Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A5 a rychlé S5: první fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (271)
Několik dní před oficiální premiérou se objevily první snímky nového kupé od Audi. Jeho význam by automobilka ráda vyzdvihla tím, že spíše okrajovému modelu přidělila v hierarchii modelových řad pevné místo názvem A5. (doplněny fotografie Audi S5)

Dvoudveřová novinka se poprvé představí v Ženevě a bude tak zřejmě hlavní premiérou, kterou Audi do Švýcarska přiveze. Tamní trh je pro klasická kupé "formátu A5" jako dělaný. Konkurent nedávno představených BMW 3 a Mercedesů CLK se bude chtít prosadit většími rozměry a zejména designem.

Stylisté zvolili velmi konzervativní ráz, který je na hony vzdálen sportovní náladě TT nebo R8. I když i Audi A5 má jen dvoje dveře, bude pravděpodobně chtít být komfortním a exkluzivnějším ekvivalentem sedanům. Kupe nabídne prostor pro čtyři cestující.

Příď je evolucí tvarů limuzín A6 a A8 a teprve podrobnější pohled odhalí jisté "sportovno" na tvarování předního nárazníku. Silueta je jednoznačně klasická, tříprostorová. Tak ryzí klasiku jsme vlastně už dlouho neviděli. Mohutné rozměry rozbíjí jen několik decentních stylistických prvků: jemná linie na bocích a sportovní tvar koncových světel. Přístrojová deska a motivy použité uvnitř Audi A5 jsou evolucí tvarů známých z Audi A6.

Prezentovaný model má předu uložený vznětový motor 3,0 TDI, předpokládá se však také montáž zážehových šesti- a osmiválců, téměř jisté jsou pro A5 však i menší motory.

Během úterka se objevily také fotografie nového vrcholného model Audi S5. Ten by měl mít pod kapotou vidlicový osmiválec 4,2 FSI, který byl nedávno zaveden například do Volkswagenu Touareg. V něm dosahuje následujících parametrů: 257 kW při 6800 ot./min, 440 Nm při 3500 ot./min. Audi S5 by s takovým motorem mělo dosahovat rychlosti 100 km/h už 5,5 sekund po rozjezdu, nejvyšší rychlost je jako obvykle elektronicky omezena na 250 km/h.

Podrobnosti zveřejníme jakmile budou k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (271)
22. 2. 2007 10:47
Re: Jo tohle jsem psal já :)
k takove kravine ses ani nemel prihlasovat... :-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 2. 2007 18:08
Re: A7?
Ještě k A5 - když žak na ní koukám, říkám si, že se mohli trošičku více odvázat a zadní lampy víc střihnout "do orla", jako je má Q7. Ale i tak pěkný.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 2. 2007 18:04
A7?
Napadá mě, neví někdo, nebo nevzpomíná si, jestli a co by mohlo být A7? Němělo by náhodou A7 být odpovědí na CLS?
21. 2. 2007 15:35
Preco si nekupit A5
pretoze za rovnaky peniaz dostanes nadherne a v jazdych vlastnostiach neprekonatelne 3er kupe. Navyse k tomu ako bonus - jedinecny image modro-bielej mnichovskej vrtulky. A5 je nuda, viem si v nom predstavit dobre zabezpecenych nemeckych lekarov, pravnikov po patdesiatke... ;-)
21. 2. 2007 14:57
Re: Re coupé auto.cz
mno tak 9000 km mesicne neni bezne pouzivani ani sluzebniho auta, ale samozrejme jsou taci co tolik dokazi najezdit. no muselo by kazdych 10 000 do servisu a provozni naklady by byly vetsi, ale uzivatelsky by si na nic nestezoval ;-)