Nové BMW řady 5 bylo představeno v Brně

Nové BMW řady 5 bylo představeno v Brně

 
 

Skutečnou lahůdkou bylo představení nového BMW řady 5. Tento zajímavě tvarovaný „bavorák“ by se měl dostat ke svým prvním zákazníkům již v červenci a jeho prodejní cena by měla začínat na částce 1.200.000 korun.

Skutečnou lahůdkou tiskového dne (5.6.) bylo představení nového BMW řady 5 a to hned ve světové premiéře. Tento zajímavě tvarovaný „bavorák“ (ve skutečnosti vypadá o hodně lépe než na fotografiích) by se měl dostat ke svým prvním zákazníkům již v červenci a jeho prodejní cena by měla začínat na částce 1.200.000 korun.

Nové BMW řady 5 v sobě spojuje všechny současné nejmodernější automobilové trendy. Oproti ostatním automobilům značky jsou u tohoto vozu použity některé designérské prvky, které ho staví do pozice originálního automobilu. Vedle na „béemvé“ zcela netradičně tvarovaných předních světlometů a částečně odlišné přední masky je to zejména estetické uplatnění přechodových hran. Veškeré proporce vozu působí vyváženě a vlastní design tak nezůstává nic dlužen dynamickému pojetí vozu. Také svým interiérem a rozmanitostí výbav patří mezi absolutní špičku mezi v současnosti nabízenými automobily podobného určení.

Dynamické pojetí charakterizuje i nabízená trojice (ostatní pohonné jednotky budou zavedeny později) motorů. Pro verzi 520i je určena pohonná jednotka o zdvihovém objemu 2171 cm3 o výkonu 125 kW (170 k) s nímž vůz dosahuje maximální rychlosti 230 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy. Verzi 530i pohání benzinový motor o zdvihovém objemu bezmála 3 litry o výkonu 170 kW (231 k), který umožňuje dosažení maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Třílitrový turbodiesel o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 500 Nm pohání verzi 530d, která dosahuje maximální rychlosti 245 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Podle verze je možné volit šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku.

Také podvozek nezaostává za ostatními částmi vozu. Jeho součástí jsou elektronické systémy stability a kontroly trakce (DSC a DTC) poslední generace, o závadě na pneumatikách informuje kontrolní systém a vůz se může pochlubit i systémem aktivního řízení. Samozřejmostí jsou kvalitní brzdy s vlastní diagnostikou opotřebení a zbytkové životnosti. Vedle toho nalezly na podvozku uplatnění lehké kovy, což ještě více snížilo jeho hmotnost a zlepšilo celkové vlastnosti vozu.

Více informací o novém BMW 5 najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov

Ve Formanově filmu Amadeus je scéna, která se skvěle hodí…

Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně

V nedělním prvním kole prezidentských voleb ve Francii…

ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření

Strana představila 190 programových návrhů, které budou…

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

 

Štítky BMW Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují proti pejskařům

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují…

Lidé stále častěji přicházejí s originálními cedulemi, kterými bojují proti čůrajícím a kakajícím psům. Po Praze…

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona chce změnu, on stmelit zemi

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona…

V prvním kole francouzských prezidentských voleb se ve vedení usadila Marine Le Penová a Emmanuel Macron.…

 

iSport.cz

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka, klanil se Vatajeluovi

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka,…

Pod vedením Petra Rady velké zápasy fotbalistům Sparty jdou. V nedělním šlágru 25. kola ePojisteni.cz ligy doma…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují se odhady

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují…

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil centristický kandidát Emmanuel Macron, do druhého kola…

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…