Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová TDI Audi od roku 2008: výkon, spotřeba, čistota

Ondřej Láník
Diskuze (42)
"Audi přivede do sériové výroby v roce 2008 nejčistší dieselovou techniku na světě." Tak začíná včerejší tisková zpráva bavorské automobilky.

Co přesně se za tím ukrývá se dozvíme pravděpodobně ve Frankfurtu, ale první zveřejněné informace hovoří o vyšších tlacích a složitější technice nových TDI, která by je měla pomoci prosadit značku TDI dokonce i v USA.

Jedním z konkrétních příslibů Audi je uvedení nového motoru 3.0 TDI pro novou generaci Audi A4 a velké SUV Q7 v příštím roce. Výkon v obou provedeních dosahuje 176 kW, v Audi A4 se nejvyšší točivý moment dostane k 500 Nm a v Q7 dokonce k 550 Nm.

Nová generace motorů TDI má mít systém vstřikování common-rail s piezoelektricky ovládanými vstřikovači, které budou pracovat s maximálním vstřikovacím tlakem až 2000 bar. Snížení spotřeby a produkce emisí bude provedeno s pomocí optimalizovaného přeplňování, účinné recirkulaci výfukových plynů a prvním uplatněním snímačů kvality spalování umístěných přímo ve spalovacích prostorech. Audi hovoří ve včerejší tiskové zprávě i o DeNOx katalyzátoru, který by měl s pomocí vstřikování látky AdBlue výrazně snížit u dieselů problematické emise oxidů dusíku.

Politické prohlášení značky na téma ekologická šetrnost vozů Audi v nejbližších obdobích zmiňuje běžící vývoj hybridních verzí hned několika modelových řad, ale konkrétní termíny uvedení na trh zveřejněny nebyly. Dostupnější cestou k nižší spotřebě je nová řada vozů s označením TDI e, která spotřebu sníží o několik desetin litru, aniž by cena vozů výrazně rostla.

Nová generace motorů TDI se na evropský a americký trh dostane ve druhé polovině roku 2008. Do roku 2010 se s ní budeme setkávat ve většině modelů značky.

Ondřej Láník
Diskuze (42)
20. 7. 2007 09:09
Re: Tlak
OK, sorry, špatně jsem si přečetl tvůj příspěvek. Ty mluvíš o plnícím tlaku, já o vstřikovacím... Takže máme pravdu oba :-! ;-)
20. 7. 2007 08:58
Re: Tlak
Plnící tlak je zkráceně plnící tlak turbodmychadla. Čím větší, tím víc vzduchu ve válci. Vstřikovací tlak nebo tlak vstřiku paliva s tím až příliš nesouvisí.
20. 7. 2007 06:40
Re: Tlak
Vyssi tlak vo valci v okamihu zapalenia zmesi = vacsie mnozstvo vzduchu v rovnako velkom priestore = vacsie mnozstvo kysliku, ktory podporuje horenie. jednoduche ako facka. Neviem, ci je spalovanie vacsieho mnozstva kysliku az taky velky problem, faktom ale je, ze o tom nikto nehovori.
Avatar - Falco
19. 7. 2007 21:33
Re: Evoluce nikoliv revoluce
Přesně tak :yes:
19. 7. 2007 17:34
Re: KONECNE
Asi jde o to, ze jsem zvykly na mnohem pohodlnejsi sedacky. Jde o zvyk.