Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 (F30): Motory, ceny, premiéra 14.října 2011

Aleš Jungmann
Diskuze (26)
Jaké motorizace můžeme pod kapotou nové řady 3 čekat? A co nabídne hybridní verze? Základní technický popis nové trojky je tady.

Oficiální odhalení šesté generace BMW řady 3 je sice naplánováno až na 14. říjen 2011 do Mnichova (i s účastí Auto.cz), jak se ale tento den blíží, přicházejí další a další informace.

Týdeník Auto Bild přišel s předpokládaným výčtem použitých motorů. Jasné je, že atmosférické motory nemají pod kapotou řady 3 (jakož ostatně téměř nikde) růžovou budoucnost, do nové trojky se s nimi už nepočítá.

Platforma nové generace F30 bude modulární, společná například s novou řadou 1 (F20). Oba modely zachovají pohon zadních kol a budou sdílet také většinu pohonných jednotek.

Nabídka motorizací začíná verzí 316i (100 kW), nejdostupnější BMW 3 má mít na německém trhu cenu zhruba 29 tisíc Eur, tedy asi 730 tisíc Kč. Jde pravděpodobně o stejný agregát, jaký je montován do nového BMW řady 1, tedy přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Časem, spekuluje se o roku 2014, však pod kapotu BMW řady 3 zamíří i přeplňované tříválce o objemu 1,5 litru.

O 318i zatím žádné informace nemáme, pravděpodobně však půjde taktéž o čtyřválec; v řadě 1 má výkon 125 kW.

BMW uvádí, že připravovaná rodina tříválcových agregátů bude vrcholit verzemi až se 150 kW. Ostatně, v konceptu i8 má tříválec výkon 164 kW a lidé od BMW o něm doslova básní: „Jsme si jisti, že zákazníci budou chtít takto silný a úsporný tříválec i v jiných modelech.“. Není proto vyloučen příchod nových číselných označení (314i) jakož i možné budoucí záměny tříválců za čtyřválce při zachování stávajícího značení modelů.

Dalším v nabídce je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v 320i a 320iX (135 kW), jeho silnější verze bude pohánět 328i a 328iX. Jde o stejný agregát jako využívá X1 xDrive28i a Z4 sDrive28i, tedy očekáváme výkon 180 kW a točivý moment 350 Nm.

Jediným zážehovým šestiválcem v nové řadě 3 bude třílitrové TwinPower Turbo. V 335i dosáhne 225 kW a 400 Nm.

Podobný šestiválec nahradí také 4,0 V8 (309 kW) z aktuální generace M3, jeho výkon by ale měl dosahovat (i díky sofistikovanému způsobu přeplňování) hodnoty kolem 330 kW. Nová M3 je naplánovaná na rok 2013.

U vznětových verzí bude na výběr z dvou a třílitrových agregátů. Očekáváme motorizace 316d (85 kW), 318d (110 kW), 320d (135 kW), 323d (150 kW, čtyřválec 2,0 l), časem se objeví i 330d (180 kW) a 335d (215 kW). BMW 320d a 330d budou mít i varianty s pohonem všech kol xDrive.

Hybridní verze ActiveHybrid 3 má prý být tzv. mild hybrid a sdílet techniku s velkým ActiveHybridem 7, možná ještě pravděpodobnější je však příbuznost s čerstvě představeným full hybridem ActiveHybrid 5, i zde má totiž jít o spojení přeplňovaného benzinového šestiválce a elektromotoru. Kombinovaná spotřeba by měla začínat číslicí 6, což je pro vůz o výkonu 250 kW opravdu skvělý výsledek.

Nová řada 3 by dále měla sdílet pokročilé systémy, jakými jsou například varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, noční vidění, monitorování bdělosti řidiče či adaptivní tempomat s funkcí zabránění či zmírnění kolize.

Šestá generace BMW řady 3 se začne prodávat na jaře příštího roku.

Kromě tradičního sedanu (F30), kombi (F31), kupé (F32) a kabrioletu (F33 – tak jako v současné generaci se skládací stěchou) se chystá také crossover 3 GT, který přenese úspěšné ingredience 5 GT o třídu níž.

Aleš Jungmann
Diskuze (26)
7. 10. 2011 20:14
Re: BMW 3 jako V3...
Člověku připadá mluvit u německé trojky o sportovnosti , bohužel, mírně řečeno legrační (spíše smutné), když v nich jsou ve velké většině nesportovní diesly. "Zlatý" atmosférický nebo turbobenzín.
2. 10. 2011 18:07
motorová hrůza
Tak jestli tohle BMW myslí s motory (hlavně naftovými šestiválci) a pohony vážně, tak to je slušná hrůza. Ty motory se v ničem neliší od současné E90/E91, jak jako hodlá BMW přesvědčit někoho se současnou 330d, 330xd nebo 335d, aby si novou generaci koupil? To spadli z višně, že tam dají ty samé motory! :no:

A kde je čtyřkolka k 335d? Kde je 330d poladěná nejméně na aktuální výkony v nové 5er? Kde je 335d poladěná na výkony v 535d?

Jsem měl dojem, že se u nové 5er poučili, takže naftové šestiválce pěkně poladili, ke všemu přidali xDrive a k tomu slibují i naftové šestiválcové Mko (v Touringu to bude ideální rodinné auto), ale jestli to takto bude s trojkou, tak vážně nevím, proč kupovat novou trojku, když pětka bude úplně jinde.

Avatar - 125S
2. 10. 2011 00:06
Re: M3 Keramické brzdy
Šestiválec mi v m-trojce tolik nevadí, aspoň bude lehčí. Ale spíš mě na videu zaujaly ty brzdy, vypadají jako by byli karbonkeramický :-) .
Avatar - CHerokee
1. 10. 2011 13:46
Re: nové fotky a video s M3
Snad aspoň u M3 by mohli zachovat slušný (klasický V8) motor :-(
Avatar - CHerokee
1. 10. 2011 13:43
Re: BMW 3 jako V3...
Myslím, že atmosférické velkoobjemové motory ještě nejsou mrtvé...technologie odpojování válců ve městě. 55 AMG umí jezdit na 4 válce. Obdobnou technologii už používají také v Americe. Pro mě je to ideální cesta...