Nová Toyota Avensis - velká a sebevědomá

Nová Toyota Avensis - velká a sebevědomá

 
 

Atraktivní design vyjadřující dynamiku a eleganci, moderně řešený interiér, motory plnící exhalační normu EU IV a vysoký standard aktivní i pasivní bezpečnosti. Takto lze charakterizovat novou Toyotu Avensis, jejíchž první fotografie a informace o ní byly zveřejněny před několika dny.

Toyota Avensis včera, dnes a zítra

Zahájení prodeje modelu střední třídy Avensis se datuje do roku 1998. Po dvou letech, to je na podzim roku 2000 prodělal částečný facelift, který zahrnoval modifikaci masky chladiče a zadních koncových světel, přední světlomety dostaly čirá krycí skla. V současnosti opouštějí výrobní linky tři karosářské verze a to liftback, sedan a kombi (Wagon). Od podzimu 2001 je vyráběn také velkoprostorový Avensis Verso, který využívá některé konstrukční skupiny této modelové řady, ale jinak se od základního modelu značně odlišuje. V první polovině příštího roku bude uvedena na trh Toyota Avensis nové generace. Oproti svému předchůdci nová Toyota zmohutněla, což je dáno současným automobilovým trendem vyrábět stále větší automobily. Avensis nové generace je tak při své délce 4630 mm (liftback a sedan) o 130 mm delší. Šířka vozu je 1760 mm, což je o 50 mm více než u předchozího modelu. Rovněž byla zvětšena výška vozu a to o 55 mm na hodnotu 1480 mm. Verze kombi je delší oproti svému předchůdci o 100 mm a má tak délku 4700 mm. Na první pohled nová Toyota Avensis nezapře podobnost přední části s novým Opelem Vectra, se kterým se řadí do stejné třídy vozů.

Revoluční myšlenky v praxi

Toyota zaujímá se svými téměř pěti a půl miliony prodaných vozů ročně třetí místo mezi automobilovými výrobci. Právě její postavení mezi automobilovou elitou je znamením, že s novým modelem přijde také s nějakou technickou novinkou. Na novém Avensis nalezly své uplatnění dvě, dá se říci revoluční, novinky. První novinkou je naftový motor systému D-CAT (Diesel Clean Advanced Technologies, neboli volně přeloženo čistý dieselový motor). Tato pohonná jednotka se vyznačuje nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech a jako jedna z prvních naftových pohonných jednotek plní požadavky exhalační normy EU IV. Vychází z osvědčeného motoru o zdvihovém objemu 2.0 litru (označení D-4D), jehož součástí je systém vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail. Naftový agregát se systémem D-CAT má oproti svému předchůdci vyšší vstřikovací tlaky (180 MPa oproti 160 MPa). Je vybaven cirkulací výfukových plynů, které tak procházejí několikrát spalovacím procesem a tím se snižuje obsah oxidů dusíku (NOx). Snížení obsahu škodlivin je tak dáno zlepšením podmínek pro hoření paliva, cirkulací výfukových plynů a použitím katalyzátoru, který snižuje obsah volných uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO). Příspěvkem pro zvýšení pasivní bezpečnosti, který se v Evropě objevuje poprvé, je zavedení koleních airbagů. Právě ochrana dolních končetin je u vozidel značně problematická. Z výsledků nárazových zkoušek vyplývá, že tato tělesná partie bývá při čelních nárazech značně zatížená. I když případná zranění nohou přímo neohrožují život cestujících, jsou tato zranění častou příčinou trvalých následků a invalidity.

