protože není z čeho vybírat. Bravo je v úplné křeči, frantíci stárnou, Focus je šílený, Astra tlustá, Civic má červené vředy, Auris kopíruje i30. Zbývá Golf, ale pro ty co nechtějí klasiku je naděje jen Mazda 3.
Ze by Auris neco kopiroval pochybuji, design vznikal soubezne. Toyota drzi linii na vsech modelech. Uprimne muzu rici, ze jak jsem byl z fotek CX5 docela odvaren, tak kdyz to ted potkam na silnici, tak ta dira v masce uz mi docela vadi. Doufam, ze M3 bude vyvazenejsi. Na nacrtu opet ale mala svetla a velka dira, ala drzka Peugeotu, ktera me zrovna uz moc nebere. Jinak se tesim co M3 nabidne a drzim pesti ;-)
Tajuplnost jako snaha zaujmout. Jiní mají už odkryto, a to dokonale. Dnes snad jako nikdy nebyla volba přesvědčivější. Jednak je konkurence, no konkurence... prostě produkce ostatních poměrně méně inspirativní, jednak je GOLF ve své nové generaci takovou trefou, že prakticky neexistuje jediný důvod, a to jak estetický, tak technický a samozřejmě i jízdní, abys v Evropě, ausgerechnet v Česku šel do něčeho jiného, než do golfu. Ano GOLF, auto které tě zbaví nočních plakátových potů, auto, které tě bude věrně provázet každodenní realitou.
Pokud bys věděl o něčem, kvůli čemu si nekoupíš nového Golfa a budeš si postupně vybarvovat horní omalovánku, tak to sem napiš.
V širším karosářském třídním kontextu padá do realistických úvah samozřejmě ještě nová Octavia. Ale tohle snad víš.
Však to znáš, nový model má zpravidla stejnou údernost jako model starší - [odkaz] 8-s;-)
Vyjímečně se musím GTI-ho zastat, protože dnes přidal pro srovnání s golfem fotku mazdy ze "správného" ůhlu, v hezké barvě a hezkými koly :-) není pak divu, že tento dizajnový duel golf projel ;-) jinak jsem docela rád, že dnes nemusím řešit nákup (kompaktního) auta (na rozdíl od švíci, která mě pověřila, ať něco doporučím), protože opravdu nevím, co bych vybral sobě :-O
Jako tohle - [odkaz] že je v richtiku? >:-[] Od do prostoru trčících zadních světel, přes neforemný přední blatník až po infantilní kukuč je to celé špatně. Vůz nemá harmonii, vyváženost, chybí mu základní designová linie. Transplantuj oči obě ;-)
Můžeš to všechno pojmenovávat jak chceš, já s tímto dizajnovým "nesouladem" nemám problém (ale to je dáno taky tím, že jsem spíš na japonské auta a tím pádem jim i leccos odpustím :-) ), ale tak měním předešlé prohlášení, že to golf projel a říkám, že je to plichta :-)
Objektivně vzato je v tomto klání GOLF designovou prémii a m3 designovým lowendem. Skutečnost, že oba považuješ designově za vyrovnané je evidentním nedostatkem na tvé straně. Zde musíme být objektivní. Známá spolehlivost mazd, ovšem pozor, stůjme rovnejma nohama v garáži :-) to je témíčko, které jsem ochoten přijmout, ovšem v designu, tam je to na hadr do ringu.
Jenomže ty nejsi objektivní soudce, stejně jako já jím nejsem. Že nevnímám golf tak jako ty, svědčí pouze o tom, že to mám jinak "nastavený", o mém nedostatku to není.
Konkrétně m3 je takový extrém, že pokud stavíš G7 a m3 do jedné designové roviny, nelze to snad ani slušně komentovat :-) Můžeš porovnat třeba C4 a G7, případně Astru a G7. To jsou auta s jasnou designovou výpovědí, jsou pohledově celistvá, kompaktní, hovoří jasnou (jednotnou) řečí. Tohle - [odkaz] >:D to je neobhajitelné nejen ve vztahu ke golfu, ale například i k C4.
