Přesně, doslova jsi mi to vzal z klávesnice! :-O
P.S. Velmi pravděpodobný je také konec mechanické P brzy. Současná generace trojky v tom byla jedno z posledních světélek v černém tunelu střední třídy... 8-s
V konfekčním autě to uděláš na suchu třikrát a je po brzdě, člověk s citem pro auto určitě tahat za ručku při jízdět nebude, pro sportovní jízdu se zadokolkou není ruční brzda k ničemu potřebná. Na sněhu při blbnutí proč ne, ale ani tam šikovný řidič ruční brzdu u zadokolky nepotřebuje, naopak pro bezpečnou jízdu na sněhu u předokolky by mi možnost korekce (pomoci) ruční brzdou chyběla, tam to může být někdy opravdu užitečné.
Naopak - chraň Vás ruka Páně, někam nedat čtyřkolku (manuál je naštěstí stejně mrtvej, takže to, že by BMW všude nenabídlo automat, nehrozí). ;-) xDrive rules! :yes:
Ale samozřejmě, že tam x-drive může být, ale jako "optional", ne "must be" 8-s
Doteď jsem všem "haters", co blekotali o tříválcích říkal, dokud si můžeš koupit šestiválec s RWD tak je mi jedno co se děje dole, ale tohle je prostě "*-up" na pravověrné milovníky BMW...
Giulia, XE, XF, uvidíme, jestli stejná hrůza potká 4kovou řadu...
ten motor ale s cca 350 hp přece není tak strašně silný, aby to někdo nezvládl uřídit se všemi asistenty...
Spíš je to důsledek vývoje awd, být nuceně awd v E60 nebo E90 řval bych stejně, ještě i u F10, protože ta čtyřkolka byla v předchozích generacích bmw na jízdním projevu cítit, nečitelnnost, nedotáčivost, ale s F30 se tohle změnilo, moc rád bych někdy udělat test na někom z těch, co jim awd tak vadí, po sobě bych je posadil do f30 awd a rwd, jsem si jist, že 99% řidičů z projevu těch aut nepozná, které je které. Jinými slovy, awd je dnes k vrcholné variantě šestiválce logická volba. Manuál je věc trochu jiná, trojku berou mnozí jako pomalu sportovní náčiní (kterým sice v serii nikdy nebyla), a proto pláčou nad manuálem, celkem to chápu, i když si myslím, že štafetu řidičské konfekce už převzal 2er, tady je to spíš problém nízkého zájmu, těch šestiválců s manuálem se prodá naprosté minimum, ale když tu převodovku mají, je chyba (z hlediska bmw image), že ji nenabídnou, s tím souhlas. ;-)
Nevěřím tomu. Nevěřím tomu. Nevěřím tomu:)
Vjedu do první zatáčky a vím, v čem sedím. Řídil jsem novou pětku s x-drivem a nešlo to utrhnout. Svoje aktuální auto utrhnu v první zatáčce, ačkoliv uznávám, že je to přebytkem výkonu...
Naštěstí bude Supra s tím správným motorem... na tu jsem zapomněl.
Aktuální pětku neutrhneš ani s rwd, 335xd urveš i na suchu. Ano, je to výkonem.
Budeš-li o to stát, jsem ochoten podobnou akci zorganizovat, 340i s i bez awd aniž bys věděl, která je která, jestli to poznáš.
Každopádně to co říkám, ani tolik nesouvisí se schopností auto utrhnout, jako s jízdními vlastnostmi, zejména agilitou, předchozí gen. bmw ve čtyřkolce byly tupé na předek, nedotáčivé a těžkopádné, u F30 a G30 je míra agility naprosto stejná s rwd i awd, preference zadku je zřetelná, ta auta se při jízdě chovají jako zadokolky.
jel jsem v 340ix a rozhodně to poznat bylo. poznám v zatáčce, jak se chytnou přední kola, cítím to ve volantu.
jsem zákazník z Monaca, sníh vidím, jenom když jedu do Alp na lyže a někdo mi nutí, abych si připlatil za pohon všech kol, který nepotřebuju, který mi bude zvyšovat spotřebu a bude otravovat život... a navíc budu vědět, že třeba v Americe si takovou specifikaci zákazníci koupit můžou...
Potom gratuluju, jsi opravdu senzitivní řidič, u xdrive je základní rozdělení točivého momentu 40:60, cítit to, jak mění jeho přísun ze zadku na předek v zatáčce, to je opravdu frajeřina. Já se musím přiznat, že v řízení aktuálních bmw s elektrickým posilovačem necítím lautr nic, řízení je přesné a dobře vyvážené, ale bez citu.
