Vedle tradičních soupeřů z řad konkurenční německé prémie se nová Audi A8 může těšit i na souboj s dalšími vozy. Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Opakuji Ti (a je mi jedno, co kde před kolika tejdnama psali), že v SOUČASNĚ DOBĚ Merceds Benz NENABÍZÍ dvanáctiválcou verzi své třídy S.
Níže odkazy na konfigurátor
- S Klasse Langversion (u krátké není taky)
- S Klasse maybach
Kdo se to s tebou minule tak krutě zhádal? já to nebyl. Ale věř mi.
jinak já to taky nevěděl, ale je to tak.
Tak když to chceš brát takhle tak jo = dokonce ani ten 400d zatim neni a reálně bude až na podzim. V12 ale dle víc zdrojů = podle info automobilky i po faceliftu zůstává vrcholem nabídky
Kdy ho někdo vrátí do konfigurátoru nevim = teď je prostě letní sezóna i v tomhle. V krátký verzi nebyl V12 myslim ani teď = všude se píše že bude dál = v LWB
Na českejch stránkách maj asi eště předletní sezónu = furt tam V12 je [odkaz] = v AMG i obyčejný verzi :-)
No, faktem je, že ten tvůj uber alles v motorech docela zaspal, v eskládě nabízí s konkurencí srovnatelné motorizace až po faceliftu, a to ještě ne všechny.
To je všechno v tiskový zprávě k faceliftu a mym odkazu včera ve 20:13
Mercedes přechází na řadový šestiválce v závěsu za novejma 350d a 400d je i 400 benzín. Zrovna tak tam je že V12 zůstává vrcholem nabídky
Že to nabíhá postupně je jiná věc
Myslim že takovouhle motorovou revoluci a tiskovou zprávu k nejvyššímu modelu jiný německý značky by tu rozebrali hned v několika článcích = takhle holt ten odkaz ;-)
To všichni víme, informace o R6 dýzlech i benzinech, jejich nástup (časová osa) do S a postupně do dalších modelů je znám už dva roky, zbytečně to omýláš. Reagovals na můj příspěvek, kde říkám, že MB v motorech pro Sklasse zaspal, protože konkurenceschopné dýzly dostala až s faceliftem a některé, viz. R6 jí chybí stále. Co je na tom k rozporování? Nic, jen ses prostě musel vypsat...
No tak nic... U toho jsi měl zůstat, trumpeto, bojuješ ty, sám se svou dětinskostí, která tě nutí vypísmenkovat se k čemukoliv, jakkoliv je to zbytné a zbytečné.
Smutný že někdo tak bystrej jako ty mi řiká trumpeta :-)
A požadavek na naprostý základy seriózní novinařiny = zbytečně a hloupě odmítáš. Umíš místo trumpet normálně vysvětlit proč?
Je tu nekonečný množství naprosto zbytečnejch článků doslova o ničem = o rendru na webu. Proč tobě konkrétně vadí převzít přehled novejch motorů v S klasse?
Vyšel v mnoha časopisech i webech = takže proč trváš na tom že tady vyjít nemá?
Meleš hov.na, novinařina bla, bla, demagogie uhýbání. Reagovals na mou větu, "v eskládě nabízí s konkurencí srovnatelné motorizace až po faceliftu, a to ještě ne všechny", znova se ptám, co je na faktu, že motorizace v S-klasse např. oproti staré A8 byly nedostatečné, jeden slabý dýzl, žádný benz. šestiválec, a že nápravu zjednal částečně facelift, tedy co je na tomto faktu k rozporování? Nic... To, že reaguješ tím, že, MB má plán, kdy budou všechny nové motory do esklasse uvedeny, no, ano, plán je, ale jak to popírá, co jsem napsal? Nijak. A proto, že tohle meleš pořád dokola, ne proto, že by sis fakta neuvědomoval, ale proto, že jsi prostě Hamunasakra, kterého značka AUDI, potažmo nick Dinar přivádí do stavu, že se musí vymezit, i kdyby se měl po... Prostě dětina a trumpeta.
