Nové BMW třídy 7 - průkopník

Nové BMW třídy 7 - průkopník

 
 

Dne 22.6.2001 automobilka BMW uvolnila první snímky nové luxusní limuzíny třídy 7. Je nutné ihned na začátek říci, že se jedná o technicky nejvyspělejší BMW, které kdy spatřilo světlo světa. S nezaměnitelným designem exteriéru i interiéru a vybavením vozu se má jednat o průlom v automobilovém světě. Vůz bude veřejnosti představen v září na autosalonu ve Frankfurtu a k prvním zákazníkům se dostane v listopadu 2001.

iDrive - evoluce v ergonomii

Nový model třídy 7 naprosto bourá veškeré zažité představy o tradiční palubní desce, která je v tomto vozu zpracována podle konceptu iDrive. Tento koncept iDrive rozděluje prostor uvnitř vozu na 2 části: "komfortní" část a "ovládací" část.

"Komfortní" část

Většina sekundárních funkcí vozu je nyní ovládána pomocí jediného, centrálního "ovladače". Použití toho prvku vyústilo v dramatickou redukci počtu tlačítek a přepínačů, což vytváří velice plochou a moderně vypadající palubní desku. "Ovladač" je otočný prvek umístěný na centrální loketní opěrce s naprosto intuitivním ovládáním. Otáčením a stlačováním ovladače lze procházet nastavení audiosystému, navigace, nebo klimatizace. Centrální obrazovka zobrazuje možnosti nastavení zvolených funkcí.

Nová třída 7 také nabízí přístup na Internet díky individuálně nastavitelnému WAP portálu uvnitř vozu - poprvé na světě. Všechny funkce v "komfortní" části mohou být ovládány zároveň řidičem i spolujezdcem.

"Ovládací" část

Na první pohled zaujme absence zdířky zapalovací skříňky a řadící páky. Místo toho jsou všechny hlavní ovládací prvky na volantu - centru "ovládací" části. Např. volba rychlostního stupně je realizována pomocí pákového ovládače na sloupku řízení. Nastartovat vůz je možno pouze pomocí elektronického klíče a tlačítka na palubní desce. Se všemi prvky umístěnými uprostřed "ovládací" části, může řidič neustále sledovat situaci na vozovce a tím se zvyšuje bezpečnost jízdy.

Nové motory V8

Zpočátku bude moci zákazník vybírat ze dvou motorů V8. V modelu 735i se jedná o agregát s objemem 3,6 litru o výkonu 200 kW (272 koní) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 360 Nm. Pod kapotou modelu 745i pulzuje motor o objemu 4,4 litru s výkonem 245 kW (333 koní) a maximálním točivým momentem 450 Nm.

Nové motory jsou na vrcholu v kategorii spotřeba paliva. Tato nová generace má sníženou spotřebu o 14 (oproti svému předchůdci a zároveň byl výkon zvýšen o stejnou procentuální část, tedy 14 (. Tohoto zlepšení bylo dosaženo kombinaci systémů VANOS (variabilní časování ventilů) a VALVETRONIC (regulace zdvihu ventilů), což je nový systém poprvé představený u BMW 3 Compact. Poprvé se u těchto motorů V8 objevuje variabilní délka sání, což přispívá k optimálnímu běh motoru za všech okolností. Kombinací těchto systémů dosahují nové vozy třídy 7 špičkové průměrné spotřeby 10,7 resp. 10,9 litrů na 100 km (!!)

Šestistupňová automatická převodovka - světové prvenství

Modely 735i a 745i budou prvními vozy na světě, které budou vybaveny automatickými převodovkami s šesti převodovými stupni s integrovaným systémem shift-by-wire (elektronický přenos informací do převodovky bez mechanického spojení). Převodovka je ovládána pákovým ovládačem na sloupku řízení a Steptronic tlačítky na volantu. Díky této převodovce dokáže model 735i zrychlit z 0-100 km/h za 7.5 sekundy (745i za 6.3 sekundy). Oba modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Bezpečnost a jízdní komfort

Bezpečnost cestujících zůstává u BMW na prvním místě. Některé bezpečnostní prvky, jako hlavový airbag nebo aktivní opěrky hlavy byly přepracovány, nebo doplněny o nová zlepšení. Mezi tyto zlepšení patří např. zádržný systém ISIS, který pomocí senzorů zpracovává informace v průběhu nehody a rozhoduje, který z bezpečnostních systémů použít pro maximální ochranu posádky. Tento systém je rychlejší a přesnější, než u minulého modelu.

Jízdní komfort byl dále vylepšen použitím elektronické kontroly tlumení, pneumatickým odpružením s automatickou regulací výšky na zadní nápravě a úplně novým, hliníkovým "dynamickým" podvozkem s aktivní stabilizací.

Ceny a detailní informace budou k dispozici před uvedením tohoto vozu. V USA a na mimoevropské trhy se dostanou nové vozy na jaře roku 2002, kdy bude k dispozici také verze s prodlouženým rozvorem.



Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 

Štítky BMW Představujeme

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…