi nepoznas vsetky TDI ;-) Na Rapide Spaceback 1,6 TDI som pri 130km/h tacho dosiahol 5,3 litra na tempomat ;-)
Avatar - .StenLi.
5. 6. 2018 09:25
Re: Zase bez hybridu :(
Vies, ja porovnavam auta rovnakej kategorie :-) Nie Rapidku >:D
5. 6. 2018 07:45
Re: Zase bez hybridu :(
Aj čítaš to na čo reaguješ?O ekonomike prevádzky som nenapísal ani slovo ;-)
5. 6. 2018 08:38
Re: Zase bez hybridu :(
To tvoje zdelenie bolo na co dobre, ze ta obehne hybrid ? Obchodaci na HTP fabia jazdili plny plyn a ked predbiehali a jazdili co to dalo, tiez by si naznacoval ze HTP je lepsie ako A6 lebo ju prdbehlo ......................
5. 6. 2018 09:36
Re: Zase bez hybridu :(
jdi nekam s hybridem
4. 6. 2018 18:16
Ten nový motor
bude zo začiatku tragédia s veľkými problémami. A je možné že po čase skončí.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 19:19
Re: Ten nový motor
Ano.. japonske motory su povestne nespolahlivostou.. (facepalm)
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2018 20:21
Re: Ten nový motor
Koukám že tady máme nového trotla trolla. Gratuluji k nejblbějším příspěvkům dne, ty obhájče hybridů.
Avatar - palix
4. 6. 2018 21:49
Re: Ten nový motor
Som si istý, že to bude "ooobrovská" tragédia. V poslednom čase nám problémy s motormi a isté podvody, ktoré vyústili do aféry Dieselgate (a zkomplikovali život majiteľov dieslov) predvádzal iný - nejaponský koncern. Ak niekomu verím, čo sa áut týka, tak sú to Japonci. Ak niekto dokáže vyvinúť skvelý motor, tak Mazda je medzi nimi.
V každom prípade by som ale počkal nejaký mesiac od uvedenia na trh, pretože ten motor bude úplná novinka, aká tu ešte nebola a potom novú 3-ku kúpil (keby som už jednu novú nemal).
Mazda isto nie je dokonalá (na každom aute sa niečo nájde), ale za nejaký rok, čo ju mám som neobjavil nič, čo by ma výrazne iritovalo. To, prečo som si ju vybral ale spĺňa dokonale = jazdí skvelo, motor (88 kW) je pre mňa dostatočne silný a pekne sa vytáča, prevodovka (manuálna) je neskutočná. Navyše všetko funguje intuitívne = je radosť tým autom jazdiť.
Nedávno som čítal jeden test na Mazdu 6 - 2,0 benzín (107 kW). Autor tam veľmi pekne vystihol podstatu Mazdy ;). Nedám tu odkaz, ale článok mal názov: "Test ojetiny: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G - budoucí minulost"... Síce 6-ka je väčšie auto, ale 3-ka má podobný motor a je to tiež Mazda.
Avatar - .StenLi.
4. 6. 2018 22:06
Re: Ten nový motor
Pan ma asi nejake interne info priamo z vyvoja Mazda motorov, ked uz teraz na rozdiel od nas vie ze to bude tragedia >:D
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2018 22:40
Re: Ten nový motor
To je takova spolecna vlastnost hybridistu, byt uplne mimo realny svet.
Avatar - Zetti
5. 6. 2018 08:47
Re: Ten nový motor
Mi pripominas idioty na fotbale ktery jsou schopny se poprat ze to ze jejich klub prohral. I kdyz mam plug-in hybrid, nerikam nikomu ze je mimo realitu. Proste mam co mam a necitim ze by mi to radilo do nejake komunity
Avatar - KANKUNEN
5. 6. 2018 09:05
Re: Ten nový motor
Sorry no, myslel jsem takové ty chytrolíny co tečkují a rovnítkují a potřebují se přesvědčit, že ta jejich hrůza je to nejlepší.
