Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

 
 

Yamaha R6 není zbrusu nová, ale pro rok 2005 byla důkladně inovována, aby stačila na konkurenci.

Kromě lehce modernizovaného designu a motoru u ní můžeme nalézt poprvé vidlici upside-down, radiální brzdy a další prvky vyvinuté ve spolupráci s hochy od MotoGP.

„R“ jako racing

Yamaha R6 patří bezesporu k nejpřitažlivějším a nejkouzelnějším motorkám současnosti. Existují ovšem i jiná kouzla, to když na tiskové konferenci vyjely zpoza plenty dvě nové R6ky spolu se dvěma hosteskami s pomalovaným (jinak nahým) tělem, což mělo vypadat jako velmi těsná kombinéza. V tu chvíli se na motorky nikdo nedíval a v záplavě blyštících fotoaparátů nikdo ani nedutal. Nešlo ovšem pouze o holky, ale o celek, který v sedle této Yamahy dotvářely.

Supersportovní řadu „R“ odstartoval před několika lety model R1, který znamenal v té době nevídaný pokrok a zcela nové možnosti. O něco později se objevila lehčí a mrštnější kočka R6 s nadprůměrným výkonem, který nebyl ve třídě šestistovek běžný. R6ka proto dokázala přitáhnout majitele konkurenčních šestek, ale také i ty, jež sedlali větší model R1. Yamaha dokázala s touto dvojicí motorek nemožné, okamžitě se postavila vedle tradičních supersportů jako CBR od Hondy, GSX-R od Suzuki nebo ZX-R Ninja od Kawasaki a pořádně jim zatopila pod kotlem. Předtím měla v nabídce dvojici spíše cestovního typu, konkrétně šlo o Thundercat 600 a Thunderace 1000.

Bez kompromisů

Typickými prvky stroje, ať už mluvíme o R1 nebo R6, je úchvatný design se spoustou agresivních prvků a s minimálním počtem kompromisů. Sama Yamaha tuto filozofii definuje jako „no-compromise“. Do vývoje motocyklů velkou měrou promlouvají trendy z královské disciplíny MotoGP, v současnosti je to u Yamahy velmi znát, není se ale čemu divit, když se výrobce může opřít o tak skvělého jezdce jako je Valentino Rossi. Tím, čím byl Valentino před rokem či dvěma pro Hondu, je nyní ve stejné míře pro Yamahu. Díky jeho účinkování u Yamahy vznikla replika R6 v barvách Rossiho stroje.

Nejvýraznější designový prvek v podobě agresivní dvojice předních světlometů Yamaze R6 zůstal, mezi nimi se nachází vstup airboxu. Zadní sdružené světlo je tvořeno moderními LED diodami je dostatečně provokující na to, aby při předjetí rozeštval davy konkurenčních motorek. Zatímco sedlo pilota nabízí dostatek pohybu ve všech jízdních režimech (hlavně při najíždění do zatáček), místo pro spolujezdce je doslova symbolické, čemuž se ani v rámci této třídy nemůžeme divit. Prostor pod sedačkou ovšem ani zde nechybí, na různé nezbytnosti to stačí. Každého jistě uchvátí digitální rychloměr s otáčkoměrem ocejchovaným do neuvěřitelných 18 tisíc otáček.

Lepší pocit z jízdy

Jaké hlavní změny Yamaha R6 do roku 2005 přináší? Co se týče motoru, ten dostal nové sání, upravený vstřikovací systém a zapalování, což má společně s úpravou ram-air systému přinést další tři koníky navíc. Maximální udávaný výkon se tedy pohybuje na hranici 123 koní při 15 500 otáčkách. Jinak byla architektura kapalinou chlazeného čtyřválce s objemem 600 kubických centimetrů téměř nezměněna. Úprav se nedočkala ani šestistupňová převodovka.

U podvozku byl kladen největší důraz na novou plně nastavitelnou přední vidlici upside-down. Výměny se dočkala i přední pneu, která má nyní rozměr 120/70 R17 místo 120/60 R17, což má zajistit lepší ovladatelnost. Zadní má 180/55 R17. Nové jsou i brzdové kotouče o rozměru 310 mm doplněné o radiální třmeny. Hodnota suché hmotnosti je 162 kilogramů, o co největší dojezd se stará 17litrová nádrž.

Yamahu R6 nemůžeme dát nálepku zbrusu nová, přesto prodělala důležité změny, které mají výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. Konkurence v podobě Hondy CBR600RR nebo nové Kawasaki ZX-6R sice vypadá moderněji, i tak bude Yamaha R6 na cestě i okruhu zdatným soupeřem.





komerční sdělení:
Nová služba nejen motoristům: www.prevodleasingu.cz

Vrácení vozu vázaného smlouvou leasingové společnosti bývá zpravidla nevýhodné a převedení leasingové smlouvy na nového majitele se jeví jako jednoznačně lepší a mnohdy i finančně výhodné řešení jak pro stávajícího, tak pro nového majitele. Od 1. listopadu funguje na portálu www.prevodleasingu.cz nová progresívní služba. Prezentace nabídek na portálu je do 31.12.2004 navíc bezplatná.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…