Možná jsi si toho zatím nevšiml, ale u aut je design rozhodujícím prvkem. Mimochodem, kde jsi koupil, že tu píši o svém vkusu? Neuhodil ses? To jako když zase napíši, že nový tříválec v Rapidu je výborný motor začneš kolem prskat, že koho zajímá jaký motor se mi líbí či nelíbí? Udělej si jasno v autech a v postojích obecně. Do té doby užívej v diskusích jen smajlíky, to bys trefit občas mohl. To, že ty osobně autům nerozumíš, nemáš vkus a neumíš napsat delší větu nepříčítej k mé tíži.
Zato tve vety jsou dlouhe az az, ovsem jejich smysl se rovna 0,00....Chapu, ze lowendovy pravnik tveho formatu ma minimum klientu a tudiz i hodne volneho casu. Mel bys to vsak zmenit, jinak z tebe premiovy clovek nikdy nebude.
Opět pláčeš ve špatné garáži, skutečnost, že nejsi schopen pochopit delší větu přece nemůžeš přičítat k mé tíži. To všechno jsou jenom tvé vnitřní problémy, ventiluj si je někde jinde, zde přece nemůžeš čekat nějaké intimnější pochopení, na to jsou odborníci.
Ty nahoře argumentuješ tím, že tu nikoho nezajímá, jaké auto se mi líbí. Ján zde přece však nenapsal ani slovo, o tom, jaké auto se mi líbí. Píšeme nyní o konfrontaci Golf x mazda 3. No a to snad dojde i tobě, že designem mazda na golfa nemá ani náhodou. Abych ti to přiblížil, nejde o to, co se tobě či komukoliv jinému líbí, jde o kvalitu designu, tedy objektivně měřitelnou kategorii.
Jen kraťoulinká reakce, za víc to nestojí - dej si rande s nějakým designérem, on ti to všechno vysvětlí. Pokud chceš svět vtěsnávat do jednotek, počítám, že budeš jednou dost nešťastný... Přesto... začni třeba u škrabky na brambory, kup si jich více a hledej kvalitu designu, auta zatím přesahují práh tvého vnímání.
Nepotřebuju rande s designérem na to, abych zjistil, že někomu se líbí holky, jinému zase vdolky, což Tobě zřejmě nedochází. Nicméně kvalita designu, coby dle Tvého mínění "objektivně měřitelná" kategorie, se tedy měří jak?
Design je objektivni kategorie, ale jeho esteticke vnimani uz nikoliv. Golf je nejprodavanejsi v Evrope, Mazda 3 naopak v Australii.
Placas tady zbytecne. Clanek je o nove Mazde 3 - specifickem aute, ktere neni univerzalnim vozitkem pro masy, nybrz pro lidi co oceni jeho jedinecne kvality, ktere golf nema (ani nechce mit). No a pak do diskuse prijdes ty, falesne povzbuzen silou sveho ega a zacnes mluvit o designu Golfa. Tvuj puvodni prispevek dokonce slovo Mazda ani neobsahoval. Tomu se jinde rika spam, ja tomu rikam trapnost stylu Icescent zabalena do hezcich vet.
Jak to nazýváš ty, to není vlbec, ale vůbec směroplatné. Důležité jsou silnice. Evropské silnice. Koneckonců, estetické hodnoty, jaké vyznává zřeba Horní Volta ti mohou být dokonale ukradené, tedy, pokud nechceš být na zdejších silnicích za prosťáčka.
Jak jsi prosímtě přišel na to, že design je objektivně měřitelná kategorie? Můžeš hodnotit víceméně objektivně funkčnost designu, ale vizuální kvality (podle obrázku)? Jsou dílčí složky, které kvalitu ovlivňují jako např. historická návaznost, čistota, smysl pro detail, kompoziční řešení, inovace apod., ale to také nelze měřit. Některý design (tradiční) má za sebou komerční úspěch, jiný (inovativní) vejde do učebnic. Píšeš sice krásně, ale bludy. Kážeš tady jako rolník o vysoké politice.. určitě máš "pravdu". Tu svojí. Ale někoho kdo o tom aspoň trochu ví na vařený nudli neutáhneš. Někdo je holt brouk pytlík a někdo nemá problém napsat, že např. vstřikování pro něj zní jako sprosťárna:)
Btw: taky se mi Golf VII podle obrázku líbí víc než je Mazda 3.
