Nové BMW řady 7: trumfem má být řízení všech kol
Řízení všech kol zažije v nejbližších letech renesanci. Na rozdíl od osmdesátých a devadesátých let, kdy se s podobným zařízením prodávaly Hondy Prelude, Mazdy 626, Mitsubishi 3000 GT nebo BMW 850i, se o to nyní postarají automobilky a jejich dodavatelé z Evropy. Se systémy řízení všech kol koketují již pár let například německé firmy ZF a Continental. První jmenovaná společnost se také stala dodavatelem pro novou vlajkovou loď BMW řady 7, které by se na trhu mělo objevit do dvou let.
Prototyp systému Active Rear Axle Kinematics zastavěný firmou Continental do aktuálního BMW řady 5 těží ze všech výhod, které systém nabízí. Vyhýbací manévr zvládá automobil s řízením všech kol mnohem bezpečněji. V závislosti na situaci a umění řidiče lze obtížnou uličkou projet až o 25 km/h vyšší rychlostí. Při změně směru jízdy se takový automobil lépe drží ideální linie.
Druhou oblastí, kde lze měřit praktický užitek náročného systému, je brzdění. Počítá se se zkrácením brzdné dráhy o 10 % na velmi kluzkých površích, kde část stabilizačních manévrů ABS přebírá řízení zadních kol a na samotné zpomalování tak zůstává více kapacity.
Třetím místem, kde by mělo řízení zadních kol pomoci, je zmenšení průměru otáčení. U prototypu firmy Continental je úspora vyjádřena hodnotou 0,75 m, když se sedan otočí na 9,65 m místo standardních 10,4 m.
Aktivní řízení zadních kol natáčí zadní kola obvykle ve stejném smyslu jako ta přední při rychlých vyhýbacích manévrech a v opačném smyslu při otáčení a manévrování do rychlosti 30 km/h. Akčním členem je elektromotor, jehož moment přenáší na kola převodovka.