Takže odpovědět neumíš = prostě takovej dětina a trumpeta >:-[]
Hele nepřeceňuješ trochu ten [odkaz] Myslim že to nikdy nebylo nic moc :-)
Zastal ses blbosti = a teď nevíš kudy z toho ven = tak střílíš trumpetama = dobrej způsob to často zabírá :yes: >:D
Nech toho trapnýho okecávání s plánem = prostě to je docela zajímavý téma a proto to vyšlo všude možně = no a tady ne. Takhle je to jednoduchý
No a jinde zase nevyšly tuny článků o rendrech co našli někde na webu no = takže fakt jediná ale jediná otázka je proč seš tak ostře pro to aby tady článek kterej najdeš v němčině angličtině i češtině = proč na ACZ nejlepší jízdě na webu = nemá podle tebe vyjít :-!
Vycházel jsem z aktuálního konfigurátoru a tiskových zpráv k modernizované třídě S. Ano, dvanáctiválec by končit neměl, ale v tuto chvíli není jasné, zda si třeba nepomůže výkonově, stejně jako další motory. Proto nešlo vzít starý ceník, který je stále na českých stránkách Mercedesu, jelikož tam jsou zastoupeny i ty motory, kterou budou v rámci faceliftu nahrazeny.
Já taky vycházim z tiskový zprávy k faceliftu = proto nechápu ten rozdíl
Dle tiskových zpráv po faceliftu = V12 nadále zůstává vrcholem nabídky. V konfigurátoru sou dál oba V12 = teda v českym :-)
Taky mě napadlo jestli nepřipravujou trochu výkonnější verzi = což by mělo logiku papírově je sice furt nejsilnější ale..
Nicméně v tiskový zprávě k faceliftu = jak víte = se zmiňuje i výkon vrcholný verze a je nezměněná 630 PS a 1000 Nm
Omlouvám se, ale v českém konfigurátoru fakt dvanáctiválec nevidím, teď jsem se díval a je tam jen S 560 4MATIC L, Maybach S 560 4MATIC, AMG S 63 4MATIC+ L, S 350 d 4MATIC L a S 400 d 4MATIC L, tedy benzinové osmiválce a naftové šestiválce. Stejně tak v tiskových zprávách na media.daimler o V12 není zmínka, zatím se tam píše jen o motorech, dostupných od začátku prodeje.
Podstatná je tisková zpráva k faceliftu = tam je V12 jasně zmíněnej jako vrchol nabídky. Se stejnym výkonem i krouťákem. Možná ho nově spárujou s 9G Tronicem = kterej těch 1000 Nm unese. To by docela dávalo smysl = to je jen dedukce to tam jak víte neni
Asi čteme každej jinou zprávu = já dal i odkaz a je tam i o R6 450 benzín = ale nástup novejch motorů je holt postupnej. Jo a v seznamu motorů po faceliftu je i nový S500 = zatim bez bližších specifikací
Takže benzín 450, 500, 560, 63 a 65 a nafta 350 a 400
Plus plug-in hybrid = celkově podle mě slušná nabídka
Možná sem ho přehlíd ale myslim že k faceliftu a takhle zásadní změně motorizací = by tu moh teda spíš měl bejt článek
Já myslel že když se to jmenuje: Veškeré informace data a ceny nové S-Klády tak.. že tam bude nějaká zmínka. Třeba o novym šestiválci s kompresorem a 48 voltovym generátoru = 408 koní 500 Nm = třeba v odstavci s nadpisem: Nový šestiválec s elektrickým přídavným kompresorem pro Mercedes třídy S
Vidim tam i že pro 350d a 400d přijde S450 4MATIC v krátký i dlouhý verzi a S500 i že zůstává V12 jak S600 tak 65AMG = ale koho by to zajímalo [odkaz] [odkaz] [odkaz] atd. ;-)
No vidim opravovej odpor k tomu něco napsat = tož tu tiskovou zprávu o Mercedesu S-Klasse nechme být = už se těšim na novej příval článků o obrázcích na webu apod. :-)
Sice tam píší něco o nové třídě S, ale také tam píší, cituji, "technické údaje se mohly od data zveřejnění (7. 3. 2013) změnit." :-) Taková česká klasika.
