Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska

 
 

K teoretickým informacím o nové Škodě Fabia přidáváme i praktické poznatky z provozu. Na jihu Portugalska jsme vyzkoušeli novou Fabii se základním zážehovým tříválcem 1,2 HTP o výkonu 44 kW. (doplněno srovnání naměřených vnitřních rozměrů obou generací).

Na prezentaci nové Škody Fabia do Portugalska jsme mířili teoreticky dobře připraveni. Škoda Auto už v prosinci zveřejnila klíčové informace, jež potvrzovaly dřívější domněnky o malých technických změnách, sázce na odvážnější tvary či využití palubní desky z malého MPV Roomster. Přímo na místě nás Škodovka dokázala pořádně překvapit jedinou věcí, a to informací o rozšíření příplatkové výbavy o bílou vnější barvu střechy.

Nová Škoda Fabia v praxi

Na tiskové konferenci se potvrdilo, že teorii máme skutečně dobře zvládnutou, a tak nic nebránilo tomu, abychom teorii konfrontovali s praxí. Nám přidělený model poháněl základní zážehový tříválec s objemem 1.2 litru a maximálním výkonem 44 kW, což proti modelu dosluhujícímu znamená zlepšení o 4 kW. Jednotka si i v nové Fabii zachovala charakteristický lehce chraplavý zvuk, ale subjektivně se nám zdála lépe utlumena než tříválec 1,2 litru ve Fabii současné.

Zvláště ve vysokých otáčkách o sobě dával motor vědět uvnitř méně, než tomu bylo u předchůdce. Jednotka spojená s pětistupňovou manuální převodovkou se i v nové Fabii hodí především do městského provozu, do 130 km/h motor celkem táhne, ale nad touto hranicí nemůžete počítat s ničím jiným než se zvýšenými hlukem od motoru i hlukem aerodynamickým (od 120 km/h to začíná okolo Fabie docela foukat).

Podvozek - ideální kompromis

Na pátý převodový stupeň točí jednotka ve 130 km/h 3900 otáček, ve 100 km/h potom 3000 otáček. Spotřeba se v průběhu testovací jízdy pohybovala okolo osmi litrů, lze však očekávat, že v případě ekonomické jízdy se bude kombinovaná spotřeba pohybovat okolo sedmi litrů jako u jednotky s výkonem 40 kW. Ačkoliv podvozek nové Fabie neprošel zásadní proměnou, zdála se nám jízda komfortnější a stabilnější.

Nová Fabia velmi dobře tlumí nerovnosti, rázy podle prvních zkušeností zůstávají uvězněny vně vozu. Pětidveřový hatchback se může rovněž pochlubit velmi tuhou karoserií, která se nekroutí v zatáčkách ani na nerovnostech. Ve spojení s kvalitně zpracovaným interiérem to znamená, že uvnitř nic nevrže. Jízdními vlastnostmi se nová Fabia zařadí mezi premianty segmentu, držení příčného směru i stabilita v zatáčkách zaslouží nejvyšší hodnocení.

Vnější rozměry (údaj výrobce)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
délka [mm]39703992+22
šířka [mm]16461642-4
výška [mm]14511498+47
rozvor [mm]24622462-
rozchod vpředu [mm]14351436+1
rozchod vzadu [mm]14241426+2

Skvělé řazení, slabší brzdy

Budoucí majitelé se mohou dále těšit na přesné řazení s relativně krátkými drahami a přesným chodem a dobrou odezvu od řízení. První dojem z brzdové soustavy zní – lehce poddimenzovaná. Na brzdový pedál jsme museli při potřebě většího zpomalení poměrně razantně šlapat, přesto účinek neodpovídal našemu úsilí. Zda se Škoda Auto nedopustila přehmatu ukáže až první test. Od interiéru můžete očekávat tradičně kvalitní materiály, zpracování i slícování.

Už při prvním usednutí za volant však není pochyb o tom, že auto zůstalo rozměrově téměř stejné jako předchůdce. Místo přibylo pouze nad hlavou vzadu, ale například šířka vpředu i vzadu zůstala stejná. Nafoukl se však zavazadlový prostor. Pasivní bezpečnost Škoda Auto vyřešila dvěma čelními a bočními airbagy nabízenými v základní výbavě, v nárazových zkouškách EuroNCAP se očekává zisk pěti hvězd. Aktivní bezpečnost zajišťuje v základu dodávaný systém ABS s MSR či příplatkový stabilizační systém ESP.

Fabia uvnitř vyrostla

Následující tabulka ukazuje námi změřené rozměry interiéru nové Fabie a pro srovnání také odpovídající údaje minulé generace. Prostor se zvětšil hlavně na zadních sedadlech, kde je více místa nad sedákem i v podélném směru. Podle výrobce sedí řidič a spolujezdec o 3 cm výše, v praxi však tento rozdíl poznáte asi jen při přímém srovnání dvou vozů. Pravidelnější vstupní otvor zavazadlového prostoru má asi o 20 mm nižší nákladovou hranu.

Vnitřní rozměry (měření Auto.cz)Fabia IFabia IImezigenerační rozdíl
podélný prostor vpředu min/max [mm]890/1080880/1090-10/+10
podélný prostor vzadu min/max [mm]580/820600/850+20/+30
výška nad sedadlem - vpředu [mm]10101010-
výška nad sedadlem - vzadu [mm]930970+40
šířka vpředu [mm]13801370-10
šířka vzadu [mm]13901370-20
délka sedáku vpředu [mm]510510-
délka sedáku vzadu [mm]490470-20
výška opěradla vpředu [mm]610620+10
výška opěradla vzadu [mm]550590+40
šířka vstupu zav. prost. min/max [mm]900/1060960/990+60/-70
výška vstupu zav. prost min/max [mm]800860+60
délka zavazadlového prost. dole[mm]690720+30
šířka zavazadl.pr. min [mm]955955-
výška nákl. hrany nad zemí[mm]660640-20

Související články:

Tipy:
  • pro lepší zážitek doporučujeme zobrazit video přes celou obrazovku a dále použití sluchátek.
  • máte možnost si video ihned pustit přímo v článku a dvojklikem ho zvětšit na celou obrazovku
  • další možností je stáhnout si kvalitnější verzi ve WMV nebo nejkvalitnější v AVI formátu (komprese DIVX) níže

Video

Stažení pořadu "Škoda Fabia II"

Celý pořad si můžete stáhnout a uložit ve svém počítači.
klikněte pravým tlačítkem na odkazy a zvolte: "Uložit soubor jako"

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: První jízdní dojmy z Portugalska







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five Finger Death Punch rozhoupou metropoli už v listopadu

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five…

Už na konci listopadu si fanoušci tvrdé hudby užijí pořádný nářez. Do Prahy totiž přijede americká metalová…

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do soutěže Miss!

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do…

Ve Výměně manželek se proslavila svou drsnou náturou a nezapomenutelnou hláškou: „Mačkáš mi hada, debile.“ Teď…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…