Nové BMW třídy 7 - průkopník

Nové BMW třídy 7 - průkopník

 
 

Dne 22.6.2001 automobilka BMW uvolnila první snímky nové luxusní limuzíny třídy 7. Je nutné ihned na začátek říci, že se jedná o technicky nejvyspělejší BMW, které kdy spatřilo světlo světa. S nezaměnitelným designem exteriéru i interiéru a vybavením vozu se má jednat o průlom v automobilovém světě. Vůz bude veřejnosti představen v září na autosalonu ve Frankfurtu a k prvním zákazníkům se dostane v listopadu 2001.

iDrive - evoluce v ergonomii

Nový model třídy 7 naprosto bourá veškeré zažité představy o tradiční palubní desce, která je v tomto vozu zpracována podle konceptu iDrive. Tento koncept iDrive rozděluje prostor uvnitř vozu na 2 části: "komfortní" část a "ovládací" část.

"Komfortní" část

Většina sekundárních funkcí vozu je nyní ovládána pomocí jediného, centrálního "ovladače". Použití toho prvku vyústilo v dramatickou redukci počtu tlačítek a přepínačů, což vytváří velice plochou a moderně vypadající palubní desku. "Ovladač" je otočný prvek umístěný na centrální loketní opěrce s naprosto intuitivním ovládáním. Otáčením a stlačováním ovladače lze procházet nastavení audiosystému, navigace, nebo klimatizace. Centrální obrazovka zobrazuje možnosti nastavení zvolených funkcí.

Nová třída 7 také nabízí přístup na Internet díky individuálně nastavitelnému WAP portálu uvnitř vozu - poprvé na světě. Všechny funkce v "komfortní" části mohou být ovládány zároveň řidičem i spolujezdcem.

"Ovládací" část

Na první pohled zaujme absence zdířky zapalovací skříňky a řadící páky. Místo toho jsou všechny hlavní ovládací prvky na volantu - centru "ovládací" části. Např. volba rychlostního stupně je realizována pomocí pákového ovládače na sloupku řízení. Nastartovat vůz je možno pouze pomocí elektronického klíče a tlačítka na palubní desce. Se všemi prvky umístěnými uprostřed "ovládací" části, může řidič neustále sledovat situaci na vozovce a tím se zvyšuje bezpečnost jízdy.

Nové motory V8

Zpočátku bude moci zákazník vybírat ze dvou motorů V8. V modelu 735i se jedná o agregát s objemem 3,6 litru o výkonu 200 kW (272 koní) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 360 Nm. Pod kapotou modelu 745i pulzuje motor o objemu 4,4 litru s výkonem 245 kW (333 koní) a maximálním točivým momentem 450 Nm.

Nové motory jsou na vrcholu v kategorii spotřeba paliva. Tato nová generace má sníženou spotřebu o 14 (oproti svému předchůdci a zároveň byl výkon zvýšen o stejnou procentuální část, tedy 14 (. Tohoto zlepšení bylo dosaženo kombinaci systémů VANOS (variabilní časování ventilů) a VALVETRONIC (regulace zdvihu ventilů), což je nový systém poprvé představený u BMW 3 Compact. Poprvé se u těchto motorů V8 objevuje variabilní délka sání, což přispívá k optimálnímu běh motoru za všech okolností. Kombinací těchto systémů dosahují nové vozy třídy 7 špičkové průměrné spotřeby 10,7 resp. 10,9 litrů na 100 km (!!)

Šestistupňová automatická převodovka - světové prvenství

Modely 735i a 745i budou prvními vozy na světě, které budou vybaveny automatickými převodovkami s šesti převodovými stupni s integrovaným systémem shift-by-wire (elektronický přenos informací do převodovky bez mechanického spojení). Převodovka je ovládána pákovým ovládačem na sloupku řízení a Steptronic tlačítky na volantu. Díky této převodovce dokáže model 735i zrychlit z 0-100 km/h za 7.5 sekundy (745i za 6.3 sekundy). Oba modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Bezpečnost a jízdní komfort

Bezpečnost cestujících zůstává u BMW na prvním místě. Některé bezpečnostní prvky, jako hlavový airbag nebo aktivní opěrky hlavy byly přepracovány, nebo doplněny o nová zlepšení. Mezi tyto zlepšení patří např. zádržný systém ISIS, který pomocí senzorů zpracovává informace v průběhu nehody a rozhoduje, který z bezpečnostních systémů použít pro maximální ochranu posádky. Tento systém je rychlejší a přesnější, než u minulého modelu.

Jízdní komfort byl dále vylepšen použitím elektronické kontroly tlumení, pneumatickým odpružením s automatickou regulací výšky na zadní nápravě a úplně novým, hliníkovým "dynamickým" podvozkem s aktivní stabilizací.

Ceny a detailní informace budou k dispozici před uvedením tohoto vozu. V USA a na mimoevropské trhy se dostanou nové vozy na jaře roku 2002, kdy bude k dispozici také verze s prodlouženým rozvorem.



Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 

Štítky BMW Představujeme

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…