Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová vlajková loď z Ingolstadtu: Audi A8 6.0 L W12

Ondřej Láník
Diskuze (134)
Šestilitrový dvanáctiválec, který tvoří vrchol řady luxusních limuzín A8, má nyní výkon 331 kW a moment 580 Nm. Navíc je Audi A8 6.0 L W12 quattro prvním zástupcem značky, který vyjíždí s novou maskou chladiče.

Šestilitrový dvanáctiválec, který tvoří vrchol řady luxusních limuzín A8, má nyní výkon 331 kW a moment 580 Nm. Navíc je Audi A8 6.0 L W12 quattro prvním zástupcem značky, který vyjíždí s novou maskou chladiče.

Atmosféricky plněný motor s neobvyklým uspořádáním válců do W, vyniká kompaktními rozměry a v nejnovějším provedení má výkon 331 kW (450 k) při 6200 ot./min. Maximum točivého momentu 580 Nm (+20 Nm proti předchůdci) je sice k dispozici až mezi 4000 a 4700 ot./min, ale 95% této hodnoty je k dispozici v podstatně širším spektru otáček od 2300 do 5300 ot./min.

Téměř dvoutunové Audi zrychluje z klidu na 100 km/h za 5,2 s, rychlost 200 km/h se ukáže na tachometru za 17,4 s. Omezení dalšího zrychlování je možné očekávat už za 30 sekund od rozjezdu z klidu. To je právě okamžik, kdy se vozidlo řítí rychlostí 250 km/h.

Přenos výkonu na všechna kola má opět na starost 6stupňový automat Tiptronic, s možností volby sportovního režimu (pak jsou využívány I oblasti vysokých otáček motoru).

Pro Audi typický pohon všech kol a hliníková karosérie s prostorovým rámem ASF, jsou i tentokrát doplněny hliníkovými nápravami, vzduchovým odpružením a tlumiči s proměnnou charakteristikou tlumení.

Prvním vozem se čtyřmi kruhy ve znaku, který nese znaky nového stylingu ingolstadtské značky, je právě vrcholná A8L. Rozměrná maska s mohutným chromovaným oválem, nyní zasahuje hluboko do nárazníku, pod úroveň světlometů. Tvary, na které bude třeba si zvyknout, jsou nenápadně označeny emblémem W12, který decentně informuje o vyspělé technice pod kapotou.

Přední světlomety jsou poprvé vybaveny diodovými (energii šetřícími) potkávacími světly, které doplňují adaptivní xenonové světlomety.

Audi A8 6.0 L Quattro je možno objednávat od 8. 12. 2003 a první dodávky jsou plánovány na únor 2004. Cena v Německu činí 117.000 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (134)