Na německém webu mají nabídku menší (350d, 400d, 560, 63) a také letošní datum.
S méďa vypadá hrozně, je strašně moc kulatý a zaobléný , má pěkné detaily, ale jako celek se mi moc nelíbí, předchozí Sko to byla střela, ale tohle nový S nic moc
a za další
7ma od B M W no nelíbí se mi , ten trapný střední proužek podel prahů se mi nelíbí, zase má pěkné detaily, ale zas jako celek nic moc, je hrantější jak Sko, ale nechtěl bych ho
a za další
Taliiána 4dveře bych nechtěl, jediné plus je zvuk, zbytek je mínus, vzhledem k tomu , že tyhle limuzíny mají jezdit diskrétně a nenápadně, tak je to ve finále mínus
no a nakonec
A8 je pro mě naprosto dokanalá a hlavně narozdíl od Ska a 7ky, překonává své předchůdce v minulých generacích, ten minimalistický dizaj interíru je dech beroucí v dnešním přetlačítkovém světě interiérů minimalizmus a funkčnost a spolehlivost trvanlivost a jestli to bude mít V12 opravdu nechápu existenci Bentley
Rolls royce bylo a mělo vždy být Aristokratické auto a to Phantom splňoval dokonale, potom někdo přišel s myšlenkou postavit cenově dostupnější Rolls Royce pro více lidí, už ta myšlenka je špatná bez ohledu na to jak to dopadlo, říkají tomu Ghost, pro mě je to jen předražené B M W.
a co RR wraith ... to je moc pekne kupatko.. aristokraticke... a v nom uz nemusis mat sofera ale zasoferujes si v nom aj sam... u nas jeden wraith po KE jazdi... dokonca som vedla neho uz pri karfure aj parkoval... ale aj majitel rollsa je len clovek ze jo.. a tiez musi do obchodakov >:D len on na to ide kusok stylovejsie no..
To není tak úplně pravda. Audi jako značka je sice psychologicky pořád "méně" než Mercedesy, BMW, Jaguáry, či Maserati, ale v té proluce na ni čekají podobní konkurenti jako Lexus, Infiniti a Hyundai si stvořil Genesis, i když ten je pořád ještě spíš v proluce někde mezi VW a Audi. Takže konkurenci má.
Design - tohle je silně subjektivní věc.
Ale obecně, pokud chce člověk pohodlí a synonymum dané třídy, tak sáhne po S klasse. Pokud auto spíš pro zábavu, ale se sofistikovaným rodokmenem, tak si vezme trojzubec. když mi půjde spíše o rodokmen, než o zábavu (čímž neříkám, že jí je málo), tak se protáhne kolem kočičího showroomu. Pohodlí bych rád, ale k tomu i trochu zábavy? Tak je tu "sedmička" BMW výběr z hroznů. Na Japonce musí mít člověk vyloženě chuť, protože vizuálně je to prostě exotická importovaná specialita.
No ale co s tím Audi? Nic, je to takové bezpohlavní mainstreamové přesunovadlo. Interiér vypadá výborně, ale do kategorie A6. V A8 by to mělo být trochu víc "repre". Ale na druhou stranu i tohle je cesta a Audi tento směr vychází na výbornou.
Vedle aut, která mají nějaký specifický charakter, je auto, které nemá žádný. Nejlépe je to vidět na stárnutí těch aut. Mercedes i BMW vyvolávají různé asociace od majitelů typu Horsta Fuchse, přes veksláky k raperům až po operu, ale Audi nevyvolává vůbec nic.
Existence Bentley? No Jsou lidi, kteří chtějí něco mezi Sklasse a Rolls Royce a umějí ocenit techniku VW. A tam přesně pasuje Bentley. Na rozdíl od Audi má onen rodokmen. Bentley vs Audi je jako oblek na míru vs konfekce. Spoustu věcí zastanou podobně, ba dokonce stejně, ale v detailech se budou silně lišit. A detaily jsou v těchto třídách to nejdůležitější.
Čímž nechci říct, že by A8 bylo špatné auto, to v žádném případě, jenom jsou vrcholy, na které z podstaty nikdy nedosáhne, protože jim není předurčena.
