Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nové BMW řady 1. Čeká jej radikální proměna!

David Bureš
Diskuze (111)
Nejmenší zástupce značky BMW ztratí část svého charakteru. Už to nebude zadokolka a také tvary už nebudou tak svébytné jako dosud.

BMW řady 1 je ve své druhé generaci v prodeji od roku 2011, a tak se již pomalu chystá na mezigenerační výměnu. Nový kompakt už automobilka pečlivě testuje, a to i na dálnicích v okolí domovského Mnichova, kde jsme jeho prototyp potkali ve společnosti nové řady 3. Přinášíme tak exkluzivní špionážní fotky příští 1-Series.

Jedničkové BMW přitom čeká revoluční proměna koncepce. Z charakterní zadokolky se po vzoru konkurence stane předokolka, když podobně jako MPV řady 2 nebo SUV X1 bude nově postavena na platformě UKL1 s pohonem předních (nebo všech) kol. To pomůže zlevnit výrobu a zvětšit vnitřní prostor, navíc z někdejšího slavného dotazníku vyplynulo, že uživatelé jedničky vlastně ani nevědí, jaká kola má jejich vůz poháněná. Osmdesát procent si myslelo, že jde o předokolku, a tak automobilce nic nebrání tomu, aby se jí jednička skutečně stala.

Spolu s tím řada 1 přijde také o své charakteristické tvary, které doposud zdůrazňovaly pohon zadních kol. V nové generaci už to bude vlastně obyčejný hatchback, až jsme při zachycení jejího prototypu krátce zaváhali, zda to vlastně není nedávno modernizovaný 2 Active Tourer.

Automobil s interním (skoro až „maranellovským“) označením F40 si má stejně jako předchůdci uchovat pětidveřovou i třídveřovou karoserii, což je v době postupného konce třídveřových hatchbacků milá zpráva. Design by teoreticky mohl navázat na řadu 1 sedan, určenou pro čínský trh, která již platformu UKL1 využívá.

Použitá platforma dokazuje využití příčně uložených agregátů, tříválců a čtyřválců. Rozloučit se tak můžeme s vrcholnou šestiválcovou variantou M140i, kterou má nahradit nabušený čtyřválec M135i. Šestiválcový motor tak do budoucna zůstane vyhrazený dvojkovému kupé a kabrioletu, které si na rozdíl od jedničky zachovají koncepci s pohonem zadních kol a podélně uloženým motorem. Aby to ale nebylo tak jednoduché, součástí řady 2 má být nově i sportovně střižené provedení Gran Coupé s dvěma páry dveří, které naopak bude předokolkou, se stejnou architekturou jako řada 1 hatchback.

Třetí generace BMW řady 1 je chystaná pro rok 2019, a tak si na její svléknutí z kamufláže ještě nějakou chvíli počkáme.

David Bureš
Diskuze (111)
20. 2. 2018 17:53
Re: Wishful thinking........
Myslel jsem sériový 45 AMG. VW už před nějakou dobou ukázal litr o 200 kW. :-) To by bylo pomalu 550 PS u dvoulitru.

A do čeho by to dávali? 600 je úroveň 63 AMG. Už je vidím, jak to ládují do SL.
Avatar - praděda7
19. 2. 2018 10:04
Re: Wishful thinking........
Tož zdá se, že Mnichov má problém.......a navíc se šušká i o M1 (ne té M1). Marketing chce mít M v každé řadě. Takže M1....tříhrnek 180kW FWD, M2....čtyřhrnek 280kW 4x4, M3....šestivál 350kW 4x4, M5....osmivál 400kW 4x4, M6....osmivál 450kW 4x4, M7....dvanáctivál 520kW 4x4 . Myslím, že to mám rozumně rozhozené a Mnichovu ten můj nápad asi prodám.... ;-)
Avatar - white label
19. 2. 2018 01:01
Re: BMW už není BMW
Ano, viz i já stručně 17.02. 20:37
Avatar - white label
19. 2. 2018 00:55
Re: Wishful thinking........
Od kdy zrovna ty věříš ženám s mužskou identitou?
Avatar - white label
19. 2. 2018 00:49
Re: Wishful thinking........
Souhlasím s odpovědí od _MT_ (10:39).
Co bylo, bylo, zajímavější je, co může/nemůže být teď... a nyní je situace taková, že 40i má mít už teď v nové trojce nějakých 280kW a postavit k tomu R4 s výkonovým odstupem už je zase jinde.
A45 AMG má jednostupňové přeplňování, kdežto u GR420 se počítalo s přeplňováním vícestupňovým, které mělo vyřešit nejen větší nárůst max. výkonu.