Nová Třída S: technické inovace podrobně

Nová Třída S: technické inovace podrobně

 
21.6. 2005 Libor Zezulka

Do nové Třídy S bylo zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, systém PRE-SAFE druhé generace a mnoho dalších. Tak se na ně podívejme.

Do nové Třídy S bylo zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, asistenční funkce pro vidění v noci vybavená infračervenou technikou, systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE s doprovodnými funkcemi, parkovací asistent, nový systém COMAND nebo sedadlo se zdokonaleným masážním účinkem.

PRE-SAFE a brzdový asistent s radarem

Brzdovým asistentem PLUS se schopností předvídat nebezpečnou situaci sleduje prostřednictvím radaru vpředu jedoucí automobil a při nebezpečném přiblížení k němu řidiče varuje. Hrozí-li střet, brzdový asistent PLUS zajistí optimální podporu vynaložené brzdné síly, která je okamžitě k dispozici i v případě, že řidič sešlapuje brzdový pedál příliš opatrně. Adaptivní brzdová světla při nouzovém brždění blikají.

Brzdový asistent PLUS je kombinován s dalším systémem PRE-SAFE, který dostal v nové Třídě S několik bezpečnostních funkcí navíc. PRE-SAFE rozpozná hrozící nebezpečí nehody v prvopočátku. Například překročí-li zpomalení vozu při brždění určitou hranici nebo hrozí-li nebezpečí smyku, systém zajistí přitažení bezpečnostních pásů a naplní vzduchové polštáře sedadla, které řidiči, spolujezdci a cestujícím vzadu vytvoří určitou oporu. Systém zároveň zatáhne boční okna.

DISTRONIC PLUS a noční asistent

Brzdový asistent PLUS je dodáván i v kombinaci s tempomatem udržujícím stanovenou vzdálenost DISTRONIC PLUS. Tento radarový systém pracuje nyní v rozsahu rychlosti od nuly do 200 km/h. V městském provozu Stop-and-go udržuje DISTRONIC PLUS novou Třídu S ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla, brzdí limuzínu až do zastavení a zrychluje na požadovanou rychlost, jakmile se čekající vozy dají opět do pohybu.

Do výbavy asistenta PLUS a DISTRONIC PLUS patří také nový parkovací asistent, který rovněž využívá radarová čidla. Ta pokrývají větší vzdálenost než čidla ultrazvuková, takže řidič je při couvání varován před hrozící kolizí s delším časovým předstihem. Nový asistent pro jízdu v noci, který na palubě Třídy-S slaví premiéru, pracuje s infračerveným světlem, které lidské oko nevnímá, a proto řidiče v protisměru neoslňuje.

Dva infračervené světlomety osvětlují jízdní dráhu a zvyšují tak dohled řidiče při zapnutém tlumeném osvětlení na více než 150 metrů. Tímto způsobem asistent pro vidění v noci dříve rozpozná chodce, cyklisty, parkují automobily nebo jiné překážky. Infračervená kamera na vnitřní straně čelního skla zachycuje odražený obraz dění na silnici, který je určen pro displej kombinovaného přístroje.

Systém COMAND-Cotroller

Nová koncepce ovládání vychází ze studií ergonomie a psychologie vnímání, Mercedes-Benz své návrhy posléze ověřoval i stávajících i potenciálních zákazníků. Charakteristickým znakem inteligentní koncepce ovládání nové Třídy S je rychlá dosažitelnost nejobvyklejších funkcí, proto je systém vytvořen s možnostmi několikanásobné volby. Podle svých zvyklostí může řidič ovládat například audiosystém, tv-přijímač, CD/DVD přehrávač, telefon a navigaci buďto konvenčními spínači, tlačítky na volantu nebo pomocí zdokonaleného systému COMAND.

Tlačítka přímé volby na středové konzole jsou umístěna tak, aby je řidič nemusel hledat. Ovládání automatické klimatizace je možné provádět přes systém COMAND nebo prostřednictvím tlačítek. Primární oblastí nové ovládací koncepce tvoří volant a kombinovaný přístroj. Další novinkou je DIRECT SELECT – elektronické řízení sedmistupňové automatické převodovky 7G-TRONIC prováděné stlačením páčky umístěné vpravo od sloupku řízení (tedy jako např. v BMW 7)

Systém COMAND se prezentuje v novém designu a novými možnostmi. Kromě již zavedených přístrojů z oblasti audio a telematiky, jsou do systému integrovány další funkce, pro které byl dosud používán samostatný spínač. Jako centrální ovládací prvek slouží nyní nový COMAND-Controller (opět analogie s BMW, tentokrát iDrivem) umístěný na středním tunelu. Jeho pomocí se vyhledává v menu a aktivují některé funkce.

