Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Mazda 3 je zase o něco lehčí: Díky inovativní výrobě plechů

Mazda soustavně pracuje na snižování hmotnosti svých vozů. Důkazem je i nová Mazda 3, využívající inovativní technologii výroby plechů na skelet karoserie.
Zpět na článek
11. 1. 2019 19:31
11. 1. 2019 20:33
12. 1. 2019 09:25
11. 1. 2019 13:16
Menší váha
Vzadu není víceprvek ale jen trubka a to může udělat 20kg.Menší nádrže udělají tk něco a zbytek spadá na ocel
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2019 13:36
Dozadu posuné A-sloupky vůči přepážce
Bylo by dobré tady vysvětlit, jak jsou myšleny dozadu posunuté A-sloupky za přepážku mot.-kabina, přičemž přepážka už je posunutá dozadu vůči ukotvení ("hrnců") McPhersonových vzpěr v karoserii (protože: místo pro velké oblouky výfukových kolen z motoru).
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2019 19:31
zas???
"...ty s tuhostí vyjádřenou takzvanou mezí kluzu o hodnotě 1180 MPa..."

Medza klzu nevyjadruje tuhost, ale pevnost! Tuhost materialu popisuje modul pruznosti. Cakal by som, ze taketo zaklady by ste snad uz mohli ovladat...
Rozbalit vlákno
1
11. 1. 2019 20:33
Re: zas???
Ešteže sa redaktor nepustil u Mazdy 3 do vysvetľovania štruktúry sendvičovej podlahy ;-)
11. 1. 2019 22:19
mez kluzu s tuhostí nesouvisí
No...
Mez kluzu materiálu (uváděná v článku přes 1000MPa, což je skutečně fajnová ocel) s tuhostí průřezu nijak nesouvisí....
Ohybová tuhost je E*I, tj. modul pružnosti krát moment setrvačnosti průřezu a jednotky vychází Nm2. I tyto fajnové oceli budou mít modul pružnosti okolo 210GPa, jako obyčejné oceli.
Pevnost v kroucení (u uzavřených průřezů) je pak E*A, tj. vychází jednotky Nm4...
Používání vysokopevnostních materiálů je z důvodu pohlcení energie při nárazu, kde energie je dána plochou pod grafem právě pevnosti materiálu. Pevnější materiál při menším průřezu (a tedy nižší hmotnosti) dokáže pohltit stejné nebo větší množství energie, což je žádoucí stav.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2019 09:25
Blbosti
Bize, to jsou zase blaboly. Tuhost vubec nesouvisi s mezi kluzu. Sakra proberte se.
Rozbalit vlákno
0