Můžu potvrdit, že utrhnout 340i Xdrive jde s prstem v nose. Já ale nevidím problém v tom utrhávání, ale v jakési těžkopádnosti předku s Xdrivem. On přecejenom přidává nějakých 70 kg, které se ocitnou jenom na přední nápravě a to na jízdním projevu (nehledě na polohu plynu) prostě musí být znát.
Ano, o tom mluvím, těžkopádnost, daná nejen vyšší váhou na předku, ale hlavně nastavením, jak přední nápravy, tak pohonu, rozdělováním toč. momentu. V předchozích generacích bmw proto awd cítit bylo, výrazně, teď není, taková G30 jde do zatáčky za přední nápravou i se čtyřkolkou lépe než rwd F10, osobně jsem sedlal dva roky souběžně 330d a 335xd F30 a prostě nevědět o awd, za normálních podmínek bych ji při jízdě nepoznal, s 340i/340xi mám zkušenost jen z testovaček, ale chovaly se v tomto směru stejně jako ty dýzly, a troufám si tvrdit, že rozdíl nepozná drtivá většina řidičů, ale přít se nebudu, zjevně je tu dost výrazně citlivějších jezdců. ;-)
Drtivá většina jezdců nepozná ani rozdíl mezi RWD a FWD :-). Já jsem jsem řídil několik Xdrive BMW 3/4 (všechno šestiválce) a pak jsem zkoušel 330i RWD a ten rozdíl prostě byl huge. Zatímco ty šestiválce s Xdrive působili jako kus auta, z té 330i jsem měl pocit jako bych řídil malé auto, což je něco co se mi obecně líbí.
Právě nad tou M340i (bez Xdrive) jsem hodně uvažoval, pokud ale bude jenom s Xdrivem, tak možná radši oželím ten šestiválec a koupím si lehoučkou 330i. Ale uvidíme, třeba to celé dopadne úplně jinak...
Rozdíl mezi aktuální 340i s xdrive a 330i je téměř 200 kg. Samozřejmě, že to poznat bude. A stejné to bude i u aktuální generace. A zvýšit výkon na 300 hp mě stálo přesně 500 EUR...
ach jo. přece mě Dane nechceš přesvědčovat o tom, že si mám povinně koupit něco co nechci, nepotřebuju, u nižších verzí nemusím pořídit. Láska v housce. výhodný meny za polovinu ceny:) připlácet za něco, co mi zvedne spotřebu, zhorší jízdní vlastnosti - mě, ne všem, jsou lidé, kteří to ocení - podobně jako s tím automatem. co když chci holotu a zajímá mě jenom motor?
bavíme se o tom, jestli jsem schopen poznat čtyřkolku od zadohrabu, když jsi mě "přesvědčil" o tom, že v zatáčce ne, říkám, že při rozjezdu to poznám vždycky. takže ano, jsem schopen to rozeznat.
to je jakože dýzl je skoro jako benzín...
Jen tvrdím, že awd u současných bmw nijak nezhoršuje jízdní vlastnosti ve smyslu horší agility, a že já rozdíl při jízdě nepoznám, to je celé. BMW to možná vidí podobně, a proto se nebojí nabídnout 340i jenom jako čtyřkolku. O kolik zákazníků tím přijdou, se můžeme leda dohadovat, ty tvrdíš, že o minimálně o jednoho, ok. ;-)
kdyby to BMW vidělo podobně, tak by do M5 nedávalo x-drive, u kterého jde kompletně vypnout pohon předku... tzn. asi to nebude úplně totéž:)
možná se dočkáme toho, že tenhle vylepšený x-drive přejde i do jiných modelů... ale to já už budu mít Toyotu:)
Ok, k čemu je možnost vypnout u M5 čtyřkolku dobrá?
Prostě né a né a né, prémie je snad o možnosti výběru, co bude příště, stabilizace bez možnosti vypnutí? Nechci povinně kupovat 70 kilo železa za 70 tisíc s tím, že budu mít celoročně zapnutou funkci, kterou potřebuju dva dny v roce?
Na okruh je čistě zadokolka lepší, plus snažší dritování, už jsem ti to psal. Smysl, jako option, to u auta typu M5 určitě má, tahat 340i na okruh smysl nemá a urvat ji třeba na kruháku jde snadno i s awd. Bmw asi přišlo tímto o Miga, tvoje volba, ale nedělej obecné závěry, já jen v této debatě tvrdím, že awd nezhoršuje u 340i jízdní vlastnosti, a že rozdíl mezi awd a rwd verzí při jízdě v normálních podmínkách je pod hranicí rozlišovacích schopností většiny řidičů. Ty jsi z mého pohledu výjimka, ok.
