Nové BMW třídy 7 - průkopník

Nové BMW třídy 7 - průkopník

 
 

Dne 22.6.2001 automobilka BMW uvolnila první snímky nové luxusní limuzíny třídy 7. Je nutné ihned na začátek říci, že se jedná o technicky nejvyspělejší BMW, které kdy spatřilo světlo světa. S nezaměnitelným designem exteriéru i interiéru a vybavením vozu se má jednat o průlom v automobilovém světě. Vůz bude veřejnosti představen v září na autosalonu ve Frankfurtu a k prvním zákazníkům se dostane v listopadu 2001.

iDrive - evoluce v ergonomii

Nový model třídy 7 naprosto bourá veškeré zažité představy o tradiční palubní desce, která je v tomto vozu zpracována podle konceptu iDrive. Tento koncept iDrive rozděluje prostor uvnitř vozu na 2 části: "komfortní" část a "ovládací" část.

"Komfortní" část

Většina sekundárních funkcí vozu je nyní ovládána pomocí jediného, centrálního "ovladače". Použití toho prvku vyústilo v dramatickou redukci počtu tlačítek a přepínačů, což vytváří velice plochou a moderně vypadající palubní desku. "Ovladač" je otočný prvek umístěný na centrální loketní opěrce s naprosto intuitivním ovládáním. Otáčením a stlačováním ovladače lze procházet nastavení audiosystému, navigace, nebo klimatizace. Centrální obrazovka zobrazuje možnosti nastavení zvolených funkcí.

Nová třída 7 také nabízí přístup na Internet díky individuálně nastavitelnému WAP portálu uvnitř vozu - poprvé na světě. Všechny funkce v "komfortní" části mohou být ovládány zároveň řidičem i spolujezdcem.

"Ovládací" část

Na první pohled zaujme absence zdířky zapalovací skříňky a řadící páky. Místo toho jsou všechny hlavní ovládací prvky na volantu - centru "ovládací" části. Např. volba rychlostního stupně je realizována pomocí pákového ovládače na sloupku řízení. Nastartovat vůz je možno pouze pomocí elektronického klíče a tlačítka na palubní desce. Se všemi prvky umístěnými uprostřed "ovládací" části, může řidič neustále sledovat situaci na vozovce a tím se zvyšuje bezpečnost jízdy.

Nové motory V8

Zpočátku bude moci zákazník vybírat ze dvou motorů V8. V modelu 735i se jedná o agregát s objemem 3,6 litru o výkonu 200 kW (272 koní) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 360 Nm. Pod kapotou modelu 745i pulzuje motor o objemu 4,4 litru s výkonem 245 kW (333 koní) a maximálním točivým momentem 450 Nm.

Nové motory jsou na vrcholu v kategorii spotřeba paliva. Tato nová generace má sníženou spotřebu o 14 (oproti svému předchůdci a zároveň byl výkon zvýšen o stejnou procentuální část, tedy 14 (. Tohoto zlepšení bylo dosaženo kombinaci systémů VANOS (variabilní časování ventilů) a VALVETRONIC (regulace zdvihu ventilů), což je nový systém poprvé představený u BMW 3 Compact. Poprvé se u těchto motorů V8 objevuje variabilní délka sání, což přispívá k optimálnímu běh motoru za všech okolností. Kombinací těchto systémů dosahují nové vozy třídy 7 špičkové průměrné spotřeby 10,7 resp. 10,9 litrů na 100 km (!!)

Šestistupňová automatická převodovka - světové prvenství

Modely 735i a 745i budou prvními vozy na světě, které budou vybaveny automatickými převodovkami s šesti převodovými stupni s integrovaným systémem shift-by-wire (elektronický přenos informací do převodovky bez mechanického spojení). Převodovka je ovládána pákovým ovládačem na sloupku řízení a Steptronic tlačítky na volantu. Díky této převodovce dokáže model 735i zrychlit z 0-100 km/h za 7.5 sekundy (745i za 6.3 sekundy). Oba modely mají elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Bezpečnost a jízdní komfort

Bezpečnost cestujících zůstává u BMW na prvním místě. Některé bezpečnostní prvky, jako hlavový airbag nebo aktivní opěrky hlavy byly přepracovány, nebo doplněny o nová zlepšení. Mezi tyto zlepšení patří např. zádržný systém ISIS, který pomocí senzorů zpracovává informace v průběhu nehody a rozhoduje, který z bezpečnostních systémů použít pro maximální ochranu posádky. Tento systém je rychlejší a přesnější, než u minulého modelu.

Jízdní komfort byl dále vylepšen použitím elektronické kontroly tlumení, pneumatickým odpružením s automatickou regulací výšky na zadní nápravě a úplně novým, hliníkovým "dynamickým" podvozkem s aktivní stabilizací.

Ceny a detailní informace budou k dispozici před uvedením tohoto vozu. V USA a na mimoevropské trhy se dostanou nové vozy na jaře roku 2002, kdy bude k dispozici také verze s prodlouženým rozvorem.



Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 

Štítky BMW Představujeme

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…