Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

Nová Yamaha R6: made by Valentino Rossi

 
 
24.11. 2004 redakce AUTO.CZ

Yamaha R6 není zbrusu nová, ale pro rok 2005 byla důkladně inovována, aby stačila na konkurenci.

Kromě lehce modernizovaného designu a motoru u ní můžeme nalézt poprvé vidlici upside-down, radiální brzdy a další prvky vyvinuté ve spolupráci s hochy od MotoGP.

„R“ jako racing

Yamaha R6 patří bezesporu k nejpřitažlivějším a nejkouzelnějším motorkám současnosti. Existují ovšem i jiná kouzla, to když na tiskové konferenci vyjely zpoza plenty dvě nové R6ky spolu se dvěma hosteskami s pomalovaným (jinak nahým) tělem, což mělo vypadat jako velmi těsná kombinéza. V tu chvíli se na motorky nikdo nedíval a v záplavě blyštících fotoaparátů nikdo ani nedutal. Nešlo ovšem pouze o holky, ale o celek, který v sedle této Yamahy dotvářely.

Supersportovní řadu „R“ odstartoval před několika lety model R1, který znamenal v té době nevídaný pokrok a zcela nové možnosti. O něco později se objevila lehčí a mrštnější kočka R6 s nadprůměrným výkonem, který nebyl ve třídě šestistovek běžný. R6ka proto dokázala přitáhnout majitele konkurenčních šestek, ale také i ty, jež sedlali větší model R1. Yamaha dokázala s touto dvojicí motorek nemožné, okamžitě se postavila vedle tradičních supersportů jako CBR od Hondy, GSX-R od Suzuki nebo ZX-R Ninja od Kawasaki a pořádně jim zatopila pod kotlem. Předtím měla v nabídce dvojici spíše cestovního typu, konkrétně šlo o Thundercat 600 a Thunderace 1000.

Bez kompromisů

Typickými prvky stroje, ať už mluvíme o R1 nebo R6, je úchvatný design se spoustou agresivních prvků a s minimálním počtem kompromisů. Sama Yamaha tuto filozofii definuje jako „no-compromise“. Do vývoje motocyklů velkou měrou promlouvají trendy z královské disciplíny MotoGP, v současnosti je to u Yamahy velmi znát, není se ale čemu divit, když se výrobce může opřít o tak skvělého jezdce jako je Valentino Rossi. Tím, čím byl Valentino před rokem či dvěma pro Hondu, je nyní ve stejné míře pro Yamahu. Díky jeho účinkování u Yamahy vznikla replika R6 v barvách Rossiho stroje.

Nejvýraznější designový prvek v podobě agresivní dvojice předních světlometů Yamaze R6 zůstal, mezi nimi se nachází vstup airboxu. Zadní sdružené světlo je tvořeno moderními LED diodami je dostatečně provokující na to, aby při předjetí rozeštval davy konkurenčních motorek. Zatímco sedlo pilota nabízí dostatek pohybu ve všech jízdních režimech (hlavně při najíždění do zatáček), místo pro spolujezdce je doslova symbolické, čemuž se ani v rámci této třídy nemůžeme divit. Prostor pod sedačkou ovšem ani zde nechybí, na různé nezbytnosti to stačí. Každého jistě uchvátí digitální rychloměr s otáčkoměrem ocejchovaným do neuvěřitelných 18 tisíc otáček.

Lepší pocit z jízdy

Jaké hlavní změny Yamaha R6 do roku 2005 přináší? Co se týče motoru, ten dostal nové sání, upravený vstřikovací systém a zapalování, což má společně s úpravou ram-air systému přinést další tři koníky navíc. Maximální udávaný výkon se tedy pohybuje na hranici 123 koní při 15 500 otáčkách. Jinak byla architektura kapalinou chlazeného čtyřválce s objemem 600 kubických centimetrů téměř nezměněna. Úprav se nedočkala ani šestistupňová převodovka.

U podvozku byl kladen největší důraz na novou plně nastavitelnou přední vidlici upside-down. Výměny se dočkala i přední pneu, která má nyní rozměr 120/70 R17 místo 120/60 R17, což má zajistit lepší ovladatelnost. Zadní má 180/55 R17. Nové jsou i brzdové kotouče o rozměru 310 mm doplněné o radiální třmeny. Hodnota suché hmotnosti je 162 kilogramů, o co největší dojezd se stará 17litrová nádrž.

Yamahu R6 nemůžeme dát nálepku zbrusu nová, přesto prodělala důležité změny, které mají výrazně zlepšit jízdní vlastnosti. Konkurence v podobě Hondy CBR600RR nebo nové Kawasaki ZX-6R sice vypadá moderněji, i tak bude Yamaha R6 na cestě i okruhu zdatným soupeřem.





komerční sdělení:
Nová služba nejen motoristům: www.prevodleasingu.cz

Vrácení vozu vázaného smlouvou leasingové společnosti bývá zpravidla nevýhodné a převedení leasingové smlouvy na nového majitele se jeví jako jednoznačně lepší a mnohdy i finančně výhodné řešení jak pro stávajícího, tak pro nového majitele. Od 1. listopadu funguje na portálu www.prevodleasingu.cz nová progresívní služba. Prezentace nabídek na portálu je do 31.12.2004 navíc bezplatná.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 

Štítky Suzuki Design Pneu

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…