Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

 
 

K teoretickým informacím o nové Škodě Fabia přidáváme i praktické poznatky z provozu. Na jihu Portugalska jsme vyzkoušeli novou Fabii se základním zážehovým tříválcem 1,2 HTP o výkonu 44 kW. (doplněno srovnání naměřených vnitřních rozměrů obou generací).

Na prezentaci nové Škody Fabia do Portugalska jsme mířili teoreticky dobře připraveni. Škoda Auto už v prosinci zveřejnila klíčové informace, jež potvrzovaly dřívější domněnky o malých technických změnách, sázce na odvážnější tvary či využití palubní desky z malého MPV Roomster. Přímo na místě nás Škodovka dokázala pořádně překvapit jedinou věcí, a to informací o rozšíření příplatkové výbavy o bílou vnější barvu střechy.

Nová Škoda Fabia v praxi

Na tiskové konferenci se potvrdilo, že teorii máme skutečně dobře zvládnutou, a tak nic nebránilo tomu, abychom teorii konfrontovali s praxí. Nám přidělený model poháněl základní zážehový tříválec s objemem 1.2 litru a maximálním výkonem 44 kW, což proti modelu dosluhujícímu znamená zlepšení o 4 kW. Jednotka si i v nové Fabii zachovala charakteristický lehce chraplavý zvuk, ale subjektivně se nám zdála lépe utlumena než tříválec 1,2 litru ve Fabii současné.

Zvláště ve vysokých otáčkách o sobě dával motor vědět uvnitř méně, než tomu bylo u předchůdce. Jednotka spojená s pětistupňovou manuální převodovkou se i v nové Fabii hodí především do městského provozu, do 130 km/h motor celkem táhne, ale nad touto hranicí nemůžete počítat s ničím jiným než se zvýšenými hlukem od motoru i hlukem aerodynamickým (od 120 km/h to začíná okolo Fabie docela foukat).

Podvozek - ideální kompromis

Na pátý převodový stupeň točí jednotka ve 130 km/h 3900 otáček, ve 100 km/h potom 3000 otáček. Spotřeba se v průběhu testovací jízdy pohybovala okolo osmi litrů, lze však očekávat, že v případě ekonomické jízdy se bude kombinovaná spotřeba pohybovat okolo sedmi litrů jako u jednotky s výkonem 40 kW. Ačkoliv podvozek nové Fabie neprošel zásadní proměnou, zdála se nám jízda komfortnější a stabilnější.

Nová Fabia velmi dobře tlumí nerovnosti, rázy podle prvních zkušeností zůstávají uvězněny vně vozu. Pětidveřový hatchback se může rovněž pochlubit velmi tuhou karoserií, která se nekroutí v zatáčkách ani na nerovnostech. Ve spojení s kvalitně zpracovaným interiérem to znamená, že uvnitř nic nevrže. Jízdními vlastnostmi se nová Fabia zařadí mezi premianty segmentu, držení příčného směru i stabilita v zatáčkách zaslouží nejvyšší hodnocení.

Vnější rozměry (údaj výrobce)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
délka [mm]39703992+22
šířka [mm]16461642-4
výška [mm]14511498+47
rozvor [mm]24622462-
rozchod vpředu [mm]14351436+1
rozchod vzadu [mm]14241426+2

Skvělé řazení, slabší brzdy

Budoucí majitelé se mohou dále těšit na přesné řazení s relativně krátkými drahami a přesným chodem a dobrou odezvu od řízení. První dojem z brzdové soustavy zní – lehce poddimenzovaná. Na brzdový pedál jsme museli při potřebě většího zpomalení poměrně razantně šlapat, přesto účinek neodpovídal našemu úsilí. Zda se Škoda Auto nedopustila přehmatu ukáže až první test. Od interiéru můžete očekávat tradičně kvalitní materiály, zpracování i slícování.

Už při prvním usednutí za volant však není pochyb o tom, že auto zůstalo rozměrově téměř stejné jako předchůdce. Místo přibylo pouze nad hlavou vzadu, ale například šířka vpředu i vzadu zůstala stejná. Nafoukl se však zavazadlový prostor. Pasivní bezpečnost Škoda Auto vyřešila dvěma čelními a bočními airbagy nabízenými v základní výbavě, v nárazových zkouškách EuroNCAP se očekává zisk pěti hvězd. Aktivní bezpečnost zajišťuje v základu dodávaný systém ABS s MSR či příplatkový stabilizační systém ESP.

Fabia uvnitř vyrostla

Následující tabulka ukazuje námi změřené rozměry interiéru nové Fabie a pro srovnání také odpovídající údaje minulé generace. Prostor se zvětšil hlavně na zadních sedadlech, kde je více místa nad sedákem i v podélném směru. Podle výrobce sedí řidič a spolujezdec o 3 cm výše, v praxi však tento rozdíl poznáte asi jen při přímém srovnání dvou vozů. Pravidelnější vstupní otvor zavazadlového prostoru má asi o 20 mm nižší nákladovou hranu.

Vnitřní rozměry (měření Auto.cz)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
podélný prostor vpředu min/max [mm]890/1080880/1090-10/+10
podélný prostor vzadu min/max [mm]580/820600/850+20/+30
výška nad sedadlem - vpředu [mm]10101010-
výška nad sedadlem - vzadu [mm]930970+40
šířka vpředu [mm]13801370-10
šířka vzadu [mm]13901370-20
délka sedáku vpředu [mm]510510-
délka sedáku vzadu [mm]490470-20
výška opěradla vpředu [mm]610620+10
výška opěradla vzadu [mm]550590+40
šířka vstupu zav. prost. min/max [mm]900/1060960/990+60/-70
výška vstupu zav. prost min/max [mm]800860+60
délka zavazadlového prost. dole[mm]690720+30
šířka zavazadl.pr. min [mm]955955-
výška nákl. hrany nad zemí[mm]660640-20

Související články:

Tipy:
  • pro lepší zážitek doporučujeme zobrazit video přes celou obrazovku a dále použití sluchátek.
  • máte možnost si video ihned pustit přímo v článku a dvojklikem ho zvětšit na celou obrazovku
  • další možností je stáhnout si kvalitnější verzi ve WMV nebo nejkvalitnější v AVI formátu (komprese DIVX) níže

Video

Stažení pořadu "Škoda Fabia II"

Celý pořad si můžete stáhnout a uložit ve svém počítači.
klikněte pravým tlačítkem na odkazy a zvolte: "Uložit soubor jako"

Spolupracujeme s TipCars.com
Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter Garrett bavil fanoušky na besedě Reflexu

Do politiky už nikdy! Zpěvák Midnight Oil Peter…

Frontman skupiny Midnight Oil PETER GARRETT se vrací z australského parlamentu na koncertní pódia. Promluvil o…

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…