Zdar
Já můžu porovnávat, co chci, ty snad ne? Prostě s výzorem trojkové mazdy nemám problém, Golf asi lépe sedí "evropskému vkusu", ale to nijak dizajn m3 nedevalvuje, tečka. To, co mazdě vytýkáš, může někomu imponovat, štvou tě trčící zadní světla, v bibli je snad napsáno, že trčet nemůžou? Že blatník musí být jinak foremní? Že kukuč nemůže být veselý a bláznivý, ale musí se tvářit krutopřísně, jinak je to špatně? Ne. To, co pořád vytýkáš všem autům kromě golfu, není založeno na ničem objektivním.
ty tu porovnávaš 5 rokov starý model od Mazdy a čerstvú novinku VW Golf ...
keď uvidíš Novú 3-ku tak si potom budeš musieť kúpiť nie "voko " , ale rovno tlakomer a prášky na uklidnení ! :-!
To není žádná tajuplnost, prostě je ještě do oficiální premiéry daleko. Ale někdo vyštrachal obrázek, jak by to třeba mohlo vypadat.
Proč nejít do Golfu? Hodně se krade a spolehlivostí je VW někde kolem průměru. Což nemusí vadit prvních pár let vlastnictví kdy platí záruka, ale kdo jezdí málo a má auto na dlouho, ten si to užije. A je to škoda, VW má zkušenosti, peníze a prostředky na to, dělat auta lépe.
Ten rozdíl je tam totiž takový, že si toho běžný řidič za život s autem ani nevšimne - místo tří návštěv za pět let s nějakýkm defektem navštíví premiant servis... dvakrát >:D
Prakticky? Do servisu (pravda, místo Mazdy mám Hondu) jezdím jen na garančky. A můžu být ignorant a nemusím třeba přemýšlet, jestli to rachtání po nastartování bylo už od začátku nebo je to volný řetěz.
Auto prostě funguje, leju do něj jen benzín (ani ten olej nemusím kontrolovat, jestli mezi garančkami ho motor nesežral moc).
:-) Takhle jako ty, to dělá každý, na to nepotřebuješ hondu, ostatně pravděpodobně se domníváš, že například japonská toyota pořádá svolávací akce proto, že se v servisech zaměstnanci asi nudí, ne? >:D Nikdo ti neupírá spokojenost s kvalitou, resp. se spolehlivostí tvé hondy. Neměl bys tu slepě tedy nasazovat konkurenci. Oproti tobě, však ta konkurence jezdí v krásných autech. To víš, umění designu.
Slepě nasazovat konkurenci? Jen jsem začal vybírat nové auto a zalíbil se mi Golf, symbol německé kvality. A pak jsem si přečetl reliabilityindex a dlouhodobé testy Autobildu, kde VW Touran či Golf V dopadly velmi špatně. :'-(
Mimochodem, to je ještě horší, než být stabilně někde v průměru. Protože takhle to není rozdíl 2 návštěvy servisu nebo 3, ale rozdíl mezi 95% bezproblémových aut a 5% naprostých pleček. Což není zrovna lákavá loterie.
Vtipnej, teda asi ne pro mejitele, byl prispevek majitele Audi co mu zdechnul motor mesic po 2lete zaruce a zaklinadlo kulance nefungovala. Cena noveho motoru 150klacku a to se preci vyplati >:-[] I Cinsky vyrobek kdyz se nepouziva vypada na dobrej kup
Obecně se čas od času stane, že se daný kus prostě nevyvede. Tohle postihuje všechny výrobce. Ovšem těžit z toho náklonnost ke značce či její odmítání, to je hodně naivní přístup.
Mně je nějaká náklonnost putna, já jen vybírám auto, které si za své peníze koupím. A utopit peníze v plečce, které se pak budu zbavovat jen s velkou ztrátou (i proto, že nebudu kupovat zrovna základní verzi), to se mi moc nechce.
Argumentovat tím, že se to občas podaří každému je nesmysl - od toho jsou právě ty statistiky, jak často se to stává. A taky chování prodejce/servisu, když už se na tu plečku natrefí.