Proč? Já si pořídím, pokud, tak znovu 330i, o 200 hp lehčí, aplikuji do ní tuning z krabičky na 300 koní a budu mít o takřka 200 kg lehčí zadokolku s manuálem, že to bude výrazně zábavnější a mrštnější auto, než 340xi nepochybuju ani na chvilku...
Ano, výjimka, dnešní kupci BMW zaškrkávají x-drive, naftu, automat, zaplaťpánbůh výjimka.
Protože mi přijde čtyřválec s dostatečným výkonem jako menší zlo, než výše jmenované "povinné příplatky".
Protože a ptám se pořád dokola: proč musím připlácet 70 tisíc za 70 kg železa, které nechci a nepotřebuju, když kupci slabších motorizací nemusí? Nedává mi to smysl. Tak jim naordinujte x-drive povinně, ne?
Pod kapotou 340tky sa skrýva preplňovaný radový 6 valec dosahujúci výkon 240kW doplnený o skvelo fungujúci systém pohonu všetkých kolies x-Drive. Napriek tomuto setupu sa trojka zdala Peťovi v našom testovacom časopriestore "sterilne rýchla". Musím mu dať za pravdu! Pokiaľ si kúpite toto auto, tak dostanete naozaj rýchle auto, dobre vyzerajúce auto, ako celok fungujúce výborne, no ak hľadaté istú dávku zábavy mimo zaužívané normy, tak vás musím sklamať. Ste na zlej adrese. Funguje chladno a presne. Napriek vypnutej stabilizácií v režime Sport Plus zadkom nezatancuje. Ide si pokojne ako po koľajnici. Stále je kdesi v pozadí neviditeľná ruka, ktorá zasiahne pri akomkoľvek pokuse o rozhodenie.
Mať prevodovku je len časť nákladov. Ale musíš počítať so zástavbou do nového modelu. homologizácia, servisné zázemie. To sa proste na 100 predaných aut nevyplatí.
Ty náklady, s vyjímkou měřícího cyklu pro emise, jsou ale dávno započítány ve slabších modelech, kde manuál k dispozici je. Zbytek je jen o položce v konfigurátoru.
Má slabší motor rovnakú prevodovku? Je prevodovka pri 4 a 6 valci v tej istej pozícii? Ak na tieto a ďalšie otázky bude vždy odpoveď áno, tak si môžeš povedať, že je to len položka v konfigurátore.
Popravdě, musel jsem se podívat do katalogu a typ převodovky je stejný, jako u M2, liší se part number. Jak velké jsou mezi nimi rozdíly ovšem nejsem schopen zjistit. Osobně si myslím, že jim šlo spíš o to ušetřit na nové měřící metodice, než že by měli problém s výrobou.
hoši řešíte nesmysly. ta verze s manuálem bude mimo EU dostupná. takže ty náklady byly vynaloženy. předovka je. ale nebude pro nás retardované Evropany, protože neumíme řídit asik nebo coooooo:)
To sú len dozvuky. Automobilky smerujú k tomu, že ovládanie musí byť ako Playstation. Aby každý vedel šoférovať silné auto. Najskôr sa to spraví ako voľba. Ale keď ju zvolí väčšina kupujúcich. Tak si tým potvrdia, že je oveľa viac tých čo majú peniaze ako tých čo chcú auto naozaj riadiť. A tak sa ukončia investície do manuálu(vývoj, testy, homologizácia). To isté bolo s motormi. Šesťvalcová atmosféra by nemala problém prejsť nové emisne testy. Pokojne taký motor mohli nechať v ponuke vedľa turba. Ale nepredával by sa. Lebo väčšina ľudí by si pozrela pomer výkon/spotreba a tam by na oturbené štvorvalce nemala.
Ale vždyť tohle už proběhlo, u pětky F10, v roce 2011 se 528i atmo třílitr (i s manuálem), změnila na 530i a 528i dostala turbený dvoulitr, dva roky se tyto motorizace prodávaly souběžně, dával jsem tehdy na acz odkaz na informaci od importéra, za ty dva roky si v ČR třílitrovou 530i neobjednal nikdo! V Evropě situace podobná, prodeje 528i a 535i jely, 530i nic.
Jen majitele nových bavoráků? To by ale znamenalo, že majitele nových aut konkurenčních značek ne, a že si tedy ty atmosféry s manuálem a rwd můžeš u konkurence koupit, jenže je to tak, že nemůžeš, tyto verze konkurence nenabízí už dlouho, bmw je drželo nejdéle. Jinými slovy, nezájem je obecný.