Pamätám si, že pred 20-25 rokmi mala luxusná trieda nemeckých výrobcov v nepredĺženej verzii vždy tesne pod 5 metrami. Bolo to vraj kvôli tomu, že nemecké garáže mali štandardne dĺžku okolo 5 metrov.
Odvtedy sa asi nemecké garáže tiež zväčšili... :-)
Nevím no, ale řadit audi mezi plnokrevnou prémii mi připadá jako ještě trochu větší pakárna než to neustálé vychvalování škodovky. To už tam fakt můžete dát do srovnání nějaký superb nebo tak něco. Audi je lidový vůz pro plebs co si na opravdovou prémii jen hraje a vždycky i bude.
Kdyby se aspoň VW snažilo tenhle recyklát zamaskovat za nějaký neotřelý a svébytný design, ale tohle? No toto?
Lexus...no jak začít, anych ti to popsal
Prašivej kastrol na rejži-
Ubohá parodická značka pseudoluxusních aut vodněkud z H(a)noje.
Začínali trapný nezakrytým čínským plagiátorstvím Mercedesu a skončili jako výrobce aut pro dobytek.
>:D >:D >:D
O Lexusu se říká že je to Japonský Mercedes, nevím kteří blázni jezdí v Japonských Mercedesech , ale pro mě je Mercedes jenom jeden a to je ten Německý od třídy E včetně a vejš, nějaké A,Cla clcc, šunt brake, Blé a podobný grcky neberu, prostě pořádný Mercedesy : E, S, SL, CLS, G
ja by som tam zaradil este aj to Cecko... predsa len je uz dost velke a ma spravne tvary limuziny ...urcite je uz hodne mena mercedes..
samozrjeme kusky ako CLA alebo A alebo GLA to su uz len take maximalne masovky radoby premianti taziaci skor z loga na kapote ale k skutocnym MB maju daleko..... seriozny premiovy medved je minimalne za mna uz zadokolka C klasse a potom samozrejme vsetko co je posadene vyssie od nej :yes:
Ten prasivej kastrol pri svojej premiere bol lepsi, nez konkurencia vo svojej triede a vdaka nej dnesna premia nie su take strasne plecky.
Japonec je cinsky plagiat z Vietnamu. A prezradim Ti tajomstvo. Dnes si kazda automobilka kupi par kusov priamej konkurencie a rozoberie ho do posledneho srobu :-)
A aby to bolo zabavnejsie, vdaka Toyote nie je Porsche uz len plagat na stene, ale fungujuca automobilka...
A bacha, aby Ti pri tom rozhodneni nerupla cievka >:D
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Hlavně netuším proč je V8 TDI na jednom řádku s těmi "kozími dechy" (v klidu, nadsázka) od konkurence (40d/400d), přitom je silnější (o kultivovanosti nemluvě), než multiturbo 50d na "silnější" řádku, viz srovnávací tabulka motorizací. ;-)
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Nebavím se obecně o samotných motorech, ale o dieselových motorizacích v této třídě a např. ani v aktuální 750d R6 diesel s multiturbem nepřesvědčí... a není to o max. výkonu, V8 (TDI) je celkově jinde, viz třeba nová Panamera S diesel, to je (myslím teď čistě ohledně motorizace) opravdu jiná písnička, byť také dieselová.
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Zbytečně to hrotíš, je to prostý výčet motorů, nestojí proti sobě na každém řádku srovnatelné motorizace, je to jasné i z toho, že v závorce máš uveden výkon každého motoru. Ano, pokud audi někde vede, pak je to vrcholný dýzl. BMW nabízí nejvíce motorizací.
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
No jasně. Ale o jaké objektivitě můžeme mluvit u tebe, když každý příspěvek začíná slovy Lexus, Jaguar nebo Range Rover.
Zkomoluješ slova (schvwálně se poooodívej na svůj styl psaní), ale nikdy jsem nečetl příspěvky, kde se o produktech Audi, potažmo koncernu vyjadřuješ velmi pochvalně Neříkám, ze všechno mají skvělé, ale jsou auta, která si palec nahoru určitě zaslouží.
Takže aby "zloděj nechytal zloděje" musíme začít hlavně u sebe, ze?
