Nové BMW třídy 7 - průkopník

Nové BMW třídy 7 - průkopník

 
 
25.6. 2001

Dne 22.6.2001 automobilka BMW uvolnila první snímky nové luxusní limuzíny třídy 7. Je nutné ihned na začátek říci, že se jedná o technicky nejvyspělejší BMW, které kdy spatřilo světlo světa. S nezaměnitelným designem exteriéru i interiéru a vybavením vozu se má jednat o průlom v automobilovém světě. Vůz bude veřejnosti představen v září na autosalonu ve Frankfurtu a k prvním zákazníkům se dostane v listopadu 2001.

iDrive - evoluce v ergonomii

Nový model třídy 7 naprosto bourá veškeré zažité představy o tradiční palubní desce, která je v tomto vozu zpracována podle konceptu iDrive. Tento koncept iDrive rozděluje prostor uvnitř vozu na 2 části: "komfortní" část a "ovládací" část.

"Komfortní" část

Většina sekundárních funkcí vozu je nyní ovládána pomocí jediného, centrálního "ovladače". Použití toho prvku vyústilo v dramatickou redukci počtu tlačítek a přepínačů, což vytváří velice plochou a moderně vypadající palubní desku. "Ovladač" je otočný prvek umístěný na centrální loketní opěrce s naprosto intuitivním ovládáním. Otáčením a stlačováním ovladače lze procházet nastavení audiosystému, navigace, nebo klimatizace. Centrální obrazovka zobrazuje možnosti nastavení zvolených funkcí.

Nová třída 7 také nabízí přístup na Internet díky individuálně nastavitelnému WAP portálu uvnitř vozu - poprvé na světě. Všechny funkce v "komfortní" části mohou být ovládány zároveň řidičem i spolujezdcem.

"Ovládací" část

Na první pohled zaujme absence zdířky zapalovací skříňky a řadící páky. Místo toho jsou všechny hlavní ovládací prvky na volantu - centru "ovládací" části. Např. volba rychlostního stupně je realizována pomocí pákového ovládače na sloupku řízení. Nastartovat vůz je možno pouze pomocí elektronického klíče a tlačítka na palubní desce. Se všemi prvky umístěnými uprostřed "ovládací" části, může řidič neustále sledovat situaci na vozovce a tím se zvyšuje bezpečnost jízdy.

Nové motory V8

Zpočátku bude moci zákazník vybírat ze dvou motorů V8. V modelu 735i se jedná o agregát s objemem 3,6 litru o výkonu 200 kW (272 koní) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 360 Nm. Pod kapotou modelu 745i pulzuje motor o objemu 4,4 litru s výkonem 245 kW (333 koní) a maximálním točivým momentem 450 Nm.

Nové motory jsou na vrcholu v kategorii spotřeba paliva. Tato nová generace má sníženou spotřebu o 14 (oproti svému předchůdci a zároveň byl výkon zvýšen o stejnou procentuální část, tedy 14 (. Tohoto zlepšení bylo dosaženo kombinaci systémů VANOS (variabilní časování ventilů) a VALVETRONIC (regulace zdvihu ventilů), což je nový systém poprvé představený u BMW 3 Compact. Poprvé se u těchto motorů V8 objevuje variabilní délka sání, což přispívá k optimálnímu běh motoru za všech okolností. Kombinací těchto systémů dosahují nové vozy třídy 7 špičkové průměrné spotřeby 10,7 resp. 10,9 litrů na 100 km (!!)

Šestistupňová automatická převodovka - světové prvenství

Modely 735i a 745i budou prvními vozy na světě, které budou vybaveny automatickými převodovkami s šesti převodovými stupni s integrovaným systémem shift-by-wire (elektronický přenos informací do převodovky bez mechanického spojení). Převodovka je ovládána pákovým ovládačem na sloupku řízení a Steptronic tlačítky na volantu. Díky této převodovce dokáže model 735i zrychlit z 0-100 km/h za 7.5 sekundy (745i za 6.3 sekundy). Oba modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Bezpečnost a jízdní komfort

Bezpečnost cestujících zůstává u BMW na prvním místě. Některé bezpečnostní prvky, jako hlavový airbag nebo aktivní opěrky hlavy byly přepracovány, nebo doplněny o nová zlepšení. Mezi tyto zlepšení patří např. zádržný systém ISIS, který pomocí senzorů zpracovává informace v průběhu nehody a rozhoduje, který z bezpečnostních systémů použít pro maximální ochranu posádky. Tento systém je rychlejší a přesnější, než u minulého modelu.

Jízdní komfort byl dále vylepšen použitím elektronické kontroly tlumení, pneumatickým odpružením s automatickou regulací výšky na zadní nápravě a úplně novým, hliníkovým "dynamickým" podvozkem s aktivní stabilizací.

Ceny a detailní informace budou k dispozici před uvedením tohoto vozu. V USA a na mimoevropské trhy se dostanou nové vozy na jaře roku 2002, kdy bude k dispozici také verze s prodlouženým rozvorem.



Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží

Turecko prudce zvýšilo cla na dovoz některého amerického…

Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům

Britská Royal Bank of Scotland zaplatí ve Spojených…

Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté

Růst české ekonomiky meziročně zpomalil o téměř dva…

Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí

KSČM si po desetiletích teprve přičichla k moci, a už se…

 

Štítky BMW Představujeme

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají někoho, kdo se postará o 55 koček!

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají…

Máte rádi kočky a rádi byste bydleli v odlehlém ostrovním ráji? Tak toto zaměstnání je pro vás jako dělané!…

 

iSport.cz

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic. Přemožitel Slavie narazí na Ajax

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic.…

Český trenér Radoslav Látal si s fotbalisty Trnavy ve skupině Ligy mistrů nezahraje. Po úvodní remíze 1:1 ze…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Když byl na tomto webu zveřejněn příspěvek o nebezpečnosti stávajícího Turecka pro Evropu, svým způsobem mě to…

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa do kamerunského pohoří Alantika

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa…

Před pár lety jsem na několik dnů vyšplhal do kamerunských hor. Muž středního věku Issa, průvodce z kmene Koma,…