Ano v tom máš pravdu. Preto aj v EU vymierajú autá ako GT86. Kto má na to aby si kúpil takéto auto len pre zábavu. Už pravdepodobne jazdí s niečim výkonnejším a výkon sa mu potom zdá nízky.
u medu bedu mas to iste... sama matrioska... C - E - S .. su vsetko na jedno brdo... ako cez sablonu .... presne ako pises.... uz to zacina byt nezaujimave ... mne sa pacili bmw z 90 rokov.. aj medvede ..... co auto to bola vlastna charizma a styl.. ale teraz? sekaju tie vozy uz na kvantitu a co najlacnejsie a potom to tak uz aj vyzera... a lepsie uz nebude podla mna.. lebo trend je jasny a to vyrabat z roka na rok stale viac a viac a stale za co najlacnejsie... z aut je dnes uz neskutocny biznis.. o nejakej parade a krase to uz fakt nie je... ani o tradiciach, historii a legendach ci imidzi ... stejne su vsetky auta dnes uz o tom istom .... a nakoniec aj tak je to uz len o prachoch vsetko to divadlo
Ale vsak MB to mal ako ciel - aby auta boli rovnake, rozdiel mas len v technologiach a vnutornom priestore. Potrebujes nejako exaktne rozlisovat na ceste ci ta obehlo C alebo E? Potrebuje to majitel takeho auta? No, urcita skupina egocentrikov mozno ano, zvysok ani nie.
Inak ked uz hovoris o tradiciach a historii a divadle, stacilo by ti to ako odpoved na otazku zamestnavatelovi, ci ti zvysi plat? Odpovedz si sam.
Petka furt jde s 40i i jako RWD? Pokud o tu moznost neprijde mozna nastane zajimavy paradox, kdy puristi budou koukat po 2er (dokud bude s dnesni koncepci) a 5er spis nez po 3er, ktera byla prvni volbou u BMW... no, co jsem na svete. :-)
Jo, 540i je i rwd, ale s těmi puristy, nevím, těch šestiválcových pětek jsem měl několik a nikdy jsem je za sportovní auto nepovažoval, ačkoliv to bylo v dobách před turbem a s manuálem, v praktickém životě to awd u relat. velkého auta občas chybělo, těch komických (tehdy spíš k zlosti) situací jsem s rwd pětkami pár zažil. Pokud awd nemění jízdní vlastnosti k horšímu, což se u G30 už díky bohu neděje, pak je to pro auto této třídy lepší volba. "Purista" bude muset ze své 320d E46 přesednout do nějaké 2er, dostane auto stejně velké nebo se (pokud chce nutně 3er) bude muset spokojit se čtyřválcem jako měl dosud. ;-)
Mým prvním autem byla E30 a i se čtyřválcem to byla svižná a hlavně zábavná motokára, přitom stejně vhodná jako dailycar. Proto musím s Matesem souhlasit - dřív, ať jsi koupil víceméně cokoliv, pořád šlo o Freude am Fahren. Dnes ani 2er v šestiškopku s manuálem nekoupíš,a pokud chceš auto pro zábavu, musíš do M2.
Moje první pořádné auto byla 320i E30, dneska bych to auto jako daily car nechtěl, prismatem dnešních nároků je to nepohodlné, hlučné, s nulovou pasivní bezpečností, nevýkonné a s jízdními vlastnostmi objektivně horšími čehokoliv ze současné produkce bmw, proto je na dnešní trojku třeba nahlížet dobou vzniku, prostě nelze mít stejné auto, jako před třiceti lety.
Otázku převodovek vidím podobně jako otázku řízení, kolik z vás by chtělo v daily caru řízení bez posilovače (na té E30 jsem takové měl), nikdo? A proč? Vždyť jedině řízení bez posilovače je skutečně schopné přenést přes volant do prstů dění pod koly, bez této vlastnosti je zábava za volantem omezená podobně jako při náhradě manuálu automatem. Tak proč nebrečíte pro posilovač, ale pro manuál ano, je to stejný vývoj, a řekl bych, že v případě převodovek nakonec s lepšími výsledky než v případě posilovačů, zatímco dnešní automaty jsou tak dobré, že ovladatelnost auta limitují jen minimálně, aktuální elektr. posilovače naprosto neumožňují přenos jakékoliv informace od kol.
Pokud chceš náhradu E30 se čtyřválcem, a musí to být nutně 3er, svez se 318i s tříhrnkem v manuálu, ideově podle mého velmi dobrá náhrada, přestože o třicet let mladší. Tam to étřicítkové kouzlo (jednoduchá zábava/daily car) pořád najdeš.