Takže podle GTI vůbec nevadí, že auto stojí furt v servisu, hlavně že se líbí, jo? Tak co že neprosazuješ třeba Citroen?
Tak hlavně Golfu se nemusíš nijak složitě zbavovat, je to stavebnice, stačí vymontovat Sherloga a na Kladně nebo ve Walbrzychu ti ho rozeberou za den jako LEGO. :-) A ještě dobře poslouží coby zdroj ND na Aukru nebo Allegru. ;-)
To je argument pravdy. Neexistuje automobilka, u které by se nestalo, že by s autem nebyly nadpůměrné starosti. S daným, jedním autem, nikoliv, že by se jednalo o soustavnou tisícovou šarži za měsíc. Praktik ví, že jak japonská, tak zejména německá auta jsou špičkové produkty a je z tohoto pohledu absolutně, ale absolutně jedno, zda si koupíš civica nebo octavii. To čím argumentuješ ty, to jsou písně lidí, kteří si potřebují zdůvodňovat to, že si nekoupil třeba golfa. Je to takový malý garážový mindráček, známe to jistě všichni. Všimni si, že tohle. Tvůj postoj je tedy vnitřní falší.
Jinak větě, že auto stojí furt v servisu se snad ani nebudu vyjadřovat.
Samozřejmě, že jsou produkce, které v delším časovém horiázontu vyvolávají jistý ostych... Avšak ani zde to není nic fatálního, nic natolik extrémního, jak se tu snažíš posamurajsku líčit :-)
Je rozdíl mezi svolávací akcí Toyoty nebo Hondy typu: zjistili jsme, že konektor v levém předním světlu může vyvolat předčasné stárnutí žárovky, přijeďte na výměnu i po záruce, nebo zjistili jsme, že se koberec může posunout a zablokovat pedál, přijeďte na montáž úchytky koberce i po záruce.
A svolávací akci Volkswagenu typu: Autobild zjistil, že nám dodávají špatně broušené řetězy, což jsme tak nějak tušili z většího množství potkaných TSI, prosím tedy, přijeďte na výměnu. Na auta po záruce poskytne 30 % dealer, 30 % mateřská automobilka, zbytek si doplatíte.
A jak tě zaujal tajuplný rapid, kterého tady odkrývali doslova po čtverečních centimetrech? :-) no nic, jdu si vymalovat trojkovou mazdu a snít u toho o Civicu ;-)
Chtěl jsem tě jenom trochu poškádlit :-) jinak ani ne před 2 týdny jsem se v něm byl projet, když už jsem byl vyzkoušet nové cr-v, a bylo to velice příjemné svezeníčko :yes:
To je fakt, poslední dobou objíždím prodejce a pomáhám švíci něco vybrat a je to opravdu boj, protože (dobrých) možností je hodně. Příjemnému svezeníčku v civicu navíc nahrává fakt, že se jedná ještě pořád o auto s motorem ze staré japonské školy (byť dle testérů trochu přidušen, já nic takového nepozoroval), 104 kW 1,8 atmo benzín se vstřikem do nasávání, dle mého ideální motor do kompaktu, to je ale švíci putna, asi budu muset najít hezčí obal :-)
Dilema není. Má-li to být mainstreamový praktický a špičkový hatchback, pak GOLF 7 nastavil takovou lať, že vše pod nemá u třídního fajnšmekra naději. Dnes je to (jak píši i nahoře) - JEDINĚ GOLF. Možná ještě focus, ale tam je problémek s designem. Avšak, nestárne a to je dobrý rys.
Focus dokonce zraje, řekl bych. Když jdem poprvé viděl posední generaci, udělalo se mi nevolno, dnes jich pár vídám a vypadají fakt k světu :yes: no a nesouhlasím s tím, že dnes to je jedině golf, určitě to není špatná volba, ale to dnes není snad žádná. A pak tu jsou moje sympatie k japoncům (myslím auta :-) ), ty prostě nelze jen tak pohřbít :-)
Falešné sympatie, evidentně. Zde platí jedno - projeď si BMW 1, pak třeba V40 a A3 a z toho odvozuj styl a přitažlivost v třídním mainstreamu. Ano, u Focusu to mám podobné.
