Nová struktura VW Group: VW, Škoda a Seat pod jednou střechou
Der Spiegel informoval na konci minulého týdne o záměru budoucího šéfa VW Group Martina Winterkorna, přeformovat strukturu celé automobilové skupiny. Odcházející šéf Bernd Pischetsrieder si tak možná odnese rozdělení na klasické/severní značky (Vokswagen, Škoda, Bentley) a emocemi hýřící/jižní značky (Audi, Seat, Lamborghini).
Nové přerozdělení po čtyřech letech nemá být jen samoúčelným gestem nové hlavy největší evropské automobilové skupiny. Cílem je definitivně zamezit plýtvání na nákladové straně ekonomické rozvahy podnikání koncernu VW Group. Situace, kdy byly paralelně investovány stamiliony eur do vývoje podobných motorů u Audi a VW se prý nemají již nikdy opakovat. Skupina má více těžit ze synergií, společných nákupů u dodavatelů a minulostí prý bude vzájemný konkurenční boj podobně koncipovaných modelů postavených na shodné platformě nebo sdílejících společné komponenty.
Nová struktura údajně sází na osvědčený koncept masových a exkluzivních značek. První skupinu by tvořil Volkswagen, Škoda a Seat, druhou pak Audi, Bentley, Lamborghini a Bugatti.