Já nejsem žádný purista. Jen mi nejde do hlavy, proč tradiční hodnoty BMW můžou být jen v kombinaci s určitými motorizacemi. Na rozdíl od tebe mi není proti gustu ani čtyřválec s patřičným výkonem. A když bude mít o dva metráky míň a manuál, tak prakticky nemám důvod naříkat. I když těch sto koní výkonu navíc, které jdou vydolovat z šestiválce, by se šiklo:)
Záleží co pro tebe Freude am Fahren znamená. Může to být třeba 320i v manuálu s výkony, kterými za sebou nechává dřívější R6. BMW navíc udělalo krok zpátky a místo audiřízení začalo opět vyrábět auta, která je radost chytnout pomocí volantu pod krkem.
Vím určitě, co pro mě neznamená: jízda v přímce :-) Takže mě dost irituje např. chvástání Tesla-fanboys o tom, jak strčí do kapsy všechny sporťáky a supersporty proto, že zvládne z 0 na 100 po 3s. Dnes se vše nahrazuje přebytkem výkonu, což samo o sobě není na škodu a i v denním provozu se to hodí.
Co mi chybí je paradoxně to, co zmiňoval Dinár jako nevýhody: hlučné a neposlušné auto, zcela odkázané na řidičovy schopnosti. Mě E30 přišla naopak pohodlná, posez skoro na zemi, takže člověk vše slyšel a cítil na vlastní kůži. Řízení bez posilovače bylo na čtyřválci úžasně lehké, asi výhoda nižší hmotnosti motoru oproti šestiválcové 320i a neporovnatelné s E24, kde s vypnutým motorem volantem ani nepohnu. Ano, nemělo to výkon, takže clutch-kick byl pro trochu zábavy nutnost. :-) Samozřejmě, věci jako pasivní bezpečnost nemá smysl rozebírat.
Ale kluci, vždyť vy dva musíte vědět, o čem mluvím. Závodit s radicalem je poctivá řemeslná práce, zatímco řidič té 911ky, co se vám lepí na křídlo, je tam v podstatě jen do počtu. Tomu stačí kroutit volantem a držet plnej. A co je větší zábava? ;-)
Pokud půjde 330i znovu objednat s manuálem, potom bych jí klídně dal přednost před šestiválcovou, automatovou čtyřkolkou. A bude to bezesporu zábavnější auto...
edit: co mě proboha přinutí - zaplatit za 70 kilo nadváhy, které budou zvyšovat spotřebu hned dvojmo, tj. jednak nadbytečnou zátěží, jednak jízdními odpory dvou náprav, kvůli tomu, abych jednou za rok vyjel zasněžený kopec, což jsem stejně vyjel i doposud bez větších obtíží, stačilo se v nouzi nejvyšší rozjíždět na dvojku...
Az na vyjimku E Klasse v kombiku vypada vyssi stredni vzdycky lip nez stredni, diky konecne 100% dokonalym proporcim. Jestli cumak nove 3er bude hezci nez nova 5er, inu, ja to z toho nepoznam, ale klidne muze. Jestli to ale bude stacit na zvraceni celkove proporcni dokonalosti vetsiho brasky, na to bych takhle brzo veru nesazel. :-)
Já jsem asi v menšíně, ale mě se dodones líbí víc F10 než G30. G30 má krásné štíhlé proporce, vpadaá o hodně líp než E, ale vadí mi čumák.
Mimochodem C se mi taky líbí víc než E ;-)
G30 logicky vypadá moderněji než F10, ale proporčně je F10 určitě lepší.
Z MB bochníku, bochánku a bochníčku se mi nejvíc líbí bochánek, E-Klasse, její design není tak natekle pecenovitý jako u S-Klasse nebo naopak broučkovitý jako na malé ploše C-Klasse. A musím uznat, že proti G30 působí výrazně kompaktněji, celkově jako o dost menší auto, i když "o dost" menší není. Jiná věc je u éčka ta pitchovina se zdvihnutým podvozkem awd verzí, ale to zabíjí i F30. ;-)
Nevim jestli v mensine, ale ja tvuj nazor sdilim. ;-) I kdyz musim rict ze uz rozhodne ne tak radikalne jak jsem i zde prezentoval po predstaveni G30, ta je pro me esence premioveho designu => ten zkratka casto zacne fungovat az casem, ale funguje o to lip a dele. Jeste furt se mi F10 libi vic nez G30, ale nejsem daleko od bodu kdy je dam na rovinu, nebo dokonce G30 vpred. Zkratka mladi vpred. :-)