Design pro oči Evropana

Přední část se až příliš podobá přední části nového Opelu Vectra, se kterým má podobný tvar předních světlometů. V předním nárazníku s integrovaným spoilerem jsou umístěny mlhová světla a ve spodní části je černá plastová mřížka přívodu vzduchu. Součástí nárazníku je také maska chladiče, na které je umístěno rozměrné logo značky. Nárazník, spoiler a maska chladiče tak vytváří jeden celek. Kapota pak plynule přechází v A-sloupky a čelní sklo. Celkové tvary karoserie se vyznačují vedle klínovité linie také výrazným zaoblením na přechodových částech, což propůjčuje vozu vedle nízkého součinitele odporu elegantní a dynamický vzhled. Také nový Avensis bude vyráběn ve třech karosářských verzích a to sedan, liftback a kombi, které se od sebe odlišují zadní částí s odlišně tvarovanými koncovými světly. Přední části jednotlivých verzí se neliší. Verze se stupňovitou zádí, neboli sedan, má poněkud strměji posazené zadní sklo a poměrně dlouhé víko zavazadlového prostoru. Liftback (používá se také označení hatchback, ale není zcela přesné) má naopak zadní část téměř splývající a přístup do zavazadlového prostoru je možný rozměrnými pátými dveřmi. Poslední verzí je verze označená jako Wagon, což je klasické kombi. Oproti předešlým verzím se vyznačuje protaženou střechou s lištami střešního nosiče, odlišnými zadními bočními a pátými dveřmi a tvarem zadního nárazníku.

Interiér a zavazadlový prostor

Interiér se vyznačuje použitím nejmodernějších materiálů, jako jsou kvalitní čalounění, kůže, leštěné kovy a dřevo. Vedle toho byly uplatněny při návrhu tvaru palubní desky a rozmístění jednotlivých ovladačů nejmodernější poznatky ergonomie. Palubní deska tak tvoří jednolitý celek. Většina ovladačů společně s displeji rádia a klimatizace je soustředěna na středové konzoli, nad ní jsou pak umístěny výdechy ventilace. Uprostřed palubní desky je umístěn výklopný panel s LCD displejem, který slouží jako součást informačního, komunikačního a navigačního systému vozidla. Další ovladače jsou umístěny na multifunkčním volantu. Přístrojový panel zahrnuje přístroje ve tvaru klasických budíků s oranžovým podsvětlením. Přední a zadní sedadla jsou anatomicky tvarována se sklopnou loketní opěrkou uprostřed. Všechna místa jsou vybavena opěrkou hlavy a tříbodovým bezpečnostním pásem. Sedan nabízí celkem 520 litrů zavazadlového prostoru, který je přístupný poměrně rozměrným víkem. Podstatně lepší přístup je pátými dveřmi do zavazadlového prostoru liftbacku o objemu 510 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na hodnotu 1320 litrů. Kombi nabízí základní zavazadlový objem také 510 litrů, ale sklopením zadních sedadel lze získat až 1500 litrů.

Motory, převodovky a bezpečnostní výbava

Všechny motory, které naleznou uplatnění jako pohonné jednotky v nové Toyotě Avensis plní požadavky exhalační normy EU IV. Pod kapotou tak nalezneme benzinové motory o zdvihových objemech 1.6, 1.8 a 2.0 litru. Naftové motory zastupuje již zmíněný agregát se systémem Toyota D-CAT o zdvihovém objemu 2.0 litru. Pro všechny motory jsou určeny pětistupňové manuálně řazené převodovky, benzínové motory 1.8 a 2.0 budou nabízeny také v kombinaci se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Pro zvýšení aktivní bezpečnosti je nový Avensis vybaven ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, u některých verzí je k dispozici brzdový asistent. Jako výbavu na přání bude možné volit systém jízdní stability VSC (ekvivalent ESP) a kontroly trakce TRC. Pro nový Avensis je charakteristická karoserie s vysoce odolnou a pevnou strukturou při zachování poměrně nízké hmotnosti. Tato karoserie je tak schopna bez problémů odolat a pohltit všechny běžné druhy nárazů. Již předchozí Avensis se vyznačoval širokým uplatněním zádržných systémů a u jeho nástupce tomu není jinak. Ve voze tak nalezneme čelní airbagy řidiče a spolujezdce vpředu, boční a hlavové airbagy. Nelze zapomenout ani na nově zavedené kolení airbagy.

Důstojný reprezentant značky

Nová Toyota Avensis je důstojným reprezentantem značky a je současně spojením moderních prvků automobilového průmyslu. Svým naftovým motorem přináší výrazný příspěvek pro zlepšení ekologie při zachování nízkých provozních nákladů. To ostatně platí i pro benzinové motory, které s jistým časovým předstihem plní exhalační normu EU IV. Za přínos lze považovat zlepšení aktivní i pasivní bezpečnosti, což je dáno použitou elektronikou podvozku a zavedením koleních airbagů. Nelze ovšem opomenout ani zajímavý design s čistými aerodynamickými tvary.

Autosalon Frankfurt 2017
Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…