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
911 je super a vždycky byla. A nejen 911 >:-[]
Neni to o Lexusu Ranger Roveru nebo Jagu :-)
Ať se to netýká jen Porsche = V10 :yes::yes:;-)
Proti AUDIRS6 sem vzor objektivnosti = když chceš začít u mě = už proto že přízeň a nepřízeň mám rozdělenou přesně obráceně. Hodně značek jo a jen málo ne = on a jemu podobní to maj tak nějak: přesně obráceně :-)
ja som vedel ze tu bude kuvwa veselo >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
keby si ty trtko vedel, kolko znaciek a specifickych modelov ja chvalim a dokonca aj niektore "nase" mi nesadnu.... Z mojich davnejsich komentarov pod danymi modelmi sa to da dohladat, ale to by bolo na teba moc :-!
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Kde rejžokastról končí ( V6 ) motorová ponuka A8 začína !
Lexus zacina na 3.5 V6 (310 kW) a Audi na 3.0 TFSI V6 (250 kW). Takze ani nie :-) A pokial viem, tak e-tron je TDI plug-in hybrid, takze zase ina kategoria. Hrusky s jablkami.
Sice Lexus nema taku paletu motorizacii ako konkurencia, ale ked sa pozeram na tu tabulku, tak je vykonovo cca v strede. Nema akurat slabsiu a silnejsiu verziu. Diesel sa standardne neponuka a mne osobne ani nechyba. Do cca dvoch rokov by mala dorazit vodikova verzia. Inak, neviem, ako u Teba, ale u mna auto nerobi len motor. A ani onanovanie nad tabulkovymi hodnotami nie je nic pre mna.
Mimochodom, preco musela A8 tak velmi rozmerovo narast? Lexus od novej generacie zrusil L verziu, ale i od tej je A8 dlhsia. S de facto rovnakym rozvorom. A ma mensi kufor nez DE konkurencia, ktora je mensia. Zeby kvoli baterkam, lebo D3 su ako olympijske hry a ich heslo Citius, Altius, Fortius?
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
no, tak som si trosicku pohonil ego, ale dufal som, ze teba tym neurazim.
Neide mi o absolutne vykony, sam dobre vies, ze keby bolo treba, dokazu aj V6 3-liter vyhonit na neskutocne kone a Nm, lenze netreba, lebo nad V6 je toho este kopec ;-)
A asi si aj ty nepozeral galeriu predchadzajuceho clanku, alebo si tuto tabulku tiez len tak preletel, ale E-tron je aktualne s motorom V6 3.0 TFSI, co asi vies, ze znamena benzin ;-)
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Ze trosicku... :-) Bud v klude, mna je sakra tazke urazit :-)
Je jasne, ze ked sa chce, tak sa da. Ale do toho by som ako kupec nesiel, pretoze taky motor uz bude degradovany na spotrebny material a meneny spolu s olejom na garancke :-)
Priznavam, nepozeral. Ale uz to citam pozorne. Mild hybrid 3.0 TFSI. To je ale novinka, pretoze doteraz bolo oznacenie e-tron quattro spojovane s mild hybrid + 3.0 TDI, ci nie?
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
nie kamarat. ;-)
Mild-hybridy su vsetky motorizacie v A8 okrem E-tronu.
E-tron ma V6 TFSI + 100 kW el. motor ;-)
Ano, davnejsie ( pred nafto-gatiami ) sa hovorilo, ze su hotove 2 varianty PHEV ( E-tronu ) jedna s 3.0 TDI ( ktora uz je v Q7 ) a s 3.0 TFSI, ktora debutuje prave tu v A8.
Ci pouziju pohonny retazec z Q7 ( s 3.0 TDI ) aj do A8 je nateraz otazne, ale predpokladam, ze v buducnosti sa toho dockame aj pod kapotou A8.
A naopak, ze aj Q7 bude PHEV aj s 3.0 TFSI, hlavne na trhoch, kde im nafta moc nevonia.