Škoda, že jsem tvůj příspěvek nestihl přečíst dřív. Právě jsem se vrátil z testovací jízdy s...Hojondeee i30 >:D no co, byl jsem prostě zvědavej :-) a pak se div, že se mi líbí mazdy a hondy a jízdy v nich :-)
Jo, to jsem už četl, docela mě překvapilo, žes nešetřil chválou, na ceeda jsem si vyhradil čas zítra, snad bude s 1,6 GDI, protože dnes jsem vyzkoušel dvě i30 (hatch a combi) ještě s 1,6 CVVT no a..nevím. Není to nic, na co budu vzpomínat ještě po letech.
Byl to D-TEC, 110 kW. Jela hezky, pod plynem trochu brumlá, turbo neuslyšíš. A především je velice pohodlná. Taťka má současnou RAV4 a to je proti novému cr-v tvrdé prkno. Takže špičkový komfort jízdy, to je zřejmě nejsilnější zjištění z cr-v :yes:
Trochu mě zamrzelo, že jí měli pouze v naftě, předešlá generace totiž byla v benzínu velice povedená a na SUV vůbec ne užraná :yes: Nepochybuju, že to bude dobrý kauf, ale to dnes v této třídě a za tu cenu asi ani nemůže dopadnout jinak.
Dizajn je relativný pojem , každý má iný vkus ;-) osobne si nemyslím že Golf je veľká nádhera v showroome som si sadol do Golfu VI a až potom som zistil že to tá sedmička nie je , proste strašná nuda to auto ;-)
óóó GOLF-e náš, ktorý si na nebesiach, posväť sa meno tvoje, príď kráľovstvo tvoje, buď vôľa tvoja, ako v nebi tak i na zemi....
Po prečítaní tvojich príspevkov mám okamžitý pocit ísť sa "vyspovedať", že som spáchal "smrteľný hriech", ked som si nekupil GOLF-a a teraz hnijem v motoristickom pekle!
a tu omaľovánku hore idem vyfarbiť jedine "striebornou tungsten metalízou"
Moja odpoveď na tvoju omalovánkovú výzvu je jednoduchá. Pokiaľ si chcem kúpiť kompaktné auto s benzínovým motorom, tak nič od VAG neprichádza do úvahy, lebo nie som dolorista. Nech si tie kosačky s retiazkami z bicykla nechajú. Vzhľadom na design a techniku je pre mňa mazda jasná voľba, aj keď osobne beriem novú šestku 2.5i s automatom.
Zde tě musím zklamat, stejnou drtivou převahu,jakou má Volkswagen ve třídě kompaktů, má i ve třídě střední. Jakmile opustíš své plakátové sny o mazdě za cca 800. 000,,- (bože) >:D tak se vrať a něco si spolu můžeme napsat i o životě v garáži. Myslím jako o reálném životě. Jinak plakát jo, tam jsi to trefil ;-)
Tohle snad sem nepatří, jaký - drahý? Já respektuji tvojí sexuální orientaci, budiž, myslím si o tom své, ale jako moderní člověk to toleruji, pokud tedy netančíte ve slipech tango kolem svatého Václava, ty buď zase natolik tolerantní, že sem nezatahuj tyhle vaše intimnosti. Jistě chápeš, že jako poměrně slušně nadrženej chlap mám na tyhle milosti od osoby stejného pohlaví jistou averzi.
Hele politiku, sex a jeho abnormality sem prostě netaháme. Tohle si odžívej v sauně...
Obávam sa, že Mazda sa vydala týmto (nie dobrým) smerom! ...že v spatnom zrkadle budú jednotlivé modely na nerozoznanie.
Mínusom ja aj to, tento že nový dizajnový smer nie každému "reže".
VW je na rozoznanie v pohode.
U Audi je to horšie, ale nič hrozné. Plus, Audi ide viac odlišovať modely - asi pochopili.. na rozdiel od Mazdy!
Čo sa týka Seatu, tam bola unifikácia modelov niečo tragické! Preto naozaj nechápem cestu Mazdy. :no: