reklama


Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

 
 

Yamaha R6 není zbrusu nová, ale pro rok 2005 byla důkladně inovována, aby stačila na konkurenci.

Kromě lehce modernizovaného designu a motoru u ní můžeme nalézt poprvé vidlici upside-down, radiální brzdy a další prvky vyvinuté ve spolupráci s hochy od MotoGP.

„R“ jako racing

Yamaha R6 patří bezesporu k nejpřitažlivějším a nejkouzelnějším motorkám současnosti. Existují ovšem i jiná kouzla, to když na tiskové konferenci vyjely zpoza plenty dvě nové R6ky spolu se dvěma hosteskami s pomalovaným (jinak nahým) tělem, což mělo vypadat jako velmi těsná kombinéza. V tu chvíli se na motorky nikdo nedíval a v záplavě blyštících fotoaparátů nikdo ani nedutal. Nešlo ovšem pouze o holky, ale o celek, který v sedle této Yamahy dotvářely.

Supersportovní řadu „R“ odstartoval před několika lety model R1, který znamenal v té době nevídaný pokrok a zcela nové možnosti. O něco později se objevila lehčí a mrštnější kočka R6 s nadprůměrným výkonem, který nebyl ve třídě šestistovek běžný. R6ka proto dokázala přitáhnout majitele konkurenčních šestek, ale také i ty, jež sedlali větší model R1. Yamaha dokázala s touto dvojicí motorek nemožné, okamžitě se postavila vedle tradičních supersportů jako CBR od Hondy, GSX-R od Suzuki nebo ZX-R Ninja od Kawasaki a pořádně jim zatopila pod kotlem. Předtím měla v nabídce dvojici spíše cestovního typu, konkrétně šlo o Thundercat 600 a Thunderace 1000.

Bez kompromisů

Typickými prvky stroje, ať už mluvíme o R1 nebo R6, je úchvatný design se spoustou agresivních prvků a s minimálním počtem kompromisů. Sama Yamaha tuto filozofii definuje jako „no-compromise“. Do vývoje motocyklů velkou měrou promlouvají trendy z královské disciplíny MotoGP, v současnosti je to u Yamahy velmi znát, není se ale čemu divit, když se výrobce může opřít o tak skvělého jezdce jako je Valentino Rossi. Tím, čím byl Valentino před rokem či dvěma pro Hondu, je nyní ve stejné míře pro Yamahu. Díky jeho účinkování u Yamahy vznikla replika R6 v barvách Rossiho stroje.

Nejvýraznější designový prvek v podobě agresivní dvojice předních světlometů Yamaze R6 zůstal, mezi nimi se nachází vstup airboxu. Zadní sdružené světlo je tvořeno moderními LED diodami je dostatečně provokující na to, aby při předjetí rozeštval davy konkurenčních motorek. Zatímco sedlo pilota nabízí dostatek pohybu ve všech jízdních režimech (hlavně při najíždění do zatáček), místo pro spolujezdce je doslova symbolické, čemuž se ani v rámci této třídy nemůžeme divit. Prostor pod sedačkou ovšem ani zde nechybí, na různé nezbytnosti to stačí. Každého jistě uchvátí digitální rychloměr s otáčkoměrem ocejchovaným do neuvěřitelných 18 tisíc otáček.

Lepší pocit z jízdy

Jaké hlavní změny Yamaha R6 do roku 2005 přináší? Co se týče motoru, ten dostal nové sání, upravený vstřikovací systém a zapalování, což má společně s úpravou ram-air systému přinést další tři koníky navíc. Maximální udávaný výkon se tedy pohybuje na hranici 123 koní při 15 500 otáčkách. Jinak byla architektura kapalinou chlazeného čtyřválce s objemem 600 kubických centimetrů téměř nezměněna. Úprav se nedočkala ani šestistupňová převodovka.

U podvozku byl kladen největší důraz na novou plně nastavitelnou přední vidlici upside-down. Výměny se dočkala i přední pneu, která má nyní rozměr 120/70 R17 místo 120/60 R17, což má zajistit lepší ovladatelnost. Zadní má 180/55 R17. Nové jsou i brzdové kotouče o rozměru 310 mm doplněné o radiální třmeny. Hodnota suché hmotnosti je 162 kilogramů, o co největší dojezd se stará 17litrová nádrž.

Yamahu R6 nemůžeme dát nálepku zbrusu nová, přesto prodělala důležité změny, které mají výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. Konkurence v podobě Hondy CBR600RR nebo nové Kawasaki ZX-6R sice vypadá moderněji, i tak bude Yamaha R6 na cestě i okruhu zdatným soupeřem.





komerční sdělení:
Nová služba nejen motoristům: www.prevodleasingu.cz

Vrácení vozu vázaného smlouvou leasingové společnosti bývá zpravidla nevýhodné a převedení leasingové smlouvy na nového majitele se jeví jako jednoznačně lepší a mnohdy i finančně výhodné řešení jak pro stávajícího, tak pro nového majitele. Od 1. listopadu funguje na portálu www.prevodleasingu.cz nová progresívní služba. Prezentace nabídek na portálu je do 31.12.2004 navíc bezplatná.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů Pravice u Ústavního soudu napadla kontrolu kotlů

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni…

Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou Soros: Kdyby Trump mohl, jednal by jako diktátor. Minulý rok byl katastrofou

Nastupující americký prezident Donald Trump by jednal…

Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci Zápisník Pavla Otta: Zářící divočáci

Veterinární správa zjistila, že polovina odlovených…

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Pivo je lék! 5 faktů, které jste možná nevěděli!

Být denně »pod obraz« rozhodně neprospívá nejen vašemu zdraví ale vašemu životu vůbec. Ale pokud dokážete být…

Před 20 lety zavřeli Bunkr: Klub byl kulturním symbolem po pádu komunismu

Před 20 lety zavřeli Bunkr: Klub byl kulturním…

Legendární podnik, kde hrála hudba 24 hodin denně, začal před 20 lety narážet na odpor místních obyvatel. Tak se…

 

iSport.cz

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové dostala kanára

Kristýna Plíšková v Austrálii končí, od Kerberové…

Česká tenistka Kristýna Plíšková podlehla v Melbourne v třetím kole turnaje Australian Open světové jedničce.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Nový americký prezident očima fotografů: Jak ho vidí autoři jeho nejslavnějších portrétů?

Nový americký prezident očima fotografů: Jak ho vidí…

Donald Trump strávil pod drobnohledem médií takřka celý život. Jako celebrita se objevil na obálkách většiny…

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

 
 
reklama