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
To si nějak pleteš. Audi má jen jeden hybrid s TDI, pokud mě paměť nešálí, a to celkem nový. Jinak byly všechny s TFSI (v A8 byl 2,0, v Q5, staré Q7 a možná ještě v něčem 3,0 - tenhle systém byl i ve staré Panameře, Cayenne a Touaregu). Navíc byly myslím full. Nejsem si jistý, jestli vůbec Audi nějaký mild mělo. Tenkrát se jim ani neříkalo e-tron. e-tron bylo snad původně označení pro elektromobily, které pak rozšířili i na plug-in hybridy.
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
To je prave to, co ma zmiatlo. e-tron bola samostatna kategoria a nevedel som, ze to cele zase rozsirili. Rovnako tak, ze e-tron bol v Q7 s TDI a ziadne TFSI. Pardon, ale v tomto pripade sa nemozem vyhnut slovu bordel :/
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
Nejsem si jistý, jestli nepoužili e-tron někdy dříve pro nějaký koncept plug-in hybridu. To označení mám v první řadě spojené s R8 a to byl elektromobil. Asi by se dalo říct e-tron = do zásuvky, tedy na elektřinu (BEV, PHEV). :-) Zase tak komplikované mi to nepřijde.
Re: Jak si stojí třeba ve srovnání s novým Lexusem LS?
I u Q5 mělo být staré, prostě předchozí generace. Trochu se mi to rozleželo v hlavě a v případě Q modelů mám opravy.
Minulá generace pohonů (měly by být full):
2,0 TFSI - A6, A8, Q5
3,0 TFSI (s kompresorem) - Touareg, Cayenne, Panamera (Porsche později přešlo na plug-in, spalovací motor zůstal stejný) - přijde mi zvláštní, že nebyl v žádném modelu Audi, když byl postavený kolem jejich motoru, ale nic mě nenapadá
Současná generace (všechno by měly být plug-in):
3,0 TDI - Q7
3,0 TFSI (s turbem) - A8, Panamera
4,0 TFSI - A8, Panamera
A ještě mají malý hybrid v A3, protějšek Golfu GTE (také plug-in). Nejsem si úplně jistý, možná jsem něco vynechal. Full hybridy byly mířené víc do USA.
Nejtišší motor, výjimečně pružný a zcela bez emisí NOx
Nejtišší motor, výjimečně pružný a zcela bez emisí NOx je parní stroj. Nechápu, proč po něm výrobce nesáhnul. Je zhruba stejně zastaralý jako benzínový zážehový motor, jen o málo méně účinný, než benzínový motor a má prakticky stejné výhody. Navíc má úžasný krouťák už od nulových otáček a je velmi tichý. Jediným nedostatkem je roztápění, které u varianty na CNG trvá zhruba 15minut, to ale v tomto případě nevadí, panský kočí stejně auto chystá pro svého pána dopředu. A že spotřeba bude o trochu vyšší, to majitele těchto übermesch vozů netrápí ani trochu.
Re: Nejtišší motor, výjimečně pružný a zcela bez emisí NOx
Parní stroj že je velmi tichý ? Co pamatuju parní lokomotivy tak bych si dovolil hrubě nesouhlasit.
A podobně je to i s většinou ostatních zmíněných vlastností
Re: Nejtišší motor, výjimečně pružný a zcela bez emisí NOx
a vyfuk toho uzasneho parneho auta bude na strechu vyvedeny predpokladam.. aby si chodcom nedymil do xichtu pripadne neprekazal inym vodicom vo vyhlade ked das kick down >:D
no zeby bol parny stroj zrovna nejaky tichy neviem... teda aspon ta nasa parna lokomotiva ktoru mame u nas ako atrakciu pre deti a turistov ( destska zeleznica z cermelskeho udolia smerom na alpinku v dlzke asi 3km ) tak ta teda zobudi aj mrtveho ;-) [odkaz] a ako vidis aj ta priprava masinky "kociho" je uplne ticha [odkaz] :-) lokomotiva Katka si len tak v tichosti bafka ze hadam ju ani nepocut :-)
Ješte by tam mohli přidat čtyřhrnek se 170 kw +-. Cena by mohla být o 200k nižší... takový Touareg Nomad.... (nemám na mysli holobyt jako Fabie Junior), ale kdyz měla minula sedmicka od BMW 728i...