asi jako, prodavat lidem zvrane jen tak, a nechat na nich kdy a kde z nich strilej >:D automobilka nemuze na danem trhu nabizet neco co na nem neni legalni ;-)
Jestli máte na mysli ty řidiče, co mají nalítáno v každém počasí, tak ty tu takovou věc nejspíš ani nepotřebují. A jestli máte na mysli tu sebranku, která neumí dát ani blinkr, tak na tu je i takové rozhodování moc složité. Nicméně, dokud to není vyřešeno legislativně, není tu na plebiscit prostor ;-) A možná naštěstí...
Pri nárekoch autora článku si zase chtiac-nechtiac musím spomenúť na to staré príslovie: svet patrí optimistom, pesimisti sú len diváci.
Čo je na tom, že legislatíva bude pozadu? Ono je podstatne jednoduchšie novelizovať nejaký zákon ako vymyslieť autonómne riadenie. Navyše tento problém sliepky a vajca je tu vždy pri zavádzaní technologických noviniek. Stačí si spomenúť na zavádzanie farebných televízorov:
Otázky bola vtedy jednoduché: pre zákazníkov: má zmysel kupovať farebný TV, keď sa zatiaľ vysielalo len čiernobielo? A pre vysielateľov TV programov: má zmysel kupovať novú, drahú techniku, ktorá dokáže vysielať farebne, keď prakticky všetci diváci mali len čiernobiele televízory?
A vida, nejako sa to časom vyriešilo, pretože teraz už asi nikto nepozerá čiernobielu televíziu... A rovnako sa to vyrieši aj s autonómnymi autami, aj s batériami elektromobilov...
clovece, problematika cernobileho vs. barevneho vysilani je v tvem prispevku velice zkratkovite pouzita a souvislost s autonomnim rizenim aut, potazmo elektromobily, apod. tu preci neni vubec zadna.
Ten příměr možná není nejlepší, ale dává smysl. Elektromobil a potažmo automatické řízení jsou nejjednodušší formy auta, jaké lze vyrobit. V podstatě jeden pedál, volant a tím to hasne. A lidé samozřejmě směřují k maximálnímu zjednodušování. Je myslím jasné, že automatické řízení se rozhodně uplatní a v té chvíli se začnou uplatňovat i elektromobily, protože auto už nebudou řídit, ono je bude vozit a nabíjet se samo, když ho nebudou potřebovat...
Myslím si, že vývoj v západním světě za posledních 25 let v žádném případě nemíří ke zjednodušování, ale naopak (o zjednodušování se jen a pouze složitě kecá :-) ). A je otázka jestli autonomní řízení je zjednodušení pro uživatele nebo zesložitění (dneska skočíš do auta a jedeš, příště budeš jako trouba muset zadávat cíl cesty, nedejbože když si v půli cesty rozmyslíš, že se chceš zrovínka tady otočit nebo někam zajet)... Ale to už zase míří jinam. Já nerozumím té souvislosti s barevnou televizí. Ta nic nezjednodušila, žádného pozorovatele černobílého vysílání neomezila, neměnila princip toho businessu. Ta pouze přinesla vyšší kvalitu diváckého vjemu, za což byl zákazník ochoten platit.
Edit: Princip obliby osobního auta spočívá v tom, že je to stroj, který člověk plně ovládá. Odklon směrem k autonomnímu řízení staví existenci osobních aut na hlavu. Tady se pak můžeš směle vrátit k MHD.
Ta kategorizace je zajímavá. Ačkoliv Tesla zvládá předjíždění (když ji k tomu vybídnete), nespadá do trojky, protože neumí komunikovat s vozy (dalšími Teslami) okolo?