Velký barevný displej systému COMAND se nachází ve stejné výši jako kombinovaný přístroj a dostal se tak do lepší pozice v zorném poli řidiče i spolujezdce. Systém COMAND nové Třídy S zahrnuje v sériovém provedení autorádio, CD/DVD přehrávač a přípojku pro paměťovou kartu počítače. Na přání může být COMAND doplněn o evropský navigační systém, jehož údaje jsou poprvé uloženy na pevném disku. Ten je schopen vypočítat zvolenou trasu ještě rychleji než dosud.

Bohatá sériová výbava

Nově vyvinutá sedadla Třídy S si mohou zákazníci Mercedesu přizpůsobit různým nárokům na komfort. Do šestnácti základních poloh elektricky nastavitelná přední sedadla s podporou páteře patří do sériového vybavení všech modelů. Na přání lze získat komfortní sedadla s vyhříváním a odvětráním, sedadla s masážní funkcí (vpředu a vzadu) a sedadla reagující na dynamiku jízdy (vpředu). Jejich funkce spočívá v automatickém naplňování a odpouštění vzduchových komor tak, aby řidič a spolujezdec měli při projíždění zatáčkami lepší oporu zad.

K vysokému komfortu přispívá také podvozek sériově vybavený zdokonaleným vzduchovým odpružením AIRMATIC. Je na řidiči, zda zvolí charakteristiku orientovanou na komfort nebo upřednostní sportovní odladění. Od rychlosti 120 km/h a nastavení sportovního programu se karoserie automaticky sníží až o 20 milimetrů, aby se zlepšila dynamiky a snížila spotřeba paliva.

Nově vyvinutý brzdový systém ADAPTIVE BRAKE přichází s přídavnými funkcemi, které například usnadňují rozjezd do kopce nebo na mokré vozovce zkracují brzdnou dráhu. Do nové třídy S se nastěhovala rovněž elektrická parkovací brzdy.

Inovace

  • ADAPTIVE BRAKE s přídavnými funkcemi
  • Adaptivní brzdové světlo
  • Brzdový asistent PLUS s radarovými čidly
  • COMAND s funkcí COMAND-Controller
  • Komfortní opěrky hlavy s aktivní funkcí
  • DISTRONIC PLUS
  • Elektrická parkovací brzda
  • Multitvarované sedadlo reagující na dynamiku vozu s masážní funkcí
  • Asistent pro vidění v noci na základě infračervené techniky
  • Panoramatické střešní okno (pro dlouhou verzi)
  • PRE-SAFE druhé generace
  • Kamera pro couvání
Spolupracujeme s TipCars.com
Penta a DPP založí kvůli stavbě metra D společný podnik Penta a DPP založí kvůli stavbě metra D společný podnik

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a investiční skupina…

Akcie, měny & názory Jiřího Kostky: Burza a nový školní rok Akcie, měny & názory Jiřího Kostky: Burza a nový školní rok

Dění na pražské burze tento týden připomíná začátek…

Plzeň odsouhlasila fúzi teplárny s Plzeňskou energetikou ze skupiny EPH Plzeň odsouhlasila fúzi teplárny s Plzeňskou energetikou ze skupiny EPH

Zastupitelé Plzně schválili dnes fúzi stoprocentně…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 



Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
BMW nabízí první ochutnávku nové generace X5

BMW nabízí první ochutnávku nové generace X5

Dnes 14:53

BMW se pomalu začíná připravovat na premiéru čtvrté generace modelové řady X5. Novinka prozatím své linie ukrývá pod maskováním, ale automobilka poodhalila její testování za polárním kruhem i v Jihoafrické republice.




Blesk.cz

Bouřky a přívalové deště řádí na jihozápadě Čech. Zahrozí kroupy i vichr

Bouřky a přívalové deště řádí na jihozápadě Čech.…

Silné bouřky zasáhly jihozápadní Čechy, v Karlovarském kraji hřmí již od čtvrtečního rána. Bouřky způsobily i…

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli lávě modrými plameny

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli…

Už téměř měsíc žijí obyvatelé havajského ostrova ve strachu z vybuchující sopky Kilauea. Ta nadále chrlí…

 

iSport.cz

Anorexie!? Švýcary šokovala fotka českého skokana na lyžích Štursy

Anorexie!? Švýcary šokovala fotka českého skokana na…

Je tohle ještě v pořádku? Švýcarská média zaujal skokan na lyžích Vojtěch Štursa, který dal na Instagram fotku,…

Je dohoda o dluzích majitele Slavie blízko? Tvrdík se fotil s šéfy J&T

Je dohoda o dluzích majitele Slavie blízko? Tvrdík…

Nejistota kolem majitele Slavie by mohla skončit už tento týden. Podle informací Hospodářských novin se rýsuje…

 

Reflex.cz

Witold Pilecki: Hrdina, který se nechal zavřít do Osvětimi, aby z ní utekl a ukázal světu nacistická zvěrstva

Witold Pilecki: Hrdina, který se nechal zavřít do…

Roman Jezierski, Tomasz Serafiński, Druh nebo jednoduše Witold. Pilecki byl svého času znám pod různými jmény…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…