Nová TDI Audi od roku 2008: výkon, spotřeba, čistota
Co přesně se za tím ukrývá se dozvíme pravděpodobně ve Frankfurtu, ale první zveřejněné informace hovoří o vyšších tlacích a složitější technice nových TDI, která by je měla pomoci prosadit značku TDI dokonce i v USA.
Jedním z konkrétních příslibů Audi je uvedení nového motoru 3.0 TDI pro novou generaci Audi A4 a velké SUV Q7 v příštím roce. Výkon v obou provedeních dosahuje 176 kW, v Audi A4 se nejvyšší točivý moment dostane k 500 Nm a v Q7 dokonce k 550 Nm.
Nová generace motorů TDI má mít systém vstřikování common-rail s piezoelektricky ovládanými vstřikovači, které budou pracovat s maximálním vstřikovacím tlakem až 2000 bar. Snížení spotřeby a produkce emisí bude provedeno s pomocí optimalizovaného přeplňování, účinné recirkulaci výfukových plynů a prvním uplatněním snímačů kvality spalování umístěných přímo ve spalovacích prostorech. Audi hovoří ve včerejší tiskové zprávě i o DeNOx katalyzátoru, který by měl s pomocí vstřikování látky AdBlue výrazně snížit u dieselů problematické emise oxidů dusíku.
Politické prohlášení značky na téma ekologická šetrnost vozů Audi v nejbližších obdobích zmiňuje běžící vývoj hybridních verzí hned několika modelových řad, ale konkrétní termíny uvedení na trh zveřejněny nebyly. Dostupnější cestou k nižší spotřebě je nová řada vozů s označením TDI e, která spotřebu sníží o několik desetin litru, aniž by cena vozů výrazně rostla.
Nová generace motorů TDI se na evropský a americký trh dostane ve druhé polovině roku 2008. Do roku 2010 se s ní budeme setkávat ve většině modelů značky.