Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 7 přijede s osmistupňovým automatem

Michal Otruba
Diskuze (51)
Kompletně nová „sedmička“ přijede ke konci roku 2008 a očekává se, že ve výbavě bude k dispozici i osmistupňový automat, jehož vývoj a výrobu bude mít na starost firma ZF.

Když přišlo v roce 2001 faceliftované BMW řady 7, přineslo do světa luxusních limuzín jako první šestistupňový automat. O dva roky později zvedl Mercedes hozenou rukavici a přidal ještě jeden rychlostní stupeň do převodovky své faceliftované třídy S . V loňském roce však všechny trumfnul japonský Lexus, když ve svém modelu LS 460 představil osmistupňovou samočinnou převodovku, kterou jí dodává japonská firma Aisin. Automobilka BMW chce být samozřejmě mezi nejlepšími a ve své nové řadě 7 představí, jako první evropská automobilka, osmistupňový automat.

Kompletně nová „sedmička“ přijede ke konci roku 2008 a očekává se, že ve výbavě bude k dispozici i osmistupňový automat, jehož vývoj a výrobu bude mít na starost firma ZF. Ta má s převodovkami velké zkušenosti a dodává BMW nynější šestistupňovou automatickou převodovku. Podle vlastního výzkumu ZF by nová převodovka měla ušetřit až 6 % paliva proti současné šestistupňové automatické převodovce. Na jakém čísle se počet převodových stupňů zastaví?

Michal Otruba
Diskuze (51)
Avatar - Dinar
6. 2. 2007 14:39
Re: deset stupňů ke zlaté
:-( nevím jestli mám být ironický, ale nějak nechápeš o co jde. Že automat umí přeřadit o více stupňů, hm to je hluboký poznatek, psal jsem i o pokroku, který automaty udělaly, ale prostě při podřazení u x-kvaltové převodovky si přes rychlost software prostě počkáš, než z desítky podřadí na čtverku, to rozhodně plynulosti jízdy velkých limuzín, o které tu píšeš, nepřidá. Velké limuzíny se silnými motory si vystačí i se čtyřkvaltem, plynulosti jízdy to více prospívá než škodí, hon za více stupni je jednoznačně motivován snížením spotřeby a tj. tedy i plozením menších emisí. ;-)
Avatar - Dinar
6. 2. 2007 13:40
deset stupňů ke zlaté
Šetříme palivo, chceme být ekonomičtí a ekologičtí, tak uděláme x-stupńovou převodovku, aby se nám ten motor moc nevytáčel. Je to hezké, možná opravdu ta auta budou žrát o 0,4 l na sto míň, ale i přes úžasný pokrok jakým prošly automaty za posl. cca 10 let, v hladkosti a rychlosti řazení, pořád více stupňů znamená více nepříjemných čekání na ten "správný kvalt", třeba podřazování do zatáčky, brzdíš, už jsi v ní, chceš vyjet, přidáváš, ale automat stále ještě podřazuje s 10ky na 4ku, které odpovídá aktuální rychlost, tak čekáš až si to převodovka "udělá" a auto konečně začne reagovat na plyn, jo, jo, ta převodovka je skvělá, v technických údajích se píše, že přeřadí za 0,000001s. Dokonalé, bohužel v praxi platí pro počet stupnů v automatické převodovce ono zlaté heslo, více je někdy méně, ale jen ať žije pokrok. ;-\