Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 5 bylo představeno v Brně

Miloslav Fišer
Diskuze (85)
Skutečnou lahůdkou bylo představení nového BMW řady 5. Tento zajímavě tvarovaný „bavorák“ by se měl dostat ke svým prvním zákazníkům již v červenci a jeho prodejní cena by měla začínat na částce 1.200.000 korun.

Skutečnou lahůdkou tiskového dne (5.6.) bylo představení nového BMW řady 5 a to hned ve světové premiéře. Tento zajímavě tvarovaný „bavorák“ (ve skutečnosti vypadá o hodně lépe než na fotografiích) by se měl dostat ke svým prvním zákazníkům již v červenci a jeho prodejní cena by měla začínat na částce 1.200.000 korun.

Nové BMW řady 5 v sobě spojuje všechny současné nejmodernější automobilové trendy. Oproti ostatním automobilům značky jsou u tohoto vozu použity některé designérské prvky, které ho staví do pozice originálního automobilu. Vedle na „béemvé“ zcela netradičně tvarovaných předních světlometů a částečně odlišné přední masky je to zejména estetické uplatnění přechodových hran. Veškeré proporce vozu působí vyváženě a vlastní design tak nezůstává nic dlužen dynamickému pojetí vozu. Také svým interiérem a rozmanitostí výbav patří mezi absolutní špičku mezi v současnosti nabízenými automobily podobného určení.

Dynamické pojetí charakterizuje i nabízená trojice (ostatní pohonné jednotky budou zavedeny později) motorů. Pro verzi 520i je určena pohonná jednotka o zdvihovém objemu 2171 cm3 o výkonu 125 kW (170 k) s nímž vůz dosahuje maximální rychlosti 230 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy. Verzi 530i pohání benzinový motor o zdvihovém objemu bezmála 3 litry o výkonu 170 kW (231 k), který umožňuje dosažení maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Třílitrový turbodiesel o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 500 Nm pohání verzi 530d, která dosahuje maximální rychlosti 245 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Podle verze je možné volit šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku.

Také podvozek nezaostává za ostatními částmi vozu. Jeho součástí jsou elektronické systémy stability a kontroly trakce (DSC a DTC) poslední generace, o závadě na pneumatikách informuje kontrolní systém a vůz se může pochlubit i systémem aktivního řízení. Samozřejmostí jsou kvalitní brzdy s vlastní diagnostikou opotřebení a zbytkové životnosti. Vedle toho nalezly na podvozku uplatnění lehké kovy, což ještě více snížilo jeho hmotnost a zlepšilo celkové vlastnosti vozu.

Více informací o novém BMW 5 najdete zde.

Miloslav Fišer
Diskuze (85)