Avatar - Zetti
5. 6. 2018 09:07
Re: Ten nový motor
ty budes asi fandit baniku, to se hned pozna >:D
Avatar - palix
4. 6. 2018 23:04
Re: Ten nový motor
Ak sa to týka mňa, tak "ooobrovská" bolo v úvodzovkách ;). Ospravedlňujem sa za prípadnú nepresnú formuláciu. Jazdím Mazdou práve preto, že sa mi páči ich prístup a ich autá sú akoby tak trochu iného sveta v dnešnej dobe konzumu. Jednoducho zdokonaľujú veci, do ktorých sa iní nepustili, prípadne si tí iní zjednodušili cestu.
Rečnícka otázka: Kedy mala naposledy Mazda veľmi zlý benzínový motor? Ešte som o tom nepočul. Síce Wankel je jedinečný a nie práve najdokonalejší - aj tak ho v Mazde dotiahli najďalej.
Mazdy s motormi Skyactive G považujem za jedne z najlepších cenovo dostupných áut na trhu.
Nie som hybridista, aj keď Toyoťácke hybridy považujem za výborné. Nemajú ale fun factor Mazdy. V každom prípade vidím blízku budúcnosť práve v hybridoch a nie elektromobiloch. A spojenie Toyota / Mazda by mohlo priniesť celkom efektívny výsledok.
Avatar - praděda7
5. 6. 2018 09:29
Re: Ten nový motor
Tož Mazda taky měla špatné motory a to hned po olejové krizi v roce 1973, kdy cena oleje i benzínu šla astronomicky nahoru a Mazda měla tehdy všechny peníze ve Wankelu, který "žral" i trávu kolem silnice. Tak narychlo, tenkrát ještě s Fordem, spytlíkovali pístový čtyřválec, který zase "žral" víc oleje než benzínu......ale pravda, bylo to už dávno.... ;-)
Avatar - Emel
5. 6. 2018 08:45
Re: Ten nový motor
Ono aféra jistého nejaponského výrobce s naftovými motory mimo jiné vedla k tomu, že jistý japonský výrobce "přehodnotil" své již hotové plány na slavné uvedení svého naftového motoru na americký trh. Motoru, který mimochodem jako jeden z mála v té době nepoužíval SCR... ;-)
5. 6. 2018 08:57
Vylepšení
Nový motor, skvělé jízdní vlastnosti . . . a antikorozní ochranu už taky zavedli?
Rozbalit vlákno
5
5. 6. 2018 09:22
Re: Vylepšení
Naopak to ještě vylepšili. Teď frčej ty biologicky rozložitelný plasty, ale Japonci, ti jsou zase napřed! Mazdy jsou ekologicky rozložitelný už pár desítek let, dokonce maj takovou technologii, že ten poločas rozpadu zvládaj furt snižovat..
5. 6. 2018 09:34
Re: Vylepšení
Včera vyšel speciál SM o ojetinách. Tam o Mazdách píšou dost zajímavé věci. Například, že autobazary odmítají vykupovat diesely SkyActiv a mají jeden případ, kdy odmítli kvůli korozi vykoupit šestku z roku výroby 2016. Autor Martin Vaculík, tedy pro mě důvěryhodný zdroj.

To vypadá, že ten poločas rozpadu začíná už na výrobní lince. 8-s
5. 6. 2018 09:41
Re: Vylepšení
hahahahahahahahaha ty pi*o ty ses taaaaaak vtipnej
5. 6. 2018 10:07
Re: Vylepšení
Zatímco Ty podle úrovně příspěvku budeš tak maximálně blbej.
5. 6. 2018 10:16
Re: Vylepšení
Taky si myslim. Jak řikávali už Vikingové, lepší bejt vtipnej a bohatej, než jezdit autem z Asie.
5. 6. 2018 11:15
už?
ja viem, je to už 5 rokov, ale pri M3 to bije do očí, že prakticky nové a stále krásne auto už potrebuje nástupcu. Sme pekne nenažraní.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
5. 6. 2018 11:19
Re: už?
CX-5 taky vydržela na trhu jen asi 6 let...
5. 6. 2018 15:33
Re: už?
ja viem, 6 rokov je norma, ale tu by som si vedel predstaviť fejslift2.