Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

 
 

K teoretickým informacím o nové Škodě Fabia přidáváme i praktické poznatky z provozu. Na jihu Portugalska jsme vyzkoušeli novou Fabii se základním zážehovým tříválcem 1,2 HTP o výkonu 44 kW. (doplněno srovnání naměřených vnitřních rozměrů obou generací).

Na prezentaci nové Škody Fabia do Portugalska jsme mířili teoreticky dobře připraveni. Škoda Auto už v prosinci zveřejnila klíčové informace, jež potvrzovaly dřívější domněnky o malých technických změnách, sázce na odvážnější tvary či využití palubní desky z malého MPV Roomster. Přímo na místě nás Škodovka dokázala pořádně překvapit jedinou věcí, a to informací o rozšíření příplatkové výbavy o bílou vnější barvu střechy.

Nová Škoda Fabia v praxi

Na tiskové konferenci se potvrdilo, že teorii máme skutečně dobře zvládnutou, a tak nic nebránilo tomu, abychom teorii konfrontovali s praxí. Nám přidělený model poháněl základní zážehový tříválec s objemem 1.2 litru a maximálním výkonem 44 kW, což proti modelu dosluhujícímu znamená zlepšení o 4 kW. Jednotka si i v nové Fabii zachovala charakteristický lehce chraplavý zvuk, ale subjektivně se nám zdála lépe utlumena než tříválec 1,2 litru ve Fabii současné.

Zvláště ve vysokých otáčkách o sobě dával motor vědět uvnitř méně, než tomu bylo u předchůdce. Jednotka spojená s pětistupňovou manuální převodovkou se i v nové Fabii hodí především do městského provozu, do 130 km/h motor celkem táhne, ale nad touto hranicí nemůžete počítat s ničím jiným než se zvýšenými hlukem od motoru i hlukem aerodynamickým (od 120 km/h to začíná okolo Fabie docela foukat).

Podvozek - ideální kompromis

Na pátý převodový stupeň točí jednotka ve 130 km/h 3900 otáček, ve 100 km/h potom 3000 otáček. Spotřeba se v průběhu testovací jízdy pohybovala okolo osmi litrů, lze však očekávat, že v případě ekonomické jízdy se bude kombinovaná spotřeba pohybovat okolo sedmi litrů jako u jednotky s výkonem 40 kW. Ačkoliv podvozek nové Fabie neprošel zásadní proměnou, zdála se nám jízda komfortnější a stabilnější.

Nová Fabia velmi dobře tlumí nerovnosti, rázy podle prvních zkušeností zůstávají uvězněny vně vozu. Pětidveřový hatchback se může rovněž pochlubit velmi tuhou karoserií, která se nekroutí v zatáčkách ani na nerovnostech. Ve spojení s kvalitně zpracovaným interiérem to znamená, že uvnitř nic nevrže. Jízdními vlastnostmi se nová Fabia zařadí mezi premianty segmentu, držení příčného směru i stabilita v zatáčkách zaslouží nejvyšší hodnocení.

Vnější rozměry (údaj výrobce)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
délka [mm]39703992+22
šířka [mm]16461642-4
výška [mm]14511498+47
rozvor [mm]24622462-
rozchod vpředu [mm]14351436+1
rozchod vzadu [mm]14241426+2

Skvělé řazení, slabší brzdy

Budoucí majitelé se mohou dále těšit na přesné řazení s relativně krátkými drahami a přesným chodem a dobrou odezvu od řízení. První dojem z brzdové soustavy zní – lehce poddimenzovaná. Na brzdový pedál jsme museli při potřebě většího zpomalení poměrně razantně šlapat, přesto účinek neodpovídal našemu úsilí. Zda se Škoda Auto nedopustila přehmatu ukáže až první test. Od interiéru můžete očekávat tradičně kvalitní materiály, zpracování i slícování.

Už při prvním usednutí za volant však není pochyb o tom, že auto zůstalo rozměrově téměř stejné jako předchůdce. Místo přibylo pouze nad hlavou vzadu, ale například šířka vpředu i vzadu zůstala stejná. Nafoukl se však zavazadlový prostor. Pasivní bezpečnost Škoda Auto vyřešila dvěma čelními a bočními airbagy nabízenými v základní výbavě, v nárazových zkouškách EuroNCAP se očekává zisk pěti hvězd. Aktivní bezpečnost zajišťuje v základu dodávaný systém ABS s MSR či příplatkový stabilizační systém ESP.

Fabia uvnitř vyrostla

Následující tabulka ukazuje námi změřené rozměry interiéru nové Fabie a pro srovnání také odpovídající údaje minulé generace. Prostor se zvětšil hlavně na zadních sedadlech, kde je více místa nad sedákem i v podélném směru. Podle výrobce sedí řidič a spolujezdec o 3 cm výše, v praxi však tento rozdíl poznáte asi jen při přímém srovnání dvou vozů. Pravidelnější vstupní otvor zavazadlového prostoru má asi o 20 mm nižší nákladovou hranu.

Vnitřní rozměry (měření Auto.cz)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
podélný prostor vpředu min/max [mm]890/1080880/1090-10/+10
podélný prostor vzadu min/max [mm]580/820600/850+20/+30
výška nad sedadlem - vpředu [mm]10101010-
výška nad sedadlem - vzadu [mm]930970+40
šířka vpředu [mm]13801370-10
šířka vzadu [mm]13901370-20
délka sedáku vpředu [mm]510510-
délka sedáku vzadu [mm]490470-20
výška opěradla vpředu [mm]610620+10
výška opěradla vzadu [mm]550590+40
šířka vstupu zav. prost. min/max [mm]900/1060960/990+60/-70
výška vstupu zav. prost min/max [mm]800860+60
délka zavazadlového prost. dole[mm]690720+30
šířka zavazadl.pr. min [mm]955955-
výška nákl. hrany nad zemí[mm]660640-20

Související články:

Tipy:
  • pro lepší zážitek doporučujeme zobrazit video přes celou obrazovku a dále použití sluchátek.
  • máte možnost si video ihned pustit přímo v článku a dvojklikem ho zvětšit na celou obrazovku
  • další možností je stáhnout si kvalitnější verzi ve WMV nebo nejkvalitnější v AVI formátu (komprese DIVX) níže

Video

Stažení pořadu "Škoda Fabia II"

Celý pořad si můžete stáhnout a uložit ve svém počítači.
klikněte pravým tlačítkem na odkazy a zvolte: "Uložit soubor jako"

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…